Koud - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Koud - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Koud

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

31 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

De Dexadraak slaat in als een bom. Misschien komt het doordat ik me in de weken waarin ik geen Dexamethason krijg best goed voel en het verschil met de week waarin ik wel Dexamethason krijg hierdoor alleen maar groter wordt.
Ik ben dan ook reuze benieuwd of jullie het ook zo koud hebben gehad. Gisteren toen ik ging slapen had ik het koud. Gelukkig heb ik nog een extra droomdekentje, dus ik heb goed geslapen. Vanmorgen toen ik wakker werd, vond ik het ontzettend koud. Ik kreeg een hemd, shirt met lange mouwen en een trui aan, maar nog vond ik het heel koud. Tijdens het ontbijt heb ik dan ook aan tafel gezeten met een extra grote deken om me heen geslagen. Daarna ben ik op de bank gaan liggen, met wederom een deken over me heen. Op het moment dat we naar opa IJsje en oma Tumtum gingen heb ik mijn winterjas aangedaan, mijn handschoenen aangetrokken en ben ik in de bakfiets gaan zitten met de kap dicht. Hierdoor heb ik toch kunnen voorkomen dat ik vastvroor aan de bakfiets. Ook bij opa en oma was het koud. Ik heb me op de luie stoel genesteld en vroeg om een deken. Ik kreeg een wollen deken, maar na een poosje had ik het weer koud. Nog maar een deken erover heen. Zo heb ik toch een poosje TV gekeken.
Gelukkig begrepen opa IJsje, ome Hijs en papa direct wat ik nodig had. Ze zijn de hele dag in de weer geweest om een paar kuub hout klein te maken, zodat ik er straks weer warmpjes bij zit. Het is ook wel fijn voor papa om dit te doen, want zo kan hij zijn, ik zal het maar energie noemen, heerlijk botvieren op het hout.
Ik ben rond de middag lekker naar huis gegaan en ben lekker in mijn bedje gekropen. Of eigenlijk nestje, want zo voelt het tijdens deze dagen. Ik heb een gat in de dag geslapen en het was al bijna tijd voor het avondeten toen ik wakker werd. Vlug nog even naar buiten om te spelen met Meike, want Lieke was papa, opa IJsje en ome Hijs aan het helpen. Ook hebben ze nog hulp gehad van Bart en Rens. Zo zie je maar weer dat iedereen zijn best doet voor een beetje warmte voor mij.
Voordeel van het even buiten zijn is dat het dan binnen weer lekker warm is. Hierdoor heb ik vanavond nog even zonder deken binnen kunnen spelen. Tijdens het eten ben ik nog wel voor de TV gaan liggen onder een dekentje.
Vanavond voor het slapen gaan moesten er nog twee dingen gebeuren. Er zaten nog twee pleisters op mijn lijf die eraf moesten. 1 Kleine van de PAC, maar op mijn rug een grote en hele vervelende van de ruggenprik. Ik wilde niet onder de douche of wat dan ook, want dan moest de pleister eraf. Toen papa mij vertelde dat hij met mij in een lekker warm bad zou gaan als hij de pleisters eraf mocht halen, kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik er toch mee ingestemd. Ik was wel zo slim om de pleisters eraf te laten halen voordat we in bad gingen, want om het verwijderen makkelijker te maken, wordt de pleister eerst nat gemaakt met een speciaal koud doekje. Daarna heb ik dan ook extra genoten van dat warme bed en ben daarna direct in bed gaan liggen. Ik moest nog mijn tanden poetsen, maar ik ben er niet meer uitgekomen. Het was zo lekker warm dat ik mijn tanden in bed heb gepoetst.

Groetjes Janske

• 31 Augustus 2010 - 19:58

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat vervelend dat je het zo koud hebt Janske, wel grappig om te zien dat je lekker warm aangekleed aan het ontbijt zit.
    Het is wel fijn dat je lekker kan slapen (misschien gaat de dexadraak dan sneller weg).

Nog even over de koekjes die jouw zusjes gisteren gebakken hebben zagen er heerlijk en mooi uit.

Janske zoals ik hoorde van "Piet" wordt het iets warmer, ik hoop dan ook dat dit, ook voor jou gunstig is.

Heel veel warme groetjes van de Familie Vrienten

• 31 Augustus 2010 - 21:33

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Wat een vervelende dexadraak toch weer.
    Wat lig je er knus bij zo lekker ingepakt in die dekens.
    En dat iedereen meehelpt om hout te hakken zodat jij het straks lekker warm hebt is helemaal super.
    Het was wel een goed idee van papa om in een warm bad te gaan liggen voor het slapen gaan.
    Zo kon je lekker warm je bedje in duiken.
    Dus lekker slapen, morgen gaat het zonnetje schijnen, hoop dat je het dan niet meer zo koud hebt.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 31 Augustus 2010 - 21:48

Augustus 2010:

Hoi Janske en de rest van de familie,en site bezoekers

Ja Opa ijsje heeft weer wat te melden over de maand augustus 2010

Ook deze maand zijn er gelukkig géén ziekenhuis opnames nodig geweest.
    Dat dus de 2e maand op rij. Geweldig !!
    Toch ben je 9 dagen in Nijmegen en 1 dag in Eindhoven voor behandeling geweest.
    2dg thuis , 1dg ziekenhuis zegmaar.
    Hopelijk zal er in jou verjaardagsmaand september ook geen ziekenhuis opnames nodig zijn.

Ondanks de vakantie maand zijn er deze maand 71781 site bezoekers geweest , dat is op 1 na het hoogste.(was Jan.2010 met 73169)en staat de teller inmiddels op 663.317.

Tot zover.

• 31 Augustus 2010 - 21:52

Opa Ijsje Oma Tumtum:

De kachel kan branden , het hout is aan de kant , nou jou kacheltjes weer op temperatuur zodat je het niet koud meer hebt.
    En dat draakje ,draakje draakje , die zouden wij wat willen doen.
    potverdikke nog aan toe laat Janske met rust stomme draak.

• 31 Augustus 2010 - 22:25

Ome Tan:

Hebbe wij nie un loodgieter in de familie ?!
    Kan die nie ff Janske's thermostaat een bietje bij stelle.

groetjes

Ome Tan

• 01 September 2010 - 04:06

DORRY:

HOI DE HELE KUDDE.
    JANSKE HET WAS OOK KOUD GISTEREN, IK HAD ZELFS EEN VEST AAN EN KEI KOUDE HANDEN TOEN IK MET PACO NAAR HET BOS WAS GEWEEST.
    IK HEB GEEN GROTE KLIER MET DE NAAM DEXA OP BEZOEK EN JIJ WEL, MAAR ER IS AL EEN DAG OM JE HEBT GEEN KEUS HUMMEL DAT SPUL MOET JOU ONDANKS DE BIBBERATIE OOK GENEZING BRENGEN,EN VERDER GAAT HET VOOR JOU DOEN REDELIJK DACHT IK ZO,JIJ KLIMT NU WEL ERG SNEL OMHOOG, NU EVEN EEN PAAR HOBBELTJES, EN DAN HOPELIJK WEER EEN VLAK STUK.
    DAG HUMMELEEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 01 September 2010 - 04:28

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat zit jij lekker ingepakt TV te kijken en bij het ontbijt ook al zo'n lekkere deken om.
    Het weer wordt iets beter zodat jij misschien ook ietsje warmer blijft.
    Ik ben wel blij dat jij niet aan de bakfiets bent vastgevroren want dat lijkt me echt niet leuk. Nee, zo'n warm bad is beter.

Ik hoop dat het vandaag iets beter gaat en dat het vervelende draakje snel weer zwelgje wordt.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 01 September 2010 - 05:50

Judith & Ron, Wout:

Lieve Janske,

Wat naar dat je het zo koud hebt en dat de draak je zo te pakken heeft.

Wij hadden het ook niet al te warm, voor het eerst weer een trui aangehad.
    Janske, misschien een ideetje voor de draakweken; een lekker warme poncho, kun je je armen lekker onder doen en als je wil weer onderuit halen om te spelen/eten.

Papa zal vanwege de vele "energie" wel heel wat houtjes gehakt hebben....
    Wij krijgen daar ook zin in als we zien hoe je aan het worstelen bent.

Een dikke maar vooral warme knuffel vanuit hier!

Zet 'm op!

• 01 September 2010 - 09:27

Leontien:

Hallo lieve Janske en familie,

Jullie kennen mij niet en bij toeval kwam ik op jullie site. Diep geroerd ben ik door wat ik hier allemaal lees. Wat een ontzettende mooie, warme familie zijn jullie die met elkaar de kracht vinden om het gevecht te vechten.

Ik wens jullie de aller-allerbeste wensen toe!
    Leontien, Helmond

• 01 September 2010 - 09:40

Tante Angela:

Hoi Lieve Janske,

Heel veel warmte voor vandaag!!

Warme knuffel van tante Angela

• 01 September 2010 - 11:32

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

We duimen dat het vandaag wat warmer voor je zal zijn.
    Hou je taai!

Warme knuffel en een dikke zoen

• 01 September 2010 - 12:22

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Ook hier op de Biestermannen is er 1 die het zo nu en dan flink koud heeft. Nicole is blij dat ze nu af en toe verplicht in bed moet gaan liggen....
    Maar vandaag is het gelukkig al wat beter en als we Piet P moeten geloven komt er mooier weer aan. Nicole zegt Janske laten we samen duimen dat hij het goed heeft.
    Voor vandaag wensen wij jullie een warme dag toe!!
    X Renske Bram Gijs en Nicole

• 01 September 2010 - 19:37

Inge:

Hoi lief ding,

De foto's van de ruggenprik zegt genoeg, het verbaast me niks dat je het nu koud hebt. Dan ook nog eens flink gespuugd gisteren. Je energie loopt er dan ook letterlijk uit. Daarbij was het zondag en maandag ook echt fout weer. Vandaag scheen de zon alweer en daar knapt een mens wel weer van op.
    Maar het is wel driedubbel koud op je dak gevallen, heel begrijpelijk. Lekker tegen iemand aanliggen wil ook nog wel eens helpen of...
    Warme appelmoes met kaneel of warme appeldiksap met kaneel. Dat is net een kacheltje van binnen (vooral de kaneel). Daar zul je het lekker warm van krijgen en is meteen een gezonde lekkernij.

Ons smam maakte vroeger appelmoes taart. Nu Lieke toch zo goed is met gebakjes...
    kunnen jullie die misschien wel een keertje maken. Als kind vonden we dat een feest en nu we groot zijn en we komen thuis, dan is het nog steeds een smulfeest.

Recept: meelkoekjes (bijv. maria koekjes) op de bodem, verse appelmoes erop en dan afsmeren met verse geklopte slagroom (met daarin beetje suiker) en als het echt feest was, dan deed ze er nog tumtummetjes op. Nou dat past toch precies in jullie straatje, nietwaar?

Een warme zoete knuffel van Inge.