Het zwembad staat weer - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het zwembad staat weer - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het zwembad staat weer

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

20 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Nadat papa en mama gisteren de weersvoorspelling hadden gezien kregen ze een idee. Het werd tijd om het zwembad weer klaar te maken voor misschien wel de laatste paar echt warme dagen van deze zomer. Nadat we vanmorgen bij opa Ijsje op de koffie waren geweest was het zwembad tijd. Eerst alles weer goed zetten en schoon maken. Daarna kon de kraan aan. Wat moet er toch een hoop water in zo'n zwembad. Voordeel hiervan is wel dat je rustig tussen de middag kan gaan slapen. Als je dan weer wakker wordt is het water nog steeds niet hoger dan je knieeen. We mochten er van papa gezellig met zijn 3 met kleren aan in, hij dacht namelijk dat we er alleen maar doorheen zouden lopen. Raar is wel dat ik het vanmorgen echt koud had. Reden voor mama om me een jurk, T-shirt met lange mouwen, legging en hemd aan te doen. Daarna moest ze nog een keer extra naar boven om ook nog een vest te gaan halen. Vanmiddag had ik van dit alles helemaal geen last meer en na het zwemmen had in genoeg aan een handdoekponcho.
Van al dit zwemplezier krijg je wel honger. Nu is het bij ons op vrijdag altijd frietdag en ik heb weer heerlijk een frikandel naar binnen gewerkt.
Voor morgen staat er weer iets nieuws op de planning. Papa en mama gaan morgen namelijk naar een bruiloft en ik mag samen met Lieke en Meike gaan logeren. Ik denk dat dit voor ons allemaal even spannend is want dit is sinds ik ziek ben de eerste keer dat ik ga logeren.

Groetjes Janske

• 20 Augustus 2010 - 18:57

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Dat ziet er echt zomers uit zo'n zwembad waar je met je kleren aan in mag. Super.

En wat leuk dat jullie gaan logeren. Spannend zo'n eerste keer voor jou. Alweer iets om een feestje van te maken!

Geniet van het mooie weer en van de logeerpret.

Voor Papa en Mama, veel plezier op de bruiloft!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 20 Augustus 2010 - 19:56

Judith & Ron, Wout:

Hallo allemaal,

Heerlijk genieten en pakken die momenten dat het kan, geweldig!
    Wat weer betrft wordt het morgen nog een dag om te plukken!

Jeetje, logeren; echt spannend; voor allemaal!
    We duimen dat het een succes wordt. We zijn wel benieuwd waar jullie gaan slapen, dat lezen we vast nog wel!

Even nog een compliment voor Bart; wat kun jij leuk schrijven! Volgens ons zit dat echt in de familie!

Zet 'm op!

• 20 Augustus 2010 - 20:08

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Zo te horen was je vandaag zo veranderlijk als het weer.
    Jullie hebben er weer een gezellige boel van gemaakt in het zwembad maar de volgende keer toch maar eerst een badpak aan denk ik he!
    Spannend he zo'n logeerpartijtje. Maar dat gaat helemaal goed komen denk ik.

Tot morgen!

Dikke knuffel van tante Angela

• 20 Augustus 2010 - 20:53

Fam Van Gaal :

Hey Janske

Wat een waterpret daar in de Heipolder zeg!!!! Pap en mam konden toch wel raden dat jullie heerlijk in dat water zouden duiken of niet dan!! Zouden wij ook hebben gedaan.
    Maar wat goed dat pap en mam het zwembad weer op hebben gezet. Want het weer ziet er goed uit voor de komende dagen!!!!!
    Wij wensen jullie morgen veel water plezier met je zussen.

X Renske Gijs en Nicole

• 20 Augustus 2010 - 21:53

Annick:

Lieve Janske en familie.

Super fijn om te lezen dat het de laatste weken allemaal relatief rustig verloopt. Er zijn heftigere stormen geweest tijdens de bergbeklimming, hopelijk blijft het weer zoals het vandaag was! De beklimming zelf is al zwaar genoeg, maar ik heb nog steeds enorm veel bewondering voor hoe jullie het samen doen. Hierbij wil ik ook even zeggen dat ik heel bijzonder vind hoe je ouders elke dag met je mee vechten, maar er ook voor zorgen dat jij en je zusjes zo 'normaal' mogelijk kunnen leven, spelen, lachen en leren.. En dat met de meest verschrikkelijke zorgen die je je als ouders voor kunt stellen. Jullie houden altijd de moed er in.. en wij natuurlijk ook!

ps: De braderie janske-live was volgens mij écht geweldig! Helaas kon ik er niet bij zijn omdat ik op dat moment in het buitenland zat. Wel super dat er zo'n mooie dag voor jou georganiseerd is.

• 20 Augustus 2010 - 22:10

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Ziet er weer heerlijk uit dat zwemparadijs bij jullie achter in de tuin.
    Klein beetje dom van papa om te denken dat jullie er alleen door heen lopen, natuurlijk niet papa!
    Geniet maar lekker dit weekend van de waterpret, want na het weekend is het mooie weer weer over, zeggen ze.
    En met z'n drieen logeren dat is gezellig en heel spannend.
    Dat gaat zeker goed komen.
    veel plezier dit weekend en geniet ervan.
    Pap en mam veel plezier op de bruiloft.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 21 Augustus 2010 - 08:25

Marleen:

He Janske

Dat klinkt goed. Eerst zwemmen en dan frietjes met een frikadel :)
    En vanavond voor het eerst weer logeren, ik snap dat dat wel spannend is, het wordt vast heel gezellig samen met je zusjes.

groetjes Marleen

• 21 Augustus 2010 - 08:42

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Zo, daar zijn we weer terug van een gezellig weekje in Drenthe. En intussen zijn er bij jou geen ál te gekke dingen gebeurd! Ook jullie hebben een leuke week gehad las ik. Héél langzamerhand zien we toch een lijn de goede kant op!! Je eet zelfs soms wat zodat je éven zonder voederzakje kunt!! En nu komt er een prachtig weekend aan zodat je lekker kunt zwemmen, samen met je zusjes. Bij ons is de zomervakantie weer voorbij en a.s. maandag gaat iedereen weer naar school. Genieten jullie er nog maar wat van!!!

Liefs uit Hilversum