Modderpret - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Modderpret - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Modderpret

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Tjonge jonge, zo'n rust dag heeft me erg goed gedaan. Gisteren morgen kwam eerst oma Hanny oppassen omdat mama naar de fysiotherapie moest en papa op vakantie was. Maar toen mama om 10.00 uur daarvan terug was bleef oma gezellig nog even koffie drinken. Omdat het buiten niet koud en droog was vond mama het een goed idee dat Lieke en ik buiten gingen spelen. Eigenlijk had mama daar ook wel gelijk in dus we wisten niet hoe vlug we naar buiten moesten. Op het moment dat oma Hanny wilde gaan kwam net tante Angela samen met Meike, Sietske en Rens. Meike was erg blij ons weer te zien en rende dan ook zo hard naar ons toe dat ik bijna omviel toen ze me vast pakte en begon te knuffelen. De voortuin was erg aan een onderhoudsbeurt toe en terwijl mama en tante Angela hierin bezig waren vonden wij ook iets heel erg leuks. Er was water in de bakjes van de zandbak blijven staan. Als je dit water dan samen met wat zand en stoepkrijt mengt dan wordt het een lekker papje. Doordat we hier zo lekker mee aan het spelen waren konden mama en tante Angela ook lekker doorwerken. Tegen etenstijd was mama minder blij om ons te zien en de bijkeuken. Meike was namelijk van mening geweest dat er te weinig water was en had verschillende keren binnen nog wat extra water gehaald. Heel kort gezegd, wij en de bijkeuken waren allemaal voorzien van een laagje modder.
Na het eten was het tijd om te gaan slapen. Een groot deel van de middag heb ik geslapen. Ook daarna hebben we nog erg fijn samen buiten gespeeld. Mama had voor het avondeten Dora macaroni gekocht. Dat is zo leuk dat ik hier redelijk goed van gegeten had. Alles van de rest van de dag daarbij opgeteld hoefde de rugzak niet aan. Tegen de tijd dat ik naar bed moest was duidelijk dat Bart nog een nachtje bij ons zou slapen. Kei gaaf want hij mocht bij mij op de kamer logeren. Om 22.00 uur schoot ik dan ook wakker en riep mama. Blij verrast was ik dan ook dat papa opeens voor me stond. Na veel geknuffel was er natuurlijk de vraag waar Bart was. Papa vertelde me dat die beneden nog was aan het drinken was en zo meteen naar boven zou komen. Wachten is niet mijn beste eigenschap dus elke 2 minuten riep ik door de babyfoon dat het lang duurde voor Bart kwam. Nadat Bart eindelijk op mijn kamer kwam en in bed kroop sliep hij meteen. Ik weer niet tevreden. Dacht ik even lekker te kunnen geinen, valt hij direct in slaap. Uiteindelijk ben ikzelf, maar na overleg, bij papa en mama in bed gaan liggen en ben daar lekker in slaap gevallen.
Vanmorgen was het weer vroeg dag. Lieke en Meike gaan op donderdag namelijk altijd om 7.30 naar Joepie. Ik kan dan rustig Karin helpen met poetsen en wat voor de TV liggen. Na het middageten naar bed om fit te zijn voor vanavond. We zouden namelijk bij oma Hanny en Frans gaan BBQ-en. Rond 17.00 uur was het dan ook tijd om mijn zusjes te gaan halen maar niet voordat papa me via de computer alle attracties van duinrell had laten zien. Toen papa daarna mijn pasfoto film opzetten begon ik fanatiek de muziek mee te zingen. Papa en mama waren onder de indruk van mijn optreden en hebben dit dan ook op film vastgelegd. Het BBQ-en bij oma Hanny en Frans was weer heel gezellig en samen met ome Renier hebben we nog verstoppertje gespeeld. Na thuiskomst mijn medicijnen in genomen en nu lekker dromen over de dag van morgen.

Groetjes Janske

• 19 Augustus 2010 - 20:32

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Hoi Meiden allemaal,

Wij hebben wel een uur op die foto gezocht naar Janske en Lieke , zelfs een loupe erbij , maar nee hoor ,jullie foppen ons , jullie zijn helemaal niet daar geweest bij Oma Hanny en Frans.

Weet wat ook fijn is:

Een zandkasteel bouwen in de bijkeuken.

Oeps wat zal mama of Karin hiervan zeggen?

Groetjes

Opa en Oma

• 19 Augustus 2010 - 20:33

De Stapvriendjes.:

Hey Janske,

Je leest het goed, wij zijn weer terug in het land. Dat zijn we inmiddels alweer bijna een week, maar deze week moesten wij nog even bij komen van onze vakantie.
    Wij zijn nog op zoek geweest naar jullie visje, maar helaas hebben we niets gezien. Wel hebben we veel bergen en rivieren gezien. waar wij dan natuurlijk leuke dammen in konden maken. wij snappen dan ook helemaal je verhaal. Modder is altijt LEUK. Jammer dat er geen foto bij zit van de ravage.
    Wij zijn ons nu alweer klaar aan het maken voor de brabandsedag. Heb jij weer zo'n leuke gave tribune plaats dan??
    We moeten natuurlijk wel weten waar je plaats neemt, we moeten natuurlijk wel weten waar we onze concurrentie in de gaten moeten houden.
    Wat stoer dat papa op stap is geweest met Bart... mannen onder elkaar. Wij snappen dat soort dingen wel.

Gr en tot snel.
    Dikke kus van Brent, Sven en Jens en de zusjes

• 19 Augustus 2010 - 21:28

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Is het weer gedaan met de rust nu papa weer thuis is.
    Hebben papa en bart ook in alle attracties van Duinrell gezeten.
    Jammer dat er geen foto's zijn van jullie modderavontuur, en dan vooral van mama's gezicht toen ze de bijkeuken zag. Haha.
    Het word dit weekend mooi weer dus jullie kunnen nog fijn buiten spelen, maar die modder lijkt me geen goed idee meer, als jullie mama te vriend willen houden teminste.
    Veel plezier met buiten spelen.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 19 Augustus 2010 - 21:42

Tante Angela:

Hoi Janske,

Tja dat van die modder gisteren was in eerste instantie een goed idee omdat we zo goed door konden werken, alleen had mama daarna natuurlijk weer meer werk, maar het was ook heerlijk om te zien dat je zo fijn speelde en ook nog goed gegeten had.
    Bart moet nog een beetje bijkomen van zijn avonturen met jou papa, hoe zit dat met hem?
    Maar Bart vond het wel helemaal geweldig!
    Gezellig ook dat bbq-en bij oma Hanny, wij hebben hier gegourmet ivm Sietske's slaapfeestje wat nu dus nog in volle gang is en de meiden zijn nog niet moe zeggen ze, dus dat word een kort nachtje denk ik.
    Hopelijk heb jij de slaap al wel kunnen vatten en kun je morgen weer fijn spelen.

Dikke knuffel tante Angela

• 20 Augustus 2010 - 07:21

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een feest zal dat geweest zijn, modder maken! Ik begrijp dat Mama na dat feestje niet zo blij was.

En Papa en Bart zijn weer terug uit Duinrell.
    Die hebben het vast ook heel leuk gehad.

Ik lees ook dat jij genoeg gegeten hebt de hele dag. Goed gedaan!

Het BBQ-feestje ziet er ook gezellig uit en ik kan jou en Lieke echt niet vinden.

Geniet van het mooie weer en hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 20 Augustus 2010 - 11:38

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Wat was het gezellig gisterennmiddag! Lekker bijkletsen (alweer?) en genieten van het mooie weer.
    Kennelijk heeft jouw papa dat mooie weer uit Duinrel meegenomen, want wij waren dat een beetje kwijt toen wij uit Kreta kwamen. Of heeft neef Bart hiervoor gezorgd?

Vandaag is het weer heel mooi weer buiten. Geniet er allemaal van!

Dikke knuffel

• 20 Augustus 2010 - 12:32

GeKkE NEeF BArT:

hoi janske en de rest

toen ik met ome ferry even 2 daagjes er tussen uit kneep hadden we heel veel gedaan in duinrell
    we zijn op dinsdag ochtend er heen gegaan
    meteen de tent op gezet en rond half elf gingen we het park op we zij een een eeuw brandende kaars geweest en daar moest je je zelf omhoog takelen daarna in het schip en toen werd er al spanning opgebouwt voor de volgende atracctie een hele hooge water glijbaan waar je met een bootje van af moest toen zijn we door het kikker kasteel geloopen en daar stond de maskote van stigting op kikker we liepen meteen door naar het pannenkoeken huis en daar hebben we het onpeperkt menu gehad je kon kiezen uit wel 20 verschillende beleg soorten en raat eens hoeveel we er op hadden 2
    na de pannen koeken gingen we kijken of de rodelbaan open was nee toch nog niet ze waren hem nog aan het schoon maken maar toch zijn daar gaan wachten 5 min. later konden we er op het was een hele leuke baan toen zijn we naar het schaduwen huis ome ferry zei dat het eng was dus hij liet mij schrikken maar een maal binnen was het heel leuk want door een felle flits bleef je schaduw staan op de muur .

en dan nu het tiki bad na het schaduw huis zijn we naar het tiki bad gegaan en daar zijn we dan ook gebleven tot 22.00 uur ome ferry is alle glijbaanen geweest en ik op eentje na en dat was de e-xtreem
    daar moest je op een plaat gaan staan en die zakt dan weg en dan val je naar beneden
    blits:
    een snelle glijbaan die veel bochten maakt.

flits:
    een glijbaan die snel naar beneden gaat met maar een bocht er in.

sicloon:
    glijbaan waar je met een snelle bocht naar benden gaat en terecht komt een een trechter waar je noch meerdere keeren rond draait.

tyvoon:
    snelle glijbaan met bochet die steeds de zelfde kant op gaan .

familie ride:
    een glijbaan waar je self de snelheid kan bepaalen .

super ride:
    is ongeveer het zelfde als familie ride

moonlicht:
    een helemaal donkere glijbaan waar je met twee persoonen op moet waar af en toe lichtjes komen met hele scherpe bochten en douches er in.

starficht:
    een helemaal verlichte glijbaan met alemaal verschillende kleuren licht .

lazy river :
    een lange baan met water stroming waar je met een band helemaal rond ging

pelikaan duik:
    een stukje glijbaan en 2a3 meter vrije val

in dag twee zijn we begonnen met een goed ontbijd een vers gebakken eitoen hebben we de tent afgbroken en zijn het park weer in gegaan ome ferry is in de zweefmolen geweest en in de flackon we zijn ook in de trollen expres geweest nog een keer de rodelbaan gedaan en ik ben als eenige in de katapult geweest dan ward je met een bootje 5 meter ver gelanseerd
    en nog een heel tijdje in het tiki bad geweest maar toen we naar buiten gingen waren ze bezig met alles te sluiten dus zijn we naar de latste vierkante meter van duinrell gelopen op een uitkijk toren gestaan en amsterdan wassenaar rotterdam en nog veel meer

al met al een heel geslaagt uitje geweestet

groetjes : GeKkE nEeF bArT

• 20 Augustus 2010 - 13:44

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

Wat een gezellige dolle boel bij jullie! Kan me best voorstellen dat mama iets minder blij was met jullie modderpret, maar mama zal na het opruimen er ook wel om gelachen hebben.

Ook gezellig dat Oma Hanny nog op de koffie was. Koffie leuten kan ze als de beste. haha ; )

Papa en Neef Bart hebben het ook onwijs gaaf gehad als ik Neef Bart zijn verhaal mag geloven.....dat zijn geen angsthazen! Fijn dat ze het zo leuk hadden. Wie weet gaan jullie ook nog een keer met zijn allen naar Duinrell en kun jij met je zussen alle glijbanen gaan proberen.

Geniet van het overheerlijke zonnetje, want is volgens de weergoden van korte duur.

Groetjes Krisna

• 20 Augustus 2010 - 18:53

Cor En Diny.:

Dag lieve familie Beks uit de Heipolderstraat.

Zo Dames, dat is nog eens lekker rustig zonder de mannen om je heen, en maar kletsen over van alles en nog wat waar dikwijls de mannen niet zo veel zin in hebben.
    Maar jullie hebben natuurlijk toch ook de mannen wel gemist,en ik kan me voorstellen toen ze thuis waren er flink geknuffelt is, nou is het hele gezin weer bijelkaar.

Janske, jij wilde natuurlijk nog best lang met Bart kletsen, maarja die heeft een samen met Papa drukke dagen gehad, en het zal voor Bart ook best wel heel spannend zijn geweest, en Bart had misschien helemaal geen zin in dat geklets van jou, en dacht ik ga maar meteen slapen, heel slim van Bart.

Wel weer fijn dat Papa terug is en alles goed is gegaan, nou kan jij de schade inhalen en met Papa knuffelen.

Lekker he, om rotzooi te maken met water en zand, en och als je vies bent daar is een bad goed voor, maar dat Mama daar niet zo blij mee was kan ik me heel goed voorstellen, die Meike weet ook altijd wel iets te verzinnen om er een troep van te maken,en jullie de grootste lol hebben daar gaat het toch ook om.

Nog een heel fijn weekend allemaal en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny. knuffels en Houdoe he.