Doel voor vandaag niet bereikt - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Doel voor vandaag niet bereikt - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Doel voor vandaag niet bereikt

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 Mei 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zoals jullie al aan de titel kunnen zien en voor wie al stiekem naar de foto heeft gekeken. Het is me vandaag niet gelukt. En niet zo van, dat is jammer, het is net niet gelukt. Nee het is me bij lange na niet gelukt. Vandaag zat ik gewoon helemaal niet lekker in mijn vel. Vanmorgen in bed was ik al minder enthousiast als gisteren, maar toch vertelde ik nog met een lach, maar dan een lach als een boer met kiespijn, dat vandaag het slangetje er misschien uit zou mogen. Ondertussen wist ik al beter. Ik voelde me niet in staat om vandaag voldoende te gaan eten.
Bij het ontbijt ging het al mis. Ik had mijn boterham al gesmeerd, maar geen hap van genomen. Misschien dat peperkoek dan werkt. Dat een stukje op mijn bord gelegd, boter erop en kijken maar of het in mijn mond verdween. Ook ik keek ernaar, maar het verdween niet in mijn mond. Vandaag dacht ik aan de vogeltjes. Het is namelijk 2 dagen zomer geweest en nu is het weer kouder. Misschien komt de winter eraan, dus ik heb er voor gezorgd dat alles naar de vogeltjes ging.
We zijn bij opa IJsje en oma Tumtum op de koffie geweest. Daar hadden ze lekkere likkoekjes. Dat vond Meike ook, maar wederom waren deze niet voor mijn mond. Wel ben ik wat huilerig geweest. Dat is iets wat de hele dag heeft aangehouden.
Tussen de middag weer hetzelfde verhaal. Mama heeft het nog even geprobeerd met het energierijke drankje wat ik zelf moet drinken, maar ook daarvan had ik genoeg gehad na 2 inimini slokjes.
Lieke ging naar school en Meike en ik gingen naar bed. De sondevoeding moest al aan, want ik had niet alleen te weinig gegeten, maar ook te weinig gedronken. Op een langzame stand heeft de voeding gelopen en ik heb heel de middag geslapen. Zo rond half vijf was het toch echt tijd om op te staan. Lieke was bij Fleur gaan spelen, dus ik heb niets gemist en ook de rust gehad om lekker lang te slapen. Gelukkig kwam Lieke al vlug weer thuis en samen met Meike en Lieke heb ik heel fijn gespeeld.
Het was weer tijd om aan tafel te gaan en voor mij was het tijd om te gaan eten!! Ze aten erwtjes met worteltjes en daarvan lust ik de erwtjes ook wel. Ik had op mijn bord dus alleen erwtjes. Alles wat opgeschept was heb ik opgegeten. Ook nog wat appelmoes en 2 lepeltjes yoghurt. Een beker water om alles weg te spoelen. Mijn zusjes gingen nog even in bad en ik heb gekeken of ze zich wel goed deden wassen. Daarna was het tijd om te gaan slapen.
Ook het gaan slapen is nu al een paar avonden een probleem. Ik heb veel pijn en kriebels. Ook ben ik dan wel verdrietig om telkens een andere reden. Gelukkig komen papa of mama dan bij mij zitten of als het moet ook bij mij in bed liggen. Na een goed uur lukt het mij dan meestal toch om de slaap te pakken. Zo ook vandaag. Nu is de nacht weer anders, want nu staat de sondevoeding weer aan, zoals jullie op de foto kunnen zien. Zo rond 2.00 uur vannacht zit de voeding erin en als het goed is, is dat de enige keer dat de pomp gaat piepen. Ik heb daar meestal niet zo'n last van, maar papa of mama moeten dan toch weer even hun bed uit om alles af te sluiten. Als ik me weer beter voel probeer ik het gewoon opnieuw om weer zelf te gaan eten en als het niet zo is, dan voorlopig maar met een slangetje in mijn neus.

Groetjes Janske

  • 27 Mei 2010 - 21:17

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Maar meiske toch.
    Wou het vandaag niet lukken. Morgen is er weer een dag. Dan ga je het toch opnieuw proberen.
    Enne wat zijn likkoekjes ?? Want misschien lussen die de kids hier ook wel. Of Oma (nellie) want die is gek op alles wat lekker is. Vooral koekjes en gebak met slagroom.
    Misschien een tip voor jou.
    Enne ...... het is toch nog geen tijd voor de pasfoto je hebt nog een paar dagen.

    Nou slaapze lekker;-)

    Groetjes uit Leende

  • 27 Mei 2010 - 21:21

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,

    Zoals al eerder gezegd, die sonde is geen zonde.
    Probeer het maar weer als je je wat beter voelt.
    Sietske gaat morgen haar spreekbeurt doen, ze heeft vanavond nog een keer goed geoefend dus dat komt wel goed.
    We laten morgen wel weten hoe het gegaan is.

    Welterusten voor jullie allemaal.

    Dikke knuffel van tante Angela.

  • 27 Mei 2010 - 21:49

    Joli Claes:

    ha janske en familie

  • 27 Mei 2010 - 21:57

    Joli Claes:

    ha janske en familie
    er ging even iets fout, dus proberen we het gewoon opnieuw.
    je hebt een lekker slaapdagje gehad, lees ik
    mijn mama zei altijd, als je het nodig hebt is het goed voor je.
    en dat eten dat komt ook wel weer.
    eerst weer een beetje fit worden en dan komt dat wel weer goed.
    voor nu lekker slapen.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

    ps. lieke succes met je spreekbeurt.

  • 28 Mei 2010 - 05:23

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Ik hoop dat jij goed hebt geslapen vannacht en een goede dag hebt in Nijmegen.

    Nog even niet zelf eten is niet erg, jij krijgt toch alles binnen via de sonde en het komt vanzelf weer als jij je weer iets beter voelt.
    Je bent weer stapjes vooruit gegaan de laatste tijd dus nu ééntje terug. Je bent al een heel eind gekomen op de kilimanjaro.
    Op naar de top en wij gaan met je mee om je te helpen.

    Veel succes vandaag en hou je taai kleine guit en familie.

    Sietske, ik wens jou heel veel succes met je spreekbeurt vandaag.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 28 Mei 2010 - 05:54

    DORRY:

    HOI HUMMEL.
    DAT JOU SONDE WEER IN MOEST IS VETTE PECH, MAAR SLAPEN IS GOED VOOR JOU, DE KLIM IS NU ZWAAR OP DE BERG ,ZOALS GERDA AL TYPTE ,EEN ROT STUK, MAAR IN DE VERTE ZIE IK AL EEN 5STERREN HUT, WIJ SLEUREN DUWEN EN TREKKEN JOU WEL OMHOOH MET ZIJN ALLE HOOR.
    EN VERDRIETIG ZIJN OP ZIJN TIJD DAAR HEB JIJ TOCH ALLE REDEN VOOR HUMMEL, HET VALT NIET MEE, EN DAN BEN JIJ OOK NOG BERENSTERK ,ANDERS GA JIJ HET NIET IEDERE KEER OPNIEUW PROBEREN , DENK MAAR AAN DE ERWTJES KEI KNAP VAN JOU WERELDWONDER JANSKE PANSKE KEVERTJE IK VIND JOU GEWELDIG STERKE MEID, JIJ GAAT HET REDDEN EEN DIKKE VETTE HIVIFE LOWVIFE DORRY

  • 28 Mei 2010 - 05:57

    Judith & Ron, Wout:

    Lieve Janske,

    Zoals je wel weet: Hoop doet leven, soms hopen we tegen beter weten in, maar als we dat niet meer zouden doen dan werd het wel heel somber..
    Wat willen we nou zeggen; zelfs hopen als een boer met kiespijn zorgt ervoor dat er dingen zijn om naar uit te kijken. Een nieuwe etappe te volbrengen enz.

    We duimen vandaag voor een beter gevoel in je velletje. Voor papa en mama hopen we dat er weer eens een "hele" nacht slapen mag zijn, zonder toeters en bellen; letterlijk en figuurlijk.

    Zet 'm op!

  • 28 Mei 2010 - 06:40

    DORRY:

    HOI MENSEN
    SIETSKE IK MOET JOU NOG VEEL GELUK WENSEN BIJNA VERGETEN,
    GEEF HEM VAN JETJE ,WIJ HOREN WEL HOE HET GEGAAN IS DENK IK EEN DIKKE VETTE DORRY

  • 28 Mei 2010 - 17:39

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske.

    Wat jammer nou dat het met eten niet zo goed is gelukt, je was er zo trots op dat het een dag eerder wel is goed gegaan en je wilde zo graag dat slangetje er uit hebben. Zo zie maar dat elke dag anders kan zijn dan dat jij het graag zou willen.
    Janske maar wij zeggen altijd de aanhouder zal winnen,en dat je kan vechten dat heb je ons al verschillende keren laten zien, hou vol Meiske dan komt alles wel goed!!!!!!!.Verder willen wij jou samen met Papa, Mama en je zusjes een heel fijn en rustig weekend wensen en geniet er met z,n alle van en voor straks als je naar bed gaat slaap lekker.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten.
    Het gaat jullie goed Houdoe he.

  • 28 Mei 2010 - 18:18

    Sietske:

    Hoi. Mijn spreekbeurt ging goed.
    Mijn punt was :8 en een half.
    En mijn punt was het hoogste punt.

    groetjes:Sietske

  • 28 Mei 2010 - 19:15

    !!!ANKE!!!:

    Hey Janske,

    Ik vind het super knap dat Sietske een 8 en een half had gekregen voor haar spreekbeurt.
    Vind jij het ook zo knap?

    Trouwens, Amber had vandaag een keer gevraagd aan mama:
    Kom ik bij Janske in de klas? En toen zij mama dat dat wel heel leuk zo zijn en dat Amber jou dan met dingen kon helpen en dan konden jullie elkaar wat vaker zien.
    Leuk hé!

    Groetjes je vriendin Anke
    :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 2269229

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: