Bijkomen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Bijkomen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Bijkomen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

26 Mei 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zoals meestal wordt het altijd net iets later dan je verwacht. Zo ook gisteren. Na mijn verhaaltje geschreven te hebben, heb ik niet lang meer geslapen. Rond kwart over zeven werd ik wakker en rond half acht zat ik aan de boterham met vruchtenhagel. Om kwart voor acht zat ik aan mijn tweede boterham met vruchtenhagel. Ik had best wel honger gekregen van een dag niet eten. Dat is natuurlijk wel weer een goed teken. Verder kon ik nergens heen, want het Norovirus zorgt er nog altijd voor dat ik in isolatie op de afdeling moet liggen. Daarnaast zat ik ook nog eens aan de paal vast, zodat de Chemo Kaspers konden inlopen. Rond negenen was alles klaar en mochten we gaan. Papa en mama moesten nog hun maaltijd afmaken. Ze hadden al mijn warme maaltijd in het ziekenhuis gedeeld. Toch waren ze bang om met een rommelende maag wakker te worden, dus zijn we nog even gestopt bij de Mac. Uiteindelijk was het net 23.00 uur geweest toen we thuiskwamen. Ook de medicijngift van gisteren was in de war gestuurd door het nuchter blijven, dus ik moest toen nog een aantal medicijnen krijgen. Daar heb ik verder niet veel van meegekregen, want dat is via het slangetje (sonde) gegaan. Ik was in de auto toch weer in slaap gevallen en ben met kleren en al in bed gelegd.
Heel de nacht heb ik lekker doorgeslapen en toen ik vanmorgen om half acht wakker werd vond ik het wel een beetje raar om met mijn kleren aan in bed te liggen. Ik ben naar papa en mama gegaan en ben nog even bij hun in bed gekropen. Tot ongeveer half negen, want toen hoorden we Meike en Leanne. Ik kon niet wachten om naar beneden te gaan. Leanne had Meike bij opa IJsje en oma Tumtum opgehaald, want daar had Meike samen met Lieke geslapen. Lieke was door opa IJsje naar school gebracht. Toen ik beneden kwam lag er een heel lief briefje van Leanne en Meike: Voor jullie rust zijn wij weg, als wij weer nodig zijn kunnen jullie ons bellen.
Ik wilde graag door Leanne aangekleed, in dit geval omgekleed, worden en dus hebben we Leanne gebeld dat ze weer terug konden komen.
Het eten is vandaag redelijk gegaan. Vanmorgen en vanavond heb ik goed gegeten en tussen de middag niet zo goed, maar wel iets. Verder voelde ik me vandaag niet zo best. Ik was best wel moe de hele dag en mijn humeur was niet meer zo zonnig als het afgelopen dagen geweest is. Natuurlijk heb ik gisteren weer de nodige Chemo gehad, dus dat kan zeker de oorzaak zijn. Vanmiddag heb ik dan ook ruim anderhalf uur op de bank liggen slapen. Dit ondanks dat Lieke en Meike gewoon in de kamer aan het spelen waren en herrie maakte. Op het moment dat ik weer wakker moest worden hebben Meike en Lieke geprobeerd mij wakker te maken door mij te aaien en in mijn oor te fluisteren. Dat fluisteren werd bij Meike al vlug schreeuwen. Ondanks dat sliep ik gewoon door. Op het moment dat mama mij op schoot nam werd ik pas wakker. Daarna hebben we nog wat licht speelwerk verricht, zijn gaan eten en naar bed gegaan.
Voor morgen ligt er een uitdaging op mij te wachten. Papa heeft mij beloofd dat als ik morgen alle maaltijden goed eet en ik alle medicijnen goed via mijn mond inneem, het slangetje weer uit mijn neus mag. Vandaag en gisteren heb ik geen sondevoeding meer gehad, omdat mijn intake voldoende is. Morgen nog goed mijn best doen en dan kan ik de dokters vrijdag weer versteld doen staan.

Groetjes Janske

• 26 Mei 2010 - 21:24

Tante Angela:

Hey kanjer,

Nee, je bent niet gek, je bent een.......

Welterusten
    Dikke knuffel tante Angela

• 26 Mei 2010 - 21:32

Janny:

Ha Super Janske en Familie,

Ja Janske laat maar zien dat je Super bent door goed te eten (doe er maar vruchtenhagel op, dan lukt het wel) en je medicijnen via je mond in te nemen.
    Wel een mooie foto van je met de twee bekertjes aan je oren.
    Succes en we lezen wel weer op het gelukt is,

Gr.Fam.Vrienten

• 26 Mei 2010 - 23:49

Iris:

Wat fijn, doe morgen maar goed je best! En wat zien jullie er heerlijk zomers uit, dat is een goed teken! :)

• 27 Mei 2010 - 04:24

DORRY:

HOI VROLIJKE LUITJES.
    MIJN NONDE JU VAN GISTEREN ZET IK VANDAAG OM IN HALLELUA,JUTTE PEREN ZO GOED ETEN ,VEEL SLAPEN, WEL WAT RAAR VOEL JIJ JE ,MAAR DAT KOMT DOOR DE CHEMO.
    ZOU HET GAAN LUKKEN OM WAT TE BLIJVEN ETEN? EN DE MEDICIJNEN VIA DE SONDE DAT DE SONDE? ER UIT MAG? MORGEN WEER NAAR NIJMEGEN, DAAR ZULLEN ZE ZEGGEN DAAR HEB JE DAT WERELDWONDERTJE UIT DE PAREL VAN BRABANT WEER DIE SUPER PAREL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY HIVIFE EN DE LOW IS FOUT GESCHREVEN HEB IK GISTEREN PAS OP T,V. GEZIEN MAAR IK LAAT HET ZO ANDERS HOORT HET NIET MEER BIJ MIJ, EN DIT IS WEL SPECIAAL, EN KLETSEN DOEN ZE TOCH DAG HUMMEL DORRY

• 27 Mei 2010 - 07:09

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat goed van je dat je lekker hebt doorgeslapen.
    Ook heel lekker voor je papa en mama.
    En ja die kleren aan in bed maakt niet uit zoals je ziet. Beter dan dat je zo ziek bent en de hele dag je pyama aan moet houden, toch?
    Nou goed eten vandaag en dat krijgen we weer een mooie foto van je vanavond.
    Komt er uit die bekertjes net zo'n mooi geluid als uit een grote schelp ;-)

Groetjes uit Leende

• 27 Mei 2010 - 10:18

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Geweldig, goed geslapen en weer zelf gegeten. Beter kan het bijna niet.
    De foto's zijn allebei mooi maar die ene is heel speciaal!

Ga zo door en voor morgen weer veel succes.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.

Groetjes Van ons 4en

• 27 Mei 2010 - 14:27

Leanne:

Ha Janske!
    Wat lag jij gister lekker te slapen zeg! En dat nog wel met die herrie van je zussen, of nouja Meike, om je heen.
    Heb je vanacht ook goed geslapen? Of heb je papa en mama bezig gehouden?
    Vandaag een leuke dag gehad?
    Ik lees het wel weer..
    :D

• 27 Mei 2010 - 16:46

Judith & Ron, Wout:

Hallo stoere meid,

Echt heel goed van jou, eten en mischien het slangetje eruit. We zijn benieuwd of dat gelukt is!
    Wat fijn om mama te zien lachen op een foto.

Zet 'm op!

• 27 Mei 2010 - 17:34

Leanne:

Wat een te GEKke foto trouwens ;)
    Was het vandaag ook een te GEKke dag? Heb je goed gegeten en is je slangetje eruit?

• 27 Mei 2010 - 18:49

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Hoe is het vandaag met het eten gegaan heb je goed je best gedaan zodat het slangetje er uit is?
    Janske en om met je kleren in bed te liggen is voor ons {familie Beks} niet zo vreemd dat deden wij vroeger toen wij net zo oud waren ook wel eens maar dat had een andere reden.

Wij kropen dan met onze kleren aan in bed alleen onze schoenen hadden wij natuurlijk uit gedaan het ging er bij ons gewoon om wie het eerste aangekleed beneden kwam.
    Dus smorgens hup uit bed schoenen aan en klaar was kees, even een nat washandje door je gezicht haren kammen vlug een boterham eten en dan tevoet naar school.

Janske voor morgen [Vrijdag 28 Mei] heel veel succes in Nijmegen en Meiske wij blijven natuurlijk voor jou duimen en niet te vergeten de kaarsjes blijven voor jou branden.
    Het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Voor iedereen een rustige nacht en slaap lekker allemaal.
    Houdoe he!!!!!.