Toch naar tante Hariette - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Toch naar tante Hariette - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Toch naar tante Hariette

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 Mei 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen begon de dag vroeg voor mij. Doordat ik weer sondevoeding 's nachts heb gehad, heb ik vannacht ook ontzettend veel moeten plassen. Zo veel dat ik om 6.00 uur mama riep om te vertellen dat mijn bed nat was. Toen hebben we ons ook maar meteen aangekleed, want we moesten toch op tijd vertrekken. Ook mijn zussen en papa waren inmiddels wakker en we hebben Lieke en Meike bij Joepie afgezet.
In Nijmegen mocht ik nog even in de grote hal spelen, daarna werden we gehaald door Janneke. Met Janneke hadden we eerst een goed gesprek over het te volgen plan voor de komende maanden. Ja, jullie lezen het goed. Als alle bloeduitslagen van komende week goed zijn durven we weer op lange termijn te gaan plannen. Het was dus tijd om bloed af te nemen. Vandaag werd er alleen gecontroleerd op het ammoniak. We hadden nog even twijfels of we wel op de uitslag moesten wachten, want wat kon daar nu afwijkend aan zijn naar aanleiding van de uitslagen van afgelopen weken. Toch maar zo wijs geweest om te wachten. Dat betekende voor mij weer spelen in de grote hal.
De uitslag van het bloed kwam binnen en het was toch weer niet goed. De ammoniakwaarde was meer dan 150. Voor de zekerheid moest er nog maar een keer bloed worden afgenomen, want het kon zomaar zijn dat er toch weer iets niet goed was gegaan met de bloedafname. Je zou zeggen dat dit niet zou kunnen, want we hadden de zuster van een paar weken geleden. Toen was er ook iets fout gegaan met de bloedafname en was de uitkomst ergens in de 300. Toen moesten we met spoed weer naar Nijmegen, mama bij Phoxy gehaald, ammoniakbinders bij mij aangesloten, IC en OK geinformeerd. Achteraf bleek dit dus allemaal loos alarm. Het is eigenlijk heel simpel. Het bloed wordt bij mij afgenomen, het moet direct op ijs, er moet iemand het bloed DIRECT wegbrengen naar het lab en het lab moet dit DIRECT onderzoeken. Lijkt op zich niet zo moeilijk en je gaat er vanuit dat mensen leren van hun fouten. Dat de afname fout was gegaan konden we dus uitsluiten???
Na overleg met de oncoloog werd er besloten dat er twee uur tussen de twee bloedafnames zou zitten. Dat betekende dat we een half uurtje over hadden. Ergens gaan zitten hadden we geen zin in, dus zijn we maar gaan wandelen door het ziekenhuis. Gelukkig is het groot, maar voor ons niet groot genoeg. Ik geloof dat ik nu inmiddels overal de weg ken. Om 12.00 uur werd er voor de tweede keer bloed afgenomen en toen was het weer een uurtje wachten. Ik ben gaan slapen in de buggy en al slapend ging ik met papa en mama eten halen. Onderweg kwamen we nog moeders tegen van lotgenoten, dus daar hebben papa en mama ook nog even mee bijgekletst. Papa en mama hebben gegeten en toen konden we terug voor de uitslag. We waren nog niet op onze polikamer of we kregen al te horen dat de uitslag goed was. Nu was de uitslag ergens in de 40. Ondanks de voor mij goede uitslag was papa ontzettend teleurgesteld. Niet omdat mensen fouten maken, wel omdat mensen niet leren van hun fouten. Dit heeft hij ook verteld tegen de zuster. Helaas leek dit niet echt bij haar aan te komen. Later in de auto heeft papa nog gebeld met Janneke de Nurse Practitioner om te vertellen dat hij teleurgesteld was in de gang van zaken.
Na het telefoontje konden wij ons gewoon gaan opmaken voor wederom een feestje. Dit omdat mijn peettante Hariette vandaag jarig is. Het ging goed met mij, dus ik ben nog lekker lang mogen blijven. Lieke en Meike kwamen met opa IJsje en oma Tumtum naar Arcen, dus de familie was weer compleet. Na het eten moesten we echt afscheid nemen van het gezellige feestje. Thuis heeft mama nog het slangetje van mijn buik gehaald en daarna mocht ik dus weer in bad. Nu ga ik fijn dromen van wat ik komdend weekend allemaal ga doen en dan moet ik me maandag weer in Nijmegen melden.

Groetjes Janske

• 28 Mei 2010 - 21:01

Familie Wijnen:

Hariette, VAN HARTE MET JE 18E VERJAARDAG (EN AL DIE ERVARINGSJAREN)

we hopen dat je een fijne dag hebt gehad, maar met Janske op je feest kan je dag al niet meer stuk, toch?

Opa ijsje en Mechteld hebben nog een gezellig onderonsje gehad vanmiddag, misschien heeft ie dat wel verteld.

Kop op, allemaal. Fijn weekend allemaal.

Groetjes van ons allemaal

• 28 Mei 2010 - 21:18

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat fijn dat jij nog naar de verjaardag van tante Hariètte bent geweest. Alweer een feestje!

Nu lekker weer in je eigen bedje slapen en ik wens jullie een rustig en goed weekend toe.

Sietske wat een geweldige spreekbeurt heb jij gehouden met een super goed cijfer. Kei goed gedaan!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 28 Mei 2010 - 21:19

Gerda:

P.S. Hariètte, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Bijna vergeten!

Gerda

• 28 Mei 2010 - 21:57

Joli Claes:

ha janske en familie

• 28 Mei 2010 - 22:05

Joli Claes:

ha janske en familie
    nu ging er weer iets fout, hetzelfde als de vorige keer, maar wat ik nou gedaan heb?
    je moet die zusters van de bloedafname maar eens les gaan geven.
    maar eind goed al goed,en lekker naar huis.
    en ja hoor, weer een feestje.
    hariette, gefeliciteerd.
    sietske, proficiat met je 8 en een half voor je spreebeurt.
    en janske ben je toch weer een beetje aan het eten, knap hoor.
    lekker slapen en genieten van het weekend.
    hoe vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 29 Mei 2010 - 06:05

Judith & Ron, Wout:

Hallo Sietske en Hariètte,

Voor jullie allebei een dikke proficiat!

Janske, wat ben je toch een stoere meid!
    Hopelijk heb je mooi gedroomd over mooie plannen voor een mooi weekend. Wij duimen dat ze uit mogen komen!
    Zet 'm op!

• 29 Mei 2010 - 06:41

DORRY:

HOI FEESTGANGERS.
    DAT WAREN WEER GOEDE BERICHTEN.
    MAAR VAN DAT BLOEDPRIKKEN SNAP IK NIET .
    MENSEN MAKEN FOUTEN MAAR NIET TWEE KEER DEZELFDE DACHT IK ,DUS WEL LAPDOZEN .
    JANSKE ZET ZE NU MAAR EENS ONDER DRUK ,EN PERS ZE 15 KRALEN AF, ZONIET DAN MOET JE ZEGGEN DAN BEL IK DE MEDIA OP.
    ER IS TOCH OOK MISSERS OP T.V. EN HIER EN NU ,EN ZOVEEL ,MAAR ZOVER KOMT HET DENK IK NIET.
    DE FOTO'S WAREN WEER GAAF.
    DA ZO DOOR HUMMEL ,MORGEN GA IK NAAR OMMEL, EN DAAR FIK IK WEER EEN DIKKE BOLKNAK AAN,EEN HEEL FIJN WEEKEND EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 29 Mei 2010 - 07:29

Wijnand En Janneke:

Goeiemorgen Lieve Janske,

En heb jij fijn gedroomd over het leuke feest bij jouw peettante.

Peettante Harrette van harte gefeliciteerd!

Dat is heel goed van jouw papa dat hij er zo achter aan zit. Hopelijk doen ze dan de volgende keer beter hun best. Vooral omdat een goede ammoniakwaarde zo belangrijk is voor jou.
    Dat geeft maar weer aan dat jouw papa en mama altijd strijden voor jou!
    Uiteindelijk moet je naast alle dingen die goed gaan ook kunnen zeggen als dingen niet zo goed gaan.

Het weer gaat weer beter worden en dan kun jij hopleijk weer fijn met je zussen buiten spelen.

Groeten en een kus van Wijnand en Janneke

• 29 Mei 2010 - 08:43

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

De verjaardag van tante Hariette kon idd niet meer stuk want jij bent er lang bij geweest. We hebben gezellig samen wat lekkere dingen gemaakt. Ook Imke vond het weer super leuk met al de neefjes en nichtjes te spelen. En ome Hans vind dat je er SUPER mooi en goed uitziet.

Iedereen bedankt voor de felicitaties.

Dikke knuffel en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 29 Mei 2010 - 12:01

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Wat fijn dat alles goed gaat met je. Hopelijk blijft dat zo.
    Nou nog wat beter gaan slapen zou ook wel fijn zijn. Ik denk dat papa en mama dat wel kunnen beamen.
    Leuk dat je nog op het feest bij tante Hariette bent geweest.

Lieverd, een dikke knuffel
    oma Hanny en opa Frans

• 29 Mei 2010 - 12:28

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Gelukkig is het weer goed gegaan.
    En ik kan goed geloven dat je papa het zo niet meer leuk vind. De hele tijd voor niks wachten. Als het moet dan moet het maar als het niet hoeft dan zijn er wel leukere dingen dan rond te hangen in een ziekenhuis.........bij voorbeeld eerder naar een feestje gaan.
    Maar gelukkig kon je naar het feestje van
    tante Hariette.

Tante Hariette nog proficiat met je verjaardag (ook van tante Nellie)

Groetjes uit Leende

• 29 Mei 2010 - 18:32

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat fijn dat alles goed is gegaan in Nijmegen. En dat je lekker bij papa mama en je zussen bent. En wij hopen dat het slapen beter weer snel beter zal gaan.
    Maar wat een feestbeesten zijn jullie zeg. Feestje hier feestje daar wel erg gezellig hoor...
    We moeten jouw en je papa en mama lieve groetjes doen van Zuster Daniëlle.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole