De bloemetjes buiten gezet - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De bloemetjes buiten gezet - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De bloemetjes buiten gezet

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

21 Mei 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat een lekker weer hebben we nu. Zo had het eigenlijk in de meivakantie moeten zijn. Gelukkig heeft Lieke vanaf vandaag weer vier dagen vrij, want dinsdag hebben ze een studiedag bij haar op school. Helaas heb ik zelf nog maar drie dagen vrij, al klaag ik daar ook niet over. Vandaag kreeg ik een telefoontje uit Nijmegen en ik word dinsdag pas verwacht. Wel krijg ik dan de MTX en de Erwinase en moet er verschillende keren bloed worden afgenomen. Het komt er dan wel op neer dat we de hele dag in Nijmegen zijn.
Gisteren heb ik lekker de bloemetjes buitengezet. Vanwege de schimmel mag ik zelf geen bloemetjes zetten, want ik moet ontzettend oppassen met compost en dus potgrond. Gelukkig heb ik een eigen kruiwagen en daar heb ik de bloemetjes mee naar de plaats gebracht. Zo heb ik toch nog mijn steentje kunnen bijdragen. Verder heb ik gisteren niet veel gedaan. Vooral rustig aangedaan en genoten van het goede weer. Ik moet overdag ook wel bijtanken, want de nachten zijn afgelopen week niet best geweest. Ik slaap heel erg onrustig, wat we wel kunnen toeschrijven aan de Dexa. Gelukkig is dat zo'n beetje de enige negatieve bijwerking die ik van de Dexa heb gehad. Wel heb ik veel last van de Vincristine. Ik heb best wel veel pijn in mijn zenuwen en ook kriebelen de Chemo Kaspers mij van binnen. Nu maar hopen dat dat ook weer vlug stopt. Vanavond heb ik in ieder geval mijn laatstea Dexa gehad voor deze kuurperiode.
Vandaag hebben we ook een rustige dag gehad. Lieke en Meike gingen vanmorgen al vroeg naar Joepie en wij hoefden vandaag niet naar het ziekenhuis. Mama en ik hebben de dag dan ook rustig gestart. We hebben lekker buiten ontbeten en naar de vogeltjes geluisterd. Papa en mama hebben nog even koffie gedronken en toen moest papa nog even weg. De hele dag stil zitten is niets voor ons, dus ik ben samen met mama de onderkant van de overkapping gaan poetsen. Rond de middag kwam papa thuis en hij moest nog even naar de bakker. Ik keek heel lief en mocht gewoon mee naar de bakker, wat ik heel gaaf vond. Ik vroeg aan papa of ik een broodje van de bakker zou krijgen. Papa dacht van niet, ik zei van wel. Natuurlijk had ik gelijk. Het ging me ook gewoon om mijn gelijk te halen, want ik heb er niets van gegeten.
Na het middageten ben ik met mama gaan slapen. Toen wij wakker werden lag papa buiten in een tuinstoel te slapen. Dit was mijn ultieme kans. Deze keer niet met ijsblokjes, maar met een beker water. We hadden heel stil gedaan en mama had mij opgetild. Toen we bij papa waren heb ik de beker water over hem heen gegooid. Hij schrok zich een hoedje. Natuurlijk had ik dit niet alleen bedacht, want je kunt wel zien dat mama ook een verpleegster is. Ze doen niets liever dan vaders plagen en ze weten ook dat vaders niet boos kunnen worden op hun dochters.
Ik mocht papa dan ook gewoon meehelpen met het schoonmaken van het dak van de overkapping. Papa op een trap en een wollig ding aan een lange stok en veel water. Ik vanuit de slaapkamer aanwijzingen geven waar hij wel en niet geweest was. Mama was ondertussen boodschappen aan het doen. Het duurde wel lang voordat papa klaar was, dus ben ik ook nog maar rondjes op de tractor gaan rijden. Tot het moment dat mama naar Joepie ging om Lieke en Meike op te halen. Ik heb het weer heel lief gevraagd en weer mocht ik mee. Ik vond het weer fijn om even op Joepie te zijn. Daarna frietjes eten. Ik vond de frietjes steeds te warm en mama dacht dat ze ook niet zouden afkoelen vanwege de temperatuur buiten. Toen heb ik de frietjes maar in de koelkast gezet en ben telkens gaan voelen of ze al koud waren. Toen ze eenmaal koud waren hoefde ik ze niet meer. Al met al heb ik vandaag dus weer helemaal niets gegeten. Gelukkig krijg ik wel sondevoeding, want anders had ik vandaag niet zo vaak kunnen poepen. Ik ben een beetje bang dat het Norovirus weer aan het opspelen is, want ik heb vandaag wel 10 keer gepoept. Hopen maar dat dit zich niet doorzet.

Groetjes Janske

• 21 Mei 2010 - 21:35

Tante Angela:

Hey Super Janske,

Jeetje je hebt weer een boel beleefd vandaag, en er gaat niks boven een goede opzichter die alles in de gaten houdt en aanwijzingen geeft.
    Volgens mij ben jij een Super opzichter!! Die ook nog zelf de handen uit de mouwen steekt!!
    (dat hoor je niet veel)
    Jammer dat je buikje weer wat van streek is.
    Wel slim om de frietjes in de koelkast te zetten als ze te warm zijn.

Morgen is Rens zijn kinderfeestje bij opa en oma dus misschien zie ik je nog wel even.

In ieder geval een hele goede en rustige nacht allemaal en voor morgen veel plezier met het mooie weer!

Dikke knuffel van tante Angela

• 21 Mei 2010 - 21:36

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat heb jij de bloemetjes mooi buiten gezet zeg!
    En dan ook nog papa zo plagen! Weet je wel hoe moeilijk dat voor hem is?
    Geeft niks hoor. Keet jij er maar lekker op los! Hij zal weten dat hij dochters heeft, ha, ha!!!!!!!

Hopelijk gaan de pijnbeestjes gauw uit je lijfje vertrekken en ga je je weer wat beter voelen. Lieverd, heel veel sterkte.

Dikke kus,
    Oma Hanny en opa Frans

• 21 Mei 2010 - 21:48

Oma Hanny En Frans:

Ik lees net pas het nieuws van Sterre.
    Afschuwelijk triest nieuws waar wij helemaal koud van worden.

Via deze site willen wij de ouders van Sterre heel veel sterkte met het verlies van hun dochtertje wensen.
    Sommige zaken in het leven zijn zo ongelooflijk oneerlijk!

Liefs,
    Hanny en Frans

• 22 Mei 2010 - 05:57

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske!

Wat een goede dag!
    Nu dat virus nog even afremmen anders moeten dadelijk je billetjes nog in de koelkast....hihi!

Ongelooflijk wat de combinatie van medicijnen kan doen, tenminste daar lijkt het toch op bij de Dexa-draak.

We wensen jullie hele fijne Pinksterdagen!

Zet 'm op!

• 22 Mei 2010 - 07:10

DORRY:

HALLO HUMMEL EN MEDEMENSEN.
    IK HEB MET BEWONDERING GELEZEN WAT JIJ ALLEMAAL GEDAAN HEBT, ERG VEEL.
    EN IK WIL DEXA BEDANKEN DAT HIJ NIET ZO KLIERIG IS GEWEEST, MAAR NU ZIJN DE VRIT. EN CHEMO BEZIG DAT IS MINDER.NOU SNAP IK OOK TOEN WIJ GISTEREN IN DE POLDER KWAMEN WAAROM IK DEXA NIET ZAG, DIE HEEFT ZIJN KLIERIG GEDRAG OPGEGEVEN EN VERBLIJFT NU OP EEN ANDERE PLEK.
    JANSKE PAPA NAT GOOIEN IS LEUK OM TE DOEN ,IK HOUD OOK WEL VAN ZOIETS.
    EN DE LAKENS UITDELEN HOE DAT ALLES GEDAAN MOET WORDEN IS EEN SLIMME ZET VAN JOU, ANDERS DOEN ZE MAAR RAAK.
    EEN HELE VETTE PINKSTEREN MET MOOI WEER DAT WEET IK NU AL.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 22 Mei 2010 - 21:58

Toine En Angela:

Het is 24.00 uur.
    7 jaar; proficiat!!!

Groeten Toine en Angela

• 22 Mei 2010 - 22:53

Opa Ijsje En Oma Tum:

Ja , van ons ook... dikke proficiat met jullie 7 jaren.

• 23 Mei 2010 - 06:49

DORRY:

HOI TUINMANNEN EN VROUWEN.
    HET IS 7JAAR GELEDEN HARTELIJK GEFELICITEERD, MAAR MET WAT?TROUWDAG?
    IK HOOP DAT HET NOG STEEDS GENIETEN IS BIJ JULLIE, MOOI WEER VEEL BLOEMEN EN VLINDERS, DU SALLES HEBBEN JULLIE.

NOG TWEE DAGEN VOOR JE NAAR NIJMEGEN MOET ,PROBEER VAN ALLES TE GENIETEN HUMMEL.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 23 Mei 2010 - 07:13

Mechteld:

Lang zullen ze leven,
    Lang zullen ze leven,
    Lang zullen ze leven in de gloria,
    In de gloria, in de gloria.
    HIEP HIEP HOERA!!!!!

Maak er een gezellige dag van.

Veel liefs van ons 4en

• 23 Mei 2010 - 07:49

DORRY:

HOI MENSEN PLUK DE DAG TIK EEN EITJE.
    JOKE EN FERRY ALS HET JULLIE TROUWDAG IS, DAN IS HET NU ROESTVRIJSTAAL, VORIG JAAR WAS TOCH BLIK,JULLIE NOEMEN TEGENWOORDIG ALLES ANDERS .HOE HEET 40JAAR?DORRY

• 23 Mei 2010 - 11:27

Leanne:

GEFELICITEERD!
    En geniet van deze mooie vrije dag!

• 23 Mei 2010 - 15:19

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Eindelijk een heerlijk zonnetje. Jij hebt heel goed geholpen in de tuin met de bloemetjs zetten. En daarna lekker uitrusten in de nieuwe schommel.

Van harte gefeliciteerd met jullie 7 jaar .....!

Geniet met z'n allen van het mooie weer.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda