Meike uit kamer gezet - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Meike uit kamer gezet - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Meike uit kamer gezet

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag leek in veel opzichten op de dag van gisteren. Ik heb weer goed in mijn eigen bed geslapen en de ochtend begon moeizaam. Nadat Lieke naar school was mocht ik bij mama op schoot omdat papa naar de huisarts moest. Hij is namelijk gisteren met het sporten door zijn rug gegaan en heeft hier nu veel pijn aan. Van de dokter heeft hij nu pillen gekregen en een zalf dus eigenlijk doet hij gewoon sociaal met mij mee.
Omdat het weer vandaag beter was dan gisteren ben ik wel veel meer buiten geweest. Zo zijn mama, Meike en ik met de buggy Lieke op school wezen halen. Daarna weer met de buggy naar Luuk want daar ging Lieke spelen. Na wat geschommeld te hebben op de fiets naar oma Hanny. Erg leuk want mama en ik zijn nu niet met de bakfiets gegaan maar op een gewone en ik mocht achterop (misschien wel voor het eerst in mijn leven). Meike lag namelijk nog in bed te slapen en papa bleef bij haar. Eenmaal bij oma Hanny en Frans wilde ik weer vlot naar huis. Mama had maar net genoeg tijd om de koffie uit te drinken. Nadat Meike wakker was weer met de bakfiets Lieke ophalen. Zo zie je dat de tijd toch vrij vlot ging vandaag, want het was al weer laat genoeg voor het avondeten. Op vrijdag betekent dat bij ons thuis frietjes. Nu had ik daar geen zin in maar de frikandel ging er prima in. Daarnaast nog een eitje en mijn maaltijd was kompleet nadat ik yoghurt als toetje had gehad.
Voor de verandering lig ik nu in Lieke haar bed te slapen. Lieke in het bed van Meike en Meike ligt voor straf in het kleine bedje op mijn kamer. Even uitleggen hoe dit zo gekomen is. Ik mocht namelijk bij Lieke logeren. Eerst gezellig bij Lieke in bed maar dit bleek toch wat krap. Omdat Meike maar bleef boeven moest zij in het kleine bed en mocht Lieke in het bed van Meike. Meike kreeg er echter nog geen slaap van en moest uiteindelijk naar mijn kamer verhuizen zodat wij wel konden gaan slapen. Inmiddels slapen we allemaal en droom ik van nog een dag dexa en daarna weer vlug mezelf worden.

Jeanet en Willy hadden laatst al op de site geschreven dat er een mooi gedicht gemaakt was voor mij door Mary. Het gaat als volgt:


Sometimes, when I feel tired and sad...
Lying sleepless in my bed...

The things that keep my up all night,
are nothing compared to others' dayly sight.

Having a hard time at school and feeling tensed,
is nothing compared to the struggles some are fighting against...

When I think about those people,one in particulair...
All my 'problems', vaporise into the air...

The perseverance of Janske's battle against her sickness is an example for anyone who thinks life sucks sometimes...
Her life has a meaning for all of us... and she says Quitting is out of the question... When it get's tough... you just got to fight some more!

Weer iets om over na te denken.

Groetjes Janske

  • 09 April 2010 - 21:06

    Opa Ijsje:

    is er een tolk in de zaal

  • 09 April 2010 - 21:14

    H & H & I:

    Hoi SUPER Janske,

    We dachten we kijken nog even vlug voordat we naar bed gaan of er al een verslag van vandaag op staat. En ja.....vers van de pers.

    Jammer dat het niet positiever is als gisteren.
    En papa's die gaan sporten is altijd link, dat zie je wel weer ! Het is nu eenmaal voor de derde helft maar daar doen ze dan ook alles voor hahaha
    Geintje natuurlijk Ferry en ook voor jou heeeeeeeeeeeel veel beterschap.
    Het fijne is wel dat je nu gezelschap hebt Janske.

    Wel leuk dat je bij Lieke mag slapen alleen jammer dat de kleine rel Meike helaas is moeten verhuizen.

    Het gedicht is so true.

    Welterusten en hopelijk kan papa ook een beetje slapen met zijn rugpijn.

    Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

  • 09 April 2010 - 21:31

    Barry:

    Hoi Janske en Opa Ijsje ( Frans )

    Soms,Wanner ik me moe voel en bedroefd,
    in bed lig en niet in slaap kan komen.

    De dingen die me wakker houden 's nachts,
    zijn niets vergeleken bij dagelijkse zorgen van anderen.

    Als je een moeilijke periode hebt op school en je bent vlug op je tenen getrapt,is niet vergeleken waarmee anderen worstelen.

    Wanneer ik denk aan deze personen, EENTJE in het bijzonder,
    Vermengen al mijn problemen met de lucht.

    De vasthoudendheid van Janske in haar gevecht tegen haar ziekte, is een voorbeeld voor iedereen die weleens denkt dat het leven het kl*te is.

    Haar leven heeft een betekenis voor ons allen.... en zij zegt dat opgeven geen optie is.

    Wanneer het lastig en moeilijk wordt.......
    Dan moet je simpelweg wat harder vechten.

    Soms is het een letterlijke vertaling en soms met ietwat vrijheid.
    Maar ik denk zo goed te begrijpen.

    Dikke kus van mij.


  • 09 April 2010 - 21:37

    Tante Hariètte:

    Hoi opa en oma,

    Ik heb het even vrij vertaald. (de zinnen lopen in het engels mooier, maar dan weten jullie ook wat er staat)

    Sometimes, when I feel tired and sad...
    Lying sleepless in my bed...
    Soms, als ik me moe en verdrietig voel......
    Slapeloos in mijn bed lig.....

    The things that keep my up all night,
    are nothing compared to others' dayly sight.
    De dingen die me de hele nacht wakker houden, zijn niks in vergelijking tot andermans dagelijkse problemen.

    Having a hard time at school and feeling tensed,
    is nothing compared to the struggles some are fighting against...
    Een moeilijke tijd op school en gespannen zijn is niks in vergelijking met de worstelingen waar andere tegen vechten...

    When I think about those people,one in particulair...
    All my 'problems', vaporise into the air...
    Als ik denks aan deze mensen, denk ik aan 1 persoon in het bijzonder...
    Al mijn problemen, lossen op in de lucht....

    The perseverance of Janske's battle against her sickness is an example for anyone who thinks life sucks sometimes...
    Het doorzetting vermogen van Janske's gevecht tegen haar ziekte is een voorbeeld voor iedereen die soms denkt dat het leven "klote" is.....

    Her life has a meaning for all of us... and she says Quitting is out of the question... When it get's tough... you just got to fight some more!
    Haar leven is een voorbeeld voor ons allemaal.....en ze zegt dat opgeven geen optie is.....Als het even tegenzit......moet je gewoon wat meer vechten !

  • 09 April 2010 - 21:41

    Tante Hariètte:

    Zo opa en oma, nou moeten jullie er helemaal uitkomen......2x een vertaling.

    Maar zie ook dat Barry ook geen ander woord kon vinden voor sucks.....

    Ik heb redelijk letterlijk vertaald maar dat van Barry is mooier uiteengezet in een gedicht.

    Groetjes Hariètte

  • 09 April 2010 - 21:45

    Mary Van Os:

    Op verzoek van opa Ijsje :)

    Soms, wanneer ik mij moe en verdrietig voel..
    Slapeloos in mijn bed lig..
    De dingen die me 's nachts wakker houden..
    Zijn niets vergeleken bij anderen hun dagelijks zicht...
    Het moeilijk hebben op school en mezelf gespannen voelen,
    Is niets vergeleken bij de moeilijkheden waar sommigen tegen vechten..
    Wanneer ik denk aan die mensen, eentje specifiek...
    Lossen al mijn 'problemen' op in de lucht..
    De volharding van Janske's strijd tegen haar ziekte is een voorbeeld voor iedereen die denkt dat het leven soms tegenzit...
    Haar leven heeft een betekenis voor ons allemaal.. en zij zegt: Stoppen daar is geen denken aan, als het wat moeilijker wordt moeten we gewoon wat harder vechten!

    [Dat laatste zinnetje is gepikt van het liedje van Cheryl Cole met 'fight for this love', maarja ze zeggen altijd 'beter goed gejat, dan slecht verzonnen' ;)

    O ja... ik vind het een hele eer dat mijn gedichtje hier staat :)
    Weltrusten allemaal!

  • 09 April 2010 - 22:17

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,

    Na even afwezig geweest te zijn moest ik heel wat verhalen lezen over jou lezen om weer op de hoogte te zijn.
    Het is niet niks wat je allemaal weer hebt moeten doorstaan.
    Wat een mooi gedicht staat er, een om over na te denken.
    Jouw papa heb ik vanmorgen gespot bij de huisarts in de wachtkamer, Ferry heel veel sterkte met je herstel.
    Janske zet hem op en geniet van de lekkere eitjes.

    Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

  • 10 April 2010 - 06:26

    DORRY:

    HOI ALLEMAAL
    JANSKE NOG EEN PAAR DAGEN DENK IK, EN DAN BEN JIJ WEER DE OUDE HOOP IK . JIJ EET WEL GOED HOOR
    FERRY BETERSCHAP MET JOU RUG BEST ZIELIG VOOR JOU.
    EEN MOOI GEDICHT STOND ER OP,EN BIJ LIEKE LOGEREN WAS OOK HEEL APART.
    EN DIE KLEINE BOEF DOET GOED HAAR BEST OM MEE TE SPELEN. NU EEN VET WEEKEND EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 10 April 2010 - 07:22

    Mechteld:

    Wow, wat een dichtkunst hier op de site. Prachtig!!

    Meike, even tot jou, wat ben je toch een boef. Ik hoop dat je alsnog heerlijk geslapen hebt.

    Ferry, je bent geen 18 meer, hè. hahahahahah, maaruh....... heel veel beterschap hoor.

    Janske, hoe groot/klein is je draakje nu? Kun je hem al buiten vegen?

    Fijn weekend,

    Groetjes van ons

  • 10 April 2010 - 09:53

    Wijnand En Janneke:

    Lieve Janske,

    Zo dat is echt een mooi gedicht. Echt iets om te onthouden en te bewaren. Wij denken nog steeds vaak aan jou en willen jou, Lieke en Meike nog bedanken voor de supermoie tekeningen die jullie voor Menno hadden gemaakt. Ongelooflijk dat jullie hier nog bij stilstaan!! Heel veel dank daarvoor en schommel ze !!! Wij zitten hier ook iedere dag in de hommel (zo zegt Frederique het).

    Groeten en een dikke kus

  • 10 April 2010 - 16:41

    Ellen:

    Hee lieve super Janske!

    Wat een mooi gedicht zeg. Zeker iets om over na te denken. Ik had laatst een opdracht op school waarbij ik een tegenstelling moest maken in mijn creatief les. Ik had dit ook over een meisje gedaan, met mijn gedachten bij jou, tegenover iemand die problemen maakt over alles.. Dat is waar dit gedicht ook over gaat.. echt heel mooi!

    Veel Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 2269167

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: