Verlatingsangst - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Verlatingsangst - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Verlatingsangst

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wederom was het zo'n dag die je graag weer vergeet.
Afgelopen nacht had ik goed doorstaan maar toen ik vanmorgen wakker werd was ik direct verdrietig. Wat dan het beste werkt is dicht tegen papa of mama aankruipen en elkaar vast houden. Vanmorgen was het dus mama die me op deze manier mocht troosten. Omdat deze houding me wel beviel viel ik ook weer in slaap, maar wel op zo'n manier dat mama niet ongemerkt het bed kon verlaten. Aan het eind van de ochtend ik denk zo rond 11 uur wilde ik toch wel naar beneden. Even fijn met papa knuffelen en Meike zien spelen. Beneden aangekomen bleken zij echter niet thuis want ook de krant moet naar opa Ijsje en oma Tumtum en daar waren ze dus. Ontroostbaar was ik. Mama heeft uiteindelijk na 20 minuten toch maar gebeld naar papa en omdat opa en oma om de hoek wonen was hij dus ook zo weer thuis. Eindelijk kon ik mijn knuffels kwijt bij papa en Meike. Nadat ook Lieke thuis was van school gezellig samen middageten gegeten. Mijn eten wordt inmiddels erg voorspelbaar. Zo heb ik boterham met (natuurlijk) ei gegeten en een klein beetje yoghurt. Nadat we net klaar waren met eten kregen we bezoek van Willy en Jeanet. Zij hadden voor ons allemaal een snoepzak bij en een dansende kip. Deze begint te dansen als je op zijn vleugel drukt. Lieke en ik vinden hen heel leuk alleen Meike heeft er wat schrik voor en roept heel boos "nee" als hij danst. Iest waar wij dan weer om moeten lachen.
Om kwart over een ging papa Lieke weer naar school brengen en ook hier werd ik weer heel verdrietig van. Ik heb gehuild totdat papa terug was en daarna was ik zo van slag van al mijn verdriet. Uiteindelijk maar weer samen met mama en daarna met papa in bed gaan liggen. Dat is dan toch de plek waar ik me het prettigste voel. Raar was het wel dat mama Lieke van school ging halen en zonder Lieke thuis kwam. Ze was namelijk bij Dapnhe spelen. Terwijl mama dat vertelde begon ik al weer te snikken. Gelukkig had mama ook nog iets voor mij meegenomen om me vlug op andere gedachten te brengen. Nieuwe eieren. Eind van de middag mocht ik dus samen met papa 2 eitjes koken en een ervan heb ik inmiddels al weer op.
Na het warm eten, waarbij ik rookworst, appelmoes, ei en toetje heb gegeten even lekker in de douche en naar bed. Omdat ik het van de medicijnen wel wat koud krijg lig ik nu met een kruik in bed en we zullen zien wat de nacht verder zal brengen.
Groetjes Janske

• 08 April 2010 - 19:13

Ellen:

Maar Lieve Janske toch!
    het zit ook allemaal niet mee met je dexadraakje he. Bahbah. Hopen dat je vannacht lekker kunt slapen en morgen kunt genieten van de (zonnige?) dag.

slaap lekker voor nu. Veel Liefs uit Soerendonk

• 08 April 2010 - 19:35

Judith & Ron, Wout:

Och, meisje, wat een zware dag.
    Verdrietig zijn om alles is ook niet fijn.
    Knuffel maar met iedereen en lig maar lekker in het bed van papa en mama als dat goed voelt.
    Ook voor papa, mama, Lieke en Meike zal dit moeilijk zijn. Gelukkig weten we dat het weer voorbij gaat.

Zet 'm op!

• 08 April 2010 - 19:41

DORRY:

HOI LEKKER JONG EN DE REST.
    ALLES ZIT WEER TEGEN HUMMEL.
    DAT JIJ NIET WIL DAT IEMAND WEG GAAT ZAL EEN HEEL ROT GEVOEL ZIJN, DAT KEN IK NOG VAN TOEN IK 9 MAANDEN IN HET REVALIDATIECENTRUM VERBLEEF,ALS ZE DAN ALLEMAAL WEG GINGEN WAS HET NET OF JE ALLEEN OP DE WERELD WAS,EN ZE NOOIT MEER TERUG ZOUDEN KOMEN, DUS HUIL MAAR ALS JIJ WIL HOOR DAT DEED IK OOK .MET HET ETEN DOE JIJ HET ERG KNAP .
    MAAR AL DIE MEDICIJNEN MOETEN JOU BETER MAKEN, EN JE WORDT ER OOK VERDRIETIG BOOS ANGSTIG ,EN ZIEK VAN, NOG DRIE DAGEN, EN DAN HEBBEN JULLIE WEER RUST
    ALS IK HET GOED HEB DAG KLEINE HUMMEL IK GA NOG MAAR EENS FIKKEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE STERKTE EN KRACHT WENS IK GEZIN BEKS EN FAM.DORRY

• 08 April 2010 - 21:07

Ome Renier:

Hey Janske,

Ja, dat is ook wel vervelend als je niet lekker in je vel zit en dat het dan even niet zo loopt als gepland. Gelukkig heb je uiteindelijk iedereen kunnen knuffelen en doen eitjes wonderen! Op zich niet zo gek want eitjes hebben bij jullie als zo ie zo een speciale betekenis.

Slaap lekker.
    Liefs,
    Ome Renier

• 08 April 2010 - 21:14

Mechteld:

Hallo,

Hè toch, wat een onrust en verdriet. Gelukkig hebben papa en mama veel mogelijkheden om goed op jou gemoedstoestand in te spelen. Wat dat betreft ben je een bofferd, maar ja, of je van deze woorden gelukkiger wordt? Gelukkig nog een paar dagen te gaan en dan is Zwelgje weer klein en verjaagbaar. Hou vol, lieverdjes.

Groetjes Van ons 4en

• 09 April 2010 - 04:59

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Leuk dat jij hebt ontdekt dat eitjes heel lekker zijn. Zo blijf je toch lekker eten.

Gelukkig slaap je 's nachts goed dat scheelt ook weer.
    Ik hoop dat je je vandaag iets beter voelt en dan na morgen dat draakje weer de deur uit werken.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 09 April 2010 - 11:13

Leanne:

Ha Janske!

Wat vervelend dat je telkens zo verdrietig bent! Ook voor je papa, mama en zusjes..
    Maargoed we weten allemaal dat je daar niets aan kunt doen.
    Wat fijn zeg dat je dan zo'n lieve papa en mama hebt die je zo goed mogelijk proberen te troosten!

En hoe is het met jullie nieuwe kip? Heeft die ook al een naam gekregen? En vindt Meike hem nog steeds eng?
    Ik ben benieuwd..

Tot snel!
    Lieke, ben je al aan het aftellen voor je feestje?

Dikke knuffel,
    Leanne

• 09 April 2010 - 11:14

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Het valt toch ook niet allemaal mee he.
    Maar ff iets anders hoe zit het met je records.
    Ben je niet de jongste vip.Of degene met de meeste bezoekers. Of met het de langste reis.

Volgens mij wel met de meeste liefde voor andere. Je mist ze echt als ze er niet zijn.
    Lief van je hoor.
    Maar dat krijg je wel mee van je ouders.
    Nou sterkte weer met het verslaan van alle tegenslagen.

Groetjes uit Leende

• 09 April 2010 - 14:51

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Even een berichtje voor jouw opa IJsje. Dat vind je wel goed he.

Dag Frans:
    Je kunt als volgt het liedje vinden. Type in bij Google: Zeilen op de wind van vandaag Purper Sixpack live.
    Dan kun je kiezen uit 2 versies van Purper. Gewoon aanklikken welke je wilt.
    Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
    Ik zal de hele songtekst naar je mailadres door mailen. Dat is veel te veel voor deze site.

Verder nog een dikke kus voor Janske. Morgen is het alweer zaterdag.

• 09 April 2010 - 15:09

Asmara:

Hoi Janske,

Wat vervelend dat die dexadraak je toch steeds uit je humeur haalt. Het is goed van papa en mama dat ze toch steeds weer een beetje aan je wensen kunnen voldoen. Eitjes voor je koken en je lekker laten slapen in de hangmat. Ik hoop dat het weekend wat beter met je gaat.

Groetjes en tot later,
    Asmara.

• 09 April 2010 - 19:11

Fam Van Gaal:

Lieve Janske

Wat naar voor jullie dat je steeds een verdriet hebt als er iemand weg gaat.
    Maar dan is het wel fijn dat papa en mama je zo goed kunnen troosten en dat je lekker tegen ze aan mag gaan liggen.
    Wij vinden de foto van jouw waar je de eitjes aan het koken bent helemaal geweldig.
    We wensen jullie een heel fijn weekend met een goed weertje en veel knuffels van je zussen en papa en mama natuurlijk.

X Renske Gijs en Nicole

• 09 April 2010 - 20:42

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat vervelend dat je nu zo'n verlatingsangst hebt. Knuffel maar lekker met papa en mama en hou ze maar stevig vast ! Je hebt dat nu gewoon even nodig.

Hopelijk is het vandaag wat beter gegaan. We hebben nog geprobeert jullie te bellen maar helaas niet aan de lijn gekregen. Morgen gaan we op concours maar we bellen nog.

Hopelijk slapen jullie lekker rustig vanavond en kun je morgen van een gezellige zaterdag met zijn allen genieten. Geen school of Joepie op zaterdag dus je hoeft Lieke en Meike niet te missen.

Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX