Drakendrank weer in de kast - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Drakendrank weer in de kast - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Drakendrank weer in de kast

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag rond 19.00 uur was het dan zover. Voor dit kuurblokje kreeg ik mijn laatste mililiter drakendrank. Nu mag de drakendrank weer voor iets meer dan 2 weken de apothekerskast in en mag het draakje in mij weer een lief zwelgje worden. Nu is het dus maar weer te hopen dat morgen gedurende de dag het draakje langzaam of liever heel vlug kleiner wordt.
De afgelopen dagen is een eentonig verhaal geweest, zo ook vandaag. Ik ben veel in mijzelf gekeerd, maar kan niemand missen. Als ik dan zeker weet dat iedereen om mij heen is, kan ik op mijn gemak mij onder een deken verstoppen en zo heb ik dan ook mij eigen wereldje. Dit lukt me nu ook al in de buggy. Het ziet er wel raar uit als we dus met de buggy gaan wandelen, want voorin zit Meike en achterin lig ik, maar dat ziet niemand. Ik lig dan onder een deken verstopt, maar ik vind het wel heerlijk om te wandelen. Tevens blijft schommelen echt mijn favoriet.
Het weer was vandaag goed, maar ik had wel moeite om mijn kacheltje warm genoeg te stoken. Ik had vaak koude handen en dan krijg ik meteen van die paarse handen. Voordeel is dan dat papa en mama dat meteen zien en dan trek ik gewoon handschoenen aan. 's Morgens doe ik het gewoon rustig aan. Lekker in mijn pyama naar beneden. Even aan tafel zitten om te eten en dan bij papa of mama op schoot televisie kijken. Tegen de tijd dat het koffietijd is gaan de kleren aan. Zo ook vandaag, maar niet voordat ik Lieke had uitgezwaaid. Lieke werd namelijk opgehaald door oma Hanny en Frans. Ze gingen naar Eindhoven om feestkleren te kopen. Ze gingen met de trein en op het station kwam Lieke ook nog eens juffrouw Dorry tegen. Eigenlijk zouden ze alleen maar schoenen kopen, maar ja, als je met oma Hanny naar de stad gaat......
Komende week staat namelijk in het teken van de verjaardag van Lieke. Op 16 april, o nee, sorry, op 17 april wordt Lieke namelijk 5 jaar. De 16e moet ik naar het ziekenhuis voor de (alweer) eerste gift Erwinase (spannend). Woensdag de 14e heeft ze haar kinderfeestje en donderdag mag ze tracteren op school. Vrijdag moet ik dan naar Nijmegen en zaterdag is ze dan "echt" jarig. Ik hoop dat het goed met mij gaat en dat de planning een beetje kan blijven staan. Dat zou wel leuk zijn voor Lieke.
Wij zijn vanmorgen naar opa IJsje en oma Tumtum gewandeld, ik heb vanmiddag met papa geslapen en we zijn vanmiddag buiten bezig geweest. Lekker eten en toen even douchen. We gingen op tijd naar boven, maar ik was toch wel heel erg moe. Ik vertelde al meteen dat ik als eerste onder de douche wilde en toen ik helemaal klaar was lag ik al te slapen op de badkamer. Ik lag heerlijk op het aankleedkussen. Daar slaap ik nu al een paar nachten op, want dat geeft me weer geborgenheid. Helaas moest ik nog heel even wakker worden voor de medicijnen. Gelukkig neem ik die altijd heel goed in, dus het was zo gebeurd en kon ik weer lekker in mijn bed op het aankleedkussen verder slapen.

Groetjes Janske

• 10 April 2010 - 21:14

Fam Den Boer:

Hoi Janske

Ik hoorde van jou mama bij de bakker al dat het wel een spannende week gaat worden voor jou en zeker ook voor papa en mama. Maar het feest van Lieke in het vooruitzicht is natuurlijk wel gezellig, en wat heeft ze leuke feestkleren gekregen en waarschijnlijk wel gezellig gewinkeld. Ja Joke vijf jaar geleden zaten we nog met onze dikke buiken niet wetend wat er allemaal komen zou en nu worden ze al weer 5 jaar.

succes aankomende week

Groetjes Elke, Job, John en Nathalie

• 10 April 2010 - 21:20

H & H & I:

Hoi Super Janske,

Gelukkig vandaag het laatste beetje drakendrankje voor deze keer. Deze spannende week zullen we extra veel aan jullie denken. Dat doen we natuurlijk altijd al, maar voor papa en mama is dit toch wel een heel spannend moment.

Lieke je outfit is prachtig !! Dat heb je goed uitgezocht.

Ferry hoe is het met jou rug ?

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 10 April 2010 - 21:57

Ineke En Peter:

Hoi Janske
    We hopen voor jou, dat het draakje weer héél snel verdwijnt. We hopen voor jullie allemaal, dat de komende spannende week nu eens volgens planning verloopt, zonder dramatische uitschieters, zodat jullie eind van de week volop de verjaardag van Lieke kunnen vieren.
    We leven met jullie mee. Héél veel sterkte allemaal.
    Groetjes van ons

• 11 April 2010 - 06:05

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat fijn dat het drankje in de kast kan blijven. Nu het draakje nog de deur uit en jij bent weer lekker jezelf.
    Je hebt je heel goed verstopt onder het dekentje, ik kan je echt niet zien.

Lieke, je hebt een hele mooie feestjurk aan. Staat je geweldig goed.

Ik hoop dat het voor jullie allemaal een rustige week wordt.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 11 April 2010 - 06:46

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    ZO DE DRANK VAN DEXA KAN WEER EVEN IN DE KAST.
    LIEKE MET DIE KLEREN MOET JIJ WEL EEN SUPER VERJAARDAG HEBBEN.
    JANSKE JIJ ZOEKT VOLGENS MIJ GEBORGENHEID, DIE JIJ OOK RUIMSCHOOTS KRIJGT VAN JOU FAM.
    NOG MAAR EEN PAAR DAGEN EN DAN IS DAT DEXA SPUL UIT JOU LIJFJE, MAAR DAN MOET JIJ WEER ANDER SPUL NEMEN,MIJN MOEDER ZEI ALTIJD ,TOEN ZE ZO ZIEK WAS WA MOET DA MOET, HET IS NIE ANDERSDAT KLONK VOOR MIJ ZO STERK, EN ZO GEDRAAG JIJ JOU OOK HUMMEL.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE HOUDOE STERKTE FERRY P.S.V. VANDAAG LET OP JOU RUG DORRY

• 11 April 2010 - 07:42

Mechteld:

Goeiemorgen allemaal,

Wow, Lieke, wat zie jij er feestelijk uit. Ik wil ook wel met oma Hanny naar de stad!!
    Ik hoop dat de week volgens planning mag verlopen, zodat jij zaterdag helemaal in het middelpunt van de belangstelling mag staan.

Janske, ik vind het weer heel dapper van je dat je precies kan aangeven wat je wil. Zo kom je de dag wel door. Komende week word jij weer die gezellige, vrolijke Janske die we allemaal kennen. Ik kan niet wachten.

Wij wensen jullie een hele fijne dag.

Groetjes en een knuffel van ons

• 11 April 2010 - 10:15

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Is het draakje al bijna weg?? Goed zo!!! Dan kun je gezellig meedoen met Lieke's verjaardag. Mits.... de erwinase je dat gunt. Spannend weekje weer hoor! Wij denken aan jullie!!!

Enne Lieke, wat zie je er prachtig uit!! In die vrolijke jurk kun jij fijn je verjaardag vieren. Alvast veel plezier komende week!!!

groetjes uit Hilversum

• 11 April 2010 - 10:15

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

groetjes uit Hilversum

• 11 April 2010 - 11:31

Stapvriendje Jens:

Hey Janske,

Ik hoop voor jou maar ook zeker voor je Zus Lieke dat de planning voor de komende week blijst staan zoals het nu is. Dat verdient je Zus wel met zo'n leuke nieuwe kleding.
    Nou je wil altijd weten wat ons bezig houd, Dat was het volgende. Gisteren was mijn verjaardag. En werd ik 5 jaar oud. Ik ben dus precies een week ouder dan Lieke. Natuurlijk heb ik gisteren erg veel kado's gekregen...mama vraagt zich nu af waar we het allemaal weer neer gaan zetten. Maar dat is lekker haar probleem hi hi.
    En weet je wat toevallig is. Ik heb woensdag ook zijn kinderfeest. En dat wordt een bob de bouwer feest. Ja Janske, we gaan nog steeds naar de sportschool om net zo sterk en stoer eruit te zien als die bob de bouwers uit Nijmegen.

Dikke kus van mij.
    Liefs Jens

• 11 April 2010 - 17:36

José:

Ha meisje,

Een draakje verslaan is het moeilijkste dat er is maar je bent een echte "Joris". Die ging ook op zoek naar de zwakke plek bij de draak. Komende week zijn gelukkig weer een hoop leuke dingen te beleven. Papa en mama lijken wel onvermoeibaar en daar heb ik diepe bewondering voor; zo eenvoudig als het klinkt zal het niet zijn ( toch, Joke en Ferry?). Oma Hanny heeft maar wat leuk gewinkeld met Lieke; helemaal haar ding en Lieke ziet er super uit.
    Janske, geniet waar je kunt en neem rust waar dat moet. Kus, José.