Paaseieren schilderen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Paaseieren schilderen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Paaseieren schilderen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

31 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Na wederom een beroerde nacht waarbij ik en dus ook papa tot 5 uur wakker zijn geweest van al mijn ongemakken zoals jeuk, pijn in mijn armen en benen, dorst, kapotte lippen, buikpijn, enz... was het vanmorgen om half negen toch weer tijd om op te staan. Ik wilde zelf heel graag naar beneden maar eenmaal daar viel dat toch wel tegen. Vooral de pijn aan mijn lippen en de pijn in armen en benen waren nog erg vervelend. Ik kreeg daarom weer een pilletje in mijn billen en verschillende zalven op mijn gezicht. Nadat dit allemaal wat was ingewerkt heb ik rustig liggend op de bank mijn ontbijt gegeten. Daarna was het tijd voor wat meer actie. Samen met Leanne en Meike gezellig kleien en knutselen. Ikzelf wilde ook heel graag naar buiten maar iedereen was van mening dat het daar te hard voor waaiden. Oma Tumtum wist me te vertellen dat ik straks naar buiten zou mogen omdat ik anders niet bij hun huis zou kunnen komen. Daar was het de bedoeling om gezellig met alle neven en nichten paaseieren te gaan schilderen.
Na mijn middagdutje mocht ik dan naar buiten en ineens snapte ik waarom ik eerder niet naar buiten had gemogen. Het waaide echt kei hard en daar krijg je het koud van. Ik dus ook. Ik was dan ook blij om bij opa Ijsje en oma Tumtum in de schuur te zijn. Daar werd inmiddels al flink geschilderd en zonder probleem begon ook ik de eieren te versieren. Ik was hierin zo vlot dat ik al vlug meer eieren van een kleurtje had voorzien dan Lieke, Imke en Sietske bij elkaar. Ik had dan ook ruim de tijd om een flink aan mijn hoofd te kriebelen terwijl de rest rustig door schilderden. Meike bedacht nog iets anders wat je met de eieren kan doen, opeten. Ik heb hier niet aan mee gedaan. We mochten ook nog allemaal bij opa en oma blijven eten maar daarna weer vlug naar huis want papa en mama hadden nog een 10 minuten gesprek met de juffen van Lieke. Dus vlug douchen en naar bed. Oma Tumtum kwam bij ons in huis om op ons te passen. Lieke en Meike sliepen al en Oma heeft nog even gezellig bij mij op de kamer gezeten totdat ook ik in slaap was gevallen. Ik ben benieuwd of ik nu ook over alle mooie eieren ga dromen.

Nog even een update over Lieke en Meike. Lieke slaapt weer met een luier aan en Meike is laatst voor een tweede keer uit bed gevallen.

Groetjes Janske

• 31 Maart 2010 - 22:17

Janny:

Hallo Super Janske en familie,

Wat een week hebben jullie weer achter de rug, het is niet fijn als je bijna niet kan eten en het toch zo graag wil.
    Het is wel een gezellige boel bij opa ijsje en oma Tumtum, de eieren zijn erg mooi beschilderd, ik denk dat ze dan ook erg lekker zullen smaken.
    Nou Janske dat het vandaag erg hard waaide heb ik ook ondervonden, het was erg zwaar om tegen de wind op te fietsen.
    Lieke zet hem op met het zwemmen en geniet ervan.
    Geniet zo ver als het kan van de Paasdagen, heel veel groetjes van de Fam.Vrienten.

• 01 April 2010 - 05:56

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

En lekker gedroomt van de paaseitjes.
    Wat kunnen jullie dat goed. Maar het idee van Meike is ook goed, ze lekker opeten.

Nu maar hopen dat de zalfjes hun werk goed doen zodat je fijn paashaasdagen mag hebben.

Groetjes uit Leende

• 01 April 2010 - 06:11

DORRY:

HOI PAASHAASJES
    WAT EEN VROLIJKE BOEL BIJ OPA EN OMA OM JALOERS OP TE WORDEN, EN DAN JOU KOPJE PAARS GEWELDIG, MAAR MINDER IS DIE PIJN IN JOU BENEN EN DE REST NONDE JU WAT IS DE ZIN HIERVAN, MAAR OM JE DAT AF TE VRAGEN SCHIET JIJ NIKS MEE OP.
    LIEKE DAT DE LUIER WEER AAN MOET IS GEEN RAMP HOOR ,GEWOON NOG EVEN WACHTEN HET KOMT VANZELF. EN DAN DIE MEIKE DIE EET DE EIEREN AL LEKKER OP.
    MAAR GOED DAT DE PAASHAAS ZELF DE CHOCOLADE EIEREN IN PAKT, ANDERS ZOU DIE KLEINE RAKKER ALLES OP ETEN.
    JANSKE IK GA NU WEER FIKKEN VOOR JOU PIJN EN EEN DIKKE VETTEN HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 01 April 2010 - 07:17

Tante Angela:

Ha die SUPER Janske,

Heb je lekker gedroomd van de mooie paaseieren.
    Het was echt een feest dat schilderen met z'n allen en daarna nog gezellig eten. Opa en Oma hadden weer heel goed gezorgd.
    Vandaag hebben Bart, Sietske en Rens paasviering op school maar ik denk niet dat ze daar zo'n mooie paaseieren hebben als die jullie gisteren gemaakt hebben.
    Vandaag is het helaas weer heel winderig en koud buiten dus een tip van mij, als je niet hoeft ga dan maar niet naar buiten, brrr.

Groetjes tante Angela

• 01 April 2010 - 09:27

Wijnand En Janneke:

Tjonge jonge, wat hebben jullie toch een knappe opa en oma!
    Die helpen jullie zo goed en weten er ook nog een paasfeest in de schuur van te maken!
    Knap hoor! Petje af, Tum Tum en ijsje!
    Het resultaat is er dan ook naar...mooie eitjes dames, knap werk!

• 01 April 2010 - 10:08

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat heb jij jezelf een leuk paashoofdje gegeven.
    Knap van jou om zo te kriebelen dat er een mooie tekening staat.
    Het ziet er erg gezellig uit zo met 'n allen samen eitjes schilderen.
    Meike heeft toch niet teveel eitjes gegeven?

Ik hoop dat de pijn wat afneemt en dat jij gewoon lekker kan eten (misschien ook een eitje?)

Hou je taai kleine guit en blijf maar lekker binnen want is koud!

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda