"Hoe is het met Janske?" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu "Hoe is het met Janske?" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

"Hoe is het met Janske?"

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Elke donderdag krijgen wij een telefoontje vanuit Nijmegen. Vanuit het Radboud ziekenhuis bellen ze dan op om de uitslag van de Voriconazol-spiegel door te bellen en door te geven of de dosering moet worden verhoogd, verlaagd of gelijk moet blijven. Vandaag hadden we al een paar keer contact gehad met Nijmegen. Twee keer om de planning van komende dinsdag te bespreken, want ze waren vergeten een hartecho in te plannen en 1 keer met de dietist, om de mogelijkheden van vloeibaar voedsel te bespreken. En dan bedoel ik met vloeibaar voedsel wel voedsel dat ik via de mond moet innemen en dus niet via de sonde. Als het goed is krijg ik zaterdag van alles thuis om uit te proberen. Kijken wat ik lekker vind en zo. Rond half zes ging weer de telefoon. Normaal belt Janneke of dokter Jan, maar deze keer was het dokter te Loo. Dat is de oncoloog die ook nog heeft doorgestudeerd op de werking en afbraak van medicijnen in het lichaam. Papa nam de telefoon op en dacht al meteen dat ze niet belde voor de gezelligheid. Toch stelde ze direct de vraag:

"Hoe is het met Janske?"

Dat is een vraag die oncologen niet vaak stellen door de telefoon. Vaak is het een mededeling doen en eventuele vragen van ons beantwoorden. Papa werd er stil van en keek mij aan. Meestal antwoord ik, als mensen mij dit vragen, met: "Goed". Dus papa vroeg het mij en ik antwoordde weer met: "Goed". Ik heb (bijna) nergens last van. Papa was terughoudend met het antwoord en dat snapte de dokter ook wel. Zoals verwacht stelde ze deze vraag niet voor niets. Mijn Voriconazol-spiegel van afgelopen dinsdag was zo hoog dat dit zeker tot afwijkende leverwaarden kon leiden. We moesten direct stoppen met het geven van dit anti-schimmelmiddel. De spiegel heeft in het verleden wel vaker hoge pieken gekend, maar zo hoog nog niet eerder. Nogmaals vroeg de dokter hoe het met mij ging en of papa en mama iets aan mij hadden gemerkt. Ze hebben de film van afgelopen dagen nog eens teruggehaald, maar er was niets afwijkends opgevallen. Dat kan ook niet, want ik heb de afgelopen dagen "gewoon" gedaan. Buiten de pijn aan mijn lippen, huid, armen en benen gaat het eigenlijk best goed. Die pijnen hebben een andere oorzaak, dus de dokter was wel opgelucht om dit te horen.
Ze vertelde wel dat ze morgen weer bloed van me wil afnemen en dat ze me zelf wil zien. Dat wordt dus weer een ritje naar Nijmegen. Ze kan ook niet verklaren waar deze hoge spiegel nu weer vandaan komt. Tevens moeten we morgen wachten op de uitslagen van het bloed en eventuele verdere onderzoeken voor we weer naar huis mogen. Hierdoor werd Meike weer opgehaald door tante Angela, Rens en Sietske. Lieke ligt weer lekker bij oma Tumtum in bed. Ik vind dit een hele rare situatie. Normaal is het gepland als mijn zusjes niet thuis kunnen slapen en als het niet gepland is, moet ik direct naar het ziekenhuis. Nu had ik dus nog tijd om na te denken en daardoor was ik heel verdrietig toen ik in mijn bed lag. Ik mis mijn zusjes nu al en heb me vanavond dan ook in slaap gehuild.

Groetjes Janske

• 01 April 2010 - 21:09

H & H & I:

Lieve, lieve, lieve Super Janske,

Dit is weer een nieuwe situatie en erg jammer dat je je dan in slaap moet huilen. Dat verdrietig zijn is niet leuk, maar wij snappen het wel. Hopelijk kun je wel goed blijven slapen zodat jullie een goede nacht hebben.

Papa zal idd geschrokken zijn, maar gelukkig is er geen grote spoed bij en houden ze jou erg goed onder controle.

We wilde ook nog even vertellen dat Imke het gisteren ook helemaal geweldig vond om samen met iedereen eieren te schilderen. En ook wij hebben weer genoten en opa en oma hadden weer uitstekend voor alles gezorgd.

Heel, heel heel veel succes morgen in het ziekenhuis en hopelijk zijn de waardes weer gedaalt. Wij duimen de hele dag met jullie mee !!

Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 01 April 2010 - 21:41

Lieve Janske,:

Wat weer een vervelend bericht voor je. En dat je daar verdrietig van wordt, begrijpen we wel.
    Hopelijk valt het morgen allemaal mee bij de loog en kun je weer vlug naar huis.
    We duimen voor je.

Slaap lekker en een dikke knuffel!

oma Hanny en opa Frans

• 01 April 2010 - 21:41

Mechteld:

He, wat jammer nou, dat er weer een kink in de kabel komt. Maar gelukkig zitten de dokters er bovenop en beter te vaak dan te weinig door de dokter zelf beoordeeld worden.
    Wel jammer dat je geplande bezoekje aan je vriendjes niet door kan gaan, maar volgende keer beter.
    We hopen dat je ondanks alles een rustige nacht hebt. Het doet ons wel wat dat je jezelf in slaap huilt, maar ja, dat is voor nu de beste manier van verdiet uiten en het moet er toch uit.
    Lieverd, heeeeeeeeeeeel veel succes morgen. Zet hem op.

Groetjes van ons

• 01 April 2010 - 22:22

Ome Tan:

Tis nie eerlijk

Toen ik thuis kwam ging Angela net Meike in bed leggen en zo te horen had ze veel plezier.

Sietske, die nog bezig was met de afwas, vertelde me dat Meike inderdaad de grootste lol had en "Heel erg gek deed"

Ze mocht nl. ook nog even meehelpen met afwassen en begon toen spontaan tegen een lepel te praten.

Angela, Sietske en Rens lagen hierdoor al snel in een deuk.

Zo dicht liggen vreugde en verdriet bij elkaar.

Nadat ik onze Bart had ingelicht over ons logeetje was hij niet eens verbaasd, hij zei dat hij wel zoiets had verwacht ?!

Hoezo dan vroeg ik hem.

Nou ik ben denk ik gewoon een beetje helderziend.

Jaja en toen moesten we toch wel weer lachen.

Ook moest hij mij weer vol trots vertellen hoe hij weer gezellig heeft gedanst met Janske op zijn "eigen" muziek.

Veel succes in Nijmegen

groetjes

Ome Tan

• 02 April 2010 - 05:58

Judith & Ron, Wout:

Lieve Janske,

Nou, wij worden ook best een beetje verdrietig als we dit lezen. Het is ook moeilijk, wij als grote mensen snappen het al niet laat staan zo'n lieve kleine dappere meiden.
    Niks mis mee met dat huilen!
    We hopen dat je toch nog fijn geslapen hebt en we duimen vandaag voor je.
    De Janske-kaars brandt!

Zet 'm op!

• 02 April 2010 - 06:07

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wa is da nou weer. Nou voel jij je redelijk en dan krijg je dit weer.
    Nu maar hopen dat het voor jou ook een Goede Vrijdag is en blijft.
    En dat je Pasen gewoon thuis kunt doen zoals het hoort.

Sterkte en succes daar in nijmegen
    Enne Bart hoe gaat die aflopen .....weet je het al ;-)

Groetjes uit Leende

• 02 April 2010 - 06:26

DORRY:

HOI PECHVOGELS.
    WAT MOET IKNU TYPEN NONDE JU.
    MAAR IK DACHT WEL ,ZE WORDT WEL ERG GOED IN DE GATEN GEHOUDEN EN DAT IS OOK BELANGRIJK.
    JULLIE HEBBEN WEER TEGENSLAG, MAAR HET IS WEER EEN ZWAAR STUK OP DE KILAMAJARO MAAR EEN PAAR KILOM. VERDER STAAT WEER EEN 5STERREN HUT MET ALLES EROP EN ERAAN,DIE MOET EERST NOG EENS BEREIKT WORDEN, MAAR WIJ LOPEN MEE VORMEN EEN KRING OM JOU EN DENKEN ALLEMAAL TEGELIJK AAN JOU, DAN MOET DE ENERGIE ZO STERK ZIJN DAT HEB IK GELEZEN DAT WIJ ONZE KRACHT OVER KUNNEN BRENGEN.
    OOK ALS MENSEN B.V. AFSPREKEN OM 10 UUR BIDDEN WIJ VOOR HAAR ALLEMAAL TE GELIJK DE HELE MIKMAK DAN KUN JE POSITIEVE ENERGIE EN KRACHT DOORSTUREN DAT IS IN AMERIKA OOK VOORGEVALLEN WIE DOET ER MEE????????????
    IEDERE AVOND OM 7UUR DAN IS IEDEREEN THUIS DENK IK EVEN ONZE GEDACHTEN EN GEBED VOOR WIE WIL ALLEEN OP JANSKE RICHTEN
    HET IS NATUURLIJK WAT JULLIE ZELF WILLEN, JANSKE WE GAAN ER VOOR HUMMMEL OM 7UUR VANAVOND MOET JOU PIJN EN VERDRIET VERBETEREN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 02 April 2010 - 07:15

Herman & Willemieke:

Hallo Janske,
    Wat vervelend nou weer. Ik hoop dat het goed gaat in Nijmegen en dat je weer snel naar huis mag.
    Heel veel sterkte en succes vandaag voor jullie...
    Herman Willemiek en kids

• 02 April 2010 - 10:11

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat goed dat die logen alles blijven controleren en jou zo goed in de gaten houden.
    Ik hoop dat het goed gaat vandaag en jullie weer lekker naar huis kunnen, en dat het vloeibare voedsel smaakt.

Dorry, een geweldig goed idee.
    's Avonds 7 uur is een prima tijd en ik doe zeker mee.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 02 April 2010 - 11:11

Ellen:

Hallo Super Janske!

He wat vervelend, voel jij je gewoon goed en dan krijg je weer zo'n raar telefoontje. Ik hoop dat alles gewoon goed is en dat je lekker thuis paaseitjes kunt gaan zoeken dit weekend. Heel veel succes vandaag en zet hem op!

Liefs uit Soerendonk

• 02 April 2010 - 12:07

Ome Renier:

Ha Jankse,

Ja, dat is toch maar raar dan je voel je je naar omstandigheden goed en moet je toch weer naar Nijmegen toe!

Hopelijk valt het allemaal wel mee en kun je komende week met je zussen paaseieren gaan zoeken!

Liefs,
    Ome Renier

• 02 April 2010 - 14:01

Oma Hanny En Frans:

Da's een heel goed idee Dorry. Wij doen vanaf vanavond mee!

• 02 April 2010 - 14:01

Oma Hanny En Frans:

Da's een heel goed idee Dorry. Wij doen vanaf vanavond mee!

• 02 April 2010 - 17:40

Sietske :

Hallo Janske.
    Ik vond het leuk dat je bij ons een boterham had gegeten.
    Ik ben net naar het dansen geweest en daar had ik pasen gevierd.

Groetjes Sietske

• 02 April 2010 - 18:43

Amber:

Hoi lieve allemaal,

Hoe was het vandaag? Ik ben wel reuze benieuwd, maar papa en mama nog veel meer.
    Weet je wat ik vandaag heb gedaan? Ik ben op Joepie wezen spelen. Wel jammer dat jij er dan niet bent en Meike was er ook niet. Toen heb ik met Mara gespeeld, zij is toch ook jouw vriendinnetje? Ik hoop dat je nu weer veilig thuis bent en kan genieten van Pasen.

Veel liefs van Amber