Wat jullie willen weten - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Wat jullie willen weten - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Wat jullie willen weten

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

14 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vorige week heb ik aangegeven dat jullie vragen kunnen stellen, omdat ik wel tijd zou hebben om ze te beantwoorden. Zoals ik inmiddels gewend ben verliep de week weer niet als verwacht, maar vandaag krijgen jullie dan toch echt de antwoorden op jullie vragen. Sommige vragen zal ik direct beantwoorden, andere antwoorden zitten gewoon in het verhaal verwerkt.
Er werd mij gevraagd of ik nog andere dingen graag doe naast stickeren. Het antwoord kan heel kort zijn, namelijk ja. Dat is waarschijnlijk vast niet wat jullie wilde horen, dus bij deze een uitgebreider antwoord. Eigenlijk vind ik alles wel leuk met betrekking tot knutselen. Hiermee bedoel ik dan bijvoorbeeld schilderen, kleien en kleuren. Daarnaast vind ik het nu weer heerlijk om buiten actief te zijn. Schommelen, tractor rijden, spelen op de speelbult of gewoon helpen met klussen en tuinieren. Ik vind het eigenlijk allemaal wel leuk, zolang ik maar mee kan doen. Als dit niet lukt heb ik nog altijd de TV. Dan ga ik lekker op de bank liggen en zet een DVD'tje aan van Dora, K3, de kleine rode tractor of Paultje en de Draak. Zo lukt het me dus ook om met al die medicijnen die ik krijg toch telkens zo op te knappen. Verder helpt natuurlijk alle steun, zoals de berichten op de site, kaartjes die ik per post thuis krijg en ik ben er ook van overtuigd dat alle kaarsjes die branden zeker zullen helpen. Voor mijn gevoel ben ik dan ook niet ziek, maar zijn mijn haartjes ziek.
Het slapen in mijn eigen grote bed gaat me prima af. Evenals Meike, want ze is nog geen 1 keer zomaar uit haar bed gekomen. Dat vind ik wel heel knap van haar. Nu is het wel zo dat 's morgens Lieke en Meike gezamenlijk papa en mama's slaapkamer komen opgelopen. Ze wachten gewoon op elkaar tot ze allebei wakker zijn en gaan dan naar papa en mama. Hoe ik dit zo goed weet? Op een of andere manier lig ik dan meestal al bij papa en mama in bed. Voor mij begint de dag meestal rond een uur of zes en vanaf dat moment moet ik dan op papa en mama passen totdat mijn zussen komen of de wekker gaat. Tot die tijd kruip ik lekker tegen papa en mama aan en vraag om de 10 minuten om water, of ik moet plassen, of dat de TV aan mag, wanneer we gaan eten, of ik vandaag naar het ziekenhuis moet, enzovoort.
Als we dan met zijn alle wakker zijn en aangekleed gaan we naar beneden en na het eten ga ik meestal knutselen. Ook vaak kleuren en dat kan ik heel goed, want dat heb ik van Lieke geleerd. Lieke daagt mij namelijk uit om ook zo netjes binnen de lijntjes te kleuren en zoals jullie inmiddels weten ga ik geen uitdaging uit de weg. Als Lieke dan naar school is vraag ik hulp aan Leanne over hoe ik dan het beste kan kleuren en in het ziekenhuis vraag ik het aan Agmar, mijn PM-er. Op maandag en donderdag komt Karin om het huis te poetsen. Vaak help ik dan mee. Of ik dit leuk vind? Nee, eigenlijk niet, maar papa en mama vinden dat ik iets moet doen om de kost te verdienen. Nee....dat laatste is natuurlijk een grapje. Ik vind het heel leuk om samen met Meike te helpen bij het poetsen. Daarnaast help ik dus ook mee in de tuin. Die groene vingers heb ik van mijn peetoom Ome Tan en van tante Angela. En die hebben pas echt groene vingers. Jullie moeten maar kijken op http://www.prinsentuinen.nl
Nu ga ik even terugkomen op het verhaal rondom Lieke van afgelopen maandag. De bult bij Lieke lijkt inmiddels iets kleiner te worden, maar hij is nog niet weg. Ze kwam maandag wel thuis met grote verhalen over het ziekenhuis en ook op school en bij Joepie heeft ze er uitgebreid over verteld. Het was voor papa en mama heel fijn om het verhaal van de familie Peperkamp te lezen met betrekking tot Jens. Papa en mama waren er toch nog niet helemaal gerust op, maar nadat ze die reactie gelezen hadden waren ze gerustgesteld dat het wel goed zou komen. Waar ze zich wel ongerust over maakten was het feit dat Lieke hetzelfde zou hebben als haar stapvriendje Jens. Ze zullen met carnaval toch niet stiekem.......Ik weet het niet, want ik was er niet bij en Lieke heeft daar niets over verteld. Daarnaast is een reactie op mijn site nooit verkeerd, want wij hebben met zijn alle nog altijd heel veel steun aan al jullie reacties. Morgen moeten Lieke en ik samen naar het ziekenhuis in Eindhoven. Lieke voor controle, zodat we zeker weten dat we niets over het hoofd zien en ik voor bloed te laten prikken. De uitslagen van dat bloed bepalen of ik dinsdag weer mag starten met de volgende kuur. Dat wordt in Eindhoven dus een gezellige boel.
Helaas moet mama negatief antwoorden op de vraag of ze ook wel aan haarzelf denkt. Gelukkig doet de omgeving dat wel, daar waar mogelijk. Zo mag ze de week na mijn Dexa-week een dagje mee naar de sauna. Iets waar ze best wel naar uitkijkt, een dagje lekker ontspannen. Waarschijnlijk is dat ook wel nodig, want als morgen mijn bloeduitslagen goed zijn, begin ik overmorgen weer met de Dexamethason. Dan zal het Dexa-draakje weer intrek in mijn lijfje nemen en zal proberen vervelende dingen te doen met mijn karakter. Nu heb ik het nog niet en gaat het nog goed en we laten het maar als gezin op ons afkomen.
Natuurlijk was afgelopen week ook de week dat mijn sonde eruit mocht. De eerste dag miste ik echt iets, maar ik moet zeggen dat ik er weer vlug aan gewend was. Naar nu blijkt kan ik ook mijn rugzak prima missen, want de laatste dagen heb ik daar niet meer om gevraagd. Ik heb al 22 stickers verdient, ik heb er maar 3 gemist. Dus dat gaat eigenlijk best wel goed. Ook Lieke is flink stickers aan het verdienen met de luier 's nachts droog houden. Als ze nu 3 nachten achter elkaar droog blijft, mag ze het zonder luier gaan proberen. Vandaag heeft Lieke ook al lange rechte stukken zonder zijwieltjes gefietst en zonder dat ze werd vastgehouden. Nu moet ze nog oefenen met aanrijden, bochtjes en stoppen. Ik ben wel al heel trots op mijn grote zus.
Afgelopen week heb ik binnen meegeholpen met klussen. Dit was samen met oma en papa. We hebben rookmelders opgehangen, de tafel in de eetkamer gemaakt en het kozijn in de woonkamer gerepareerd. Allemaal kleine klusjes die al die tijd zijn blijven liggen en waar we nu weer een beetje aan toe komen. Ondertussen heb ik wel gedroomd van het lenteweer, want ik heb toch wel heel veel zin om buiten te spelen. Ook Meike is niet meer te houden, dus als het even kon hebben wij afgelopen week al buitengespeeld.
Zo, volgens mij zijn alle vragen nu wel beantwoord. Zo niet, stel ze gerust nog een keer. Ik ga nu lekker naar mijn bedje, zodat Lieke en ik ons morgen uitgerust in Eindhoven kunnen melden.

Groetjes Janske

• 14 Maart 2010 - 21:53

Ellen:

Hallo super Janske!

Dat waren een heleboel antwoorden op de vragen waar we allemaal nieuwsgierig naar waren.

Heel veel succes morgen voor jou en je grote zus en dan horen we het weer.

Liefs Ellen

• 14 Maart 2010 - 22:10

Fam. Wijnen:

Bedankt voor zoveel antwoorden.
    Goed bezig allemaal.

Heel veel succes morgen en dinsdag.

groetjes van ons.

• 15 Maart 2010 - 07:53

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    WAT EEN VRAGEN ALLEMAAL VAN JOU FANS.
    EN LIEKE BEZIG MET ZONDER ZIJWIELEN TE FIETSEN, EN OOK NOG EENS PROBEREN OM DROOG TE BLIJVEN S'NACHTS ,VET HOOR, NU WEER MET JOU ZUS Naar het ziekenhuis, en hopelijk krijg jij groen licht voor de volgende kuur.
    een dikke vette hifive lowfive dorry

• 15 Maart 2010 - 08:30

Elles:

Hai Janske,
    Hopelijk klopt de weersvoorspelling voor deze week want dan kun jij heerlijk buiten spelen. Ze zeiden vanmorgen op de radio dat het donderdag 15 graden wordt! Hopelijk voel je je dan goed omdat je miss. alweer met de nieuwe kuur gestart bent. Ook voor Lieke is het mooie weer fijn, kan ze de bochtjes en het aanrijden met de fiets gaan oefenen.
    Succes in Eindhoven! Liefs Elles

• 15 Maart 2010 - 10:09

Lambert En Tineke:

Hallo!!

Hoe was het vandaag in het ziekenhuis?? Lieke en Janske, hebben jullie nog wat leven in de brouwerij gebracht daar? En waren de uitslagen bij jullie beiden gunstig? Dan "mag" je morgen tenminste weer aan de kuur beginnen Janske!! We hopen dat de komende week snel voorbij gaat, probeer maar veel te slapen, lekker onder je zachte dekbedje. Wij wensen jullie allemaal veel sterkte. En wat heerlijk Joke, een dagje naar de sauna. Zweet je alle narigheid er een 'beetje' uit!!!

Liefs uit Hilversum, wij denken deze week weer veel aan jullie!!!

• 15 Maart 2010 - 10:12

Cor En Diny.:

Hallo super Janske.

Het is een heel verhaal geworden, maar wel fijn om te weten wat jullie in en om het huis allemaal doen.
    Zo te lezen, komen jullie nog tijd tekort.
    Lieke goed van jou om zonder zijwieletjes te fietsen blijf maar goed oeffenen dan gaat het steeds beter.[succes ermee.]

Vandaag [Maandag 15 Maart] is even afwachten of jij morgen weer verder kan met je behandeling, Janske wij hopen en blijven voor jou duimen dat de uitslag goed zal zijn'dat lezen wij wel op jou site.

Als je morgen naar Nijmegen gaat wensen wij je heel veel succes, en probeer die draak maar van je af te schudden.

Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en knuffels.
    Het allerbeste allemaal.
    En Janske, in Brabant zeggen wij Houdoe he.

• 15 Maart 2010 - 11:05

Renske Van Gaal :

Hey Kanjer

Zo wat heb jij veel gedaan zeg. Maar ik zei al tegen mama wil wel een keer bij Janske in die speeltuin gaan spelen.
    Verder moet ik nog iets vertellen. Mijn opa en oma zijn op vakantie geweest en oma zei vandaag aan de telefoon tegen mij dat ze iets voor Janske had meegenomen.
    Als je papa en mama het goed vinden willen mama en ik het een keer komen brengen Zullen we dan wat afspreken als je Dexa draakje weer is gaan slapen.
    O oma zei het heeft iets te maken de dieren in Australië en een hobby van Janske.Ik ben heel benieuwd wat ze voor jouw hebben gekocht.
    Dikke kus Renske

• 15 Maart 2010 - 12:26

Amber:

';l;l., slljkuoooooooooipwr rrrrrreeeeeeeeeeeeeeee cvnb.pyiuuuu uuuuoooop[]hhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhaaaaaf ,sdrerrryytyyyyuu 899996-`144443 nm,./ hjkl;'\ m .;lpopuoiity rdassxbcvbm \z\zxcvbnm,./

kusje van Amber

• 15 Maart 2010 - 15:36

Tante Angela:

Bedankt voor de 'gratis' reclame. We hebben het nog wel over de provisie.

Lieke super van het fietsen kei goed! En dan ook nog de luier droog; HEEL KNAP, moet je toch eens aan Rens uitleggen hoe je dat doet.

En Meike; slaap je nu wel onder de dekens?

Heel veel groetjes tante Angela

• 15 Maart 2010 - 17:12

Hey Miss Super Janske fideranske en Lieke,

Ik hoop dat het vandaag goed is gegaan in Eindhoven en dat jullie de boel niet te veel op stelten hebben gezet. Twee Bekskes tegelijk is misschien wat veel op zo'n afdeling. Zijn ze daar natuurlijk ook niet gewend, zulke ondernemende Beks-dames in de dop.

Er vanuit gaande dat de uitslag goed is voor jou Janske wens ik jou (en je ouders) veel succes morgen in Nijmegen en ik hoop dat dexa-draakje niet al te actief is.
    Misschien kunnen we hem afleiden en ergens lekker naar buiten sturen want het weer wordt steeds beter.
    Een lekkere wandeling in het bos en dan lekker lang laten lopen, dat lijkt me wel wat. Kost dexa-draakje veel energie en jou lekker niks. We moeten maar weer even afwachten hoe het loopt.

Hou je taai kleine guit en je kaarsje brandt nog steeds.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 15 Maart 2010 - 17:12

Hey Miss Super Janske fideranske en Lieke,

Hou je taai kleine guit en je kaarsje brandt nog steeds.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 15 Maart 2010 - 17:14

Gerda:

Sorry, 2x op de knop gedrukt omdat er niets gebeurde.

Hoezo ongeduldig?

• 15 Maart 2010 - 17:35

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Als loopt zoals het moet lopen (maar dat weet je bij jou nooit) dan krijg je morgen weer kennis aan de Dexa-draak. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je dat zelf ook in de gaten hebt. Of vooral Mama en Papa, wat wij heel goed begrijpen. Joke en Ferry, voor jullie deze week heel veel sterkte!!!
    Lieke, je bent een kei. Wat een leuke foto van jou op de je fiets.
    Dikke kus voor jullie alle vijf.

• 15 Maart 2010 - 17:51

Nikki En Jannie:

Hoi Janske,

dat is wat lieke en Janske samen naar het ziekenhuis. wel gezellig voor je dat je zus erbij is. Goed dat je met veel kan vermaken en dat samen zijn en helpen het leukste is van alles dat snappen we wel

• 15 Maart 2010 - 18:18

Opa Ijsje Oma Tumtum:

kwart over 7 , we wachten op meike en lieke die vannacht bij ons komen slapen ,omdat jij morgenvroeg , heel vroeg weg moet.
    oh en droom maar lekker over kabouter plop , want je hebt vandaag heel hard meegezongen met de CD die ik nu heb.
    Bedankt lieve mensen.

succes morgen

• 15 Maart 2010 - 19:24

Joli Claes:

ha meiden beks
    alles goed gegaan in eindhoven.
    lieke ik hoop dat alles in orde is, en wat knap van jou dat je al zonder zijwieltjes kunt fietsen.
    janske, veel succes morgen in nijmegen.
    en niet bang zijn voor die vervelende draak, jij bent toch sterker.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 15 Maart 2010 - 19:46

Fam Peperkamp:

Hey Janske,

Wat een hoop antwoorden. Het voelt als bij kletsen. Maar dan is het bij lezen. We vinden het fijn om te lezen dat ons berichtje goed is gevallen bij jullie. Maar ook wij denken dat Jens en Lieke een hele gezellige carnaval hebben gehad hi hi.
    Misschien moeten we ze de volgende keer toch beter in de gaten houden.
    Maar daarom zijn het ook de stapvriendjes.

Stoer dat Lieke los fietst!!! En jij zonder rugzak loopt!! En die Meike niet uit haar mooie bed komt. Wat zullen jullie pap en mam trots zijn op jullie.

Heel veel succes de komende dagen Super Janske.

Dikke kus van ons viertjes.

• 15 Maart 2010 - 20:35

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Heel veel sterkte voor morgen.
    Ga jij het dexadraakje verslaan? We hopen er maar weer het allerbeste van.

Dikke knuffel, ook voor jouw papa en mama!

oma Hanny en opa Frans

• 15 Maart 2010 - 21:43

H & H & I:

Veel succes morgen !

En Lieke wat knap dat jij al zo kunt fietsen.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX