Lieke en ik naar mijn Eindhoven ziekenhuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Lieke en ik naar mijn Eindhoven ziekenhuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Lieke en ik naar mijn Eindhoven ziekenhuis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen waren we al op tijd uit de veren, want Lieke en ik moesten ons melden in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Voordat we daar heen konden moest papa nog even naar de tandarts. Om 8.00 uur waren we startklaar en hebben we nog even geschommeld. Toen Karin en Leanne er waren was het voor ons tijd om te vertrekken, Meike heeft daarna leuke dingen met Leanne gedaan. Zoals verteld, even langs de tandarts. Mama, Lieke, Flappie en ik hadden gewoon in de auto gewacht, want papa was binnen 10 minuutjes al weer terug. De reis naar Eindhoven kon weer vervolgd worden.
Als eerste moest er bij mij bloed geprikt worden. Mijn handen waren nog wat koud, dus die moesten eerst wat opgewarmt worden, maar daarna kon het bloed toch echt afgenomen worden. Lieke en Flappie hebben aandachtig toegekeken. Daarna was het wachten op de uitslag en de dokter. Als Lieke er dan bij is, dan duurt wachten niet lang. We hebben gezellig samen gespeeld en gekleurd. Ook hebben we samen van het uitzicht genoten, want je hebt een mooi uitzicht op 12 hoog. De dokter kwam binnen en ze begon eerst met mij. De uitslagen van het bloed waren niet helemaal waar we op gehoopt hadden. De kuur van morgen zal daardoor wat bijgesteld worden. Eerst dacht de dokter dat de Doxorubicine dan niet gegeven wordt, maar papa had de papieren goed bestudeerd. Hij vertelde dat er dan een andere dosering 6-MP gegeven gaat worden. Nadat we het in het protocol hadden nagekeken, bleek dat papa zijn huiswerk goed gedaan had. Had hij dat op school vroeger ook maar zo goed gedaan.
Waarschijnlijk zal er morgen toch nog naar mijn bloedwaarden gekeken worden, want ik zat maar net onder de grens. Het kan dus zomaar zijn dat ik morgen net iets boven de grens zit. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik er morgen nog verder onder zit. We wachten maar af. Waar morgen ook naar gekeken moet worden is naar met name mijn gezicht. Het wordt nog steeds roder en droger. Mijn huid lijkt nu net op zo'n BBQ-worstje, waarvan het velletje dan kapot springt. Door zo'n beetje de hele dag te smeren is dit laatste gelukkig bij mij nog niet het geval. Wel krijg ik steeds meer last van mijn ogen. Het is steeds moeilijker om ze goed te sluiten. Hierdoor is er eind van de dag nog telefonisch contact geweest en zijn er nog vlug even "neptranen" bij de apotheek gehaald, zodat mijn ogen niet uitdrogen. Verder krijg ik morgen een echo van mijn hart en een echo van mijn hoofd, Vincristine, Doxorubicine en wordt er dus gestart met Dexamethason en 6-MP. Al met al dus weer een vol programma.
De dokter heeft ook Lieke nog onderzocht en ze was op zich heel tevreden. In ieder geval zo tevreden, dat Lieke geen nieuwe afspraak hoefde te maken. De bulten zijn nog niet helemaal weg, maar wel iets minder en Lieke is ook goed fit. Wel moeten papa en mama nog steeds goed kijken naar Lieke of ze niets vreemds zien. Dan moeten we dat uiteraard weer melden.
Ook Flappie is onderzocht en ik kan de kinderen van klas 1/2 B geruststellen. Flappie is prima in orde. Dat ben ik de klas vanmiddag dan ook zelf gaan vertellen en tevens had ik een kunstwerkje voor de klas bij om ze te bedanken voor hun inzamelingsactie. Flappie zal jullie binnenkort wel laten weten wat hij afgelopen week allemaal heeft meegemaakt. Nu is hij in ieder geval samen met Lieke en Meike aan het logeren bij opa IJsje en oma Tumtum. Morgen om 6.30 uur moeten we weer aanrijden naar Nijmegen, dus voor nu, welterusten.

Groetjes Janske

• 15 Maart 2010 - 22:03

Joli Claes:

ha meiden
    dat hebben jullie weer goed gedaan in het ziekenhuis.
    fijn dat het zo goed gaat met lieke.
    voor jouw janske even afwachten morgen, maar alvast veel succes.
    voor nu lekker slapen. hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 16 Maart 2010 - 05:18

DORRY:

HOI STOEREN BINKEN VAN GRIETJES.
    WAT FLINK ZIJN JULLIE WEER GEWEEST, EN NU MAAR HOPEN DAT IN NIJMEGEN ALLES GEWOON DOOR KAN GAAN.
    DUS DE ROODHEID GAAT NIET WEG ONDANKS HET FIKKEN, DAN GA IK GEWOON DOOR MET FIKKEN.
    JOU PAPA WAS ALTIJD AL EEN HELE SLIMME JONGEN, DAT KOMT DOOR DE STREKEN DIE DE GROEP UITHAALDE ,ALLE JONGENS ZIJN VAN DIE SLIMMERIKJES ECHT WAAR.
    IK WENS JULLIE WEER ALLE GOEDS WAT MAAR IN JULLIE BEREIK LIGT, EN STERKTE IN NIJMEGEN, EN DAT ALLES GOED AAN MAG SLAAN
    EEN HELE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 16 Maart 2010 - 09:10

Tante Angela:

Hey die Super Janske,

Wat ziet het er gezellig uit in het ziekenhuis met je super zus Lieke.
    Hopelijk gaat het vandaag ook zo voorspoedig en kunnen ze daar iets doen aan jou BBQ huidje. Papa heeft veel ervaring met BBQ-en dus misschien kan hij met zijn kennis (die hij niet op school heeft opgedaan) zorgen dat jou huidje niet openspringt.

Veel succes !!!

Heel veel groetjes en knuffels tante Angela

• 16 Maart 2010 - 09:46

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat fijn dat de stap Eindhoven in ieder geval goed verlopen is. Lieke is weer goed gekeurd.
    Nu jij weer. Je nu bent al in Nijmegen en wij doen duimen voor je dat het goed met je gaat. Dat de draak zijn gemak maar houd deze keer. Anders zullen we .... ik vrees niks doen dan je ouders weer heel veel sterkte toewensen.

groetjes uit Leende

• 16 Maart 2010 - 16:18

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske en Lieke,

Wat goed dat met Lieke alles in orde is en dat jij behoudens eventueel je bloedwaarde toch vandaag je kuur mag doen.
    Het blijft belangrijk om alles volgens protocol te doen en ik hoop voor jou dat vandaag lukt.
    Niet met dexa-draakje want die stuur ik meteen terug.
    Daar heb ik (en met mij een heleboel anderen)geen boodschap aan. Die moet gewoon wegblijven en zijn heil elders zoeken. Misschien in het hele grote bos waar niemand last van heeft.

Voor vandaag heel veel succes gewenst, ook voor je ouders, en hou je taai kleine guit, je kunt het!

Je kaars brandt nog steeds en de engeltjes zijn er ook nog steeds voor jou.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 16 Maart 2010 - 20:24

Janny:

Hallo Super Janske en Fam.

Wij wensen je heel veel succes, fijn dat het goed gaat met Lieke.

Gr. Fam. Vrienten

• 17 Maart 2010 - 05:07

DORRY:

HOI FAM BEKS EN DE REST.
    IK HOOP DAT ALLES DOOR IS GEGAAN ,EN DEXA ZIJN GEMAKHOUDT.
    GAAT HET NOG GOED MET ETEN MEISJE,? EN SLINKEN DE BULTJES BIJ LIEKE?
    EN IS MEIKE NOG NIET UIT HAAR BED GEVALLEN?
    NU FAM BEKS GEEF HEM WEER VAN JETJE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY