Roder en roder - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Roder en roder - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Roder en roder

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

De laatste dagen kom ik zo'n beetje in mijn eigen tempo door. Als het nodig is, dan ga ik even op de bank liggen om uit te rusten. Op andere tijden ben ik volop actief. Buiten spelen, binnen spelen, stickeren, kleien, het gaat me allemaal prima af. Wat betreft eten heb ik het wel gevonden. Fruit en koekjes vind ik heerlijk. Nadeel hiervan is dat ik het zo lekker vind dat ik tijdens de normale maaltijden niet veel meer eet. Natuurlijk ben ik nog steeds gek op toetjes, maar de rest laat ik toch liever staan. Papa en mama vinden dit niet goed en morgen moet ik dus goed eten tijdens de maaltijden. Vanavond vonden ze zelfs dat ik te weinig had gegeten om een sticker te verdienen, maar het slangetje hoeft gelukkig nog niet terug in mijn neus. Ik ga morgen toch maar goed mijn best doen om goed te eten, want het bevalt me prima zo zonder sonde.
Zoals gezegd gaat het prima op de momenten dat ik niet aan het rusten ben. Vandaag heb ik zelfs meegeholpen, net als Lieke en Meike, om een aanhanger hout mee uit te laden. Als beloning mochten we een rondje in de aanhanger door de tuin. Bart had ook goed meegeholpen, dus Bart mocht de tractor besturen. Dat is wel gaaf om door je grote neef rond gereden te worden.
Momenteel is het wel weer raar dat mijn handen en mijn gezicht steeds roder worden. 's Morgens word ik ingesmeerd met zonnebrand factor 50+. Door de dag word ik ook nog eens ingesmeerd met een vette zalf, maar het lijkt niet veel te helpen. Mijn wangen beginnen alweer strak te staan en hierdoor trekken mijn oogleden alweer iets naar beneden. Gelukkig hebben we vorige week al aangegeven dat we de Dermatoloog willen zien, want ik wil het natuurlijk niet weer zover laten komen dat ik mijn ogen niet meer kan sluiten. Af en toe als ik ga rusten heb ik ook last van mijn ogen. Dan krijg ik een nat washandje op mijn ogen en dat verlicht de pijn ontzettend. Daarna slaap ik dan ook altijd ontzettend snel. Als laatste is het zo dat de Chemo Kaspers mij aan het kriebelen zijn. Telkens heb ik wel ergens jeuk, maar meestal vinden we daar dan weer vlug een oplossing voor. Zo loop ik in huis dan ineens met een muts of met een sjaal, maar dat maakt niet uit als het maar helpt. We zullen maar zeggen dat we zo met zijn alle heel creatief worden.

Groetjes Janske

• 13 Maart 2010 - 23:11

Opa Ijsje:

Alle 3 hard gewerkt vandaag , met al dat hout ...jah Opa kan weer wat hout gebruiken , voor de volgende winter.
    Dus bij deze , mocht iemand toevallig een boompje kappen en de afstand is redelijk hou ik me aanbevolen.

Opa ijsje , en dat het liefst bij de warme kachel.

• 14 Maart 2010 - 07:10

Amber Wijnen:

Hallo lieve allemaal,

Eindelijk weer een berichtje van mij. Ik heb een drukke week achter de rug. Ik heb namelijk ontdekt dat mama eigenlijk ook een kindje is. Want ze heeft ook een mama en een papa. Dat zijn dan mijn opa en oma.
    En ik heb een grote ontdekking gedaan. Toen ik laatste met mama een eidje aan het rijden was, zag ik de stoomboot van sinterklaas met allemaal cadeautjes. Echt waar!! Ik heb al meteen zie ginds komt de stoomboot gezongen. Mama zij dat het niet de stoomboot was, maar een vrachtschip met containers van verschillende kleuren. Ik was het daar echt niet mee eens en hield stug vol. Eigenwijs is ook wijs. En weet je wat ik daarna nog zag? Heel veel zakken van zwarte piet. Weer probeerde mama me ervan te overtuigen dat het niet zo was. Ze zei dat het zandzakken waren om de verkeersbordjes op zijn plek te houden tijdens de wegwerkzaamheden. Nou daar geloof ik dus niks van.

Nu kijk ik naar het sprookje van doornroosje. Dat vind ik prachtig, ik ben dol op sprookjes.

Op de foto's zag ik dat jij ook een drukke week had. Super dat je de goede momenten zo goed benut. En wat een crea-bea word je met je papa en mama. Daar wil ik ook wel wat van leren.

Fijne dag vandaag!!

Dikke knuffel van Amber

• 14 Maart 2010 - 08:35

D0RRY:

WAT LEES IK NOU WEER ?,WIE ZIT JOU WEER TE KLIEREN DAT JIJ JEUK KRIJGT EN EEN RODE GESPANNEN SNOET DIE DADER DIE DAT VEROORZAAKT MOETEN WIJ OPSPOREN,EN HEM FLINK OP ZIJN DIUVEL SLAAN.
    DE FOTO.SZIJN WEER VAN EEN HOOG KALIBER.
    VERDERHOU VOL POP, EN DAN DINSDAG DE DEXA EEN VETTE DIKKE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 14 Maart 2010 - 08:49

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Jij geniet en rust op tijd lees ik. Jammer dat je jeuk hebt en dat je handen en gezichtje rood worden maar misschien weten ze daar iets op aanstaande dinsdag.

En fruit en koekjes zijn natuurlijk heel lekker maar daarvan wordt je niet groot en sterk. Voor erbij prima maar gewoon goed eten tijdens de maaltijden is heel belangrijk.
    Dan krijgen de Chemo Kaspers ook minder gelegenheid om jou te plagen want ze moeten dan veel harder vechten om ruimte te krijgen.

Geniet van het binnen/buiten spelen en een fijn weekend gewenst voor allemaal.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 14 Maart 2010 - 10:18

Asmara:

Hoi Janske

Wat een mooie foto's weer. Het doet goed om te zien dat je van de goede momenten geniet. Papa helpen, samen met je zussen om er van de winter weer warm bij te zitten. Maar eerst de lente daar zijn we met z'n allen wel aan toe. Ik hoop dat de dermataloog snel tijd maakt om naar je gezichtje en de jeuk te kijken. En dat hij snel met een oplossing komt.
    Veel succes dinsdag.

Vele groetjes en tot later.

Groetjes Asmara.

• 14 Maart 2010 - 10:39

Janny:

Hallo Super Janske en Fam.

Dat is hard werken al dat hout verzamelen, wel erg gezellig zo met z'n allen.
    Janske ik hoop dat het washandje wat verzacht en de jeuk ook wat afneemt, je bent een kanjer hou vol.
    Groetjes aan je zusjes en papa en mama.

Fam.Vrienten

• 14 Maart 2010 - 10:46

H & H & I:

Hoi Janske,

Wat kun jij hard werken ! En jou zusjes ook.

We zullen het maar even fluisteren tegen jou: "fruit en koekjes zijn ook lekker :)"
    Maar we zullen ook even heel wijs reageren: "Papa en mama hebben gelijk dat je goed boterhammen en avondeten moet eten. Daar word je groot en sterk van en dat heb je nodig" (daarna snoep je maar lekker van het fruit en de koekjes haha)

Je huid ziet er inderdaad wel weer behoorlijk geirriteerd uit, maar gelukkig hebben jullie een rijkelijke fantasie om het ongemak te verlichten.

Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 14 Maart 2010 - 13:17

Joli Claes:

ha janske
    dat zal leuk geweest zijn, een ritje in de aanhanger.
    en inderdaad is snoepen geen eten.
    dus aan tafel goed eten en daarna pas snoepen.
    geniet verder van het spelen zonder rugzak.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxxx