Verkouden - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Verkouden - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Verkouden

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

20 Februari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Al een paar dagen ben ik een klein beetje aan het snotteren. Ook begin ik er steeds meer bij te hoesten. Voor ons een reden om gisteren maar eens lekker thuis te blijven. Dit betekende dus geen koffie drinken bij opa IJsje en oma Tumtum. Gelukkig zijn opa en oma flexibel en kwamen ze bij ons koffie drinken. Hierdoor konden we samen met oma met onze hut spelen die we van de box hadden gemaakt.
Vannacht werd ik wakker, want ik moest spugen. Dit had ik gisteren ook al twee keer gedaan. Dit keer niet zo zeer vanwege de voeding, maar van het vele slijm en het hoesten. De temperatuur moest even gemeten worden en ik had lichte koorts. De rest van de nacht heb ik lekker bij papa en mama in bed geslapen en is het slapen ook goed gegaan. Vanmorgen moest ik weer hoesten en weer spugen. Even temperaturen en wederom lichte koorts. Toch maar even contact met Nijmegen. De oncoloog belde terug en zei dat we maar even naar Eindhoven moesten om mij te laten zien. De familie Prinsen werd gebeld en die waren wel bereid om direct naar Heeze te komen. In ieder geval, dat zei tante Angela. Bart lag echter nog lekker te slapen, dus wilde niet echt wakker worden, maar toen hij hoorde dat ik naar het ziekenhuis moest wat hij vlug wakker. Om 9.00 uur konden papa, mama en ik naar Eindhoven.
Het was wel weer leuk om in het Catharina ziekenhuis te komen en dan met name op de SEH (Spoedeisende Hulp). Wat is het daar mooi geworden. Ik was echt onder de indruk van het grote verschil met voorheen. Het is echt de moeite waard om er eens een kijkje te gaan nemen, maar het is nog beter als je kunt zeggen dat je er nooit geweest bent. De dokter en ik waren het er wel over eens dat op de "kinder"kamer nog wat posters of andere aankleding moet komen. Gelukkig was er wel al wat speelgoed en nadat de dokter mij onderzocht had, mocht ik haar stethoscoop hebben om papa en mama te onderzoeken. We moesten toch nog wachten op de bloeduitslagen. Het lichamelijk onderzoek was goed en ook de bloeduitslagen waren goed. Mijn weerstand is weer verder toegenomen en de waarden zijn nu zo goed dat dit geen belemmering meer is voor de start aankomende dinsdag. Anders had ik maandag nog een keer terug gemoeten voor een bloedbeeld. Ik mocht weer naar huis, maar papa en mama moeten mij extra goed in de gaten houden. Als ze verandering waarnemen in de ademhaling of als mijn temperatuur hoger wordt dan 39 graden moet ik terug en word ik opgenomen. Eigenlijk zie ik dat nog niet zo zitten.
Thuis aangekomen nog even een bakkie doen bij opa IJsje en oma Tumtum. Daar waren Lieke en Meike inmiddels ook. Onze tractor stond daar en om te laten zien hoe goed het met mij gaat, ben ik op de tractor naar huis gereden. 's Middags kon ik niet slapen en toen kwam ineens Sietske bij mij op de kamer om met mij te spelen. Dat vond ik wel heel leuk. Rens wilde nog even voetballen met papa, dus iedereen ging naar buiten om te voetballen. Wederom liet ik dit niet aan mijn neus voorbij gaan. Helaas haalde mama mij al weer vlug naar binnen.
Inmiddels lig ik al weer in bed. Niet meer in mijn eigen bed, want ik heb weer een ontzettende hoestbui gehad. Na overleg is besloten dat ik papa uit zijn bed heb gezet. Ik slaap vanavond met mama in het grote bed en papa slaapt dan in mijn bed. Ze willen mij gewoon goed in de gaten houden en toch een beetje fatsoenlijk kunnen slapen. Dat ga ik dan ook maar doen.

Groetjes Janske

• 20 Februari 2010 - 22:27

Oma Hanny En Frans:

Lieve super-Janske,

He,he,wat lastig die verkoudheid. Maar daar laat jij je niet door tegenhouden. Lucht heb je nog genoeg gezien jouw fietstocht. Vervelend is het wel, maar ja .......je mag nu wel in het grote bed liggen. Jammer voor pappa. Krijgt pappa nu geen koude voeten?
    Ja, hij moet maar iets voor zijn dochter over hebben.

Dikke knuffel,
    Oma Hanny en opa Frans

• 20 Februari 2010 - 22:33

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Of moeten we nu zuster Janske zeggen.
    Nu ben je dus letterlijk en figuurlijk een snotneus.
    Slaap maar lekker bij mama en dan moet papa maar onder het droomdekentje slapen.
    Wel goed dat je je schema niet weer helemaal in de war gooit. Anders moeten de reserveringen weer overal afgezegt worden. En ik weet niet of daar dan extra kosten aan zitten ;-)

Nou slaap lekker en een nog een fijne zondag

Groetjes uit Leende

• 21 Februari 2010 - 07:41

Inge :

Hey Janske,

Het is zo fijn om op je reisverslag te kunnen volgen, hoe het met je gaat en zeker als het goed met je gaat.

Wel balen dat je nu verkouden bent. Het wordt ook tijd voor de lente, ben jij het daar ook mee eens?

Lekker buiten zonder dikke kleren, warmer weer. Vogeltjes druk bezig en de bloemen die overal als een feest tevoorschijn komen.

Nu vind ik jou ook een bloemetje, net als je zussen. Een mooi kleurrijk bosje zijn jullie samen.

Nu knap maar gauw op en denk maar vast aan de lente. Dan zal de sneeuw en snot gauw verdwijnen.

Succes en de groetjes aan de rest.

Inge

• 21 Februari 2010 - 08:32

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Jammer dat je verkouden bent en nu maar hopen dat de koorts niet verder oploopt zodat je gewoon thuis kunt blijven.
    Jij bent intussen wel heel ervaren geworden met de medische apparatuur. Klonk het bij Mama ook allemaal goed toen jij haar ging beluisteren?

Leuke foto's weer, vooral de hele kinderschare samen filmpje kijken. Ziet er heel gezellig uit.

Nou, Janske, hou je taai en voor dinsdag alvast heel veel succes gewenst.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 21 Februari 2010 - 09:00

Mechteld:

Hallo allemaal,

Lekker geslapen allemaal? Ik hoop het wel. Gaan jullie vandaag weer in de hut spelen? Dat is wel een hele mooie.
    De foto's zien er allemaal weer heel leuk uit. Voetballen is weer lang geleden, wat dat betreft mag de winter van mij vertrekken. Laat de zon, de vogels en de bloemen maar komen!! Dinsdag komt langzaam dichterbij, spannend hoor. Zet hem op met z'n allen!!

Groetjes Mechteld

• 21 Februari 2010 - 09:19

DORRY:

HOI JANSKE EN DE HELE MIKMAK.
    DAT OVERGEVEN DAT DOOR HET HOESTEN KOMT IS NIET ZO LEUK VORIGE WEEK WAS SEM OOK ZO BEZIG, HOESTEN OVERGEVEN, EEN ZOOITJE, MAAR HET IS DE NATUUR ZO RAAK JE WEL SLIJM KWIJT.
    WAT EEN FOTO'S SUPER. MAAR NOG SUPERDER IS DAT JIJ WEER WEERSTAND KRIJGT GEWELDIG, NU HOPELIJK GAAT DINSDAG ALLES GOED,WE BLIJVEN NU WEL OP HET RECHTE PAD SCHAT.
    SEM EN SAMIJN ZIJN BIJ DE ANDERE OMA WANT HEIDI EN JAN ZIJN WERKEN IN HET HUIS ,EN COR MOET NAAR P.S.V. EN IK KAN SEM NIET UIT BED PAKKEN EN VERZORGEN MET EEN HAND ,DUS EEN KIP IS GEEN MUS.
    JANSKE PANSKE KEVERTJE IK GA WEER FIKKEN VOOR WEERSTAND EN DAT HET ZO BLIJFT DOORGAAN DINSDAG SUCCES EEN DRIEDUBBELE VETTE OOK VOOR JOU ZUSJES EN HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 Februari 2010 - 09:58

Gertie Uit Stein:

Hoi Allemaal heerlijk dat jullie genoten mogen hebben van de carnaval en dat alles op schema loopt .. enne die verkoudheid die is hopelijk ook helemaal onder controlle Janske ga zo doornog 1 dagje en dan zit je onder de 500 dagen nog te gaan Sterkte allemaal voor de komende week. Houdoe oet stein

• 21 Februari 2010 - 10:21

H & H & I:

Hoi Janske,

Fijn dat je weerstand weer op pijl is en je thuis bent.

Je bent wel een echte tractorcoureur.

Heel veel knuffels van ome Hans, tante Hariette en Imke XXX

• 21 Februari 2010 - 11:53

Joli Claes:

ha janske
    wat vervelend nou dat je zo verkouden bent.
    maar je moet maar denken dat half nederland op dit moment verkouden is, vooral het zuidelijke deel.
    dat kan ook niet anders met zo'n koude carnaval.
    maar zelfs een verkoudheid krijgt jouw er niet onder, dat zien we wel aan het buiten spelen.
    hou vol en zet 'm op. veel succes in nijmegen dinsdag.
    dikke kus van ons xxxxxx

• 21 Februari 2010 - 13:27

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Wat zitten jullie lekker te knutselen samen. Zijn de kunstwerken mooi geworden?? Heb je goed door kunnen slapen naast je mama? Het zou fijn zijn als je a.s. dinsdag een beetje uitgerust bent hé ( én niet meer zo snotterig.)
    Wij wensen jullie allemaal weer veel sterkte in Nijmegen en we hopen op goede berichten!!!!

Lieve groetjes van Lambert en Tineke

• 21 Februari 2010 - 16:56

Karin:

hoi janske wat hoor ik nu weer van mama,nu weer wat verkouden en het ging zo goed.Je boft maar dat je bij mama in bed mag liggen das wel fijn.Ik hoop dat je morgen weer wat beter bent omdat je dinsdag toch weer naar nijmegen moet dus zet hem op meissie we blijven aan je denken hoor! Veel sterkte groetjes karin.

• 21 Februari 2010 - 18:59

Leanne:

Alweer een beetje opgeknapt? En nog fijn gespeeld met je zussen?
    Morgen ben ik er helaas niet, maar zal aan jullie denken.. Ook als je dinsdag weer naar nijmegen gaat! Heel veel succes daar..
    Hopelijk brengt dat bezoek wat meer duidelijkheid.

Een dikke knuffel,
    Leanne

• 22 Februari 2010 - 06:35

DORRY:

HOI DE HELE CLUB.
    GAAT HET DE GOEDE KANT OP MET JOU VERKOUDHEID?
    MOET JIJ NOG OVERGEVEN?
    NOG GEEN ECHTE KOORTS HOOP IK, EN MORGEN WEER EEN ZWARE DAG VOOR JULLIE.
    VAN WIE HEB JIJ TOCH DAT KNUTSELTALENT?EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 22 Februari 2010 - 12:43

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Heey ik zat te denken over jou eten.
    Lus je geen potjes olvarit?
    Succes morgen

Groetjes uit Leende