Gereserveerd in Nijmegen, Heeze en Valkenswaard - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Gereserveerd in Nijmegen, Heeze en Valkenswaard - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Gereserveerd in Nijmegen, Heeze en Valkenswaard

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

18 Februari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Mijn stapvriendjes hoeven zich geen zorgen meer te maken. 's Morgens met valentijnsdag klepperde al vroeg de brievenbus en lag er een valentijnskaart op de mat. Later tijdens de optocht kwamen de stapvriendjes langs. Lieke stond al bij hun in de wagen en ik mocht ook mee. Op maandag heb ik ook nog met hun ontbeten en gespeeld. Als je dan ook nog bedenkt dat papa en mama elkaar ook met carnaval hebben leren kennen, dan begrijpen jullie wel dat de Bob de Bouwers, dokters en lotgenoten komend jaar wel heel erg hun best moeten doen, willen ze nog een kans maken.
Tijdens de carnavalsdagen had familie v.d. Berg ook nog een kado meegenomen namens de familie Swinkels. Trudy heeft in het verleden wel eens op mij gepast als papa en mama het nodig vonden om in het Limburgse, samen met ome Hans en tante Hariette, naar Rowwen Hèze te gaan. Het moment van thuiskomst heeft wel indruk op Trudy gemaakt, schrijft ze in de brief die bij het kado zat. Nu zijn jullie natuurlijk benieuwd naar het kado. Het is een hele mooie droomdeken die ze zelf heeft gemaakt. Hartstikke bedankt hiervoor en ik vind hem kei mooi.
Vandaag hebben we veel contact gehad met Nijmegen. We hadden een soort van hotline. Gelukkig niet omdat er zaken met spoed moesten gebeuren, maar juist omdat we ons nu goed kunnen voorbereiden. Tenminste daar gingen de meeste gesprekken over. Het eerste gesprek niet, want het was weer eens zo ver. Ik heb jullie al verteld dat er dinsdag extra veel bloed is afgenomen voor verdere onderzoeken. Nu was het nodig om dit bloed op een andere manier te verwerken dan standaard is. En niet standaard is zo ongeveer synoniem voor dat het niet goed gaat. Ze hadden het bloed dus wel op een bapaalde manier verwerkt en daardoor konden ze niet meer onderzoeken wat ze wilden onderzoeken. Het onderzoek is namelijk naar de afbraakstoffen van de 6-MP die nog in mijn bloed zitten. Dit kunnen ze nog bepalen tot 5 dagen na de laatste gift 6-MP, dus wij konden vandaag naar Eindhoven. Daar werd de PAC weer aangeprikt en weer bloed afgenomen. Nu maar hopen dat ze het nu goed verwerken. Lieke en ik vonden het niet erg om naar het ziekenhuis te gaan. Lieke heeft nu vakantie, dus ze kon mee en tijdens het aanprikken mocht ik haar hand vasthouden. Dat vind ik dan kei lief van haar. Voordeel van dit extra bloedprikken is ook nog eens dat er weer een bloedbeeld bepaald is en ik ben weer uit mijn dip.
De rest van de telefoongesprekken met Nijmegen gingen over het plan voor aanstaande dinsdag. Op zich is dat helder. 's Morgens krijg ik een echo van mijn hart, hierna naar de Poli voor gesprek en controle door de oncoloog en dan een opname op Q2 de Zee. Deze opname zal minimaal tot en met zaterdag zijn. We hebben maar direct voor Lieke en Meike gereserveerd in respectievelijk Heeze en Valkenswaard. Dinsdag wordt er alleen maar gestart met Dexamethason. Tijdens de opname word ik dan geobserveerd en bekeken of de reactie inderdaad mijn Dexa-draak is. Op zaterdag wordt er pas gestart met de cytostatica. De uitslag van de afbraakstoffen van de 6-MP krijgen we pas over enkele weken. Eigenlijk kunnen we dus zeggen dat komende kuur van 3 weken een proef is voor het verdere verloop van de kuren. Hopelijk krijgen we op deze manier dus een klein beetje duidelijkheid.

Groetjes Janske

• 18 Februari 2010 - 22:15

B & B Ospel:

Hoi hallo Janske.

Intussen dat we onze reactie instuurden is dit bericht gekomen.
    Jullie kunnen je wel goed verstoppen zeg,we hebben heel goed moeten zoeken hoor.
    De chocomel was zeker wel lekker,wat staan jullie mooi op de carnavalswagen zeg.
    We hopen dat je de komende dagen in Nijmegen goed zal doorbrengen en dat de kuur zal aan slaan.
    Nou meidje het allerbeste en hou je taai!
    Nogmaals de groetjes uit Ospel. Houdoe!

• 18 Februari 2010 - 23:04

Joli Claes:

ha janske
    alles weer geregeld voor volgende week.
    en de hulptroepen ook alweer ingeroepen, dan gaat alles weer goed komen.
    de doktoren doen het ook even rustig aan met jou, zodat ze alles in goede banen kunnen leiden.
    dus ook jij rustig aan, zodat je genoeg energie hebt voor weer een stukje beklimming van je berg.
    voor nu lekker slapen
    welterusten.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 19 Februari 2010 - 05:22

DORRY:

HOI JANSKE EN DE HELE HORDE.
    WAT EEN DROOMDEK HEB JIJ GEKREGEN ZEG.
    EN DAN ALLES WAT ER IN DE PEN ZIT MET OPNAME EN AL.
    MAAR DAT IS GELUKKIG NIET OMDAT HET SLECHT GAAT ,MAAR JUIST UIT TE ZOEKEN WAAROM SOMMIGE DINGEN ANDERS GAAN, MAAR JIJ BENT JANSKE HET WERELDWONDER WAAR ALLES ANDERS MEE LOOPT, MAAR WEL GOED ZAL KOMENDAT WETEN WIJ TOCH?
    EN DAN DIE STAPVRIENDJES GEWELDIG ZEG JIJ LIGT GOED IN DE MARKT HOOR , EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 19 Februari 2010 - 07:21

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske!

Wat een fijne verhalen en prachtige foto's!

We genieten hier met je mee en denken aan jullie.
    Dat de proef maar duidelijkheid mag geven en nieuwe wegen mag inleiden..

Mooie tekst over de lach, we snappen 'm!

Zet 'm op!

• 19 Februari 2010 - 07:48

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Er gebeurt weer van alles in een korte tijd.
    Wat een mooie droomdeken heb jij gekregen, heel mooi gemaakt, en jullie passen er allemaal onder. Dat wordt lekker slapen!
    Nu eerst nog lekker van het weekend genieten en dan volgende week afwachten wat de logen allemaal opstellen en ontdekken.

Blijf genieten, veel succes volgende week en hou je taai kleine guit.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda

• 19 Februari 2010 - 10:43

Fam. Duisters:

Hoi Janske,

Die stap vriendjes waren maar al te blij dat jij mee mocht op de wagen..
    Ik denk dat je veel mensen hebt doen bewonderen dat jij daar stond met je brede lach.... Geweldig!!!!!!

Je papa en mama hebben volgens mij ook geweldig genoten tijdens de afgelopen dagen..........

Hopelijk hebben jullie allemaal de baterij weer opgeladen........

Inderdaad een carnaval met een mooie super janske lach.......

Janske komende week veel sucses en hou je taai......

Groetjes,

Patrick, Ester, Brent, Sven en Fenne

• 19 Februari 2010 - 11:46

Janny:

Hallo Super Janske,

Nu heb ik je toch zien staan op de carnavalswagen(foto) van de Heibessems, ik denk dat ik net aan de andere kant van wagen gestaan heb, omdat ik je niet gezien had.

Geniet van de mooie droomdeken en van je zusjes, heel veel sterkte de komende weken,

Groetjes aan papa en mama,

Fam.Vrienten

• 19 Februari 2010 - 15:31

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Zo Meidje,
    volgende week weer naar Nijmegen naar zuster Sjaak of heet die zo niet.
    En nu maar hopen dat de LOGEN voor het wonderkind Super Janske het juiste middel kunnen vinden voor de rest van de 18? maanden.

En voor Lieke : Opa heeft al een ander bed gereserveerd op de Somerenseweg.

Groetjes allemaal

• 19 Februari 2010 - 21:59

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Daar zijn wij ook weer eens. Met de carnaval hebben we ons maar rustig gehouden, want dat is echt iets van jullie en niet helemaal ons ding. Maar het was mooi om de verhalen te lezen en de foto's te zien. Jullie hebben genoten en dat jij nog op een wagen hebt gezeten zeg! Even een laagje onbezorg plezier over alle zorgen heen moet vooral ook voor Mama en Papa heerlijk zijn geweest.
    Heeft Papa z'n stem alweer terug?
    Wel goed dat ze je volgende week nauwgezet gaan observeren hoe je op de Dexo reageert. Wij zijn ook heel benieuwd.
    Een dikke kus voor jullie alle 5.

• 19 Februari 2010 - 22:00

Tante Angela:

Hoi Janske,

Ja ook hier is alles klaar om Meike op te vangen.
    Het speelgoed is weer gesorteerd, dus kan ze weer mooi overhoop halen!

Slaap lekker.

Dikke knuffel tante Angela

• 19 Februari 2010 - 22:48

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Maak er maar een leuk weekend van thuis.
    En dan er weer tegen aan.
    Wat een sukkels weer met dat bloed ...... maar ja waar mensen werken enz. En het zal Janske niet zijn als ze daar weer wat positiefs uithaalt.
    Wat een stoere foto's weer.
    Enne heb je een kratje chocomel mee gekregen voor de nadorst.(helpt ook goed voor verloren stemmen hihihi)

Mocht je niet meer schrijven voor de dinsdag dan alvast succes.

Groetjes uit Leende

• 20 Februari 2010 - 08:21

DORRY:

DAG ALLEMAAL.
    WEER WEEKEND DAT IS FIJN, JULLIE HEBBEN RUST TUSSEN HAAKJES TOT DINSDAG HEB IK BEGREPEN.
    EN DAN KOMT ER WEER GAREN OP DE KLOS JOU ROT ZIEKTE GAAT DE HELE WERELD ROND ,OM TOT EEN GOEDE BEHANDELING VOOR JOU TE KOMEN, ER MOET TOCH ERGENS EEN GELEERDE ARTS ZITTEN DIE MET EEN GOED MEDICIJN KOMT?
    NOU MEISJE TOT MORGEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 20 Februari 2010 - 10:29

Fam. Kessels Ellmau:

Hoi familie Beks. Vanuit Ellmau Oostenrijk wensen wij jullie veel succes in Nijmegen. Hopelijk vinden ze nu wel de goede kuur voor jou en slaat deze aan zonder al te heftige bijwerkingen. Trouwens leuke foto's van jullie met de carnaval. Erg fijn te horen dat je hier bij mocht zijn Janske. Effe lekker uit de ziekenhuis sleur. Is goed voor jullie allemaal! Wij hebben ook eerst meegedaan met de optocht maandag en zijn dinsdag vertrokken naar Oostenrijk om te skieen. Hier denken we ook zeker aan jullie, want we hebben al kaarsjes voor jullie aangestookt in het kerkje hier. En aangezien ze hier in Oostenrijk ook erg gelovig zijn, moet dit toch helpen niet? Groetjes, sterkte en tot gauw.
    Gruss Gott, Tanja, Paul, Manou en Jorn.

• 20 Februari 2010 - 19:52

Sietske:

Hoi fam Beks.

Ik heb het heel erg leuk gehad.En ik hoop jullie het ook leuk gehad hebben gehad.

Groetjes:Sietske