Met kerst was ik erbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Met kerst was ik erbij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Met kerst was ik erbij

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Dag lieve mensen,

Wederom is het me gelukt. Met de kerstdagen was ik thuis en ben ook nog overal naar toe geweest. Zoals ik donderdag al vertelde ben ik toen bij tante Angela op haar verjaardag geweest. 1e kerstdag ben ik meegeweest naar oma Hanny en opa Frans. Daar werd lekker gegeten en er waren ook nog eens cadeautjes. Op 2e kerstdag ben ik meegeweest naar oma Tumtum en opa IJsje en ook hier werd lekker gegeten. Tevens hebben we toen ook nog even de koppen bij elkaar gestoken om tot een oplossing te komen voor de komende 30 weken. Het idee is er, nu moeten we nog even kijken of het ook op de juiste manier in te vullen is, maar op zich verwachten we daar geen al te grote problemen meer.
Nu zal de conclusie misschien zijn dat het goed gaat met mij, maar helaas is dat niet waar. Al de dagen heb ik eigenlijk alleen maar op bed gelegen of in een grote stoel erbij gezeten. Vaak gingen we dan een paar uur, waarna ik dan ook helemaal op was. Ik heb het koud, overal pijn, futloos, maar ook veel onrust in mijn lijf. Maakt mij niet uit hoor, want ik was erbij.
Vandaag ging het echter nog minder met mij. Ik ben amper mijn bed uitgeweest, recht op gaan zitten lukt niet, ik moest spugen met wat oud bloed erin, mijn billen zijn helemaal kapot en in mijn mond zitten allemaal wondjes. Vanmorgen dacht ik nog even fijn onder de douche te gaan staan, want dat vind ik altijd heel fijn, maar vanwege mijn kapotte billen ging dit niet, want de eerste druppels water deden meteen ontzettende pijn. Mijn billen zijn kapot wat te vergelijken is met brandblaren. Na het spugen werd er toch weer even met Nijmegen gebeld. Daar wilde ze mij toch echt even zelf zien en we moesten maar spullen meenemen, want de kans was groot dat ik er moest blijven.
Bij de Eerste Hulp ben ik helemaal nagekeken door een arts. Ook mijn bloed is weer gecontroleerd. Er werd verteld wat ze op de afdeling zouden doen. Dat was sterkere pijnbestrijding, mond vaker ontsmetten, schuim voor op de billen om ze zuiver te maken en groene leem voor op de billen, zodat deze beter beschermd zouden worden. Eigenlijk zijn dit dus allemaal zaken waar je je geen zorgen over hoeft te maken, het zijn maar bijwerkingen van de medicijnen en daar heb je symptoombestrijding voor. Dit kunnen we thuis natuurlijk ook, vandaar dat ik dit bericht schrijf tussen Nijmegen en Heeze, want ik ben weer op weg naar huis.
Zo kunnen papa en mama nog bij Barry en Mechteld gaan eten, want dat stond gepland voor vandaag. Eigenlijk was het andersom, dat zij bij ons zouden komen eten. Lieke en Meike zouden morgen ook bij hun gaan spelen, dus die zijn nu een dag eerder gegaan en ik kan ze dadelijk ook nog zien. De reden voor het etentje is dat Mechteld ons had opgegeven bij de AH voor wie er boodschappen ter waarde voor 100 euro hadden verdient. AH had ons daarvoor geselecteerd. Wij vonden dat Barry en Mechteld het ook verdienen, dus we hebben voor dat geld echt lekkere dingen gekocht en gaan die dus vanavond nog opeten. Morgenvroeg reizen we dan weer af naar Nijmegen voor een gesprek met de oncoloog en mijn eerste gift van de "nieuwe" Asparaginase.

Groetjes Janske

• 27 December 2009 - 18:23

DORRY:

HOI LEKKER JONG EN FAM.
    Ik voelde aan mijn water dat er weer iets loos was ,kappote billen ,en jou mondje NONDE JU ,MAAR DAT KOMT DENK IK VAN DE KUUR ZOALS IK BEGRIJP,MAAR ONDAnks alles was jij erbij met jou zieke lijfje NONDE JU.maar er komen nog veel kuren, dus er kan nog veel gebeuren, maar jij hebt het nodig om die rotziekte de baas te worden ,dus geen keus, en deze week weer verder JANSKE PANSKE KEVERTJE VEEL LIEFDE ENERGIE EN VAN ALLES WAT MAAR MAG HELPEN STUUR IK JOU EEN HELE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 27 December 2009 - 18:45

Gerda:

Hey Miss Janske fideranske,

Wat fijn dat jij thuis hebt kunnen zijn met de kerstdagen. En ook nog bij tante Angela op haar verjaardag. Had ik je bijna gezien maar ik was iets te laat thuis. Volgende keer beter. Ik heb nog wel naar je Papa kunnen zwaaien.

Jammer dat het met je billen en je mondje niet zo lekker gaat.
    Ik hoop dat het snel beter wordt.

Voor morgen wens ik je sterkte en het kaarsje brandt, ik blijf duimen en de engeltjes blijven zorgen.

Hou je taai kleine guit.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 27 December 2009 - 18:51

Herman Willemiek :

Hallo Janske, Joke, Ferry, Lieke, Meike.
    Wat een verhalen allemaal de laatste tijd en wat sla jij je er goed door heen. Janske je bent echt een stoere kanjer. Jou pappa en mamma en je zussen doen het ook fantastisch. Wat fijn voor je dat je toch ook erbij kon zijn deze kerstdagen. Je was vermoeid maar toch was je er, Super hoor.
    De kerstdagen veel aan jullie allen gedacht en vaak even gekeken of er bericht van jullie was, of het goed was gegaan en jullie samen konden zijn. Ondanks alles toch gelukt.
    Morgen weer naar Nijmegen voor een nieuwe kuur, zet hem op en heel veel sterkte allemaal...

Groetjes Herman, Willemieke, Fenna, Harmke, Renske..

• 27 December 2009 - 20:13

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat waren we blij dat je met de kerst thuis kon blijven en samen met jullie gezinnetje de feestdagen door kon brengen.

Het deed wel pijn om te zien dat jij je zo beroerd voelde. Maar zoals je altijd bent: je probeert mee te blijven doen. Helaas kost jou dat zoveel energie, dat je het de dag daarna moet bezuren en weer zieker wordt.
    We blijven hopen op betere tijden en kijken vooruit naar de toekomst. Die is er beslist voor zo'n moedig meisje als jij!

Lieverd, dikke kus en knuffel!

Oma Hanny en opa Frans

• 27 December 2009 - 20:34

Lambert EnTineke:

Hallo lieve Janske!!

Wat fijn dat je er bij was met de kerstdagen!! Ook al was je super moe, tussen de slaapjes door heb je kerst toch meebeleefd. Ik hoop dat je je morgen goed genoeg voelt voor het begin van weer een volgende kuur. Janske, wij wensen je veel sterkte, ook voor Joke en Ferry!! Wij duimen voor je!!

dikke kus van ons

• 27 December 2009 - 22:15

H & H & I:

Hoi Janske,

Wij vonden het ook helemaal geweldig dat je er bij was met de kerstdagen.
    Je kunt nu wel heel goed aan jou zien en merken dat je pijn hebt en wij hopen dan ook dat de symptoombestrijding zijn werk goed doet voor jou !

Janske, Ferry en Joke, TOI TOI TOI morgen, we zijn in onze gedachten bij jullie !!

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 27 December 2009 - 22:17

Tante Angela:

Hey die Super Janske,

Het was wel weer even schrikken vandaag toen papa belde dat jullie een ritje gingen maken, ik hoorde jou nog op de achtergrond en dat doet altijd goed. Super dat jullie toch nog lekker konden eten bij Barry en Mechteld want dat hebben jullie allemaal dubbel en dwars verdient.
    En was het zo lekker als verwacht???
    Ook nog complimenten aan opa Ijsje en oma Tumtum voor het verslagje over gisteren, hij sloeg daarmee echt de spijker op zijn kop.

Heel veel succes morgen,

Dikke knuffel van tante Angela

• 27 December 2009 - 22:19

Ome Tan:

Moet ik me zorgen gaan maken ????? H&H&I waar is onze R.

groetjes

Ome Tan

• 27 December 2009 - 22:19

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Fijn dat je erbij was, dat is een heleboel waard.
    Dat je dit allemaal moet trotseren, we blijven het zeggen; petje af voor jullie allemaal.
    Misschien kun je lekker douchen met een zwemluiertje aan?
    Is maar een idee..
    Zet 'm op!

• 27 December 2009 - 23:09

Mechteld:

Dag lieverdje,

Jippie, je bent toch nog even naar Heeze gekomen. Dat vonden wij helemaal geweldig. Amber kon even met je puzzelen en ook Anke wilde dat met je doen. Je gaf duidelijk aan wat wel en niet fijn is en dat vind ik echt SUPER. En ook heel knap dat je een halve boterham met smeerkaas wilde en kon eten. Ik snap ook heel goed dat je niet in ons wiebelbed kon slapen en dat ook je eigen bank beter ligt, maar echt geweldig dat papa en mama toch konden genieten van de heerlijke boodschappen van de AH. En Nency, dat Ben en jerry's ijs is echt heerlijk. We zijn niet meteen verslaafd, maar wel nieuwsgierig naar andere smaken. Nu liggen Lieke en Meike nog heerlijk te slapen en hopen we dat jou nacht ook rustig zal verlopen, zodat je er morgen weer tegen kan.
    Dus morgen weer een verslag van de avonturen in de Ten Borchwadlaan.

Hele dikke knuffel Van ons allen.

• 28 December 2009 - 07:56

Brent, Jens En Sven:

Heu Super Janske,

Super dat je de feestdagen samen 'hebt kunnen vieren, helaas heb je daar zondag heel de dag voor in bed gelegen en helaas ook nog een ritje naar nijmegen moeten maken.

Hopelijk mag je vandaag ook weer mee naar huis en kun je oud op nieuw ook lekker thuis met papa, mama en je zussen vieren.

Leuk initiatief de site van Super Janke, we zullen hem zeker volgen.....

Groetjes en drie dikke knuffels van Brent, Jens en Sven.......Onze zusje en naturlijk onze papa's en mama's...

• 28 December 2009 - 09:08

DORRY:

HOI SUPER DE SUUP LUITJES.
    VANDAAG WEER EEN ZWARE DAG VOOR JULLIE, HOPELIJK GAAT HET GOED.
    EN DAT JIJ WEER MEE NAAR HEEZE TERUG MAG, OOK AL KOST DAT VEEL KRUIM, MAAR DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT HOORDE IK LANG GELEDEN AL.
    DUS HOPELIJK LEVER JIJ NIET ZO VEEL IN ALS DE VORIGE KEER TOEN JIJ DIE KUUR KREEG, EN IK HOOP DAT JOU BILLEN, EN MONDJE WAT MINDER PIJN DOEN, EN GAUW GENEZEN.
    DAG ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE EN DE KERSTBALLEN DORRY

• 28 December 2009 - 10:09

RENS:

Hoi,

Natuurlijk hoeven jullie je geen zorgen te maken. Het gaat prima ! Heb al lekker veel buiten en in de stal gespeeld en gisterenmiddag lekker binnen. Vermaak me prima.

Tante Hariètte zegt dat het automatisme is dat ze H&H&I typt maar dat het natuurlijk ook voor mij geld.

Hoe kan ze zo'n lieverd als ik nu weerstaan :)

En voor Janske -> succes vandaag !

• 28 December 2009 - 10:24

Nikki En Jannie:

hey janske

wat fijn dat je met de kerst thuis was.
    Wij hopen dat het wat beter gaat met je mond en billen en dat je met nieuwjaar ook lekker thuis kan zijn.

Dikke kus vanuit joepie

• 28 December 2009 - 13:06

Joli Claes:

ha lieve meid
    zet 'm op vandaag.
    hoop dat je weer gewoon naar huis mag, na deze wederom zware dag.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 28 December 2009 - 17:05

M.M. Kaartclub:

Dag Janske.Ferry en Joke

De Maandagmiddag Kaartclub
    Natuurlijk wensen wij jou het allerbeste in de komende tijd .

Ieder van onze leden heeft op zijn manier met jou/jullie contact dus gaan wij als kaartclub wat dat betreft niet in op jou huidige situatie. wel willen wij jullie mededelen dat:

De MM.Kaartclub
    van fam Beks heeft besloten om de winst + persoonlijke donatie af te staan aan jou fonds.