Erwinia-L-asparaginase - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Erwinia-L-asparaginase - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Erwinia-L-asparaginase

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 December 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Soms denk ik wel eens bij mezelf: "Kan het nog erger?" Tot nu toe krijg ik steeds hetzelfde antwoord: "Ja, het kan nog erger." Toch moet en zal er een moment komen dat het dieptepunt is bereikt. Tot die tijd zal ik moeten kijken wat mijn kleine lichaampje nog te verduren krijgt en maar afwachten wat het nog allemaal aankan.
Gisteren zijn we nog fijn bij de familie Wijnen geweest, waar er heerlijk gegeten is. Lieke en Meike zijn daar blijven slapen en ik mocht vannacht tussen papa en mama slapen.
Vanmorgen heb ik eerst even op de bank gelegen. Mijn billen lijken iets minder vurig rood te zijn, maar het zijn nog wel open wonden. Dat is niet prettig als je dan ontlasting hebt gehad en zeker niet als je dat 4 keer op een dag doet. Gelukkig werkt het schuim dan enigzins, maar toch doet het ontzettend veel pijn. Ik kan dan ook bijna niet gaan zitten. Inmiddels was Karin er om het huis te poetsen en zijn wij vol goede moed afgereisd naar Nijmegen. In het ziekenhuis draag ik altijd een mondkapje en toen ik in de vissenkom (wachtkamer voor oncologiepatienten) was aangekomen en ik mijn mondkapje afdeed bleek ik een bloedneus te hebben. Dit was uit het neusgat waar mijn sondeslang in zat, dus dat zag er niet echt prettig uit met die pleisters op mijn neus die helemaal rood waren. Gelukkig is het bloeden wel uit zichzelf gestopt.
Na het gesprek met de oncoloog kreeg ik uiteraard weer een lichamelijk onderzoek. Ook de oncoloog was onder de indruk van mijn billen en werd er even stil van. Helaas is er geen betere oplossing voor dit probleem en dus moet ik regelmatig met de billen bloot. Het aanprikken van de lijn verliep voorspoedig, er werd bloed afgenomen en ik kon door naar de dagbehandeling.
Op de dagbehandeling kreeg ik een eenpersoonskamer. Dit had de oncoloog nog geregeld, omdat zij vond dat ik in deze toestand niet bij andere op de kamer kon. Daar was ik ook wel heel blij om, want ik heb de ruim twee uur die ik op de dagbehandeling was, heel erg rustig doorgebracht. Nadat de controles waren gedaan en alle spullen voor een eventuele reactie klaargezet waren, kon de kuur beginnen. De Erwinia-L-Asparaginase werd aangehangen en toen was het dus afwachten of ik een allergische reactie zou krijgen. De oncoloog had verteld dat de kans dat ik dat zou krijgen wel heel klein is. Laten we maar hopen dat dat zo is, in ieder geval heb ik vandaag geen allergische reactie gehad. Nog 89 giften te gaan..... Nadat ik nog een half uurtje moest blijven en de dokter mij gezien had, mocht ik naar huis. De spullen pakken en........spugen. Gelukkig geen allergische reactie, maar gewoon misselijkheid. De dokter is nog komen kijken, maar ik mocht gewoon naar huis. Eerst nog even langs de apotheek, want daar lagen nog wat medicijnen voor mij klaar. Mama heeft de tas mogen dragen, want zo'n duur handtasje heeft ze nog nooit gehad. Ik geloof ook niet echt dat het mode wordt in de P.C. Hooftstraat, maar het was toch een tasje van een kleine 8 duizend euro. Natuurlijk was dit niet het tasje, want dat kostte nog geen 10 cent, maar de inhoud.
Onderweg naar huis, op de snelweg moest ik weer spugen. Gelukkig zijn we met zijn drieen een goed team. Mama hield het spuugbakje onder me, ik spuugde deze vol en papa ging op zoek naar een parkeerplaats om het spuugbakje weg te gooien.
In Heeze aangekomen eerst even het waardetransport thuis in de kluis (de koelkast) gezet en daarna door naar de familie Wijnen om Meike en Lieke op te halen. We mochten daar ook nog eens mee blijven eten, dat wil zeggen, papa, mama, Lieke en Meike. Ik heb inmiddels daar een eigen plekje op de bank. Lieke en Amber hadden nog dansjes geleerd van Anke die ze mij hebben laten zien. Ook Meike heeft haar danstalent getoond en ik heb ook nog af en toe met mijn handen meegedaan.
Ik was weer moe genoeg en we zijn naar huis gegaan en lekker naar bed gegaan. Omdat ik me steeds slechter voel, zoek ik meer bescherming om me heen en dus had ik besloten om op mijn aankleedkussen in bed te gaan liggen. Helaas was dit niet van lange duur, want na een kleine 2 uur moest ik weer spugen. En wel met zo'n kracht dat de muur en het bed helemaal vol zaten. Alles verschonen dus. Jullie begrijpen dat ik me al heel beroerd voelde, maar nu ik vandaag ook alweer drie keer flink heb moeten spugen is het er echt niet beter op geworden. Als ik wakker ben lig ik te rieren als een rietje, dus ik ga maar slapen, dan heb ik er minder last van en ben ik voor mijn gevoel eerder door deze periode heen.

Groetjes Janske

PS Ik heb weer foto's bijgevoegd. Dit zijn ook foto's van de kerst, maar ik heb ze toch allemaal bij dit bericht geplaatst.

• 28 December 2009 - 22:46

Mechteld:

Goeie avond,

Tjonge, wat vervelend dat je weer zo moest spugen. Maar papa en mama zijn nu wel heel handig geworden in het opruimen, dus dat is zo gepiept denk ik.
    Hier is de dansschool annex basisschool ook gesloten. Alle meubels hebben hun oorspronkelijke plek weer ingenomen en het speelgoed is weer gesorteerd. Juf Anke ligt nu heerlijk te slapen. De liedjes van K3 stormen nog door mijn hoofd door al dat geoefen van de dames, maar het optreden moest ook vlekkenloos verlopen vor jou. De glimlach op jou gezicht liet zien dat je genoot en dat is de bedoeling. Wij genieten dan ook.
    We willen je ook nog bedanken voor het plastic spuitje voor in bad. Het resulteerde in een heus waterballet. Het was Anke en Amber tegen Barry. Ik moest herhaaldelijk komen dweilen, de deur en spiegel poetsen en was dan ook het doelwit. Omdat ik geen spuitje had heb ik de poffertjesbeslagfles maar gebruikt met koud water. Maar dat was eigenlijk alleen maar olie op het vuur. ZUCHT. Maar ja, we hebben weer genoten en daar gaat het om.

Slaap lekker klein dapper ding.

Dikke knuffel vanuit de Ten Borchwardlaan.

• 28 December 2009 - 23:00

H & H:

Ja deze keer zonder &I want die is met de familie Prinsen mee.

Allereerst heel erg fijn dat je vandaag geen allergische reactie hebt gehad !
    Wel weer heel erg balen van al dat spugen. En dat je dan moet bibberen als een rietje geeft wel aan hoe beroerd jij er van bent.

Zet hem op meisje !!

Dikke knuffels en kusjes ome Hans en tante Hariètte

• 28 December 2009 - 23:13

Joli Claes:

ha meidemeid
    het zit je ook niet mee he meisje.
    kapotte billen, kapotte mond, een bloedneus, een kuur vandaag, misselijk en spugen.
    het was me het dagje wel vandaag.
    maar het belangrijkste is dat je ondanks alles toch weer in je eigen bedje ligt.
    rust maar goed uit en slaap maar lekker,dat heeft nog niemand kwaad gedaan.
    en misschien voel je je morgen dan weer een ietsepietsje beter.
    slaap zacht lieverd.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 29 December 2009 - 06:47

Jasmijn En Danny:

Lieve Janske,

wat een vervelend nieuws allemaal. We hebben met kerst nog meer aan je gedacht. Hopelijk gaat het spugen snel over en kun je iets beter het nieuwe jaar in. We blijven aan je denken en wensen je alvast een heel goed nieuw jaar met alle gezondheid van heel de wereld voor jou.

xxx Jasmijn en Danny

• 29 December 2009 - 07:52

HOI SCHOONHEID, EN FAM.
    WAT EEN HEILIGE NAAM HEEFT DIE ZAK MET VLOEISTOF ERWINA-L-ASPARAGINASE
    IK DENK DAT HET EEN MAN WAS DIE ZO,N 5000 MILJOEN JAREN TERUG LEEFDE , EN DE VLOEISTOF HEEFT UITGEVONDEN, DIE MOET NU TOCH HELPEN, NU WIJ ER ACHTER ZIJN WIE DIE KNAPZAK WAS.HIJ KWAM UIT STERKSEL, DAAR WONEN ALLEMAAL KNAPZAKKEN HEEL VROEGER AL ,DAT HEB IK VAN MIJN OPA DOORGEKREGEN, DUS DIT GOEDJE GAAT GOED WERKEN, EN OVERGEVEN IS EEN ROT KLUS MAAR DAAR MOET IK NOG EEN ANDERE KNAPZAK VOOR OPZOEKEN, IK DENK EEN UIT LIND, DIE ZIJN OOK ZO BIJ DE PINKEN IK DOE MIJN BEST DAG SCHATJE ER ZIT WEER EEN GIFT IN JOU LIJFJE ,IK HOOP DAT HET OVERGEVEN AFGELOPEN IS ,EN DAT JIJ JE EEN STUK BETER MAG VOELEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 29 December 2009 - 07:52

HOI SCHOONHEID, EN FAM.
    WAT EEN HEILIGE NAAM HEEFT DIE ZAK MET VLOEISTOF ERWINA-L-ASPARAGINASE

• 29 December 2009 - 07:55

WEER HALLO.
    IK WORD ZO GOED IN MAILEN DAT IK MET EEN HANDELING TWEE KEER OP DE SITE ZET EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 29 December 2009 - 08:43

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Nou, dat heb je toch maar weer gehad, weer een etappe afgelegd. Wel weer een zware, he meid!
    De foto met de ultieme kerstgedachte is prachtig, helemaal mooi.
    Wij duimen verder!
    Zet 'm op!

• 29 December 2009 - 18:12

Gerda:

Hey Miss Janske fideranske,
    is mijn totale mail van zojuist gewist en moet ik het opnieuw doen.
    Maar ik weet niet meer wat ik geschreven heb.

Proberen maar weer!
    Die naam Erwinia "L-asparaginase" is zo moeilijk dat ik hem eerst maar eens heb opgeschreven. En toen kon ik er nog niets mee.

Hoe gaat het met je kleine guit, kan je al weer een beetje zitten? Lijkt me echt niet fijn als alles zo gevoelig en open ligt. En met je mondje? Ik begreep dat je hebt geprobeerd om een boterhammetje te eten? Kei goed van jou, ook als het niet gaat, je hebt het tenminste geprobeerd.

Nou Janske, voor morgen weer heel veel sterkte, hou je taai, en je weet het nu wel, de rest en ik doen ons werk.
    Ik heb duidelijke instrukties gegeven dus iedereen doet zijn/haar werk voor jou!

Succes voor morgen en ik denk aan je met de rest.
    Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 29 December 2009 - 19:05

Cor En Diny.:

Hallo lieve kanjer.

Janske, hoe gaat nu met je billen en je mondje?
    Wat een gedoe allemaal, het is zeker lastig als je niet goed kan zitten en om een boterham te eten.
    Nou Janske ik vind het kei goed dat je toch probeerd om te eten, daarom ben ook een kanjer!!!!!.
    Wij weten dat je er voor vecht, en het zal jou zeker lukken en vechten hoef je niet alleen wij vechten met je mee al is het op afstand.

Janske wij wensen jou samen met papa en mama morgen heel veel sterkte en succes HOU VOL MEISKE.

Probeer vannacht lekker te slapen zodat je morgen een beetje uitgerust bent.
    Voor straks welterusten en het gaat jullie goed.
    Heel veel liefs en groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Knuffels Houdoe he.

• 29 December 2009 - 20:01

Sietske:

Ik ben giasteren naar de eftelieg geweest.want Bart mocht met tba mee.En het was vanaf 10 jaar maar ik mocht ook mee.Dat was heeeeeeeel leuk. En bij het eten kreeg ik een vingerpopetje in de vorm van pardoes.

xxx van Sietske

• 29 December 2009 - 21:11

Tante Angela :

Hoi Janske,

Die Anke staat inderdaad behoorlijk voor paal, maar ik weet zeker dat ze dat graag doet.
    Ik zie ook dat er overal fijne plekjes voor jou gemaakt worden zodat je goed kunt rusten. En slim van je om veel te slapen want dan gaat inderdaad zeker in jou geval de tijd wat sneller.
    Zoals je al van tante Hariette gelezen hebt logeert Imke bij ons, ze ligt bij Rens op de kamer en vind het reuze gezellig en heeft vandaag heeeeeeeel fijn gespeeld met Rens en Sietske oa kleien, vader en moedertje, in de zandbak tot het begon te regenen, mens erger je niet noem maar op. Via deze site kan ik dus ook mooi tante Hariette op de hoogte houden van Imke.
    Nu liggen ze al weer bijna 3 uur te slapen.
    Waarschijnlijk slaap jij ook al lekker.

Heel veel succes weer morgen!!!!!!

Dikke knuffels van tante Angela & I & R & S & B & T

• 30 December 2009 - 06:43

HOI FAM. BEKS.
    HOPELIJK NOG ALLES GOED.
    JANSKE MOET JIJ NOG OVERGEVEN?HOE IS HET MET JOU BILLEN, EN JOU MONDJE WAT BETER HOOP IK.

BIJ ONS GAAT ALLES ZIJN GANGETJE, IK GENIET VAN heidi, en Sem en Samijn ,en ook van Jan,maar er moet ook hard gewerkt worden aan hun huis, en Jan heeft ook zijn TABLEAU NOG, DUS DRUK DRUK DRUK, DAT HOOR JE TEGENWOORDIG VAN IEDEREEN, OF ZE MOETEN EVEN HUN AGENDA PAKKEN, EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY, EN DE FOTO\S GISTEREN WAREN GEWELDIG.
    BARRY JIJ HEBTMOOIE DOCHTERS, JIJ OOK HOOR MECHTELD HOUDOE DORRY

• 30 December 2009 - 18:02

Mechteld:

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met je vandaag? Ik hoop dat het heeft meegezeten vandaag.
    Ik wil Dorry bedanken voor het grote compliment. Doet de mens altijd goed. Dus Dorry van ons ook eens een hifive en lowfive voor jou. Lukt het fikken nog een beetje?

groetjes Mechteld

• 30 December 2009 - 18:51

HOI MECHTELD.
    HET IS ZO'N KLEINE MOEITE OM IEMAND EEN OPRECGT COMPLIMENT TE GEVEN, EN IK FIK MIJ NOG HET APENZUUR, IK HOUD DAT VOL HIFIVE LOEFIVE DORRY

• 30 December 2009 - 19:04

HOI MECHTELD .
    ,EN IK ZIE OPRECHT HEEL ERG FOUT GETYPT. TOEN IK VERZOND
    EN DE MENSEN LAAT IK NIET GRAAG OVER MIJN FOUTEN LULLEN DUS DAAROM DEZE MAIL.EN JIJ KRIJGT OOK NOG EEN DIKKE VETTE, OMDAT JIJ HIFIVE MET MIJ DOET DORRY

• 30 December 2009 - 20:28

Amber:

nvnnvnvvnnvnnv nnvmb .... ,.;lkjhgfdssa /';kkjhhgfdsa `21234567890-
    48== xssdfghjkl;'\cvbnm,./,k
    mkkkh hbgfdsaqwertyuiop[]=-09887654321`xcvb./;ppp nj\';llllll;lkjhgfdfdsa ze4lllllllll;'\\;;.;lkjhgfdsaqz\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\.;lkjhhyyyz99x z\ u8876jhggtgt654321`xz\ji90-==........................lllo8 b n h 09876543211xz\/;lkjhfdhgfdsa,lkjj jjjjji

kusje amber

• 30 December 2009 - 20:28