IJs- en sneeuwpret - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu IJs- en sneeuwpret - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

IJs- en sneeuwpret

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

20 December 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat een fijn weekend hebben we gehad. We zijn dan ook ontzettend verwent met vorst en sneeuw. Het is natuurlijk al mooi om naar te kijken, maar om er in te spelen, ook al is het maar kort, dat is toch helemaal geweldig. In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft papa flink zijn best gedaan om een ijsbaan aan te leggen. Om dit in 1 nacht te realiseren is eigenlijk te kort dag, maar het was toch gelukt om er voor te zorgen dat er zaterdagmiddag geschaatst kon worden. Lieke, Bart, Sietske, Rens en papa hebben geschaatst. Meike en ik hebben op de slee gezeten en werden zo over het ijs getrokken. Helemaal goed dus.
Vanmorgen lukte het niet met de ijsbaan, want het sneeuwde. Wat is dat mooi. Je kunt de hele dag lekker bij de kachel zitten en naar buiten kijken hoe alles witter en witter wordt. Er is echt een dik pak gevallen. Vandaag heb ik wat rustiger aan gedaan, want gisteren vond ik het te leuk om weer bij mijn zussen te zijn en heb ik toch wel weer te veel gedaan. Gelukkig lukte het me wel om aan het eind van de middag nog even naar buiten te gaan om ook van de sneeuwpret te genieten. Ik ben zelfs met de slee van de speelbult afgegaan. Dat vond ik helemaal geweldig. Ook Anke, Amber, Barry en Mechteld hebben van de sneeuwpret genoten. Zo hebben we nu een grote sneeuwpop in de tuin staan en is de fundering gelegd voor een heuse iglo. Ook de ijsbaan is weer sneeuwvrij gemaakt en zijn er weer wat extra laagjes ijs op aangebracht, zodat er morgen weer volop geschaatst kan worden.
Ikzelf moet me morgen om half 10 melden in Eindhoven. Dan krijg ik een vingerprik en wordt de waarde van mijn bloed bepaald. De waarden van afgelopen vrijdag waren al goed genoeg, dus dat zal morgen geen problemen opleveren. Als het goed is moet ik me dan dinsdag om half 9 melden in Nijmegen voor de start van het MR-protocol. Dat wordt weer een hele heftige dag, maar tot die tijd geniet ik van de ijs- en sneeuwpret.

Groetjes Janske

• 20 December 2009 - 22:23

Ome Tan:

Dat is nog eens genieten met een grote G.

prachtige foto's

groet

Ome Tan

• 20 December 2009 - 22:27

Opa Ijsje En Oma Tum:

He Lieke-Janske en Meike

Dat is nog is boffen dat jullie een heuse ijsbaan achter het huis hebben en wat een goeie ijsmeester hebben jullie toch.
    Ik mis de koek en zopie tent of is die bij jullie binnen...

We genieten van jullie snuitjes.
    Op deze mooie winterse dag. om nooit te vergeten..

Opa gaat maar niet op schaatsen staan en Oma ja die kan het wel moet je maar is vragen of zij de dubbelle rietberger doet of hoe het mogen heten

Tot morgen

Opa en Oma

• 20 December 2009 - 22:28

Opa Ijsje:

Opa is een Happenmaker

• 21 December 2009 - 06:20

Lambert EnTineke:

Hallo Janske en de rest!!

Heerlijk dat jullie met zijn allen zo genoten hebben van het ijs en de sneeuw!! Wat ziet het er prachtig uit in jullie tuin. De sneeuw ligt er vandaag ook nog, dus dat wordt weer een leuk dagje buiten!!
    Heb je niet meer gespuugd Janske?? Veel sterkte morgen in Nijmegen.

Lieve groetjes van ons

• 21 December 2009 - 06:46

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    WAT IK LEES IS ALLEMAAL GEWELDIG.
    DE FOTO'S ZIJN WEER SUPER EN JIJ EN DE REST STAAN ER LEUK OP .
    EN NOU WEET IK OOK DAT JOU PAPA NIET ALLEEN LENIG IS EN GRAPPIG, MAAR OOK ZO STERK ALS EEN BEER, HIJ TREKT AL ZIJN KINDEREN ,VOORUIT EN DAT ZELFS MET EEN HAND, FERRY JIJ ZIT VOL GEHEIMEN DIE NU LANGZAAM NAAR BUITEN KOMEN GOED HOOR MAN.
    IK VERHEUG MIJ OP HET VOLGENDE GEHEIM, EEN DIKKE SNEEUWVETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 December 2009 - 07:33

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Dat is nog eens genieten met zijn allen
    Geniet er maar lekker van :-)

succes morgen
    Groetjes uit Leende

• 21 December 2009 - 07:39

Judith & Ron, Wout:

Wauwie, super zeg, die berg sneeuw!
    Wij hebben ook echt genoten en er komt nog mer sneeuw!!
    Vandaag even de vingerprik en dan weer snel de sneeuw in, morgen weer verder in Nijmegen maar dat is dan, vandaag is vandaag.
    Geniet ze!

• 21 December 2009 - 07:46

Fam Van Gaal :

Hey Janske en famillie

Wat een feest zeg voor jullie!!!! Jij bent lekker thuis en dan een heuse ijsbaan in de achtertuin. Dat kan denk ik alleen maar bij de familie Beks in Heeze!!!!!!!!!

Genieten jullie er nog maar lekker van!!
    X Renske Gijs en Nicole

• 21 December 2009 - 09:21

Mandy Beks,:

Je zult nu wel denken, wie is mandy beks, maar ik ben de dochter van Frank & Heidi uit leende, ik kijk geregelt op jou site, omdat ik het heel knap vind hoe jij dat allemaal doet, en ik vind het leuk om te lezen dat jij het goed naar de zin hebt gehad met de sneeuw, en dat je met je zusjes even veel plezier kon hebben, vind ik echt heel leuk, en ook nog is hele leuke fotos! Groetjes,

• 21 December 2009 - 09:36

GeKkE NEeF BArT:

hoi lieve janske en de rest
    ik heb ook dikke pret gehad want wij zijn bezig met een bunker een hele grote ik hoop dat hij voor donderdag klaar is . wel jammer dat ik niet kon gaan skien maar ja nu kan ik wel gaan schaatsen hopenlijk val ik nu niet op mijn hoofd maar al met al gaat allen heel goed en leuk

groetjes : GeKkE nEeF bArT

• 21 December 2009 - 12:58

Joli Claes:

ha die beksjes
    wat super allemaal,
    een ijsbaan, een sleeberg, een sneeuwpop en bijna een iglo.
    wat wil je nog meer om te spelen, en dat allemaal in je eigen achtertuin. geweldig.
    veel succes weer in nijmegen en dan hopelijk sneel weer naar huis, naar die superspeeltuin.
    hou vol en zet 'm op, en voor daarna weer veel sneeuwspeelplezier.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 21 December 2009 - 13:00

Joli Claes:

helemaal vergeten te zeggen dat het weer prachtig leuke foto's zijn.
    doei-doei

• 21 December 2009 - 13:40

Nikki En Jannie:

Hee Janske

Cool he al die sneeuw?
    Wij vinden het wel heel leuk net zoals alle kinderen op joepie. als je weer naar het ziekenhuis moet hoop ik voor je niet op te veel vertraging. Echt ideaal weer om erop uit te gaan is het niet maar daarin heb je dan ook geen keuze. geniet nog van de sneeuw zolang het kan groetjes

• 21 December 2009 - 18:13

Geertje:

niet alleen super janske maar ook een super papa, heerlijk een eigen schaatsbaan en ook nog kunnen sleeen, geweldig. We genieten allemaal denk ik wel van deze dagen. Dat ze nog eventjes zo door mogen gaan maar dan wel met begaanbare wegen!!