Weer verder van huis - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Weer verder van huis - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Weer verder van huis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 December 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag was het weer een bewogen dagje waarin eigenlijk niet veel en toch heel veel is gebeurd. Toen ik eenmaal wakker was ben ik voor de televisie gaan zitten. Ik had het koud en heb me dus lekker in de dekens in laten pakken. Daar heb ik een groot deel van de voormiddag doorgebracht. Omdat ik vannacht ook nog gespuugd had was er even wat discussie of het verstandig was om toch wat ORS te geven via de sonde. Uiteindelijk werd er besloten om 10 ml ORS per uur te geven. Na nog wat geknutseld te hebben ben ik weer op tijd mijn bedje ingedoken. Het ging vandaag gewoon weer een stuk slechter met me dan gisteren. Moe, huilerig, pijn, niet kunnen slikken. Dat laatste is overigens echt vervelend, want je gaat er zo van zeveren.
Tijdens mijn middagdutje, waarbij papa zich wederom in mijn bedje had gewrongen, kwam de behandelend arts van Eindhoven de kamer op. Ik bleef nog even slapen en papa en mama gingen met haar praten. Er was besloten dat we Eindhoven gingen verlaten en dat we naar Nijmegen zouden verhuizen. Blijkbaar was de kerstgedachte ook aangekomen in Nijmegen en was er plaats gekomen in de herberg. Wat verder het beleid dan zou worden, wordt morgen bepaald. We hebben afscheid genomen van de buitengewone gastvrijheid in Eindhoven en onze spullen ingepakt. De ambulance kwam mij ophalen en papa of mama mochten mee. De ander moest met onze eigen auto rijden. Papa en mama lieten mij kiezen wie er met de ziekenauto mee zou gaan. Dat was voor mij niet moeilijk. De laatste keer dat mama mee ging, met grote spoed en de behandelend arts ook mee, moest mama voorin zitten. De laatste keer dat papa mee ging, ook vanwege uitdroging een rustig ritje van ziekenhuis A naar B, mocht papa achterin bij mij zitten. Mijn redenatie was dus simpel. Ik heb liever iemand achterin bij mij zitten, dus papa mag mee, want mama moet voorin zitten. Papa is dus met de ziekenwagen meegereden.
Eenmaal goed ingepakt nog een keertje zwaaien naar de zusters en rijden maar. Onderweg heb ik deze keer niet geslapen. We hadden samen met broeder Wim een heel goed gesprek. Wim komt ook uit Heeze, maar heeft Heeze verlaten vanwege de liefde. Daar zijn we verder maar niet op ingegaan, want onze liefde voor Heeze is natuurlijk groot. Daarna hebben we maar eens gevraagd hoe je kunt omgaan met de moeilijke situaties waarin je als ambulancebroeder bent terecht gekomen. Gelukkig was het druk op de weg, dus we hebben een klinische les van Wim gekregen over hoe je situaties kunt inschatten en hoe je ze later verwerkt. De belangrijkste boodschap die hij mee gaf was dat je er altijd voor moet zorgen dat je er alles aan gedaan hebt wat in je vermogen ligt. Meer kun je namelijk toch niet doen. Al met al was het een fijne rit, want toen het donker werd zag ik natuurlijk niet zoveel meer. Toen hebben we mogen kijken welk knopje voor welke lamp in de ziekenauto was. Aan het eind van de rit konden ze me gewoon in de ziekenauto opereren, zoveel lichten had ik inmiddels op me gericht. Nog even de weg gewezen, want ze zijn hier volop aan het verbouwen en de wegen liggen open.
Aangekomen op Q2 de Zee kreeg ik kamer 22 toegewezen. Daar werd ik ontvangen door de hoofd van de afdeling, die het niet zo leuk vond dat ik er alweer was. Dat vinden wij allemaal, maar we gaan er gewoon weer het beste van maken en zo vlug mogelijk terug naar Heeze. Volgens mij heb ik kamer 22 nog niet gehad. De kamer ingericht, de kerstboom opgetuigd, controles laten uitvoeren door de zuster, de dokter me laten nakijken en beleid gemaakt voor de nacht. Tot nu toe heb ik niet meer gespuugd, dus de lucht in Nijmegen doet op een of andere manier al wonderen met me. Zelfs zo goed dat ik al aan een ijsje heb gesnoept. Dit was heel fijn voor mijn keel, want slikken doet toch echt wel heel veel pijn. Met dat ijsje ging het prima en ik had hem zo ongeveer voor de helft op. Nu maar hopen dat ik er niet van ga spugen.
Papa is naar het Ronald McDonald huis en mama slaapt vannacht bij mij. De sonde staat vannacht stil, dus geen voeding en ook geen ORS. Uiteraard krijg ik wel vocht en electrolyten via het infuus. Morgen kijken we verder, maar soms moet je een omweg nemen om juist sneller thuis te zijn.

Groetjes Janske

  • 15 December 2009 - 21:35

    Karin:

    Lieve janske en fam... wat een bericht lees ik nu weer weer verder van huis maar zoals je zegt de lucht van nijmegen deed je nu al goed dus hopen dat je nu weer snel opknapt en weer in heeze bent!!!Nou zet hem meid we weten dat je een vechtster bent en hopen dat je een rustige nacht krijgt.Welterusten jullie daar en tot mails karin.

  • 15 December 2009 - 21:43

    Frank En Heidi:

    Hallo Super Janske

    He he toch.
    Toch maar weer naar Nijmegen en dat terwijl Heeze toch echt dichter bij Eindhoven ligt.
    Maar ja ...... zoals je zelf als zegt. Soms moet je een omweg nemen om eerder thuis te zijn.
    Nu maar hopen dat je niet te veel file en opstakels tegen komt op deze weg. En zo weer vlug naar huis toe.

    Toi toi

    Groetje uit Leende

  • 15 December 2009 - 22:21

    Ome (dokter) Tan:

    Normaal gesproken bij keelpijn schrijf ik mezelf altijd Jagermeister voor.

    Zesenvijftig kruiden, altijd wel eentje die werkt en je krijgt het er warm van.

    Helaas kan ik dit Janske niet voorschrijven maar als papa of mama dit recept op doktersadvies nodig hebben zorg ik daar voor.

    groetjes

    Ome (dokter) Tan


  • 15 December 2009 - 22:27

    H & H & I:

    Wij weten eigenlijk niet zoveel te vertellen als dat het toch wel erg fijn is dat ze in Nijmegen een plekje voor je hebben. Hopelijk is het spugen snel over en kun je weer over de "snel"weg naar huis.
    Maar onze SUPER JANSKE zal daar vast wel weer voor zorgen. (Enne tante Hariètte wil dan best een rijstrookje voor je afsluiten en op de drips zetten dat ze plaats moeten maken voor Super Janske 0:)

    Wel fijn dat je een stuk ijsje hebt kunnen eten want hieruit begrijpen wij dat je weer geslikt hebt en het slikreflex dus nog in orde is.

    Dikke knuffel en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke

  • 15 December 2009 - 22:48

    Joli Claes:

    ha meisje
    toch maar weer naar het vertrouwde nijmegen. als je daar sneller beter word is het niet zo erg.
    je moet maar denken dat de dokters je daar beter kennen als in eindhoven en dus ook kunnen zorgen dat je weer eerder in heeze terug bent.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx
    slaap lekker. truste. xx

  • 16 December 2009 - 05:30

    DORRY:

    HOI JANSKE PANSKE KEVERTJE ,EN FAM.
    DAT JIJ NU WEER IN NIJMEGEN LIGT IS WEL VERDER WEG ,MAAR ZE KENNEN JOU HELE GESCHIEDENIS BETER DENK IK,DAT JE LAST VAN JE KEELTJE HEBT KOMT DAT DOOR HET OVERGEVEN, OF DE SONDE?KRIJG JIJ GEEN IJSSCHAAFSEL ?OF KOMT DAT ER OOK UIT?IK WEET NOG DAT MIJN MAN COR NA EEN OPERATIE SCHAAFSEL KREEG MAAR DIE GAF NIET OVER DUS IN JOU GEVAL WEET IK HET NIET.HEB JIJ EEN GROTE KAMER?
    ZIJN DE BOUWERS ER NOG?
    NOU IK GA JOU EEN DIKKE VETTE GEVEN HIFIVE LOWFIVE MEISJE IK FIK ER WEER TWEE, EN ZAL ER WEER A.U.B. BIJZETTEN.DAT STAAT VASTHOUD ALLEMAAL HOOP GELOOF EN IK WENS JULLIE HEEL VEEL LIEFDE DORRY


  • 16 December 2009 - 05:34

    DORRY:

    HOI ALLEMAAL.
    ER ZATEN TOEN IK VERZOND EEN PAAR FOUTJES IN, WEER EENS WAT ANDERS ,NAAR WEL MUTSACHTIG DORRY

  • 16 December 2009 - 06:48

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo lieve Janske,

    Wat een pech. Tsja, je schreef het zelf al, niets zo onvoorspelbaar....
    Je hebt je kamer weer een beetje eigen gemaakt, de mensen en omgeving zijn bekend, verder dus maar weer, stukje bij beetje onderweg. We denken aan jullie!

    Zet 'm op!

  • 16 December 2009 - 08:42

    Fam Van Gaal:

    Hey lieve Super Janske

    Wat een pech zeg weer een stukje verder van je zussen.Wij hebben hier weer een kaarsje voor je branden dat je weer snel naar huis mag.
    Mama en ikke gaan ook nog bij het nicasiusplekje een kaarsje voor je branden.

    Kanjer zet hem op en dan "snelweg" weer naar huis!!!!!!
    Dikke kus Renske Gijs en Nicole

  • 16 December 2009 - 10:14

    Cor En Diny.:

    Hallo Super Janske.

    Je hebt wel pech, nou ben je nog verder van Heeze.
    Wel fijn dat je al wat van het ijsje hebt mogen snoepen, en het is zeker goed voor je keeltje.

    Janske als je weer richting Heeze mag en Tante Hariette kan plaats maken voor jullie op de snelweg dan ben vlug thuis.
    Nou maar hopen dat ze in Nijmegen een oplossing vinden dat het spugen minder zal worden.

    Lieve familie Beks wij wensen jullie heel veel sterkte, en Super Janske zet 'm op Meiske we weten dat jij kan vechten en je niet op je kop laten zitten.

    Heel veel lieve groeten van Ome Cor en Tante Diny.

    Een dikke knuffel voor iedereen. Houdoe he.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 2269206

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: