De dag van gister - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De dag van gister - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De dag van gister

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 December 2009 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Zoals beloofd even een update van gisteren. Na een goede nacht stond ik niet fit op. Ik voelde me helemaal niet lekker. De ORS werd gestart, maar na een uur moest ik er alweer op spugen. Hierna moest ik weer spugen en is de ORS stop gezet. Mijn maagbeschermer is gestopt ivm de combinatie met antibiotica (dat is niet goed om samen te gebruiken, ivm de werking van de antibiotica) en ook omdat de maagbeschermer niet veel lijkt te helpen.
De antibiotica krijg ik nu ook via het infuus. Voor mijn maag is er nu een soort van maagstimuleerder gestart, welke ik drie keer per dag krijg. Dit is wel een leuk spulletje, want het heet zoiets als Pompiediedom. Daar worden wij dus heel vrolijk van als ik dat krijg, want dan zeggen we gewoon pompiediedom. Dat doet papa en mama denken aan opa Hendriks, want dat was een gevleugelde uitspraak van hem. Voor de rest heb ik heel rustig aan gedaan, want echt lekker in mijn vel zitten doe ik momenteel niet. Gelukkig wil mijn hoofd nog wel, dus ben ik mooie kunstwerken gaan maken voor de prijswinnaars van het aantal kralen raden. Ik zal de prijzen spoedig uitreiken. Ellis, laat maar weten of je de prijs een keer wilt komen halen, anders zorgen papa en mama er wel voor dat deze bij jou komt.
Mijn stem is inmiddels ook schor aan het worden. 's Middags heb ik weer een flinke dut gedaan en toen merkte ik wat het voordeel van in Eindhoven liggen is. Lieke kon gewoon even op bezoek komen. Samen met opa IJsje en oma Tumtum kwamen ze even langs. Helemaal geweldig. Opa zag er wel raar uit, want hij heeft allemaal wondjes op zijn hoofd en ook op zijn neus. Die blijkt hij zondag gebroken te hebben tijdens een rit met de kar en paard. Gelukkig kunnen we er nu om lachen en lijkt de schade mee te vallen. Ja, opa is een echt happenmakertje.
Samen met Lieke heb ik het kado van Wijnand en Janneke uitgepakt. Het is een kerstboom voor op mijn kamer. Er zitten lampjes in die boom die telkens van kleur veranderen, dus daar kan ik fijn naar kijken als ik even geen zin heb om iets te doen. Verder zaten er nog kerstmutsen in voor Lieke, Meike en mij. Met oma, papa en Lieke heb ik nog een spelletje gespeeld en daarna hebben we weer afscheid van elkaar genomen. Nog even skypen met Meike en toen was het tijd om te gaan slapen.
Dit lukte me niet echt, want ik krijg steeds meer last van keelpijn. Slikken gaat niet echt meer en dat is bijzonder lastig, want ik heb toch telkens speeksel in mijn mond. Verder is heel mijn lichaam vervelend, dus dan is het moeilijk om "lekker" te gaan liggen. Ook vannacht, ondanks dat ik al 48 uur bijna niets in mijn maag krijg, heb ik weer een paar keer moeten spugen. Veel komt er niet meer uit, dus ik moet extra mijn best doen om er iets uit te laten komen. Verder heeft papa heel de nacht de lenigheid van zijn lichaam getest, want ik wilde hem graag heel dicht bij me hebben. Hij heeft de hele nacht bij mij in bed gelegen en dat bedje is sowieso te kort voor papa, maar ook in de breedte niet gemaakt voor twee personen. Uiteindelijk heb ik redelijk geslapen en papa......goede gesprekken gehad met de zuster, verschillende yoga-houdingen uitgeprobeerd, het klimaat van de kamer afgekeurd en tussendoor ook nog geslapen. Hij was wel blij dat het weer ochtend was en is toen opgestaan. Ik heb nog even lekker verder geslapen en de rest horen jullie vanavond weer.

Groetjes Janske

• 15 December 2009 - 10:52

Meike:

Hoi mijn lieve Janske,

Wat een mooie kerstboom heb je gekregen zeg!
    Ik heb vandaag geluk, tante Angela moet heel veel werken en ome Tan kan niet zoveel werken omdat de grond bevroren is en die brengt en haalt Bart Sietske en Rens uit school. Ik hoef dan niet mee en kan lekker warm bij tante Angela blijven. Ik mag dan op zolder spelen en heb al een paar mooie tekeningen voor jou, papa en mama gemaakt.
    Nu ga ik een dutje doen.

Dikke knuffels ook voor papa en mama

Handkus van Meike

• 15 December 2009 - 11:00

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Ik vind het wel echt jammer dat ik er naast zat met het raden van de kralen.
    Als ik geweten had dat het kado zo mooi zou zijn dan had ik ze misschien wel stiekem komen tellen.

Nou wat jammer van al dat spugen geen wonder dat je keeltje zo pijn doet.

En wat ben je weer een bofkont met al die kadootjes. het record heb je wel al gehaalt hoor.

Heb je geen mooie foto van opa ijsje gemaakt?

Misschien kun je papa al wat oefeningen laten doen voor vanavond. hihihi

Nou sterkte weer allemaal daar en dat het maar weer vlug beter mag gaan.

Groetjes uit Leende

• 15 December 2009 - 12:24

DORRY:

HOI PRINSES JANSKE EN FAM.
    WAT EEN GAVE FOTO,S VAN JOU EN JOU ZUSJES .HET WIL NOG NIET ZO BEST ALLEMAAL MET DAT OVERGEVEN ,EN NU WEER KEELPIJN, ZEG MAAR TEGEN DE PERSOON DIE OVER DE KRALEN GAAT, DAT IK VIND ,DAT ZE ER WEL EENS EEN STUK OF 25 EXTRA KUNNEN GEVEN MET ZOVEEL PECH, EN JIJ BENT PAS DRIE NONDE4 PIE.
    WENS JIJ OPA IJSJE BETERSCHAP MET ZIJN PIJNLIJK GEZICHTJE?WEL FIJN DAT JOU PAPA NOG AAN ZIJN LIJF WERKT, ZO BLIJFT HIJ IN VORM, ENDAN MAG HIJ BIJ EEN GYMVERENEGING WAAR ALLEEN HELE LENIGE MANNEN AAN GENOMEN WORDEN
    DAG HUMMEL STERKTE ER MOET EEN OMMEKEER KOMEN
    EN WEL HEEL SNEL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 15 December 2009 - 17:34

Judith & Ron, Wout:

Dag lieve meid,

Wat naar voor je dat je je zo voelt. Lichaampje raar en pijnlijk, paten ook niet fijn en dan ook nog eens spugen.
    We duimen, Janske, dat je je weer wat beter gaat voele; dat willen we namenlijk allemaal zo graag. Je bent nog zo klein en je hebt al zoveel gehad.

Nou, de dag van gisteren is geweest en komt niet meer terug. Laten we dan ons best maar doen om van de dag van morgen weer wat te maken.

Zet 'm op, Janske, papa, mama, Lieke en Meike!

Warme knuffel van ons.

• 15 December 2009 - 18:40

Fam Van Laarhoven:

Ha die Janske,

Wat hebben jij en je zussen kei gave kerstmutsen gekregen zeg. Hopelijk helpen de kerstmuts en die mooie kerstboom jou om je snel weer beter te voelen en een beetje rust in jouw kleine lijfje te krijgen. Laat ze in Eindhoven/Nijmegen maar weer eens zien dat jij “SUPER JANSKE” bent en dat jij (samen met jouw kanjer van een papa, kanjer van een mama en kanjers van zussen) de hele wereld aan kan.
    Hopelijk kun je dan snel weer naar huis om samen met je zussen in d’n Heipolder de blits te maken met die mooie kerstmutsen!!!

Veel liefs en een dikke knuffel van Evelien
    (en natuurlijk ook van mijn papa en mama)

• 15 December 2009 - 19:12

Karin:

Hoi janske en de rest.Wat een gave prijzen zijn dat ik heb ook mis gegokt jammer jammer volgende keer beter!Dat je keeltje pijn doet meissie is wel te begrijpen hoor wat een ellende allemaal weer,je hebt inderdaad een mooie kerstboom op jouw kamer zo mooi is die van ons niet.Ik heb wel gezien dat de kerstman iets in jullie boom heeft gehangen,rara wat zou dat zijn!!!Wordt maar snel weer wat beter dan kan je thuis snel kijken,de kaarsjes houden wij steeds aan en denken aan jullie.Vele groejes quincy hans karin.

• 15 December 2009 - 20:22

Gerda:

Hey Super Janske fideranske,
    Wat vervelend dat het spugen door blijft gaan.
    Maar wat een geweldig leuke en gave kerstmutsen hebben jullie gekregen. Alweer een paar fotomodelen zoals ik het zie. Geweldig. Dit zijn toch ook dagen dat het gezellig en leuk moet zijn. Met of zonder muts.
    Lieve Janske, hou je taai, ik hoop dat je maagje gauw weer op orde is en weet dat het eten moet verteren zodat je snel weer naar huis kunt.

Ik duim voor je, het kaarsje brandt en de engeltjes doen hun werk.
    Beter kan ik het even niet voor je maken maar ik blijf ook volhouden!

Lieve groeten, ook voor je Papa en Mama en familie, en houdoe.
    Gerda.

• 15 December 2009 - 20:27

Gerda:

Ik vergeet nog te melden dat ik het ontzettend mooie kunstwerken vind die jij hebt gemaakt voor de prijswinnaars van de kralenwedstrijd. Heel erg mooi. Wat ben jij creatief en dat in deze omstandigeheden. Petje af voor jou, Super Janske fideranske. Je ben een kei! kei! kei! gave meid.
    Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 15 December 2009 - 21:11

José:

Dag meisje,

Je kamer in Eindhoven ziet er ook wel heel gezellig uit; vooral met je mooie boompje. De mutsen staan jou en Lieke goed en ik vind de kunstwerkjes die je hebt gemaakt echt heel mooi. Ik snap dat je je beroerd voelt, de MTX is natuurlijk goed voor je omdat je het nodig hebt maar nu heb je er alleen last van en dat vind ik rot voor je. Mijn idee is nu even te stoppen met de "lama" uit te hangen. Zeg tegen papa dat ik zijn lenigheid bewonder ( nooit geweten...) en een kus voor jullie allemaal.

x José.