Nieuwe sonde voor de zekerheid - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Nieuwe sonde voor de zekerheid - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Nieuwe sonde voor de zekerheid

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 December 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Ik ben gisteren nadat papa weg was keurig gaan slapen. Omdat ik toch wel heel moe was werd ik zelfs niet wakker toen zuster Johan midden in de nacht mijn luier nog extra verschoonde. Vanmorgen om 7.30 werd ik dan ook gezellig wakker en wilde meteen lekker met mama knuffelen. Rond 8.00 uur kwam de zuster kijken of ook mijn bloed al wakker was want ze moest een bloed hebben om te kijken of ik genoeg anti schimmel middel krijg. Daarna ben ik lekker om mijn gemak de DVD-tjes gaan kijken en voor ik het wist was papa er dan al. Mijn PM kwam de kamer op met de mededeling dat ze me helemaal niet wilde zien. Ze had zo gehoopt dat ik nu lekker thuis zou zijn. Maar omdat ik er nu toch was wilde graag even alleen met mij knutselen. Ik had hier wel oren naar en het was dus ook geen enkel probleem dat papa en mama even ergens anders een kop koffie gingen drinken. Samen met Agmar had ik speciaal voor papa en mama een 2 mooie kerstkaarten gemaakt. Van al dat knutselen was ik wel erg moe geworden. Dus daarna weer even rustig TV kijken. Aan het einde van de ochtend gaf mijn buik aan dat ik weer moest spugen maar er kwam niets uit want ik stond inmiddels al 24 uur droog met sonde voeding of ORS. Om 13.00 uur werd uiteindelijk de servimed (het voorverteerde eten) weer gestart op 10 ml per uur. Dit ging goed en ik ben lekker gaan slapen.

Papa en mama hadden met de dokter en zuster besproken of het ook gewoon aan de ligging van de sonde kon liggen dat ik zoveel moet spugen. Omdat dit alleen maar te zeggen valt door de sonde te wisselen moest de sonde die ik had eruit. Daarom mocht papa vanmiddag mijn sonde eruit halen en de zuster er een nieuwe indoen. Ik was wel vergeten hoe vervelend het inbrengen eigenlijk is. Er liepen dan ook dikke tranen over mijn wangen tijdens het drinken van het water. Grote opsteker is voor mij was wel dat er weer een nieuwe kraal aan mijn ketting kan. Omdat de voeding verder ook prima liep is deze nadat de nieuwe sonde erin zat omhoog gegaan naar 20 ml per uur.

Aan het einde van de middag was er nog bezoek van oma Hanny en Mechteld. Ik moest vol trots al de mooie kunstwerken laten zien die ik gemaakt had. Verder hebben we samen gelachen, gelezen, naar de luister CD geluisterd en gedanst. Maar helaas moest mijn lijfje dit weer rechttrekken door toch aan het einde van de avond een temp te hebben van 38,1 graden. Nu ga ik mijn best doen om lekker te slapen. Al is dat wat lastig zonder luier. Deze is nog even uit omdat niet helemaal duidelijk is hoeveel mg van de zetpil tegen het spugen ik moet hebben. Dit gaat de zuster eerst even uitzoeken en misschien ga ik daar wel gewoon op wachten.

Ook wil ik via deze weg Stijn en Maike feliciteren met de geboorte van hun zoon Tom.

Groetjes en Houdoe

  • 16 December 2009 - 21:54

    Tante Angela:

    Hey die SUPER Janske,

    Wat een bewogen dagje heb je weer gehad, maar hopen dat de sonde de oorzaak was en dat nu alles beter gaat.
    Hier was het een druk dagje maar wel heel leuk.
    Meike mocht weer lekker warm bij mij blijven vanochtend en hoefde dus niet mee op de fiets door de kou. Vanmiddag mocht ze lekker slapen terwijl ik met Bart Sietske en Rens naar opa en oma ging, ome Tan bleef thuis op Meike passen en de kerstkaarten in orde maken. Rond 4 uur waren we weer thuis en zijn we met zijn allen te voet naar de verjaardag van Asmara geweest. Meike had een mooie tekening gemaakt en daar was Asmara heel blij mee. Meike heeft zich daar prima vermaakt en de kaas en worst vielen erg in de smaak. Ook het mobieltje van Wendy vond Meike erg leuk en ze mocht daar van Wendy ook gewoon mee spelen. Daarna naar huis en soep eten en daarna is ze fijn gaan slapen.

    Welterusten allemaal,

    Dikke knuffels tante Angela

  • 16 December 2009 - 22:27

    Nicole:

    Hey Lieve Janske

    Wat zie ik nu dan heeft die paal met al je kastjes nu een kerstmuts op??? Hopelijk hoef je nu minder te spugen nu je een andere sonde in hebt. Wij duimen hier voor je...

    En wat kun jij goed knutselen zeg. Meid je bent een mega KANJER...

    Slaap lekker
    X Nicole

  • 16 December 2009 - 22:50

    Mechteld:

    Dag lief poppedijntje,

    Ik heb weer ontzettend van jou genoten. Je was heerlijk opgewekt, je haalde alles uit de kast om het gezellig te hebben. Jammer dat je er verhoging van kreeg, maar je was ook niet te stoppen. Ik heb nog spierpijn in mijn wangen en buik van het lachen. Want jou papa lijkt ook wel een cliniclown. Dus Dorry, hij is niet alleen lenig, maar ook nog eens grappig!!
    Ik ga nu heerlijk dromen over jou dat je weer snel naar huis mag en dat je thuis de kerstdagen gaat vieren. Want soms zijn dromen geen bedrog. Als we met z´n allen hopen en wensen dat je thuis kerst mag vieren gaat het zeker lukken. Wie doet er mee??

    Slaap lekker kleine dondersteen.

    Dikke knuffel van Mechteld en de rest

  • 17 December 2009 - 06:09

    DORRY:

    HOI LEKKER JONG.
    WEER MOOIE FOTO'S

    MECHTELD DOE JIJ OOK MAAR IETS MET DIE FOTO ERG LEUK. ER VALT GROF GELD MEE TE VERDIENEN
    IK VIND HET ERG SLIM VAN JULLIE DAT JULLIE JE AFVROEGEN OF HET AAN DE SONDE LAG, DAT VROEG IK MIJ OOK AF GISTEREN. DAT MAILDE IK OOK
    EN DAN MAAR EEN KRAAL VOOR DE NIEUWE SONDE ,HET IS MAAR GOED DAT IK GEEN VERPLEEGKUNDIGE BEN, IK WAS ZO LOS MET MIJN KRALEN.
    OOK FIJN DAT FERRY NU EENS IN HET ZONNETJE WORDT GEZET ,EEN HELE LENIGE CLINICLOWN LAAT FERRY MAAR SCHIUVEN ,DIE IS VAN ALLE MARKTEN THIUS janske ik hoop dat het weer een ommekeer is ,en dat de koorts niet doorzet verder denk ik wel dat iedereen zijn boom heeft staan, en dat de ballen hangen dag allemaal een hele dikke vette hifive lowfive dorry FERRY GOED OEFENEN HOUDOE

  • 17 December 2009 - 06:57

    Meike:

    Goeie morgen allemaal

    Ik heb weer heerlijk geslapen en ik hoop jullie ook.

    Ik had alleen toen ik vanmorgen wakker werd een vreemde smaak in mijn mond.

    Nou weet ik denk ik wel waar dat van is;

    Ik moest namelijk gister Ome Tan helpen met de kerstkaarten.

    Eerst iedere keer de lege stickervellen in de prullebak gooien en daarna moest ik mijn tong uitsteken.

    Ome Tan haalde dan iedere keer een envelop erlangs en plakte hem daarna dicht.

    Best een leuk spelletje en het smaakte ook best lekker maar nu heb er toch wel spijt van.

    Natuurlijk doe ik braaf alles wat mijn pleeg ouders me vragen want ik heb het hier nog steeds reuze naar mijn zin en als ik jullie mis dan kijk ik gewoon een "Janske-dvd" of we skypen ff.

    Nou de groeten

    Dikke groepsknuffel

    Meike


  • 17 December 2009 - 07:08

    GeKkE NEeF BArT:

    hoi janske en de rest .
    over mijn naam kloptie nog wel ik zeg ja .
    die meike kan hard gilen als rens haar laat schrikken dan gaat het : iiiiiiiiiiiiiiiiii of aaaaaaaaaaaaaaaaaa of weeeeeeeeeeeeweeeeeeeeeeeweeeeeeeeeeeeweeeeeeeeeee
    ze vind de garage van rens helemaal te gek ik iets minder want ze duuwt
    op de sirene en die gaat dan af terwijl ik tv aan het kijken ben maar ja daardoor sport ik meet ik sta op en zet hem weg dan gaat ze stoeien en dat vind ik dan wel heel leuk .
    op de bank springen vind ze ook leuk .
    maar dat mag niet .

    helaas moet ik nu naar school .
    dus dikke kus en houdoe

    (GeKkE) nEeF bArT

  • 17 December 2009 - 09:05

    Cor En DIny.:

    Hoi Super Janske.

    Wat heb jij een mooie paal met die ballonnen en een kerstmuts eraan, kei gaaf.

    Nou maar hopen dat deze sonde in jou lijfje blijft, en dat het spugen over is.

    Wij zijn het helemaal met Mechteld eens, en wensen dat de Familie Beks kerst thuis met z'n alle kunnen vieren dat zou toch een mooi feest zijn.

    Het gaat jullie allemaal goed en heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.

    Dikke knuffels en hOudoe he.

  • 17 December 2009 - 09:51

    B & B Ospel:

    Hoihallo Janske

    Een lekker ijsje gaat er wel in,zo te zien.Is je keeltje nu weer wat beter? Je begint ook weer een lekker donker kopje te krijgen.
    Nu maar hopen dat de nieuwe sonde zal helpen tegen het spugen,en dat je met de Kerstdagen weer thuis zal zijn.
    Een paar dikke tranen huilen mag best hoor als dat helpt.
    Janske we zitten nu volop duimen te draaien,nee niet uit verveling,maar voor jou.
    Heel veel groetjes en 'n dikke Knus van ons allen.
    Bertie en Berke.
    Ome Harrie en tante Liny.
    Ook aan je Mamma en Papa.

  • 17 December 2009 - 14:05

    Gertie Uit Stein:

    Hallo lieve Janske ouders zusjes en verdere fam.
    Veel woorden heb ik niet na het lezen van de laatste berichten Ik had net als alle andere graag samen met jullie gehoopt dat ook de aanloop naar de feestdagen in Heeze door gebracht hadden kunnen worden maar ik denk dat Onze Lieve Heertje Gewoon Zoiets Had Van Laat Die Kleine Bengel Nog Maar Even In Nijmegen Voor De Zekerheid Zodat Echt Alles Onder Controle Is Voor De Feestdagen.
    Ik hoop dat ik gelijk heb en sluit nu af met de wens dat er voor jullie allemaal een Geweldig Kerstfeest komt in Heeze.
    Houdoe oet Stein

  • 17 December 2009 - 15:32

    Gerda:

    Hey Super Janske fideranske,

    Wat zit jij daar lekker van dat ijsje te snoepen. Geweldige foto van jou!
    Gaat het alweer iets beter met het slikken en de keelpijn?
    En wat krijg je alweer veel haartjes. Alweer knapper geworden, waar moet dat heen.....!

    Jammer dat je nog moest spugen maar nu je een nieuwe sonde hebt hoop ik dat het beter gaat en je weer snel voeding binnen krijgt. Is toch wel belangrijk, voor ons mensen, dat we gevoed worden dan hebben we ook weer energie om te spelen en te werken. Daarbij een fikse portie slaap en de dag kan beginnen!

    Ik hoop dat het goed blijft gaan met je en dat je snel naar huis mag over de afgesloten weg van je tante, zodat je weer gezellig met je zusjes kan spelen.

    Lieve groeten en houdoe

  • 17 December 2009 - 19:10

    GeKkE NEeF BArT:

    Hoi janske en de rest als jullie jullie mail al een keer door hebben gekeken dan heb je als het goed is 2 mailtjes van mij. Zeker kijken hoor, het mailtje lady drifers is vooral leuk maar de powerpoints zijn weer heel mooi 123 straattekeningen heet het want er is een powerpoint met straattekeningen en een met hele mooie foto s' die je niet zomaar ziet verder nog veel sneeuw pret hier is een laagje van 0,0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 mm dus dat was een tegen valer maar ja binnen is het ook gezelig

    doei een groetjes van : GeKkE nEeF bArT

  • 17 December 2009 - 20:28

    Elles:

    Hai Janske,
    Ik ben nu erg benieuwd hoe het met het spugen gaat? Wat goed van papa en mama dat ze met de dokters mee denken! Dat wisselen van die sonde is ook niet leuk, ik snap best dat je daar dikke tranen om moet laten. Hopelijk heeft het wisselen nut gehad en was het niet voor niks! Ik zal voor je duimen. Even terug komend op het kunstwerk, ik wil dat graag een keer bij je op komen halen. Ik heb bijna vakantie bij joepie dus dan kan ik zo'n beetje alle dagen. Ohja wat ik me nog afvroeg, heeft het bij jou ook gesneeuwd? In Heeze ligt helemaal niks, en hier in Eindhoven toch wel een klein wit laagje.
    Liefs Elles

  • 28 December 2009 - 10:31

    Kinderen Van Joepie :

    janske..

    Bedankt voor de zelfgemaakte kaart!
    En al goed tussen de lijntjes.. knap hoor!

    Dikke kus vanuit joepie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: