Stuiterbal - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Stuiterbal - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Stuiterbal

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

24 November 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Wat een energie ervaar je als je een paar dagen geen voedsel hebt gehad en dan ineens wel. Dat is dus echt heel de dag stuiteren. Volgens mij kan daar niets tegen op. Voordeel van voedsel wat rechtstreeks in je bloed komt is natuurlijk dat het direct werkt. Het voedsel wordt via mijn PAC in mijn hart gebracht en vanuit daar wordt het mijn lichaam rond gepompt. Ander voordeel hiervan is dat je het niet kunt uitspugen.
Vanmorgen om 7.00 uur begon de dag voor mij. Papa moest weg en begon dus zijn ochtendritueel af te werken. Ik heb hem uiteraard weer goede aanwijzingen gegeven, zodat hij niets vergeet. Iets voor achten was hij er klaar voor en mama kwam ook net binnen. Zij had in het Ronald McDonald huis geslapen en moest dus ook op tijd uit de veren. Toen papa weg was, hadden mama en ik even het rijk voor onszelf. Een echte vrouwendag zeg maar. Eerst natuurlijk mezelf opfrissen en toen...........had ik honger. Na overleg met de dokter mocht ik wat yoghurt eten en dat ging er goed in. Best grappig om op hetzelfde moment op drie manieren voedsel binnen te krijgen. Weer een record dus voor super Janske. Vanwege alle energie zijn we maar flink gaan spelen met de bal op de mat. Knutselen voor het raam vind ik ook geweldig, want dan kan ik ook nog eens de Bob de Bouwers in de gaten houden en alle auto's die ik zie benoemen. Hoe minder energie ik over hield, hoe rustiger de spelletjes werden en zo ben ik dus voor de middag geeindigd met puzzelen. Om 13.00 uur was de koek op en ben ik een paar uur gaan slapen.
Eenmaal wakker was papa net weer terug gekomen en even later kwamen oma Tumtum en tante Hariette binnen. Op dat moment was ik weer wat yoghurt aan het eten. Vlug van het krukje af en stuiteren maar. Ik heb de visite flink bezig gehouden met allemaal spelletjes en het uit elkaar houden van alle slangetjes, zodat ik niet verstrikt raak. Inmiddels staat er ook weer een hobbelpaard op mijn kamer en uiteindelijk is er ook nog een hometrainer gehaald, zodat ik mijn energie daar kwijt kan. Wel lache zeg, nu kan ik toch nog fietsen op mijn kamer. Om dit te vertellen heb ik direct Lieke gebeld.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve kaarten en cadeau's die ik krijg. Zo kreeg ik vandaag een heel groot knuffelpaard die nu lekker bij mij in bed ligt te slapen. Ook kreeg ik een memory spel en ton ik die openmaakte herkende ik de plaatjes. Het is namelijk een memory van Janske Beks van baby tot nu. Helemaal leuk.
Vandaag heb ik niet gespuugd en ik had al een aantal keer geen verhoging meer tijdens het temperaturen. Er is dus besloten om te stoppen met paracetamol (die ik 4 keer per dag kreeg) en alleen indien nodig te geven. Verder is het voorverteerde voedsel via de sonde naar 20 ml per uur gezet en is de ORS gestopt. Ik heb dus binnen 1 dag al 1 pomp weg weten te werken. Helaas had ik vanavond om 18.00 uur toch weer een temperatuur van 38,7. Misschien dat ik de temperatuur na een rustig nachtje weer wat lager kan krijgen.
Ik heb de vraag gekregen wie alle foto's maakt. Tijdens het bezoek van Phoxy hadden wij de pers bij ons. Mechteld heeft de foto's gemaakt en tante Angela heeft alles gefilmd. Ik zal kijken of ik er een keer een stukje van op de site kan plaatsen. Voor de rest worden de foto's met name gemaakt door papa en mama, maar het fototoestel ligt hier voor het grijpen, dus ook de visite maakt wel eens foto's. Het filmpje van de pasfoto's ik ook weer bijgewerkt en kun je vinden via de volgende link:

http://www.youtube.com/watch?v=S5kemMcJnJA

Als laatste wil ik nog even afsluiten met Phoxy, want zoals jullie weten heb ik een kaart van hem gehad. Achter op deze kaart staat een hele mooie boodschap en wel de volgende:

"Wij gaan net zoals jij elke week voor de overwinning!"

Namens alle selectiespelers en staf PSV.

Groetjes Janske

  • 24 November 2009 - 22:05

    Opa Ijsje:

    Hoe heet jou paardje .

    en wat een mooie foto's allemaal

    die keepers handschoenen

    en met oma , en psv en dan die home trainer nou nou wat een dag weer , en dan ook nog een mooi memory spel met allemaal foto's van jou erop.

    of is er 1 foto van paardjes erbij..

    Opa


  • 24 November 2009 - 22:38

    Tante Angela:

    Hey die Janske,

    Super hoor dat gestuiter van jou. En hele leuke en mooie foto's.
    Nou ik zal nog even wat belevenissen van Meike vertellen.
    Gisteren heeft ze buitenlands gegeten (durum)(wurum/durum is een brabantse uitspraak dus misschien was het toch hollandse kost) dat vond ze echt heerlijk. Vandaag was het hollandse kost; spruitjes met aardappels en slavink, vond ze ook heerlijk. Deze keer heeft ze niet meegeholpen met de spruitjes want ze vond dat ze een lang middagdutje nodig had, dus had ik maar even Wendy ingeschakeld om op te passen zodat ik Bart weg kon brengen. Ze is wel mee Sietske op gaan halen op de muziekschool en had de terugweg op de auto de vriendinnetjes en Sietske flink aan het lachen gebracht met komische 'uitspraken'. Verder is ze vandaag mee boodschappen gaan doen (vandaar dat lange dutje denk ik) wat ze erg leuk vond en het winkelpersoneel ook. Je kunt je er vast iets bij voorstellen.
    Nou da was het wel zo'n beetje. Welterusten allemaal!!!

    Dikke knuffel

    Tante Angela

  • 24 November 2009 - 22:46

    Cor En Diny.:

    Hoi super Janske.
    Zo Zo dat is een groot paardje bij jou in bed, het lijkt wel op een kleine pony.
    Het is wel een beetje laat maar ik wilde eerst jou site lezen voor ik naar bed ga, want ik was benieuwd hoe het met jou is gegaan vandaag.
    Kei goed Janske dat het eten in jou buikje is gebleven, als het zo beetje bij beetje verder gaat komt het wel goed.
    Nou heb weer in het ziekenhuis laten zien wie Janske Beks uit Heeze is en dat ze je niet klein krijgen.
    GA ZO DOOR JANSKE!!!!!.
    Wij hopen dat jullie vannacht het rustig zullen hebben en lekker kunnen slapen.
    Wel te rusten en slaap lekker
    Wij blijven voor jullie allemaal DUIMEN.Het gaat jullie goed.
    Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe he.

  • 25 November 2009 - 06:00

    DORRY:

    HOI FAM BEKS.
    WAT EEN MOOI PAARD ,GEZELLIG BIJ JOU IN BED.
    VERDER VOND IK DE BERICHTEN BEST GOED.
    NU KAN JIJ WEER WAT SONDE VOEDING BINNEN HOUDEN, WAT HEEL HARD NODIG WAS GELOOF IK. EN IK HEB OOK OM ENERGIE GEFIKT GELUKT, NET ALS VOOR HET OVERGEVEN, MAAR IK MOET DOORGAAN MET FIKKEN DAARVOOR EEN HELE FIJNE DAG ,EN HOPELIJK GAAT HET ZO DOOR EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 25 November 2009 - 06:56

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske,

    Dat doe je toch maar weer knap, hoor! 1 paal weggespeeld. Super!
    Gelukkig kun je op veel manieren je energie kwijt. Wel een hele gave hometrainer. Nooit geweten dat die ook in deze maat bestaan!

    Zet 'm op, allemaal!

    Groetjes!

  • 25 November 2009 - 07:00

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Dat lijkt me een apart gezicht om jou te zien stuiteren door de kamer. Niet te hoog he, want dan krijgen we problemen met het plafond! We hebben er per slot van rekening al zoveel gehad.

    Maar gelukkig gaat het de goede kant op en we hopen dat jij met je zusjes en papa en mama toch nog een beetje van de sinterklaassfeer thuis mee kunt maken.

    En goed op je paard letten he. Want als die samen met jou gaat stuiteren..........., dan zijn de gevolgen waarschijnlijk niet te overzien!

    Dikke knuffel van ons.
    oma Hanny en opa Frans

  • 25 November 2009 - 07:05

    Jasmijn En Danny:

    Lieve Janske,

    Wat fijn om te horen dat je weer wat meer energie hebt. Toch wel fijn om weer een beetje vast voedsel binnen te krijgen he.

    Ik zie dat je onze verrassing gekregen hebt. Echt super die foto van jou met ons paard in je bed. Geniet er maar lekker van. Is met liefde en plezier gegeven door ons +Henk Carolien Myrthe en Sander (Hendriks)

    Groetjes,
    Jasmijn en Danny

  • 25 November 2009 - 08:16

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Kijk dit zijn weer betere berichten.
    Zo kennen we je weer... je niet laten kennen en weer records verbreken.
    Je zou een in het Guinness World Records boek moeten komen.
    Zo te zien op de foto's heb je er nog twee meer. Het grootste paard in bed en de mooiste grootste keepers handschoenen.

    Nou ga zo maar weer door.

    Groetjes uit Leende

  • 25 November 2009 - 09:50

    Fam Van Gaal :

    Hey Super Janske

    Wat hebben papa en mama weer een mooie foto's van je gemaakt. Ik vind die met die handschoenen aan wel erg mooi.
    En hoe is dat nu fietsen en dan op de plaats blijven??? Lijkt me wel raar hoor.

    Dikke kus Renske
    en natuurlijk ook van papa en mama

  • 25 November 2009 - 09:52

    Bertie En Berke:

    Een mooie kaart van FOXY,cadeautjes en ook nog een hometrainer op je kamer,jij zult je wel vermaken daar.Met zoveel energie lukt dat zeker.
    Als je zo blijft trainen met fietsen ga je straks nog harder dan Leontien van Moorsel.
    Janske we vinden de foto's heel mooi maar die van gister ook met al meer haartjes op je hoofd.Ga zo door meiske dan wordt het zeker nog een mooi Sinterklaasfeest.
    O ja we hadden onze berenschoentjes gezet.raad eens wat er in lag: Honingsnoepjes,die vinden we heel lekker.
    Nou Janske het allerbeste en de groetjes en n Dikke Knus van ; Bertie en Berke

  • 25 November 2009 - 10:21

    Asmara:

    Hoi Janske

    Wat fijn om te zien dat het weer wat beter met je gaat. Met die hometrainer en keepershandschoenen moet je we goed in beweging blijven, en een prachtig knuffelpaard voor als de energie weer op begint te raken. Toen wendy gisteren heeft opgepassen vond ze het wel jammer dat meike nog lag te slapen toen ze naar huis ging. Maar gisteren avond hebben wendy en ik nog opgepassen en heeft ze samen met sietske en meike goed gespeeld. Meike had geen zin om naar bed te gaan, maar wat wil je na zo'n middagdutje.

    Een rustige middag allemaal.

    Groetjes en tot later.
    Asmara.

  • 25 November 2009 - 13:17

    DORRY:

    HOI FILMSTER
    WAT EEN MOOIE FOTO'S STAAN ER WEER OP DE SITE.
    DAT IS IETS WAT HET HART VAN SINT VERBLIJD,MIJN PAARD ZEI TEGEN MIJ IK WIL OOK BIJ SINT IN BED, DAT MAAKT MIJ BLIJ,
    HET PAARD VAN JANSKE LIGT ZO LEKKER TE SLAPEN, EN IK MOET ALLEEN IN MIJN STAL STAAN TE GAPEN.
    MAAR JIJ BENT VEEL TE GROOT ,DAN LIGT DIE OUDE SINT DE HELE NACHT BLOOT
    GOED ZEI MIJN SCHIMMEL DAT SNAP IK WEL DAN KRIJGT SINT KIPPENVEL.
    ZET MIJ MAAR GEWOON IN MIJN STAL ,IK DEED EEN BEETJE MAL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 25 November 2009 - 13:26

    H & H & I:

    Hoi Janske,

    Je was inderdaad flink aan het stuiteren, maar dat vinden oma en ik wel gezellig 0:)

    En oma Hanny -> Janske heeft al flink met het paard gestuiterd. Het paard bokte flink, maar alles is heel gebleven.

    Jammer dat je gisterenavond dan net weer koorts hebt, maar het beetje yochurt via de mond naar binnen was een hele leuke binnenkomer !

    Dikke knuffels ome Hans, tante Hariètte en Imke

  • 25 November 2009 - 14:57

    Lambert En Tineke:


    Hallo Janske,

    Nou vonden wij het altijd zo saai in het ziekenhuis!! Maar gelukkig zijn er voor jou ook leuke dingen te beleven zoals je eigen hometrainer ( is goed voor je beentjes!! ) en je krijgt zelfs je eigen paard in bed!! En dan af en toe een lekker hapje yoghurt, misschien elke dag wat méér! En nu je koorts nog omlaag dan krijg je vast nóg méér energie!!! Veel lieve groetjes van ons

  • 25 November 2009 - 18:34

    Meike:

    Hoi Janske,

    Is het vandaag weer wat beter gegaan?
    Ik heb me weer prima vermaakt, ben vanmiddag met tante Angela, Bart, Sietske en Rens bij oma tumtum en opa ijsje geweest en heb daar heel fijn met Lieke gespeeld en heb Jantje mee uit de wei gehaald, je krijgt een dikke knuffel van hem en is jaloers op het paard dat bij jou in bed mag liggen, dat wil hij ook wel.

    Welterusten en heel veel knuffels van Meike.

  • 25 November 2009 - 19:44

    Amber:

    Ik lig in bed en droom:
    dat je heel snel beter wordt, dat je heel veel sinterklaascadeautjes krijgt, dat we een keer samen kunnen stuiteren en nog veel meer.

    Morgen is een spannende dag. Ik ga een mexicaans griepspuitje halen, ik hoop dat ie werkt en dat ik niet ziek wordt en dat ik dus jou ook niet ziek zal maken.
    Je ziet het ook wij hebben er wel een spuitje voor over, want als jij zoveel spuitjes krijgt, kan ik er ook wel eentje hebben.

    Dag lieve Janske-panske

    Dikke kus van je vriendin


  • 25 November 2009 - 19:46

    Amber:

    Oh ja, ik vind jou paard in bed wel echt geweldig. Ligt ie wel een beetje stil of is het een wiebelpaard.

    Groetjes Amber

  • 25 November 2009 - 21:05

    Gerda:

    Hey Janske fideranske,

    Wat zie ik daar in jouw bed, helemaal behaard
    dat lijkt wel een groot beest, misschien een paard?
    wat doet zo'n beest in een kinderbed
    of heeft iemand hier om gewed?

    leuk is in ieder geval dat het jouw bevalt
    en jouw energie er weer uit knalt
    wat is er leuker dan met van alles te spelen
    en dit met ons allen te delen

    blijf vooral de jolige guit die iedereen kent
    en dus vooral jezelf, zoals je bent
    ik hoop dat het eten goed blijft gaan
    en jij vanuit Nijmegen snel naar huis kunt gaan.

    Ik wens jullie allen veel vooruitgang,
    met alle kaarsen en wensen ben ik daarvoor niet bang
    Blijven wensen en dromen,
    zorgt er voor dat deze allemaal uitkomen.

    Ik duim, droom en brand.
    Lieve groeten, Gerda.


  • 25 November 2009 - 21:11

    Ellen:

    Hallo Janske,

    Wat ben jij geweldig sterk zeg! SUPER!!
    Ik hoop dat er de komende
    tijd allemaal van deze berichten komen, met veel vooruitgang!

    Ga zo door!!
    Groetjes en veel liefs van de familie Bakx uit Soerendonk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 2269234

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: