Alles teveel - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Alles teveel - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Alles teveel

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 November 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Gelukkig waren papa en mama er weer op tijd bij, want ondanks mijn vulling van gisterenavond had ik vanmorgen toch koorts en heb dat ook zo'n beetje gehouden. Verder voel ik me gewoon klote. Alles is teveel. Het enigste wat ik wil is slapen en naar buiten kijken. Bij hoge uitzondering kijk ik af en toe een heel klein beetje televisie. Agmar (mijn PM-er) is weer langs geweest. Thuis heb ik het vaak over haar gehad en gevraagd wanneer ik weer leuke dingen met haar mocht gaan doen. Vandaag was het dus zover, maar ik had er gewoon de puf niet voor. Ook ome Renier is op bezoek geweest, maar ook met hem heb ik weinig kunnen ondernemen. Knuffelen met papa en mama is wel iets wat ik graag doe en voor de rest is het met name aangeven waar ik allemaal pijn heb.
Rond de middag hebben we geprobeerd om de sondevoeding weer aan te zetten. Dit met het lichtst mogelijke voedsel en dan op een stand van 10 ml per uur. Helaas ging dat wederom fout. Na 3 uur en dat is dus 30 ml had ik al twee keer gespuugd. De voeding is dus weer uitgezet. De medicijnen krijg ik inmiddels wel weer via de sonde en tot nu toe blijven die er inmiddels in. Ik krijg dus alleen vocht binnen via de sonde en verder geen voedingsbronnen. Jullie begrijpen dan ook wel waarom mijn energie steeds verder opraakt. Morgenvroeg gaan we weer proberen om de sondevoeding te starten. Ook wordt morgen in mijn bloed bepaald of mijn electrolyten nog op niveau zijn. Als dat niet het geval is worden deze via het infuus aangevuld.
De oorzaak van dit alles lijken meerdere virussen te zijn. Afgelopen zondag had ik wat dunne poep en deze ontlasting hebben ze laten onderzoeken. Hier zijn dus een aantal virussen uitgekomen. Deze virussen zijn niet met medicijnen te bestrijden en moet ik dus met mijn eigen weerstand te lijf gaan. Blijkt nu net dat ik die niet zoveel heb. Gelukkig lig ik hier goed in het ziekenhuis en kunnen ze mij ondersteunen daar waar nodig. En dat zal ik dus de komende tijd wel nodig hebben. Het lijkt er dan ook op dat ik een groot deel van mijn "vakantie" in het buitenverblijf zal doorbrengen.

Groetjes Janske

• 19 November 2009 - 21:59

Opa Ijsje:

Ik dacht ik ga maar weer is wat organiseren en i.v.m Sinterklaastijd misschien een idee om een kaartje te sturen met een gedichtje , of een reactie in de vorm van gedichtje,, het is maar een idee !!

haar adres

Alvast bedankt

• 19 November 2009 - 22:03

Opa Ijsje:

ik zal de aftrap geven.

Janske mijn meidje wat weer een pech.
    Je bent nu weer ver van ons weg.
    Maar we laten jou en je papa en mama niet alleen
    En reizen graag naar Nijmegen heen.

ik zal nu ophouden , want Ferry en Joke hebben zelf wel is ondervonden dat ik lange gedichten kan maken.
    (niet om te pochen he)

• 19 November 2009 - 22:11

Oma Hanny En Frans:

Lief pechvogeltje,

Ik moest vanavond toch even een traantje wegpinken toen ik jouw verhaal hoorde. Het gevoel van machteloosheid komt dan wel naar boven en we voelen ons met de rug tegen de muur staan.
    Wat krijgt dat kleine lijfje van jou toch allemaal te verduren....

Lieverd, wij zetten in ieder geval jouw schoentje voor de sint en maken voor jou een briefje erbij. Ik weet zeker dat de sint jou niet vergeet!!!!

Heel veel sterkte en jaag de virussen maar heel gauw weg!

Dikke knuffel, ook voor papa en mama.

oma Hanny en opa Frans

• 19 November 2009 - 22:20

Gerie Uit Stein:

Hallo kleine schat en Fam. en alle hulp troepen.
    Janske ook vanuit Limburg hopen we dat je snel weer die kleine deugniet kunt zijn die de afdeling gaat afstruinen op de tractor.
    Verder schieten mij woorden te kort. Uiteraard ga ik mee doen aan de op roep van opa ijsje .
    Sterkte Allemaal en een dikke knuf voor Janske.
    groetjes en HOUDOE

Ome Tan

• 20 November 2009 - 05:29

DORRY:

HOI VOLHOUDERS,
    IK WEET OOK WEL DAT JULLIE GEEN KEUS HEBBEN ,MAAR SORRY NONDE NONDE JU.
    WAT IS DE ZIB
    N HIERVAN, HET PAST MISSCHIEN IN HET ZIEKTEBEELD ALLEMAAL OM BETER TE WORDEN .
    IK DENK OF WEET WEL ZEKER DAT SINT JOU GOED ZAL BEDENKEN LEKKER JONG, MET OGEN ALS WATERPOELLEN DIKKE VETTE EN OOK NOG EEN DIKKE KNUF HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 20 November 2009 - 05:47

DORRY:

HIER BEN IK WEER ,IK HEB EEN VETTE FOUT IN DE MAIL, POELEN ,MET TWEE L WAT EEN MUTS MAAR IK MOET AAN ZOVEEL DINGEN DENKEN DAG ACHTERBAN
    DORRY

• 20 November 2009 - 07:30

Antonet Mennen-Beks:

Hallo lieve familie.
    Ik weet nu hoe fijn alle steun kan zijn. Ik kan helaas niet meer doen dan jou janske en heel de familie veel sterkte wensen. We denken aan jullie.
    Dikke knuffel van Antonet, Harry, Justin, Lindsey en tante Riek

• 20 November 2009 - 07:41

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

Wat een pech zeg. Oma Hanny vertelde dat je eindelijk 14 dagen met jou lieve zusjes en papa en mama thuis mocht zijn. Maar het mag niet zo zijn. Maar als je niet lekker bent, kun je het beste in het ziekenhuis liggen waar ze je goed in de gaten houden. Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat en dat je met sinterklaas lekker thuis bent. Ik heb Oma Hanny stickers meegegeven voor jou en je zusjes.

Liefs Krisna

• 20 November 2009 - 09:59

Jasmijn En Danny:

Lieve Janske,

Wat vervelend dat je in het ziekenhuis ligt. Hopelijk gaat het gauw iets beter en kun je weer lekker naar huis. Sterkte voor jou en je familie.

Namens ons hele gezin (Henk en Carolien, Jasmijn en Danny, Myrthe en Sander)Hendriks heb ik een verrassing jouw kant op laten komen.

Wij hopen dat het jou iets kan opvrolijken.

(K)

• 20 November 2009 - 12:59

Cor En Diny.:

Janske, Janske .
    Meiske het zit je niet mee, ik kan begrijpen als het eten niet in jou buikeje blijft dat je dan geen energie hebt om iets te doen.
    Gelukkig zijn Papa en Mama bij jou waar je lekker mee kan knuffellen, ik denk dat Papa en Mama het ook fijn vinden om jou dicht bij ze hebben.
    Janske wij willen jou verder heel veel succes wensen en hopen dat de sonde er de volgende keer een beetje in jou buikje blijft zitten.
    Weten ze daar in Nijmegen helemaal niet wat ze daar tegen kunnen doen, er lopen daar toch genoeg knappe koppen rond die daar voor gestudeerd hebben????.
    Ferry en Joke blijf positief denken en hou vol voor jullie klein meiske wij blijven voor jullie natuurlijk DUIMEN.
    Heel veel lieve groetjes en dikke knuffels van Ome Cor en Tante Diny.
    Janske en wij zeggen HOUDOE HE!!!!

• 20 November 2009 - 15:42

Frank En Heidi:

Hallo super Janske

Wat lees is daar ??
    is het allemaal echt waar ??

Wil je niks doen als slapen ??
    En af en toe een keer naar buiten gapen ??

Ben je echt zo moe ??
    Wil je niet naar buiten toe??

Nou wil jou Opa Ijsje
    gedichtjes toevoegen aan dit lijsje

Nou hier mijn versje dan
    Hij is wel niet zo mooi als van Ome Tan.

Maar we leven wel met je mee
    En denken aan je op de afdeling de zee

verder de wel gemeende
    wensen en groetjes uit Leende ;-)

• 20 November 2009 - 18:55

Gerda:

Hey Janske fideranske,

Wat is 't nu wat ik hoor
    gaat die fijne vakantie even niet door

Wat jammer dat 't even niet lekker met je gaat
    ik hoop dat je buikje gauw bedaard

zodat er weer wat eten in kan blijven
    en jullie weer snel zijn met z'n vijven

jouw gezondheid, liefst heel goed, zal mij verblijden
    alle spreuken en gezegdes zal ik vermijden

alleen een heel goed huisgemaakt recept
    zorgt hier voor een goed gevoel, helemaal opgepept

het recept bestaat uit allemaal geheimpjes
    en echt, dit zijn niet zomaar rijmpjes

Ingrediënten: eerst een fikse portie
    van jou onweerstaanbare energie

dan toevoegen: een beetje van een en ander kruid
    en natuurlijk heel veel charme van de kleine guit

vervolgens: een wortel, andere groente en vooral prei
    daarvan kook je zachtjes een groentenbrei

daarin gaat de nodige lach en spel
    't enige waar je op moet letten is de bel

als alles heeft gekookt en is gegaard
    is het gerecht klaar, van eigen haard

je hoeft nu alleen maar te genieten en eten
    en kunt alle sores zomaar even vergeten

zodat je tijd krijgt om aan te sterken
    en een en ander op je eigen tijd te verwerken.

Lieve Super Janske fideranske en ouders, familie ne aanhang, hou je taai, het kaarsje brand nog steeds.

Lieve groeten en Houdoe, Gerda