Vakantieadres: Q2 de Zee kamer 10 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Vakantieadres: Q2 de Zee kamer 10 - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Vakantieadres: Q2 de Zee kamer 10

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

18 November 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Ik ben weer in mijn buitenverblijf in Nijmegen getrokken, oftewel is het inderdaad zo dat ik vanavond weer opgenomen ben in Nijmegen. Het was ook te mooi om waar te zijn. Ik zal even de dag van vandaag beschrijven.
Vanmorgen rond half 8 werd ik wakker, omdat ik moest spugen. Het was een klein beetje en dat was dus vlug klaar en kon ik mijn ding gaan doen. Lieke en Meike waren nog uit logeren, dus ik ben lekker even tussen papa en mama ingekropen. Daarna ben ik lekker in bad geweest en er mocht echt kei veel water in. Zoveel dat ik echt tot mijn nek toe in het water zat. Dat vond ik allemaal wel gaaf. Hierna aankleden en naar beneden. Tante Hariette, ome Hans, tante Angela en ome Toine kwamen papa ophalen om naar de uitvaart van ome Harrie te gaan. Vlak voor ze gingen was ik al op de bank gaan liggen, omdat ik me niet zo lekker voelde, en begon flink te spugen. Gelukkig waren er toen mensen genoeg om alles mee op te ruimen. Hierna ging het wel weer met me en heb ik ze uitgezwaaid.
Terwijl ze wegwaren heeft mama Lieke en Meike, want die was met Mechteld mee naar school gekomen, van school gehaald. Karin heeft in die tussentijd op mij gepast. Voordat papa terug was heb ik in die tussentijd weer twee keer gespuugd, waarvan ik 1 keer mijn sonde ook weer had uitgespuugd. Meike en ik zijn gaan slapen, Lieke is gaan spelen en mama heeft het VTT-team van de thuiszorg gebeld.
Ondertussen was papa weer terug van de uitvaart. Hij hoorde het verhaal aan en ze besloten met Nijmegen te bellen. Ondertussen kreeg ik geen voeding meer, maar alleen ORS. Ook hier moest ik dus steeds op spugen. Na overleg met de oncoloog werd er besloten dat er een fax naar de apotheek in Heeze ging en dat we daar een nieuw medicijn zouden kunnen ophalen. Dit zou het spugen moeten tegengaan. De sonde was ingebracht, de medicijnen gehaald en gegeven via de sonde. Een uur wachten en de ORS weer aangezet. Na anderhalf uur, dat is 75 ml later, gaf ik weer aan buikpijn te hebben. De pomp werd weer stil gezet en afgekoppeld. Ik wilde graag nog even in bad. Zo gezegd zo gedaan, maar ik had niet echt veel energie meer en heb alleen maar in bad gezeten. Na het aankleden nog even tandenpoetsen en daar kwam het weer. Wederom spugen.
Toch maar weer bellen met Nijmegen, want per saldo had ik vandaag dus nog geen vocht binnen, eerder meer vocht eruit. De opdracht was duidelijk. Kom maar naar Nijmegen. Gelukkig waren de hulptroepen weer vlug beschikbaar en is Lieke naar opa IJsje en oma Tumtum en is Meike weer naar de familie Prinsen in Valkenswaard.
Inmiddels zit ik dus weer aan de paal vast en heb ik al extra veel vocht via het infuus binnen gekregen. Vannacht zal de pomp ook op een hogere stand blijven staan, zodat ik morgen in ieder geval weer vocht in mijn lichaam heb. Tevens hebben ze weer veel bloed afgenomen voor diverse onderzoeken. Ik was wel blij om te zien dat er nog steeds bloed uitkwam. Morgen zal er gekeken worden naar de oorzaak van al het spugen. Ik ga nu in ieder geval slapen, want ik ben bekaf.

Groetjes Janske

• 18 November 2009 - 22:29

Mechteld:

Ja vrouwke,
    daar gaat de rust weer. Maar ja, je bent weer in goede handen. Meike had het vanmorgen wel af en toe moeilijk met Amber. Ze snapte haar fantasie spellen niet. Tja, Amber vertelde dat er auto´s binnen reden en Meike zag ze niet dus schudde heftig nee. Dat is best lastig. Een soort van generatiekloof, zeg maar. Over 1,5 jaar zal dat wel anders zijn, maar ja, daar hadden we vandaag niks aan. Meike vond het theeservies wel heel leuk en was er druk mee in de weer. Heb je trouwens de tekeningen, kleurplaten en brief van Sinterklaas gevonden?
    Ik ga nu slapen net als jij. Dus tot gauw.

Groetjes en een dikke knuffel van ons 4en

• 18 November 2009 - 22:30

Mechteld:

Sorry, ik vergeet je sterkte en succes te wensen op je vakantie- adres. We hopen dat ze de oorzaak kunnen achterhalen.

Doei

• 18 November 2009 - 23:12

Ineke En Peter:

Goh Janske, jullie is ook niet erg veel rust gegund. Dit vakantieadres was niet bepaald, wat we nu voor jou zouden wensen. We hopen, dat ze er snel achter komen, wat de oorzaak van het spugen is, zodat je zo gauw mogelijk weer naar huis kunt.
    In elk geval voor het moment veel sterkte en welterusten
    Groetjes Ineke en Peter

• 18 November 2009 - 23:34

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Janske , de belangstelling naar jou ,op de begrafenis van Ome Harrie was erg groot en zo vertellen vandaag tegen iedereen dat je de kuur van gisteren goed hebt doorstaan en dat er rust in de tent is en zo staat de hele tent weer op zijn kop , omdat het vandaag gewoon slecht ging met al dat spugen.
    We kunnen niet meer dan goed op Lieke te passen en jou een goed herstel van deze narigheid toe tewensen , zodat je toch nog beetje vakantie kunt gaan vieren met z'n allen.

Dag schattebout

• 19 November 2009 - 06:10

DORRY:

HOI FAM BEKS .
    DIT HAD IK DUS NIET VERWACHT,OVERGEVEN SLANG ER WEER UIT ,MAAR WAAR JIJ NU BENT IS DE ENIGE PLAATS WAAR ZE JOU HET BESTE KUNNEN HELPEN.NONDE JU WAT EEN VETTE PECH.
    EN TOCH BLIJF IK FIKKEN, ALLEEN FIK IK NU DE SINR JAN AAN INPLAATS VAN EEN KAARS. HEEL VEEL STERKTE VOOR JULLIE KLEINE HUMMEL HOU VOL EEN HELE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 19 November 2009 - 06:59

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat vervelend nu dat het alweer mis is. Wat rust wordt jullie niet gegund. Laten we hopen dat er niets ernstigs uit het onderzoek komt en dat jullie weer gauw naar huis mogen.
    Voor Lieke en Meike is dit ook een tegenvaller. Lieke heeft eergisteren nog een nachtje bij ons gelogeerd en hoopte zo dat iedereen weer thuis was.

Lieve schat, heel veel sterkte en dikke knuffel voor allemaal.

Oma Hanny en opa Frans

• 19 November 2009 - 07:06

Frank En Heidi :

Heey Super Janske

Wa is dit nou ??
    Dit is niet wat je bedoelt had volgens mij.
    Vakantie houden lekker thuis is niet vlug weer naar je buitenverblijf gaan.
    Jammer dat het weer zo moet.
    Nou maar hopen dat het berichtje vanavond weer beter is en dat je dan weer gewoon in je eigen paleisje bent.
    Succes !!

Groetjes uit Leende

• 19 November 2009 - 07:56

Cor En Diny.:

Janske,wat een tegenvaller
    Je zou je vakantie in Heeze doorbrengen samen met de rest van de familie, maar nou valt alles weer in het water.
    Mag het nou niet een keer"normaal"bij jullie gaan en volgens planning?
    Janske wij hopen dat de onderzoeken mee zullen vallen en dat je weer vlug in je eigen bedje kan slapen,maarja je hebt het zelf niet altijd voor het zeggen.
    Janske wij wensen jou en Papa en Mama heel veel succes met de uitslag van het onderzoek.
    Wij blijven voor jullie allemaal DUIMEN.
    Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en dikke knuffels ,hou vol allemaal!!!!. Houdoe he.

• 19 November 2009 - 08:04

Meike:

Goedemorgen Janske, papa en mama.

Ik wilde even laten weten dat ik mijn draai hier in Valkenswird al weer gevonden heb, heb heerlijk bij Sietske op de kamer geslapen die op mij gewacht had gisteravond en ben net Sietske mee naar school wezen brengen, wat ik ook weer erg leuk vond. Nu zit ik bij tante Angela op schoot naar jou site te kijken en vind jou foto's erg mooi.
    Ben net nog even flink geschrokken van een zwarte meneer die de koelkast van tante Angela kwam maken, maar hij had dan ook geen mooei pet met veer op zoals zwarte piet, dus die meneer die snapte dat wel. Toen hij weer wegging heb ik hem wel even uitgezwaaid, goed he!
    Nou wij wensen jullie weer veel susses vandaag!

Heel veel knufjes van Meike en tante Angela

oja en ook van Rens, die mag vandaag nog lekker thuis blijven om goed uit te zieken en met mij te spelen.

• 19 November 2009 - 08:08

Antonet Mennen-Beks:

Hoi Janske
    Ik had zelf een hele moeilijke en zware dag, het valt niet mee om afscheid te moeten nemen van je vader. Ik vond het heel erg fijn dat je papa op de uitvaart was, ondanks dat hij zelf veel aan zijn hoofd heeft. Ik kreeg het dan ook even te kwaad toen ik hem zag. Maar ik ben ervan overtuigd dat "ome Harrie" over jou zal waken!
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel.
    Antonet

• 19 November 2009 - 08:40

Fam Van Gaal:

Hey lieve Super Janske

Wat een tegenvaller zeg dat je nu weer in je buitenverblijf bent.
    Gijs kwam gister thuis en vertelde dit vervelend nieuws.
    Hier brand weer een kaarsje voor je dat je weer snel naar huis toe mag. En jullie weer samen thuis kunnen genieten van elkaar.

Hopelijk vinden ze snel waarom dat je zo veel moet spugen en dat je dan maar weer snel naar huis mag.

X Renske Gijs en Nicole

• 19 November 2009 - 10:53

Ome Renier:

Ha Janske,

Tja, zo was de "vakantie" niet gepland maar ja zoals we al zo vaak gemerkt hebben kan het dagelijks verschillen dus misschien zit je over een paar dagen toch gewoon weer in Heeze. Hopelijk vinden ze de oorzaak snel. In ieder geval veel sterkte gewenst.

Liefs Ome Renier

• 19 November 2009 - 11:10

Joli Claes:

dat was wel een hele korte vakantie.
    hoop dat ze snel vinden wat de oorzaak is van al dat spugen, zodat je snel naar huis kan om je vakantie lekker thuis door te vieren.
    dikke kus van ons xxxxxx

• 19 November 2009 - 12:55

Fam H Bergmans:

Hoi lieve Janske.
    Had je gehoopt op een paar weekjes broodnodige rust,valt het weer in duigen,meisje,meisje toch wat vervelend allemaal.We hopen van harte dat ze snel uitvinden wat de oorzaak is van al het spugen,want dat is heus geen pretje.
    Tussen(), leuke foto om te zien dat je weer kleine donkere haartjes krijgt.Nou Janske,we wensen dat je weer snel naar huis kunt gaan en even kunt genieten van een kleine vacantie Thuis.
    Heel veel groetjes en 'n dikke Knus van;tante Liny en ome Harrie.

• 19 November 2009 - 13:24

FAM Peperkamp:

Hey Janske,
    Wat balen dat de je vakantie zo uitpakt.
    Het is toch wat!!!

Hopelijk is al het vocht snel weer op peil en kun je als nog geniten van even niets!!

Heel veel kracht en sterkte!!

Groetjes Jens en Daisy

• 19 November 2009 - 14:07

Anja Hobbelen:

En mama stond gisteren aan school nog wel te vertellen over jullie vakantie....van korte duur helaas weer.
    Nu maar hopen dat je snel weer thuis bent, zodat je weer kunt genieten van je zussen.

Groetjes

• 19 November 2009 - 14:24

Lambert En Tineke,:

Maar Janske toch, wát een pech!
    Dachten wij dat je lekker thuis aan het spelen was met je zusjes!! Ben je zó maar weer naar Nijmegen. Maar ja, wel verstandig dat ze daar even kijken wat dat vele spugen toch te betekenen heeft hé? Want uitdrogen klinkt óók niet zo gezond hoor,
    maar dat zoeken ze in Nijmegen voor je uit en dan ga je maar snel verder met je vakantie!!! Dat hopen we tenminste van harte>
    lieve groetjes van ons

• 19 November 2009 - 15:32

Judith En Ron, Wout:

Hallo Janske,

Gedsie! Wij vanmorgen ons ritueel overgeslagen met het idee dat er niet meteen nieuws zou staan in de "vakantie". Nu toch even gespiekt en helaas: iets teveel nieuws wat we zien voor wat een rustdag had mogen zijn.
    Weet dat we duimen, aan jullie denken en het vlammetje hier brandend houden.

Zet 'm op enneh, wat heb je een coole zonnebril!

Liefs van ons.

• 19 November 2009 - 16:30

Asmara:

Hoi janske,

Wat is dit weer balen zeg. Jullie hadden wat rust wel verdiend en nu dit weer. Hopelijk krijgen ze dat spugen in nijmegen onder controle en kunnen ze er gauw wat aan doen. Dit is niet de vacantie waar jullie op gehoopt hadden. Hou jullie taai. Tot later.

Groetjes Asmara.

• 19 November 2009 - 18:21

Ank En Ben Eichhorn:

ik kwam net langs jullie huis gelopen, het was helemaal donker, ik zei tegen Ben, dat is niet pluis, ik ga meteen het reisverslag lezen en jawel, jullie zitten helaas weer in Nijmegen, wat een narigheid, we hadden jullie graag een andere vakantie gegund,heel veel sterkte familie Beks, we hopen weer gauw "licht"te zien bij jullie.