Welkom op de 2e verdieping - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Welkom op de 2e verdieping - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Welkom op de 2e verdieping

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Als je in het ziekenhuis bent, dan ontwikkel je wel eens een nieuwe hobby. Dat heb ik vandaag dus ook gedaan. Na een heel rustig nachtje, waarbij er alleen om 6.30 bloed is afgenomen, ben ik op tijd gaan ontbijten. Nadat ik er weer helemaal spik en span uitzag ging ik samen met mama wandelen op de gang. We gingen ook naar de liften. Daar wilde ik graag in, maar dat mocht niet, want ik moest in de buurt blijven. We gingen bij de lift wachten totdat papa kwam. Nu pakt papa altijd de trap, maar die komt op dezelfde plaats uit als de lift of eigenlijk moet ik zeggen liften. Er komen daar 4 liften aan op dezelfde plaats. Omdat papa maar niet kwam, moest ik lang wachten en toen kwam ik erachter dat ik het heel leuk vind om naar de liften te kijken. Er gaan zoveel mensen in en er komen zoveel mensen uit. Sommige gezellige mensen komen een praatje met je maken, de veegmachines gaan erin en eruit evenals de voedingskarren en nog veel meer. Tevens weet je nooit welke van de 4 liften eraan komt, dus dat maakt het nog spannend ook. Om 10.00 uur had ik een afspraak met Agmar, mijn PM. Zij kwam 3 kwartier met mij spelen en papa en mama moesten van de kamer af en mochten niet eerder terugkomen. Van het begin was ik het er niet mee eens, maar na een tijdje vond ik het toch wel gezellig. Agmar had vanalles bij zich om met mij te spelen, maar uiteidelijk wilde ik toch maar 1 ding en dat is ........stickeren. Dat waren we dus ook volop aan het doen toen papa en mama terugkwamen. Morgen komt Agmar weer en ik ben benieuwd of ze toch weer iets anders gaat proberen.
Omdat mijn nieuwe hobby zo leuk is, zijn we teruggegaan naar de liften. Ik met mijn buggy in het midden en papa en mama in een stoel langs mij. We waren een echt ontvangstcommite. We moesten op tijd terug zijn, want de CliniClowns kwamen weer en die wil ik natuurlijk niet missen. Ze mochten weer bij mij op de kamer en ze mochten van mij zelfs heel dicht bij komen. Nog even een eitje pellen en opgegeten en tijd voor het middagdutje. Eenmaal uigeslapen kreeg papa, want mama is daar al heel bekend mee, uitleg over de sondevoeding. Ik was heel tevreden over hoe hij het deed, dus ik ga er vanuit dat dit thuis helemaal goed komt. Ondertussen waren Evelien en Menno nog even op bezoek geweest, maar helaas had ik heel weinig tijd voor hun, want ik moest naar de fysiotherapie. Eerst moest ik wachten in de wachtkamer en daar was een heel leuk keukentje. Daar ben ik toen heen gelopen, wat mijn eerste stapjes waren na 3 weken. Het ging best goed en toen werden we overmoedig. Ik had een kopje op de grond laten vallen en ik ging die zelf oprapen. Dat ging niet goed en ik viel op de grond. Daar ging mijn zelfvertrouwen en de fysio moest nog beginnen. We hebben weer met de kleurenmat gespeeld, maar ik had geen zin meer om te lopen of andere oefeningen te doen. Ik was vooral teleurgesteld over mijn val van even daarvoor.
Met de lift gingen we weer naar de 2e verdieping en in de grote hal stond een ander ontvangstcommite. Het waren oma Tumtum en Heidi. Ze hadden heel het ziekenhuis al afgezocht naar mij, maar ik zat gewoon in de gymzaal en daar hebben mobiele telefoons geen ontvangst. Gelukkig hadden ze het koffieapparaat wel gevonden, dus kwamen ze niets te kort. Hun kon ik vertellen dat de dokters er langzaam aan beginnen te denken om mij naar huis te laten gaan. Helaas zijn er nog even te veel vragen om dit al heel snel te realiseren, maar misschien kan het wel een beetje snel. We moeten eerst maar eens afwachten wat de plannen zijn ten aanzien van de chemokuren. Morgen hebben papa en mama een gesprek met de oncoloog. Verder heb ik nu alleen nog maar sondevoeding en overdag krijg ik dat in porties. Dat betekent dat ik niet meer de hele dag aan de sonde zit. De infuuspompen staan ook uit en de spuitpomp wordt alleen nog gebruikt voor de antibiotica. Verder heb ik uitgebreid afscheid genomen van de monitor. Toen deze mijn kamer verliet riep ik keihard: "Daaaag....." de zuster riep vriendelijk daag terug, maar ik was nog niet klaar en zei toen dus nog ".......computer". Dat vond de zuster een tegenvaller, maar ik ben blij dat ik er vanaf ben. Sommige tijden van de dag heb ik dus geen paal of niets meer bij me, alleen wat loshangende slangetjes uit mijn neus en buik. Wel prettig die bewegingsvrijheid. Nu nog kracht op doen om daar ook gebruik van te maken.

Groetjes Janske

• 13 Oktober 2009 - 20:55

Mechteld:

Anke had er wel wat last van vandaag, dat we gisteren zo laat thuis waren. Ze kon ook maar moeilijk in slaap komen.
    het houdt haar toch stiekum wel bezig. We hebben in ieder geval wel weer van jou genoten. En ook van de chocolaatjes. hihihi.
    Ook wij hebben bij de Mac wat in de spaarpot voor het Ronald Mc Donaldhuis gedaan. Goed voorbeeld doet goed volgen, dus..............iedereen naar de Mac als je naar Nijmegen bent geweest en samen spekken we de pot, zodat al die ouders met zieke kinderen geholpen kunnen worden.

Slaap lekker. en Fijne dag morgen.

Groetjes uit de Ten Borchwardlaan

• 13 Oktober 2009 - 21:00

Elles:

Hai Janske,
    Die ondeugende foto van jou is echt super! Wat een lekker snoetje :D Nu kijk ik naar dagboek met een grote glimlach ipv met een brok in mijn keel. Zo te lezen gaat het nu weer de goede kant op met je, hopelijk blijven de slangetjes zo veel mogelijk los en mag je snel naar huis. Dat met die sondevoeding moet helemaal goed komen met 2 experts in huis he! Hou taai en succes met de chemo die nu weer van start zal gaan.
    Liefs Elles

• 13 Oktober 2009 - 21:16

Opa Ijsje.:

He he , dat is wat anders kijken als vorige week harstikke goed van je zo opgeknapt te zien en dan dat smoeltje
    Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk.
    Ik geniet meidje

Tot morgen

• 14 Oktober 2009 - 04:34

Dorry:

goede morgen mooie meid en ouders.
    weer zo'n mooie foto.
    het gaat nu best goed las ik, jij gaat stapjes vooruit en als jij eens valt is niet leuk, maar jij staat gewoon weer op, en probeert het weer ,best moeikijk maar het gaat niet anders.zo moet jij steeds sterker worden.
    een fijne dag zonder pechen een dikke vette hifive lowfive dorry

• 14 Oktober 2009 - 05:21

Karin:

Goedemorgen allemaal,wat een fijn bericht om te lezen dat het goed gaat en dat de doktrs overwegen om jullie naar huis te laten gaan KEI GOED!!!Dus zet hem op samen jullie kunnen het.Janske heb je nog naar de bob de bouwers gekeken en gezwaait?Houd ze wel in de gaten he?Nou een fijne dag gewenst groetjes karin.

• 14 Oktober 2009 - 06:03

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wat heerlijk om met zo'n verhaal en ondeugende snoet de dag te starten.

Aan je doorzettingsvermogen twijfelt niemand en we denken dan ook dat je snel de kracht weer vindt om te stappen.

Heb je thuis een loopfietsje, Janske? Daarmee kun je ook flink vooruit en je evenwicht weer verder op de proef stellen.
    Omdat dat weer even nieuw is hoort omvallen erbij en is dat misschien iets minder frustrerend. Zomaar een ideetje.

Succes, we duimen hier voor een "snelle" weg naar huis!

Veel liefs van ons.

• 14 Oktober 2009 - 06:13

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat goed om je zo "live"
    te zien. Nadat je eerst wat boos was van de van bij de fysiotherapie liet je toch zien hoe ondeugend je kunt zijn.

Maar ik sta er nog verstelt van dat jij zo goed je boterhammetjes kunt smeren en .... op eten.

Ook wil ik nog even zeggen dat ik respect heb voor je papa en mama hoe ze er meer omgaan en er voor gaan. Kei goed.

Succes vandaag met de uitslagen en maar hopen dat het nog verder de goede kant in gaat. Zodat je thuis wat kunt aansterken voordat je weer verder moet.

tot de volgende keer .... dan kan ik weer verder met mijn rondleiding (van oma) door het ziekenhuis.

Groetjes uit Leende

• 14 Oktober 2009 - 07:07

Fam Peperkamp:

Hey Fotomodel en papa en mama,

Wat een gave fot0!!. Die spreekt boekdelen.
    Alles is bij jou, vallen en opstaan. Nu heb je de laatste weken goed laten zien dat je daar heel goed in bent. Wat kun jij goed opstaan! En weer verder gaan.De foto laat zien hoe meisjes van jou leeftijd af en toe mogen zijn!! Echt, Super Janske.

Wij duimen met je mee dat je snel naar huis mag.
    De herfstvakantie komt er bijna aan. Zou voor jullie 5jes erg fijn zijn als je dan thuis bent.

Succes met de uitslagen.

Dikke knuffel van
    Chris,Nency Jens en Daisy

• 14 Oktober 2009 - 07:28

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.
    Het was zeker wel gaaf om de monitor die de zuster op jou kamer weg kwam halen heel hard Daaaaaag computer te roepen, zo daar ben ik vanaf.
    Nou heb je alleen nog maar twee slangetjes,dus je hebt je vrijheid weer terug en kan je met je tractor door het ziekenhuis crossen, en weer lekker gaan stickeren, fijn Janske dat is een goed bericht.

Voor Papa en Mama is dat natuurlijk ook heel fijn, nou hebben ze wat meer ruimte om met jou door het ziekenhuis te lopen, en Janske hou jij nog steeds Bob de Bouwers in de gaten of ze hun werk goed doen??. Joke Ferry en Janske heel veel lieve groetjes van OMe Cor en Tante Diny. en natuurlijk voor iedereen een dikke KNUFFEL. Houdoe.

• 14 Oktober 2009 - 09:09

Fam Van Gaal:

Goede morgen Super Janske

Wat een super gave foto van je zeg. En wat zullen die mensen het leuk gevonden hebben dat jullie ze allemaal welkom heten.
    En heb je nog op de knopjes in de lift mogen drukken???

Werken de bob de bouwers nog hard daar of hebben ze het te druk met zwaaien naar Super Janske. Lijkt me ook wel heel leuk hoor als daar een kanjer steeds aan het zwaaien is.

Fijne dag vandaag en maar hopen dat je in de herfstvakantie lekker thuis bent bij je zussen.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 14 Oktober 2009 - 09:47

Tante Angela/Meike:

Goededag allemaal,

Weer een goed bericht van jou, SUPER. Ik kom vanmiddag even zelf kijken of je nog stapjes hebt gemaakt. Ben benieuwd of er dan ook een liftcommite staat op de 2e verdieping.

Groetjes tante Angela

gfhfhvjjghdiwwwi38djvvhgjtjggghjbjhhhhhhhhhhhhhhhhhhfjri58ti8tti9was;fl;f;ffrkfkfkkgvmvmvm b mfkfk fhfdhdjdjcjvn v nnnnnnncvdhhjdjcjfjedjkskscjhfvnhfghnfnhsamdddddddddddddc nfjnfjsm nfmnfdddddcmnedmmkd,gkrkedmc nsdnedkjr58utufhfncnvvbjde

Snap je !?

Knufkus Meike

• 14 Oktober 2009 - 12:30

Nikki En Jannie:

Hoi Janske,

Blij je weer zo te zien. We weten natuurlijk ook wel dat alles zo weer anders kan zijn maar toch fijn om je zo op de foto te zien staan die ondeugende blik en lach staan je goed. groetjes van ons

PS: Goed dat je nieuwe hobby voor jezelf verzint en je je zelf en andere goed kan vermaken.

• 15 Oktober 2009 - 04:26

Dorry:

hoi NIJMEGEN.
    GEEN NIEUWE BERICHTEN, ALLES IS TOCH WEL GOED MET JULLIE.
    HEB JIJ NOG TRACTOR GEREDEN?EN VOEL JIJ JE REDELIJK, HET IS AL KOUD BUITENIN hEEZE. EEN DIKKE VETTE HIFIVE EN LOWFIVE DORRY een goede dag voor jullie hoop ik

• 15 Oktober 2009 - 06:38

Fam. Duisters:

Hoi Janske, Ferie en joke,

Wat een mooie big smile op de foto, om van te genieten......

Inderdaad zoals fam. peperkamp al zegt met vallen en opstaan en jij bent nu weer opgestaan, hopelijk gaat het nu voorlopig alleen maar vooruit.... en kunnen papa, mama en jij snel naar de heipolder om met zijn 5jes van de herfst vakantie te genieten.....

Janske, Sven zag jou foto en zegt met net zo'n big smile op zijn snoet,
    mama dat is Janske vet cool!!!!!!!!

Ferrie, Joke jullie zijn kanjers........

Groetjes en een dikke knuffel van Brent,Sven en Fenne