Herstart Chemo - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Herstart Chemo - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Herstart Chemo

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Oeps, wat was het vroeg vanmorgen. Om 4.30 uur was ik alweer klaar voor een nieuwe dag. Papa vond het nog veel te vroeg. Ik dacht sociaal te zijn want zuster Jaap was jarig en hij had nachtdienst. Dat vond ik een beetje zielig, dus ik dacht dat we vannacht voor hem een feestje gingen bouwen. Dat feest ging dus niet door. Ik heb een poosje in mijn bed liggen mopperren en ben toen toch maar weer gaan slapen. Om 6.00 uur was het weer tijd voor bloedafname en de medicijnen. Na nog een uurtje een beetje gedut te hebben, begon om 7.00 uur de dag dan echt. Met ontbijten heb ik nog even gewacht, want ik vond het wel gezellig om met mama samen te ontbijten en zij was om 9.00 uur op de kamer. Verder was ik vanmorgen niet helemaal in mijn hum. Zeg maar het bekende van 2 stapjes voorwaarts en 1 achterwaarts. Gelukkig heeft tante Angela onze videobandjes op DVD gezet en vandaag hebben we de DVD gekeken van rond mijn geboorte. Ik vond dat helemaal geweldig. Verder heb ik met mijn PM een dagplanning gemaakt, zodat er wat ritme inkomt.
Na de visite kreeg ik te horen dat er heel voorzichtig wordt begonnen met chemo. Vanaf vandaag mag ik elke avond weer een pilletje 6-MP innemen. Het is nog geen officiele kuur, maar het is een begin. Verder buigen de oncologen gezamenlijk over hoe nu verder. Dit hoop ik zo vlug mogelijk te horen. De plasmedicatie is vanaf vandaag niet meer standaard, maar zo nodig. Vanavond heb ik deze dan ook niet meer gehad, ondanks dat mijn vochtbalans positief was. Ze willen even de nacht aankijken. Ik mag nu dan ook nog maar 400 ml drinken op 24 uur. De hydrocortison wordt weer volgens het afbouwschema verlaagt. Al met al weer wat stapjes voorwaarts.
Vandaag ben ik ook nog even gaan kijken naar de Bob de Bouwers, want ik had ze al een week niet gezien en was nieuwsgierig of ze ook goed werk leveren als ik er niet bij ben. Het ging ze prima af. Ook is er op de afdeling een klein ploegje Bob de Bouwers aan de gang. Dit is niet altijd even prettig, want in mijn middagdutje ben ik wakker van hen geworden.
Doordat ik op tijd wakker was, zijn we nog een rondje door het ziekenhuis gaan maken. We zijn ook even in de stilteruimte gaan kijken, maar ik vond het daar maar stil. Ook hebben we af en toe een pitt-stop moeten maken bij een stopcontact. Mijn accu van mijn spuitpomp is niet zo goed en als we dan even gelopen hebben, begint deze te piepen. Even opladen en we kunnen weer verder.
Na het rondje was mijn stemming weer beter en toen Anke, Mechteld en Karin op bezoek waren heb ik dan ook veel plezier met ze gehad.

Groetjes Janske

• 12 Oktober 2009 - 19:21

Brent, Sven En Jens:

Hey Jans,

Ondanks al die bob de bouwers, willen wij jou toch wel even laten weten dat wij het hele mooie foto’s vinden. De foto’s zowel van de bouw als die van jou.
    Wat ziet je huidje er weer mooi uit!!

Maar nog even terug te komen op de bob de bouwers…. Kijken mag aakomen……niet.

We hebben een plan bedacht.
    Als we groot zijn en wij met jou en je zussen op stap mogen gaan die bob de bouwers maar gewoon mee. Ze kunnen dan toch niet tegen ons op!!!
    Dus eigenlijk is het niet echt concurrentie voor ons……of denk jij daar anders over???
    Als dat zo is dan horen wij dat natuurlijk graag. Dan moeten wij namelijk met plan B komen.
    Maar zover is het nog niet. Wel stoer dat je een beetje een nacht type aan het worden bent.
    Een vrouw die vroeg naar huis wil, daar hebben we dan ook niets aan.

Heel veel sterkte,

Dikke kus en knuffel van de bob de bouwers uit Heeze.
    Brent Sven en Jens

• 12 Oktober 2009 - 19:22

Sanne Scheepens:

Hallo Janske en papa en mama,

Wat een mooi boekwerk is jouw dagboek ondanks alle ellende die er soms te lezen staat! En wat heb je een mooie pasfoto deze week!
    Joke, wat zal het zwaar zijn meid, wat een nachtmerrie denk ik soms... Zet hem op! Jullie maken een heel waardevol document voor julle super dochter!
    Gr Sanne (collega van mama)

• 12 Oktober 2009 - 19:23

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Langzamerhand weer wat stapjes vooruit!!! Dat is leuk om te lezen hoor
    Janske. En wat kijk je weer heerlijk ondeugend en je gezichtje is zo mooi gaaf! Knap dat je zelf al zulke goede foto's kunt maken en je je ook weer wat gaat vermaken. Hier worden we weer een beetje blij van!!!

lieve groetjes van Lambert en Tineke

• 12 Oktober 2009 - 19:42

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Heerlijk dat je nu weer wat stapjes vooruit maakt. Dat maakt ons allemaal weer gelukkig en geeft jou papa en mama ook weer meer kracht en energie.

Morgen was het weer de dag dat ik gezellig bij jou op bezoek zou komen met oma Gerrie maar helaas gooien de virusjes roet in het eten. Ik kan je daarom ook niet komen bezoeken, maar ik beloof je zodra ik weer fitter ben en ik jou niet meer kan besmetten zal ik er meteen weer zijn (met bastognekoek okay ?)

En een PRACHTIGE weekfoto deze week. SUPER om jou zo te zien.

Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariette en Imke

• 12 Oktober 2009 - 20:32

Marian En Maarten:

Lieve Janske, Joke en Ferry,

Wat een prachtige pasfoto van deze week. Het lijkt ook wel of je "kreeftenkleur" weer wat minder is geworden. Klopt dat?
    Die foto van zaterdag waar jullie met z'n 5-en opstaan is ook prachtig.
    Maar Jankse, wil je wel tegen Meike zeggen dat ze niet van kosthuis moet veranderen. Volgens mij heeft ze het, na bij jullie natuurlijk, nergens beter dan bij ome Tan.
    Wat goed dat de chemo voorzichtig weer begonnen is. Betekent dat dat de infecties weg zijn?
    Dikke kus.

• 12 Oktober 2009 - 21:07

Ome Tan:

Tekst en beeld spreken boekdelen, eindelijk een beetje vooruitgang en blije gezichten

Meike heeft overigens al kenbaar gemaakt dat logeren bij onze culinaire vrienden geen optie is.

Alleen al voor de middag 3 poepluiers is voor niemand prettig !

Gelukkig heeft Meike zelf nergens geen last van en blijft ze haar vrolijke zelf.

goeie nacht

groetjes

Ome Tan

• 12 Oktober 2009 - 21:21

Ome Renier:

Goed dat er weer een beetje begonnen wordt met chemo. Het verbaasd me wel dat je papa niet moet tegen houden met al die verbouwingen! Ik dacht die gaat vast mee helpen.

Je staat er inderdaad mooi op deze week!

Slaap lekker
    Liefs Ome Renier

• 12 Oktober 2009 - 21:56

Tante Angela:

Hey die Super Jankse,

Wat een fijn bericht om te lezen en het is genieten van de mooie foto's.
    Ga zo door!!!

Slaap lekker allemaal.

Knuffels tante Angela

• 12 Oktober 2009 - 23:29

Ineke En Peter:

Net als alle anderen vinden wij het heel fijn, dat het weer wat beter lijkt te gaan. En wat een leuke foto heb jij zelf gemaakt! En wat heb jij al veel kralen verdiend zeg! En houdt die Bob de Bouwers maar goed in de gaten. Gelukkig lijkt het ook goed te gaan als je een paar dagen niet hebt gekeken. Welterusten voor jou en ook voor je pappa en mamma. We hopen, dat de chemo deze keer geen onverwachte en onaangename gevolgen voor je heeft.
    Veel liefs van ons.

• 13 Oktober 2009 - 04:18

Dorry:

GOEDE MORGEN FOTOMODEL, EN OUDERS.
    WAT EEN PRACHTIGE FOTO'S
    EN DAN DIE KRALENKETTING, EN ALLE FOTO'S. WAT EEN FIJN BERICHT S'MORGENS OM 6UUR
    NU OOK WEER STARTEN MET EEN SOORT GEMO, ER ZIT SCHOT IN.
    JIJ KRIJGT WEL VEEL BEZOEK,
    GAAT HET ETENNU WAT BETER ?EEN DIKKE VETTE HIFIVE EN LOWFIVE DORRY

• 13 Oktober 2009 - 05:50

Karin:

Goedemoregn alle 3 allemaal een beetje uitgerust?Wat was het leuk om jullie weer te zien gisteren zeg en je zag er heel goed uit janske!GEWELDIG.En kun je weer aan je nieuwe hobby verder kralen rijgen leuk.We zijn nog effe bij de mac wisten eten en hebben speciaal het potje aangevuld voor het ronald mc donalds huis goed he goede reden om daar te eten toch?Veel plezier met de clini clowns vandaag en houd de moed er in.Groetjes karin (oja mechteld bedankt voor het mee rijden)

• 13 Oktober 2009 - 05:51

Karin:

IK zeg het verkeerd Mechteld bedankt dat ik mee mocht rijden (foutje)hahaha.

• 13 Oktober 2009 - 07:21

Meike:

Goedemorgen Janske, papa en mama,

Hebben jullie net zo lekker geslapen als ik?
    Ik was vanmorgen wel even teleurgesteld dat ik niet mee naar school mocht maar ome Tan ging met Bart mee naar het IVN en daar kan ik echt niet mee naar toe. Ik heb me er snel bij neer gelegd en fijn gaan spelen, eerst op de zolder en nu in de kamer met op de tv; jullie, ik vind het helemaal te gek en laat dat tante Angela ook weten.
    Fijne dag allemaal!!

Knufkus Meike

• 13 Oktober 2009 - 08:28

Renske:

Hey Janske

Wat een gave foto van jouw op die tractor zeg. En wat ben je toch weer heerlijk aan het knutselen.

Ik wil je veel succes wensen tijdens deze chemokuur.En dat je maar snel weer naar Heeze mag komen om te spelen met je zussen.
    Ik heb hier nog wat voor je liggen. Zal ik die maar bij opa en oma afgeven??? Denk dat je dat wel kunt gebruiken. Nee laat mama wel een sms sturen naar jouw mama en dan krijg je het wel via de post!!!!!

Veel lieve groetjes van papa en mama aan jouw papa en mama en zussen.

Dikke kus Renske

• 13 Oktober 2009 - 18:33

L & H Bergmans:

Hallo Janske,Joke en
    Ferry.

Na ons bezoek van Vrijdag j.l.is Janske zo te zien weer 'n stukje vooruit gegaan ,ze heeft nu weer 'n glimlach en pretoogjes in haar gezicht. Fijn om te zien en te lezen dat ;t weer een beetje de goede kant opgaat,Janske volhouden zo!Dan komt t best voor elkaar.
    Groetjes tante Liny en ome Harrie.
    Hela wij willen ook reageren,Janske we vinden de eerste Foto en de Pasfoto erg mooi.
    We hebben voor jou weer 'n versje gemaakt.
    hier komt 't
    Er danst een liedje in mijn hoofd
    'N heel klein liedje maar
    Soms dansen mijn handjes mee,
    En klappen op elkaar.
    Er klinkt een liedje in mijn hart
    Op het ritme van de trom
    Want als ik dan weer vrolijk ben,
    Gaat het van rombombom.
    Janske als het een dagje wat minder gaat denk je aan dit liedje dan wordt je misschien weer vrolijk.
    Veel liefs en knuffels van : Bertie en Berke