De dag van gisteren - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De dag van gisteren - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De dag van gisteren

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

03 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Gisteren heb ik alleen maar een heel kort en zeer vervelend feit op de site geplaatst. Ik zal jullie nu even bijpraten over wat er allemaal gebeurd is.
Toen ik 's morgens wakker werd gemaakt was papa bij mij. Mama lag nog lekker te slapen in het Ronald McDonald huis. Ik voelde me niet helemaal in mijn hum en mijn lippen waren weer gebarsten, dus daar kwam steeds bloed uit. Ik had dan ook geen zin om door papa aangekleed te worden en om 10.00 uur heeft papa naar mama gebeld. Zij was van haar welverdiende en broodnodige rust aan het genieten, maar ik vond dat dat wel weer lang genoeg geduurd had. Mama kwam en samen met papa hebben ze mij gewassen. Mijn linkeroor was al iets rood en er zaten hele kleine blaasjes op. De eerste gedachte was dat dat kwam doordat ik de laatste dagen veel op dat oor heb gelegen. Verder was ik ook weer vrolijk en fit. Ook met mijn temperatuur was prima. De nefroloog was nog langs geweest en die had mij plasmedicijnen voorgeschreven, want ik hield toch nog wel wat vocht vast.
Om 14.00 uur werd er bloed afgenomen voor de MTX-spiegel. De dokter kwam in mijn kamer en vertelde dat hij nog wat meer bloed wilde afnemen. Dit doordat uit het bloed van 's morgens mijn leverfunctie verstoord was. Hierdoor wilde hij ook nog een bili en een voriconazol-spiegel bepalen. Dus rond 15.00 uur werd er weer bloed afgenomen. Tenminste, dat was de bedoeling. Om 1 of andere misterieuze reden kwam er geen bloed meer uit mijn PAC. Doorspuiten ging prima, maar er kwam niets terug. Later op de dag zouden ze het opnieuw proberen.
Ondertussen was besproken met de zaalarts dat als de MTX-spiegel goed was, ik naar huis zou mogen. Ik zou een week rust krijgen en dus geen behandeling. Donderdag zou ik dan naar de poli moeten voor een onderzoek door de oncoloog en maandag over een week zou dan de nieuwe MTX-gift starten. Prima nieuws dus. Mama vertelde dat ze wel wilde dat er even naar mijn oor werd gekeken. Zo gezegd zo gedaan. De zaalarts vertelde dat hij er met de oncoloog op terug zou komen.
Oma Hanny en opa Frans waren op bezoek en we gingen even lekker in de grote hal spelen. Wachten op de uitslag van de MTX-spiegel. De zuster kwam de hal oprennen en riep dat de spiegel gedaald was naar 0,06. Spullen pakken en naar huis. Eerst nog even bloed afnemen, de PAC afsluiten en naar mijn oor kijken. Omdat er nog geen bloed kwam uit mijn PAC werd er een middeltje ingespoten die eventuele bloedstolsels zou oplossen. Omdat mijn handen om onverklaarbare wijze helemaal paars waren durfde ze ook geen vingerprik te doen. Ook werden de blaasjes op mijn oren doorgeprikt om monsters te nemen voor onderzoek op bacterien en virussen. Ook werd er een uitstrijkje gemaakt voor een sneltest op waterpokken. Nog even wachten dus.
Mijn kamer was al helemaal opgeruimd en opa en oma brachten de spullen naar de auto. Daarna gingen ze onze kamer in het Ronald McDonald huis poetsen en de bedden afhalen. Dan konden we daarna ook vlug vertrekken. We moesten toen ze terugkwamen nog even wachten. Op weg naar de hal kwamen we in de gang op de afdeling nog Nick en Simon tegen. Mama was zwaar onder de indruk van deze twee knappe mannen en liet dat dan ook goed zien door een hoofd wat bijna net zo rood werd als de mijne is geweest. Mij deed het niet zo veel, want ik ben natuurlijk de Bob de Bouwers al gewend.
In de hal kwam de oncoloog naar ons toe en vroeg of papa en mama even meeliepen. Geen goed nieuws dacht ik, dus ik wilde ook mee. We gingen met zijn drieen terug naar mijn kamer en toen vertelde ze het slechte nieuws. Wederom een onderzoek om iets uit te sluiten en wederom bleek het iets te zijn wat niet in de verwachting lag. Ik heb waterpokken. Dat is nu net iets wat ik niet kan gebruiken. Alles gaat daarna weer in een stroomversnelling.
Opa en oma zijn de spullen weer uit de auto gaan halen en hebben geregeld dat papa en mama weer hun kamer hebben in het Ronald McDonald huis. In die tussentijd hebben wij met zijn drieen flink geknuffeld en ik heb uitgebreid gehuild omdat ik niet naar huis mocht. Ik had me zo verheugd op het weerzien met mijn zussen.
De PAC moest opnieuw aangeprikt worden, er werd bloed afgenomen en er werd direct begonnen met Aciclovir. Een middel wat mij moet helpen om de waterpokken te overleven. Nu zit ik dus weer vast aan de paal. De chemokuur die ik thuis nog door moest zetten dmv orale inname is direct stopgezet en ik ben op een andere kamer opgenomen in volledige isolatie. Dit is een kamer met onderdruk en mijn andere kamer was een kamer met overdruk. Het is kamernummer 4 en dat is de kamer waarvan de ramen heel mooi beschilderd zijn door......onszelf. Er staan allemaal mooie handafdrukken van ons op het raam, dus dat is dan wel weer grappig. Verder gaat het prima met me en we zullen moeten afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen. Goed bericht bij dit alles is dat ik nog steeds geen koorts heb gehad, dus we zijn er wel weer super snel bij. Later meer...

Groetjes Janske

• 03 Oktober 2009 - 14:45

Oma Hanny Frans:

Lieve Janske,

We gaan ervan uit dat jij dit keer voor een leuke verrassing zorgt en er dus geen rare complicaties komen.
    Lieve schat, wij zijn er de komende weken niet vanwege onze vakantie, maar we houden de site uiteraard wel bij.

Heel veel sterkte en we hopen dat je vlug naar huis mag.

Knuffel van oma Hanny en Frans. Ook voor papa en mama.

• 03 Oktober 2009 - 15:14

DORRY:

HALLO NIJMEGEN.
    WEL GOED NIEUWS DAT JIJ KOORTSVRIJ BENT, EN DAT DE BLOEDSPIEGEL WEER NAAR BENEDEN IS, VETTE PECH DAT JIJ NIET NAAR HUIS KON, MAAR HOPELIJK GAAN DIE ROT POKKEN GAUW VAN JOU LIJFJE, EN GAAT ALLES WEER BETER MET JOU.
    JOKE EN FERRY IK WENS JULLIE VEEL STERKTE EN KRACHT EN DE HELE MIKMAK, IK HOEF ECHT NIET TE MAILEN HOU VOL WANT JULLIE HEBBEN GEEN KEUS, EEN KLEINIGHEID VOOR JULLIE WAT EEN BEETJE KAN HELPEN MAAR DAAR HEB IK MIJN TWIJFELS OVER IN JULLIE SITUATIE IS DAT WIJ JULLIE MET EEN HELE KUDDE OP DE VOET VOLGEN. OOIT KEREN DE KANSEN, MAAR NIEMAND WEET OP WELK TIJDSTIP EEN DIKKE VETTE HIFIVE EN LOWFIVE
    DORRY

• 03 Oktober 2009 - 15:33

Fam De Jongh :

Lieve Janske, papa en mama,

Geweldig hoe jullie na zoveel tegenslag toch weer zo'n verslag kunnen schrijven en de humor er in houden.
    Wij wensen jullie heel veel sterkte en hopen snel op een positieve verandering.

Annelies en Cees de Jongh v.d. Sommen
    Veldhoven

• 03 Oktober 2009 - 17:54

Tante Angela:

Hoi Janske, Ferry en Joke.
    Het was gisteravond erg schrikken toen we het bericht van de waterpokken kregen en dat je niet naar huis mocht was een gevolg daarvan maar Jankse je bent daar in goede handen en gelukkig waren jullie er weer zo snel bij. Vanochtend heb je toch nog even je lieve zussen gezien op skype en dat was erg leuk. Meike en Lieke hebben vandaag lekker samen gespeeld, eerst hier en daarna in jullie eigen tuin. Lieke blijft vanacht hier logeren zodat ze nog wat langer met Meike (en Rens, Sietske en Bart) kan spelen. Ze heeft het prima naar haar zin.
    Ga ze nu lekker in bed leggen. Jankse jij ook lekker slapen (of doe je dat al)en Ferry en Joke straks ook.

Groetjes en knuffels uit Valkenswaard

• 03 Oktober 2009 - 20:49

Karin:

Lieve janske,wat een tegenslag was dat weer eerst inpakken en denken joepie ik mag naar huis en dan weer niet!maarja je was er inieder geval weer snel bij gelukkig.Wij vinden het knap van je (ook van mama en papa)dat jullie er steeds zo sterk in blijven knap knap knap hoor!Wij hopen dat het nu snel voorbij gaat die rotpokken (sorry)want we missen jullie wel,wij wensen jullie weer heel veel sterkte en kracht om ook hier weer door te komen.groetjes van quincy hans karin.

• 03 Oktober 2009 - 21:39

Ineke En Peter:

Wat een tegenslag toch weer voor jullie allemaal. We hopen, dat die rotpokken snel onderdrukt kunnen worden. Gelukkig zijn ze heel snel ontdekt. Wij kunnen jullie helaas alleen maar heel veel sterkte wensen. We blijven voor jullie duimen.
    Liefs van ons

• 04 Oktober 2009 - 10:32

Frank En Heidi :

Heey hallo Super Janske

Ik had al eerder een berichtje geplaats maar ... deze kwam niet op de site terecht omdat er teveel "spam" woorden inzaten. Kun je nagaan wat er in stond. teveel slechte woordjes denk.
    Ik had ze al mooi omgezet in tekentjes ($%)zodat het niet opviel.
    Maar de beheerder van de site vond het niet goed.

Ik had er in geschreven dat ik het heel erg vond voor jullie dat je niet naar huis mocht. En dat verdrietig zijn heel normaal is als je naar je zusjes wilt gaan en dat mag niet. Ook voor je Pa en Ma is dat een hele tegenvaller. Het zijn wel echte kanjers hoor. Je ziet het aan het berichtje dat ze toch weer positief eindige.

Tja en verder dan jullie weer sterkte toe wensen kom ik ook niet meer.

Groetjes uit Leende

• 04 Oktober 2009 - 10:54

Fam Van Bree:

Hé die Janske
    tjonge jonge..nu weer die waterpokken die roet in het eten gooien.Heel erg vervelend maar niets aan te doen. Gelukkig zijn jullie er op tijd.
    Gelukkig zijn papa en mama goed ingespeeld op onverwachtte situaties, het zijn kanjers net als jij.veel sterkte met alles
    groetjes fam van Bree

• 04 Oktober 2009 - 16:20

Fam, Peperkamp:

Hoi Lieve Janske,

Wat een pech heb jij toch……..en natuurlijk ook papa en mama en je zussen.
    Dat je toch nog moet blijven in het ziekenhuis.
    Wel goed van mama dat ze het heeft ontdekt. Papa en Mama zijn al volleerde dokters.

Hopelijk kun je jezelf nog wel een beetje vermaken op je kamer.

Eigenlijk zijn er geen woorden voor!!

Wij wensen jullie dan ook heel veel kracht toe. En ook die 2 dappere zussen van je.

Janske, laat ze daar in Nijmegen nog maar eens versteld staan van SUPER JANSKE.
    Ze zullen Janske Beks daar dan over 2 jaar niet meer vergeten.

Vette groetjes, Chris, Nency, Jens en Daisy

• 04 Oktober 2009 - 21:20

Opa En Oma:

We willen even laten weten dat jou zus Lieke morgen weer naar school kan gaan.
    goede nachtrust allemaal