Kleine vertraging - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Kleine vertraging - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Kleine vertraging

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

21 September 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Jaja, de NS kan er nog iets van leren. De vertraging die deze kuur oploopt ondanks alle problemen is maar 1 dag. Dat betekent dus dat ik morgenvroeg weer naar Nijmegen ga voor de volgende MTX-gift. Dit klinkt jullie natuurlijk als muziek in de oren, want het lijkt bijna wel goed nieuws. Helaas, niets is minder waar.
Na een hoofdstuk in deze thriller, waar iedereen tot rust is kunnen komen, beginnen we meteen weer spannend aan een nieuw hoofdstuk. Vandaag ben ik dus naar Nijmegen geweest voor controle. Mijn bloedwaarden m.b.t. de Leukemie waren prima in orde. Ook de waarden m.b.t. mijn leverfunctie zijn gelijk gebleven. Dit is natuurlijk niet goed genoeg, maar in een MTX-kuur komt dit vaker voor, dus wat betreft de bloeduitslagen kreeg ik groen licht. Toen mijn fysieke gesteldheid. Zelf heb ik weinig klachten, maar dat is dan ook iets wat ik niet graag doe. Het enigste wat ik momenteel af en toe aangeef is buikpijn en als ik moet plassen doet dit pijn. Hier wordt urine voor opgevangen en onderzocht. Ook geen reden om te twijfelen om door te gaan. Dan heb ik nog mijn wangen en mijn voeten. Mijn voeten blijven over het algemeen steenkoud en zijn ook wit. De doorbloeding is voldoende en direct een reden hiervoor kan men niet geven. We houden het dus in de gaten. Uiteindelijk blijven mijn wangen over, want daar schrok de oncoloog wel van. Mijn wangen bestaan momenteel voor een groot deel uit korsten en open wondjes. Verder is het heel dik, rood en warm. Ook is het heel gespannen. Als ik mijn mond open doe, dan worden de onderkanten van mijn oogleden naar beneden getrokken, iets wat er heel eng uit ziet. Daar moest dus hulp bij ingeroepen worden en wel van de Dermatoloog. Omdat er meerdere mensen naar mij wilde kijken en er foto's van mij gemaakt moesten worden, moest ik naar de Poli Dermatologie. Blijkt dat deze precies aan het andere uiteinde van het ziekenhuis is. En als je weet hoe groot het Radboud is, dan begrijp je dat we een hele wandeling hebben moeten maken. Daar aangekomen konden ze het beeld ook niet direct plaatsen. Toch hadden ze de oplossing voor het probleem snel gevonden. Als ik nu zou stoppen met het anti-schimmelmiddel en met de Cytostatica, dan zouden de wangen zich ook wel weer herstellen. Zoals jullie nu begrijpen, probleem nummer 3. 1 ---> Leukemie, hiervoor moet je weerstand d.m.v. Cytostatica telkens naar het nulpunt gebracht worden. 2 ----> Aspergillis, deze kan alleen door je eigen weerstand en een heel klein beetje hulp van medicijnen bestreden worden. 3 ---> Mijn huid reageert bijzonder (hebben we nog nooit gezien) heftig op de combinatie van deze medicijnen.
Jullie begrijpen dat wat eigenlijk voor mijn huid zou moeten geen oplossing is. Ter compensatie heb ik er maar weer 2 extra medicijnen bijgekregen. Symptoom-bestrijding, zoals dat zo mooi heet. Het ene is een zalf dat ik 1 keer in de 2 dagen op mijn wangen mag smeren en het bevat een hormoon, de andere is een zalf dat ik 2 keer per dag op mijn wangen mag smeren en bevat een soort van anti-biotica. Dit tegen infecties van de wondjes.
Terug naar de oncoloog. Inmiddels was er ook een kinderarts van de algemene kindergeneeskunde bijgekomen. Eentje met veel ervaring, als je begrijpt wat ik bedoel. Er moest een keuze gemaakt worden. We willen natuurlijk doorgaan, maar het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat ik over 4 dagen geen vel meer op mijn hoofd heb zitten. Na nog wat met elkaar overlegt te hebben, is dus de kogel door de kerk en begin ik morgen met het vervolg van de MTX-kuur.
De zalf die ik twee keer per dag mag smeren, is nu al favoriet bij mij. Deze geeft mij een verzachtend gevoel, dus ik heb er goede hoop op dat we ook dit probleem weer gaan overwinnnen. Om dit kracht bij te zetten wil ik graag eindigen met nog een spreuk uit het PSV-stadion:

The future belongs to those,
Who believe in their dreams.

Groetjes Janske

• 21 September 2009 - 19:44

Frank En Heidi :

Heey super Janske

Nou dan maar weer veel sterkte met de volgende kuur.
    En maar hopen dat je weer een mooi gaaf huidje krijgt op je wangetjes en lipjes.

p.s. wanneer is er weer zo'n leuk feestje.... dan heb je weer iets om naar uit te kijken.

Groetjes uit Leende

• 21 September 2009 - 20:03

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Tja, voor de zoveelste keer doe je ons weer versteld staan. Alweer iets onbekends erbij! En niemand die het ooit gezien of meegemaakt heeft. Meid je schrijft wel geschiedenis hoor.

Nou ben ik dol op verrassingen, daar gaat het even niet over. Maar voor wat mij betreft, mag je nu wel met dit soort verrassingen ophouden. Dan kan iedereen wat rustiger slapen.
    Nu maar hopen dat de zalfjes en smeerseltjes goed hun werk doen op dat kleine koppie van je.
    En dan morgen weer verder met je kuur.

Lieverd, veel sterkte voor morgen en een dikke kus en knuffel van
    oma Hanny en opa Frans

• 21 September 2009 - 20:12

Mechteld:

He vrouwke,

Dat is weer een duidelijk verhaal. We hopen dat je velletje snel herstelt, want wondjes zijn niet fijn. Wij wensen je heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel sterkte komende dagen. Zet hem op!!!

Ik vind je uitspraak op het einde weer SUPER!!!

Maar ja, daar ben je ook SUPER-Janske voor.

Toedeledoki!!

Heel veel liefs van ons 4en.

• 21 September 2009 - 20:23

Ome Renier:

Hey Janske,

Je weet het wel steeds complexer te maken he!

Gewoon lekker zalf blijven smeren op je wangetjes en lipjes en dan komt het vast goed.

Veel succes met je volgende MTX-kuur.

Liefs,
    Ome Renier

• 21 September 2009 - 20:42

Elles:

Hai Janske,
    Vandaag zag ik je eventjes op joepie. Jij hebt me niet echt gezien geloof ik. Ik zat een beetje verstopt achter de box om Mees eten te geven. Je mama zag me wel trouwens, maar heb niet met haar kunnen kletsen. Ik hoop dat je wangetjes en lippen snel opknappen met de nieuwe zalfjes. Vooral lekker blijven smeren zou ik zeggen! Nou meisje veel sterkte deze week!
    Liefs Elles

• 21 September 2009 - 20:43

Tante Angela:

Hoi Super Jankse,
    Je was toch al een medisch wonder? Daar hoeft niet meer bij hoor!
    Maar ja dat is toch zo dus maar weer extra smeren en hopen dat het snel geneest allemaal.
    Heel veel succes morgen met papa in het ziekenhuis!
    Groetjes en knuffels tante Angela

• 21 September 2009 - 20:47

Ome Tan:

I believe

greetings

Uncl TAN

• 21 September 2009 - 21:43

Ineke En Peter:

Hoi SuperJanske. We hopen, dat de zalfjes bij jou favoriet blijven en dat ze goed blijven helpen om je huidje weer soepel en zacht te maken.
    En dan nu maar eens een tijdje geen onverwachte reacties meer, dat lijkt ons rustiger voor jullie allemaal. In elk geval morgen weer veel sterkte en hou je haaks (maar dat heb je tot nu toe steeds gedaan).
    Veel liefs van ons.

• 22 September 2009 - 05:07

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske!

Heel veel succes met de kuur en zoals iedereen al schreef: smeren maar!

Zet 'm op!

Judith & Ron, Wout

• 22 September 2009 - 06:33

Dorry:

hoi pechvogeltje, en mede vogels.
    NONDE JU, EN NOG EENS NONDE JU IS GEEN VLOEKEN, MAAR EEN GEVOEL VAN MACHTELOOSHEID.
    WEL FIJN DAT DE ZALF VERZACHT, EN NU MORGEN WEER VERDER MET DE KUUR.
    HOE GROOT HET ZIEKENHUIS IS WEET IK NIET ,MAAR JULLIE MOESTEN WEL ERG VER LOPEN LAS IK.IK VIND MAASTRICHT AL ZO GROOT GELDEROP NIET DAT IS MAAR EEN GEBOUWTJE, MEISJE IK HOOP ZO VURIG DAT JOU SNOETJE WEER PIJNVRIJ WORDT, EN DAT DE KUUR AANSLAAT.
    JOKE FERRY'MEIKE EN LIEKE OPA'S EN OMA'S DE REST VAN DE FAM. EN DE KRING OPRECHTE MENSEN IK WENS JULLIE STERKTE WARMTE EN HEEL VEEL KRACHT DE VETTE GROETEN DORRY

• 22 September 2009 - 11:00

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.Je moet die vertraging maar aan de NS overlaten, maar niet aan Janske Beks.Wat vervelend Janske dat je wangen gespannen staan dat zal een raar gevoel geven en ook wel een beetje pijn doen. Janske blijf vooral goed smeren dan zullen je wangen wel wat zachter worden zodat er minder last van zal hebben.Ver wensen wij jou heel veel succes met de volgende MTX gift kuur.En Janske denk erom je bent een Kanjer en we weten dat je een vechtersbaasje bent. Hou vol meiske. Super lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny. oja nog een dikke pakkert. Houdoe.

• 22 September 2009 - 17:48

Nikki En Jannie:

heyy janske

ik hoorde dat je op joepie was geweest.
    jammer dat ik er niet was.
    hopen dat de zalf het werk goed gaan doen en je wagen en lippen weer genezen.
    sterkte met de kuur

kus vanuit joepie

• 22 September 2009 - 19:06

Karin Smulders:

hallo janske en je papa,misschien lig je al te slapen maar wij willen jullie toch weer veel sterkte wensen de komende tijd ginds weer,en blijf maar lekker smeren meissie des te sneller dat het hopelijk over gaat.maak je over mama en je zusjes maar geen zorgen die ga ik morgen weer flink helpen zodat julie weer goed naar huis kunnen komen oke?vele groetjes van ons--quincy hans karin

• 22 September 2009 - 19:21

Lieseth:

Nou Janske het houdt maar niet op. Ik wens e veelsterkte met de volgende kuur`, heel veel liefs