De Efteling - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De Efteling - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De Efteling

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

20 September 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vorige keer eindigde ik met de zin:"Maar daarover later meer..." Dit is natuurlijk de gevleugelde uitspraak van de Sprookjesboom van de Efteling. Nu hebben jullie al een paar dagen niets van mij gehoord en dat komt doordat ik even een paar dagen moest bijkomen van 1 van de leukste dagen uit mijn prille leven. Wij zijn vrijdag namelijk met opa IJsje, oma Tumtum en al hun nazaten en aanhang naar de Efteling geweest. Even voor de duidelijkheid het waren dus opa en oma, tante Hariette, ome Hans, Imke, tante Angela, ome Tan, Bart, Sietske, Rens, Mama, Papa, Lieke, Meike en ikzelf natuurlijk. We hadden perfect weer, dus dat was natuurlijk helemaal fijn.
's Morgens kwamen de familie Prinsen en opa en oma bij ons om mama te feliciteren met haar verjaardag. Daarna zijn we vlug vertrokken, zodat we om 10.00 uur bij het park waren. Ik mocht samen met Lieke en Bart met opa en oma meerijden. Daar aangekomen stond de familie v.d. Berg al op ons te wachten. Eenmaal binnen zijn we meteen naar het sprookjesbos gegaan. Dat was helemaal leuk. Om 12.00 uur waren we bij een theatervoorstelling van de Sprookjesboom geweest. dit waren twee mensen die met figuren van de Sprookjesboom op hun arm een verhaal voordroegen. Het was heel gaaf. Daarna verder door het sprookjesbos. Aan het einde van het sprookjesbos zijn we in diverse atracties geweest. Zelf ben ik geweest in tatatatatatata (poppenfestival). Ik had een kaart waardoor ik niet in de rij hoefde te staan. Dit had opa voor mij geregeld. Omdat het niet zo heel druk was ben ik gewoon in de rij gaan staan en dat was maar goed ook. Voor mij was de rij een atractie op zich en was beretrots dat ik ook gewoon in de rij stond te wachten samen met mijn neefjes en nichtjes. Verder ben ik nog in de rondvaarbootjes geweest, de traptreintjes, in een paar draaimolens en in de piratenrups. Misschien mis ik nu wel iets. Verder heb ik gekeken hoe de grotere in de grotere atracties gingen. Ik heb de hele dag dan ook prima volgehouden en intens genoten van alles en iedereen, zoals alles en iedereen van elkaar genoot.
Om 18.00 uur ging de Efteling dicht, dus moesten we naar huis. In de auto ben ik vrij vlug in slaap gevallen. We zijn nog met zijn allen gaan eten, maar daar heb ik niets van meegekregen. Ik was allang in droomland om alles nog eens mee te maken. Op zaterdag was dan ook mijn eerste vraag of we vandaag weer zouden gaan. Dit was helaas niet het geval, maar hier kan ik nog wel even op teren.

Momenteel staan mijn wangen onder bijzonder hoge spanning en eigenlijk bloed ik wel de hele dag een beetje. Of vanuit 1 van mijn wangen of vanuit mijn lippen. Dit is wel vervelend, maar voor mij niet meer dan dat. Papa en mama maken zich hier toch meer zorgen over. Morgen om 9.00 uur moet ik weer in Nijmegen zijn. Eerst bloedprikken en om 9.40 uur zit ik bij de Oncoloog. Deze gaat me dan onderzoeken en gaan we bekijken wanneer we weer door kunnen met de MTX-kuur. Hopelijk is dit vrij vlug, maar dat laat ik jullie morgen weten.

Groetjes Janske

• 20 September 2009 - 20:44

José:

Ha Janske, vind je het goed dat ik je moeder even toespreek? Lieve Joke, je hebt een geweldige verjaardag gehad! Op je 30-ste verjaardag een feestje in de Efteling; daar blijf je eeuwig kind bij, toch? De foto's zijn leuk, en ik ben benieuwd wat jij nu het leukste vond. In ieder geval een dagje uit met de hele familie en dan je dochters zo te zien genieten. Proficiat met je kroonjaar, meisje.
    Liefs, José.

• 21 September 2009 - 05:45

DORRY:

HOIJANSKE ,EN FAM.
    DAT WAS EEN GAAF DAGJE, DAT IS TE ZIEN AAN DE GEZICHTEN OP DE FOTO'S,JE WORDT OOK MAAR EEN KEER 30 JAAR ,JANSKE DAT JIJ BIJ MOEST KOMEN IS HEEL NORMAAL IK LAG GISTEREN OOK OM 6UUR IN BED OM BIJ TE KOMEN EN IK WAS NOG GEENEENS NAAR DE EFTELING GEWEEST NU HEBBEN JULLIE WEER BIJ KUNNEN TANKEN VOOR ALLE ONDERZOEKEN EN BEHANDELINGEN HOOP IK KANJERS MAAR NU IS DE WERKELIJKHEID WEER OPGETREDEN IK WENS JULLIE KRACHT STERKTE EN VERBONDENHEID MET ELKAAR DE VETTE GROETEN DORRY

• 21 September 2009 - 06:14

Oma Hanny En Frans,:

Lieve Janske,

Wat fijn dat jullie allemaal zo hebben kunnen genieten van het dagje Efteling. En dan een speciale dag voor mama Joke natuurlijk. Alweer 30, poeh, poeh..........

Vandaag weer naar Nijmegen. Ik hoop maar dat ze wat aan die kapotte wangen en lippen van je kunnen doen Janske.

Lieverd, voor vandaag veel sterkte en ik hoor het straks wel.

Dikke kus,
    oma Hanny en opa Frans

• 21 September 2009 - 08:10

Cor En Diny.:

Beste Fam. Beks. Wat hebben jullie met allemaal kunnen genieten van het dagje Efteling.Het weer was jullie gelukkig ook goed gezind, nou dit nemem ze je niet meer af. Super Janske wat goed dat jij het de hele dag hebt kunnen volhouden, maar ik dank dat rest van neefjes en nichtjes ook wel moe waren en goed hebben geslapen, en wat denk je van Opa ijsje en Oma Tumtum die zullen toen ze thuis waren en in een makkelijke stoel zaten hun ogen ook wel zwaar werden en zijn dicht gevallen.[heel normaal]. Nou Super Janske vandaag veel succes en wij horen het straks wel. Heeeeeel Veeeeeel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny. Hte gaat jullie goed. Houdoe.

• 21 September 2009 - 13:21

Mechteld:

Fijn dat jullie allemaal zo genoten hebben. Dat geeft weer veel energie die jullie weer goed kunnen gebruiken voor deze week.
    Voor ons loopt de feestweek bijna teneinde. Opa Heeze wordt vandaag 64. Wow, wat een leeftijd. Amber vraagt regelmatig of ze nog steeds 3 is. Dat is gelukkig het geval. Ze vindt het wel jammer dat de taart op is, maar ook dat zal wel wennen.

Veel sterkte en succes komende dagen en Amber kent nog een leuk versje (van de peuterspeelzaal)

1 - 2 - 3
    handjes op de knie,
    heen en weer,
    tot de volgende keer.

Daag

Groetjes Mechteld

ps. Oma Hanny, nog gefeliciteerd met jou jubileum; 30 jaar moeder.
    hahahahah

• 21 September 2009 - 14:41

Frank En Heidi :

Kei fijn dat het zo'n leuke dag is geworden voor iedereen.
    Ik zou willen dat ik ook zo mijn verjaardag mocht vieren.
    Ik hoop dat het vandaag goed is gegaan maar dat lezen we straks wel weer.
    In ieder geval weer veel sterkte.
    enne ..... tot de volgende keer.
    Groetjes uit Leende