Fietspraat - Reisverslag uit Allemond, Frankrijk van Janske Beks - WaarBenJij.nu Fietspraat - Reisverslag uit Allemond, Frankrijk van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Fietspraat

Door: Ferry

07 Juni 2011 | Frankrijk, Allemond

Nou, ik zal eerst even antwoord geven op Janske's vraag, want slapen gaat wel lukken. Vanmorgen was het nog droog, maar wel bewolkt. Vol goede moed begonnen we aan onze tocht. Via de achterzijde de Alpe d'Huez beklimmen. Dan kom je uit bij bocht 6 en van daaruit over de Alpe d'Huez naar beneden. Een zwaardere berg dan gisteren, maar een mooie opstap naar donderdag. Er zaten twee nadelen aan. De eerste was regen. Heel veel regen en kou. Op zich maakt dat niets uit, want het kan donderdag ook nog alle kanten op met het weer. Het tweede nadeel was dat ik nu al op de "heilige" weg van de alp kwam. Ik had me voogenomen om donderdag ook voor het eerst met mijn fiets op de alp te komen, maar we hebben dan ook alleen maar afgedaald. Op zich was ik wel heel blij dat ik dit nu in relatief rustig verkeer kon oefenen en ook nog eens in de regen. Dat geeft toch weer extra vertrouwen voor donderdag. Wat ook extra vertrouwen gaf was het feit dat ik nu met beide Super Janske wielen kon fietsen. Je beleeft op zo'n berg hele mooie en bijzondere momenten. Ik was weer in mijn eigen tempo aan het klimmen en dus alleen. Heel mooi is het dan wat voor bijzondere dingen er dan in je hoofd gebeuren. Zo zag ik ineens een slak op de weg. De slak was ook op weg naar boven en ik haalde de slak in. Natuurlijk haalde ik die slak in, maar toch gaf dat een super goed gevoel. Raar maar waar. Ook geloof ik nu dat er extra krachten op zo'n berg vrij kunnen komen op momenten dat het nodig is. Je kunt ze niet oproepen, maar ze zijn er ineens. Er zijn momenten dat je denkt dat er 15 paarden aan je fiets staan te trekken, dat je de afgelopen twee jaar aan ballast aan je fiets hebt hangen en dat je geen meter meer vooruit komt. Dan krijg je hulp. Van wie of wat? Maar ineens voel je de extra krachten en kun je er weer tegenaan. En nu fiets ik nog zonder tut, dus kun je nagaan hoe tut donderdag mij die extra kracht gaat geven.

Na deze natte inspanning is het heerlijk om in het hotel te komen en een lekkere warme douche te nemen. Daarna weer een pastamaaltijd en toen was het tijd om ook de fiets helemaal klaar te maken voor donderdag. Nog even poetsen, nieuwe remblokjes erin en de fiets is er klaar voor. Dan krijg je de, inmiddels voor mij, bekende fietspraat. Iedereen komt even kijken en iedereen heeft een mening over hoe het wel en niet moet. Geweldig om te horen hoe mensen met het fietsen bezig zijn. Voor mij tellen andere dingen. Gelukkig heb ik dan ook een paar adviseurs om me heen die ik volg en voor de rest is het vooral social talk. We delen nu samen iets en dat is mooi. Natuurlijk komt het gesprek dan ook regelmatig uit op Janske. Zo ook vandaag bij mensen die een bakkie kwamen doen in het hotel. Die man zag de stickers op mijn wiel en vroeg of ik nog stickers had. Die had ik meegenomen en hij vroeg of hij er ook 1 mocht voor op zijn fiets. Ik had niet meer verteld dan dat mijn dochter momenteel vecht tegen leukemie. Hij was daarvan zo onder de indruk dat hij ook met een Super Janske sticker wilde fietsen. Ook Marieke, mijn teamgenoot, heeft haar fiets volgeplakt met stickers. Geweldig gevoel geeft dat. Wat een saamhorigheid! Ook hier staan we er niet alleen voor en krijg ik steun waar ik die nodig heb.

Aan het einde van de middag zijn we nog met de auto naar de top van de Alpe d'Huez gereden. Even kijken hoe het in het centrum van Alpd d'Huzes is. De indrukken die ik daar kreeg waren te groot voor mij. Het is moeilijk te beschrijven wat een sfeer dat daar hangt, maar voor mij in ieder geval te emotioneel. Natuurlijk is het mooi om te zien wat er allemaal gedaan wordt om zoveel mogelijk geld op te halen voor de strijd tegen kanker, maar als je dochter midden in deze strijd zit is het allemaal heel heftig. We hielden het dan ook weer vlug voor gezien en daalden weer af naar beneden en hebben weer de rust van ons hotel opgezocht. Nu komt het voor mij aan op een heel moeilijk gedeelte. Namelijk rusten. Als je kunt zitten moet je niet gaan staan en als je kunt liggen moet je niet gaan zitten. Dat is het advies voor de komende dag. Daarnaast goed eten en veel drinken. Morgen hebben we nog een aantal dingetjes op het programma staan zoals Alpe d'Huzus en alles klaarleggen voor donderdagochtend, want dan loopt de wekker om half vier al af.

Groetjes papa

• 07 Juni 2011 - 20:36

Tonny:

Hoi Ferry,het moet je lukken nu het met het thuisfront weer wat beter gaat.
    Zet hem op,en geniet ook van de fietsttocht.
    Groeten Ger en Tonny.

• 07 Juni 2011 - 20:39

Harry Mennen:

Ferry, geweldig om je verhaal te lezen zeg, ik krijg er kippevel van. Wat zal het een beleving zijn zeg boven op die top waar mensen bij elkaar komen met maar een doel! Niet te veel inspanningen meer doen morgen, en dan donderdag knallen op je eigen tempo. Mocht je Stefan Elring tegen komen doe hem de groeten hij zit bij TC Heeze en ik had hem verteld van jou. Zet hem op jongen wij duimen voor je. Grjjzz Harry

• 07 Juni 2011 - 20:40

Fam.Duistrs,Peprkmp:

Hoi Hoi, super Familie,

• 07 Juni 2011 - 20:42

Wilma Van De Vin:

Hier zit ik dan in Nederland. Tranen van ontroering prikkelen weer achter mijn ogen. Wat een kanjers en wat een vechters zijn jullie toch! Toen je beschreef dat je een slak aan het inhalen was, dacht ik: "So what. Easy!"
    Maar met jouw verklaring erbij. Zelfs die slak in te moeten halen, geeft kracht en de moed om door te gaan.

Ik zag vandaag dat Meike echt een stukkie groter dan Janske is. Moet je kijken hoeveel energie het allemaal kost bij Janske. En een pastamaaltijd zou er bij Janske nu wel niet in gaan. Maar jullie vechten allemaal keihard door. Jullie mogen trots zijn op die 3 mooie meiden van jullie!

Ik ga heel hard voor je aan je denken a.s. donderdag!

Wilma van de Vin

• 07 Juni 2011 - 20:50

Duisters,Peperkamp:

Hoi ,

Nogmaals,

Jullie zijn allemaal kanjer...

Ferry wij weten dat het jou gaat lukken om die top donderdag te halen...
    En inderdaad wat zal het een opluchting zijn als je de berg weer afdaalt, en dan al te voelen
    wat Janske na 2 augustus hoopt te voelen......

Wij hebben ontzettend veel bewondering voor jullie allemaal, maar na donderdag kan Fam. Beks zeggen dat ze twee super kanjers hebben......
    Super Janske en Super Papa Ferry......

Enne wij denken die gil van jou gehoord te hebben hier in Heeze..........

Hopelijk heeft het jou wat ontladen en heb je er meer energie door gekregen zodat je donderdag kan laten zien wie Ferry Beks is.... Een Super Papa die een geweldig mooie prestatie neer gaat zetten daar in Frankrijk...........

Na het lezen van de verhalen van afgelopen dagen waren onze ogen niet al te droog meer...
    Je wordt weer even op de grond gezet..........

Joke, hopelijk kom je de dagen goed door... en we kijken uit naar donderdag.............

Janske, Fijn dat het draakje weer weg is zodat je donderdag papa kan steunen........
    Hier in huize Duisters zal een extra grote kaars branden donderdag .......

Ferry, geniet ervan daar in het mooie Frankrijk het is uniek om dit mee te maken lijkt ons......

Heel veel groeten,

Fam.Peperkamp en Duisters

• 07 Juni 2011 - 20:54

Renee (kovjoepie):

ik lees dit en kan alleen maar denken: wat super! Met wat tranen in mijn ogen heb ik gelezen. Wat vind ik het knap wat jij/jullie allemaal doen... Je bent een super papa!

Zet hem op donderdag, ik zal aan je denken en je een duwtje in je rug geven!

Groetjes renee

• 07 Juni 2011 - 21:06

Leon:

Hier spreekt de coach vanaf kamer 9.2. Met Ferry gaat het helemaal goed komen. We hebben vandaag goed getraind en zijn er helemaal klaar voor. Fietsen staan klaar en wij ook. Morgen gaan we kijken hoe de rest van het hotel dat gaat doen. Lachen en ongevraagd advies geven. Haha...en het toverwoord is 30....want wij topsporters rijden de 27... Huy...het gaat over versnellingen. Als wij betaald werden voor het getal 30 waren we nu binnen geweest.. Iedereen wordt zenuwachtig maar wij zitten er met de 27 kalmpjes bij.

À demain of te wel tot morgen!

• 07 Juni 2011 - 22:28

Bonjour Ferry en medefietsers.

Wat zonde van het weer.
    Ik hoop dat donderdag de zon schijnt.
    Wat een prachtig dagverslag heb je geschreven.
    Ik snap dat er vanalles door je hoofd flitst als je daar alleen tegen die berg op trapt.
    Je gedachten de vrije loop laten zal veel emotie te weeg brengen, begrijpelijk.
    En die krachten worden je van alle kanten toe gestuurd.
    Het gaat jou [jullie] lukken.
    Donderdag TUT op je rug en je zult zien dat je dan Superkrachten hebt.
    Doe morgen rustig aan en bereid je voor op de grote dag voor een Superprestatie.
    Succes en slaap lekker.

Hou vol en zet ''m op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 Juni 2011 - 06:54

Goofie:

Haai die Ferry, wat een mooi schrijven. En wat een dubbele gevoelens zal je voelen. Wat een kanjer, dat je dit toch voor mekaar weet te fietsen, zeker na alles wat je en jullie weer doorstaan hebben. En wat een superwielen:):) Heeeel veel suk6, Donderdag duimdag voor mij!!! Rust samen met tut goed uit vandaag. Zo fijn dat het met Janske weer wat beter gaat!!! Hoop dat Joke het redt, weer met lieve hulptroepen gelukkig. Suk6 voor allemaal donderdag. Toy,toy Goofie

• 08 Juni 2011 - 07:09

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag lieve Ferry,

Nummer 2816 gaat 'm worden, nee, is 'm al!
    Fantastisch wat je doet, hoe je ermee omgaat en hoe je het omschrijft.
    Fijn dat je zo'n lieve mensen zoals Lèon, Marieke en een heleboel anderen, soms onbekenen, om je heen hebt op de Alp.
    Een grote fanclub met de 4 meiden vips in Heeze, en dan nog hier de digitale achterban en morgen Tut; wauw.
    De uitdaging vandag is anders groot dan die van morgen; zal echter ook groot zijn, niets doen is volgens ons niet helemaal jou ding en de afgelopen 2 jaar is het niet eens moglijk geweest.
    Er zal veel loskomen, uitgaan en ook weer inkomen bij je; we gunnen je van harte dat het allemaal een ervaring mag zijn om nooit te vergeten. We denken dat je dat stuk al te pakken hebt.
    We volgen je, Ferry!

Zet 'm op!

• 08 Juni 2011 - 07:10

DORRY:

HOI JANSKE TUT EN FAM.
    FERRIE BIKKEL WAT EEN AVONDUUR EN DAN DE SAAMHORIGHEID IS VOELBAAR DOOR MIJN TOETSENBORD HEEN.
    FERRIE IK NAM HET VERHAAL VAN DE SLAK ANDERS OP.
    HET ZIT ZO JANSKE KLIMT AL BIJNA 2JAAR DE BERG OP EN HET TEMPO IS DIKWIJLS EEN SLAKKEGANGETJE MAAR KOMEN ZAL ZE ER DAT WEET IK ZEKER.
    JOKE MEID WAT ZAL JIJ TROTS ZIJN OP JOUW LOVER ?
    NU LEON EN FERRIE IK FIK VOOR JULLIE ALLEMAALZELFS VOOR TUTJE.
    ALS JULLIE HET NIET MEER ZIEN ZITTEN ZING JE GEWOON HEEZE PAREL VAN BRAB
    JANSKE HET GAAT ZOWEL MET JOU ALS MET JOU PAPA LUKKEN .
    LEON EN FERRIE FIETS ZE IK GOOI OOK EEN VETTE KLODDER HULPSPUL DE RUIMTE IN ENERGIE VOLHARDING KRACHT EN LIEFDE.
    EEN DIKKE VETTE OOK VOOR TUT HIFIVE LOWFIVE DORRY.

• 08 Juni 2011 - 07:46

Lambert En Tineke:

Hé Ferry,

Mooi beschreven!! We zien je écht op die berg fietsen en hóren je bijna denken als je die slak voorbij rijdt! En je gedachten: ja, die zullen wel overrompelend zijn. Aan jezelf overgeleverd op die berg, tuimelen alle emoties van de afgelopen twee jaar door je heen. Morgen geven ze jou alle energie die je nodig hebt om letterlijk Janske's én jouw berg te overwinnen!! De top komt dichterbij, wij geloven in jullie!!!
    Zet hem op, Ferry.
    Lambert en Tineke

• 08 Juni 2011 - 15:02

Willeke:

Hallo Ferry,

Zet hem op morgen, ik laat de kaars branden!! Succes.

Groetjes Willeke

• 08 Juni 2011 - 17:36

Wijnand En Janneke:

Beste Ferry en Leon,

Heel veel succes morgen!!
    Wij duimen voor jullie.
    Op naar de top.

Mooie woorden Ferry, het is ongelofelijk dat jij dit kan.

Groeten ook aan het thuisfront!

Wijnand en Janneke

• 08 Juni 2011 - 17:43

Niels En Linda:

Hoi Ferry,

Nog even en dan is het knallen...
    Heel veel succes morgen met de beklimming van de Alpe 'd Hues!
    Ennuh.. GENIET ERVAN!

Groetjes,
    Niels en Linda

• 08 Juni 2011 - 18:53

Gerda:

Hoi Ferry,

Na deze rustdag en een korte nacht gaat het er dan echt van komen.
    Heel, heel veel succes morgen en ik brand een extra kaars en ga fiks voor je duimen.
    Zet hem op en ik hoop dat je niet alleen afziet maar ook geniet!

Succes !!!!!

Lieve groeten,
    Gerda

• 08 Juni 2011 - 19:50

Toine:

Nog even wat zorgzame vaderlijke woorden van je zwager :
    Kijk goed uit, niet te hard fietsen en te voet naar beneden als je voor een tweede keer zou gaan.
    Maar boven alles geniet, geniet ......GENIET van alles en iedereen.

TOY, TOY, TOY.

grtz

Toine

• 08 Juni 2011 - 20:11

Willy En Jeanet:

VIVA LA FRANCE VIVA LA FERRY VIVA LA JANSKE

Zet hem op SUPER FERRY
    Wij wensen je voor morgen heel veel succes met je fietstocht .We hopen dat je mooi weer krijgt dan kun je extra genieten van het uitzicht.
    Vanuit Holland TOY TOY TOY en 3 Kusjes
    Voor Joke... Ook jij bent een kanjer met je gezinnetje je doet het toch maar weer allemaal
    Ook een dikke kus voor Jou