Herstart sondevoeding - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Herstart sondevoeding - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Herstart sondevoeding

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 Juni 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren om zes uur kregen we inderdaad van opa Ijsje en oma Tumtum een telefoontje dat de rugzak met voeding was bezorgd. Wij waren op dat moment bij Karin en Quincy. Karin had ons namelijk uitgenodigd om bij haar te komen eten om op die manier wat extra werk uit mama's handen te nemen. De maaltijd bestond uit gebakken aardappelen, erwtjes en worteltjes en een worstje. Ik had met Karin geregeld dat ik een ei mocht eten en stroopwafels. Nadat ik dat op had wilde ik ook nog wel wat aardappels en erwtjes en deze heb ik dan ook met lekker veel saus naar binnen gewerkt. Voor het toetje was bij mij geen plek meer maar deze mocht ik mee naar huis nemen. Het telefoontje van opa was gelukkig niet eerder want op de hoogte van dat nieuws wilde ik nog maar een ding. Mijn rugzak ophalen en papa bellen dat de voeding een dag eerder was gekomen. Thuis dus vlug de pyjama aan en tandenpoetsen zodat de rugzak aan kon. De telefoon van papa was helaas even uitgevallen maar omdat hij had gezien dat ik had gebeld liet hij weten weer bereikbaar te zijn. Uiteindelijk kon ik hem dus vol energie vertellen wat voor rugzak ik heb gekregen en hoe de pomp eruit ziet en de kleur van de voeding zelf. Na al die indrukken en spanningen met daar aan toegevoegd een schep vermoeidheid maakte dan wel weer dat er een flinke huilbui uitkwam. Gelukkig hebben we mama dan nog in huis en de huilbui is dan ook vakkunig getroost waarna ik heerlijk op papa's plaats in slaap ben gevallen. Ik sliep al voordat ome Renier er was. Hij heeft namelijk tot en met vrijdag intrek genomen in mijn kamer om mama te ondersteunen nu papa in Frankrijk zit.
Vanmorgen vroeg, toen mama zich aan ging aankleden om te gaan werken, ben ik even gaan kijken of het echt zo was. Ja hoor, ome Renier lag in mijn bed en uiteindelijk zat hij ook aan de ontbijttafel met ons en Leanne. Wel is ons opgevallen, hij is niet gewend is om te ontbijten. Omdat we hem hier even op aangesproken hebben heeft hij uiteindelijk toch met veel moeite een boterham opgegeten, want als oom moet je toch het goede voorbeeld geven. Verder ben ik vandaag nog niet naar school geweest. Vandaag stond namlijk de speeltuin op he programma en dat was nog geen haalbare kaart. Ik heb me prima met Leanne en Meike vermaakt en gaande de dag is de draak steeds kleiner geworden. Vanavond zijn de laatste stroopwafels dan ook gegeten en morgen ga ik weer proberen om mee te eten met de rest. Door de start van de sondevoeding is wel mijn poep weer heel dun geworden. Maar dit weerhoud me er niet van om morgen school weer te gaan proberen. Na school naar het ziekenhuis en deze keer niet alleen met mama want Lieke mag mee. We mogen de boterhammen dan in de auto opeten.
Verder wil ik papa ook graag nog even een dikke slaapkus geven en ik hoop dat papa een beetje kan slapen nu donderdag steeds dichter bij komt.

Groetjes Janske

• 07 Juni 2011 - 21:39

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,
    Het zal in papa's bed wel lekker slapen.
    Knuffel ome Renier maar van ons voordat hij gaat werken en zorg dat hij wel zijn boterhammetje opeet.
    We zijn blij dat Draakje weer de aftocht blaast.
    Slaap lekker en we hopen dat je snel opknapt met de sonde-voeding.

Liefs en dikke knuffel,
    Oma Hanny en opa Frans

• 07 Juni 2011 - 22:06

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat fijn dat die draak weer is vertrokken.
    En ook fijn dat jij zo blij bent met je rugzak en toebehoren.
    Papa was zeker wel blij om jou stem weer even te horen, zeker met zo''n enthousiast verhaal van jou.
    Slaap je lekker en de hele nacht door op zijn plekje in bed ?
    Wat lief dat ome Renier er is om mama te helpen.
    Veel plezier op school morgen.
    En veel succes in het ziekenhuis.

Hou vol en zet ''m op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 Juni 2011 - 07:34

Lambert En Tineke:

Hallo Janske,

Dáár heb je wat aan hé, aan zo'n oom Renier. Fijn dat hij jullie komt steunen!!
    Was alles in orde in het ziekenhuis? Gelukkig krijg je nu alle voedingsstoffen binnen die je juist nú zo hard nodig hebt nu je energie-peil wat minder is. Hopelijk helpen ze jou de komende zware periode door!!
    Voor jullie allemaal: hou je goed deze week, nog een paar dagen en Ferry is weer thuis! Mét een koffer vol verhalen!!!

liefs van ons

• 08 Juni 2011 - 10:25

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag Janske!

Wat doe je dat toch weer allemaal dapper! Je bent een echte kanjer!
    Wat fijn dat ome Renier er is; en inderdaad boterhammen 's morgens horen erbij!
    Gelukkig weten jullie dat allemaal precies en dan kan ome Renier dat ook niet vergeten!

Mama doet het toch ook wel heel knap; de meiden alleen (met hulp) en dan ook nog werken en manlief op afstand suporteren, petje af!

Zet 'm op!

• 08 Juni 2011 - 20:16

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat fijn dat Ome reinier jullie tot steun is, en dat het draakje weer bijna is verdwenen, jouw papa en mama zijn echt kanjers, zo ver van elkaar en toch dichtbij om elkaar te steunen, petje af.
    Joke sterkte,

Heel veel gr.Fam.Vrienten

• 08 Juni 2011 - 20:40

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Fijn dat het zo leuk is met ome Renier daar en goed dat jullie hem leren ontbijten!
    Want geen goede dag zonder een goed ontbijt!

Joke we zijn trots op je!

Morgen met spanning bij de computer om Ferry te volgen!

Groetjes en knufjes van tante Angela