Gemotiveerd tot op het bot - Reisverslag uit Allemond, Frankrijk van Janske Beks - WaarBenJij.nu Gemotiveerd tot op het bot - Reisverslag uit Allemond, Frankrijk van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Gemotiveerd tot op het bot

Door: Papa

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 Juni 2011 | Frankrijk, Allemond

Dag lieve mensen,

Wat een rotzakken zijn jullie en met jullie bedoel ik inclusief mijn eigen team. De term rotzakken bedoel ik in deze in de beste zin van het woord. Iedereen heeft zijn mond dichtgehouden, maar toen ik rond de middag naar beneden ging om naar Alp d'Huzus te kijken zaten er ineens bekende koffie te drinken. Mijn eigen papa met zijn zus en mijn peettante tante Lien en haar man ome Harry. Wat een verrassing dat zij naar hier zijn gekomen om mij op deze bijzondere aan te moedigen. Het was ongelofelijk om te zien en zoveel mensen wisten ervan. Ze hadden ook nog spandoeken bij zich met hele grote foto's van mij met mijn dochters. Daarnaast allemaal hele mooie en lieve teksten van jullie om mij veel succes te wensen. Ongelofellijk wat een verrassing. Als ik dit morgen langs de weg zie staan kan het bijna niet anders dat het de zoveelste motivatie voor mij is om door te gaan.

Vanavond nemen papa, tante Lien en ome Harry zelfs de moeite om met zijn drieen op de berg te gaan overnachten. Zoals ik begrepen heb staan ze bij bocht 10 bij een kampvuur en koffie. Als ik ze morgenvroeg zie ben ik zo'n beetje op de helft van mijn beklimming en het zal me zeker weer kracht geven om door te gaan.

We zijn ook nog naar Alpe d'Huzus gaan kijken. Hierbij reed Eveline, de vrouw van een teamgenoot, ook mee en zij heeft de top gehaald. Wederom werd me op de top alles teveel en heb ik me even teruggetrokken. Wat een spanning er dan door mijn lichaam heen gaat is niet te beschrijven, maar het geeft me alleen maar meer houvast om morgen die top te bereiken.

Natuurlijk heb ik al jullie reacties via telefoontjes, SMS, mail, deze site, twitter, enzovoort gelezen en het enorme bedrag bekeken wat jullie gedoneerd hebben om mij te ondersteunen in mijn strijd van het fietsen tegen kanker. Alleen maar warme gevoelens, warme berichten en heel veel geld, zodat er nog meer geld is om onderzoek te facciliteren en er nog meer mensen kunnen genezen van kanker. Dit zorgt ervoor dat mijn vizier alleen maar naar voren gericht zal zijn.

Dan hoorde ik vandaag van het thuisfront het nieuws dat er weer een gezin getroffen is door kanker. Wat een klap in het gezicht. Maar er komt ook weer woede bij mij boven. Waarom? Deze woede zal ik morgen zeker gebruiken om nog eens extra op de pedalen te gaan staan.

Ik heb de Alpe d'Huez inmiddels een paar keer mogen zien. Wat een kracht en doorzettingsvermogen moet je hebben om deze berg zes keer op 1 dag te beklimmen. Als ik nu 's morgens wakker wordt en langs me kijk zie ik daar Leon liggen. Hij heeft deze prestatie al eens geleverd. Daar is het hem niet om te doen, hij hoeft niets meer te bewijzen. Toch gaat hij de uitdaging weer aan. Wat een topper en een ontzettende inspiratiebron voor mij.

Ook heb ik vandaag nog even via Skype contact gehad met Joke, Lieke en Janske. Meike was op dat moment bij Joepie. Voor hun doe ik het. Voor deze vier kanjers. Als ik het moment van vertrek nog voor de geest haal. Hoe Janske aan het strijden was met de dexa en met de voeding. Ik heb haar vandaag via Skype gezien en ze lachte. Ze was trots dat ze weer naar school was geweest en ze straalde weer heel veel kracht uit. Zij heeft mij nog even laten zien dat het heel veel pijn kan doen, maar dat je gewoon door moet gaan als je de top wilt halen. Zij heeft mij laten zien: Opgeven is geen optie!

Jullie weten het allang, maar dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik morgen tot het bot gemotiveerd ben.

Groetjes papa

• 08 Juni 2011 - 20:40

Lisette:

Hoi Ferry.

Dat is een super verrassing dat er familie is om aan te moedigen.
    Vanuit heusden heel veel sucses morgen en fiets ze.
    Ik had er 2 uur over gedaan. En geniet van de mensen langs de lijn. En Vooral in bocht 10.

Groetjes Lisette.

• 08 Juni 2011 - 20:43

Fam Kessels Ospel:

Hoi Ferry, ome Frans, pap en mam Bergmans, ik krijg er een brok van in mijn keel als ik jullie zo allemaal bij elkaar zie staan. Weet je waar ik al een paar dagen aan moet denken: toen jij geboren werd Ferry, een paar dagen daarna was het Koninginnedag en traditiegetrouw wordt er dan in Geldrop een wielerwedstrijd gereden. Zoals ieder jaar de gewoonte was gingen wij ook toen weer kijken naar het wielrennen, maar daarna gingen we dit keer ook kijken naar het babytje bij ome Frans en tante Gerry. Komt us gauw keeke, we hebbe unne zoon. En daar lag de kleine Ferry in zijn bedje, tijdens de wielerkoers, ik zie het nog zo voor me. En nu gaat die grote Ferry zelf als wielrenner de berg op en welke berg, de Alpe d'Huez zelfs en met wat voor een doel, super!!! Wij wensen jou morgen heel veel succes, geniet ervan als zul je vaak moeilijke (emotionele) momenten hebben. We leven vanuit Ospel met jullie mee enne...... de kaars brandt voor alle mensen (ook uit Ospel) die we kennen en meedoen!!!
    Groetjes en dikke knuffels aan iedereen Tanja, Paul, Manou en Jorn.

• 08 Juni 2011 - 20:46

Hallo Ferry,

Wat een verrassing voor jou, ik geloof goed dat het heel heftig is allemaal, wel erg fijn dat iedereen zo met jullie meeleeft, morgen branden de kaarsen de hele dag, heel.............. heel.............. veel......................sterkte morgen wij denken aan jullie,

• 08 Juni 2011 - 20:46

• 08 Juni 2011 - 20:51

Angela:

Hey Broertje,

Wat een verrassing he!
    Fijn dat je Janske vandaag weer hebt zien lachen, moet je goed doen.

Niemand zei dat het eenvoudig zou zijn, niemand heeft belooft dat het vanzelf zou gaan,
    maar;
    Geef, geef de moed niet op!
    Maar dat zit niet in jou aard en met de motivatie die jij hebt zal het je ook zeker lukken!

Heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel succes morgen en vooral GENIET ERVAN!!!!!!!!!!

Ik denk aan je:
    groetjes Angela

• 08 Juni 2011 - 21:02

Renier:

Ha Ferry,

Waarschijnlijk lig je nu net als Janske al heerlijk in dromenland want morgenvroeg gaat het gebeuren!! Die verrassing heb je zeker verdient. De emotionele rollercoast zit er weer goed in. Gelukkig wel op een andere manier dit keer!

Nou bij deze nogmaals veel succes morgen ookal ben ik er van overtuigd dat het je gaat redden. En net zoals je grote zus al zei: Geniet ervan.... van alle 21 (loodzware) bochten!!

Groetjes Renier

• 08 Juni 2011 - 21:24

Oma Hanny En Frans:

Heel veel succes voor morgen.
    Geniet van alle mooie momenten.
    We zullen aan je denken..
    Morgen steken we een kaarsje voor je aan.

• 08 Juni 2011 - 21:47

Goofie:

Haaai Ferry, jij slaapt al uren als het goed is, over 4u gaat je wekker natuurlijk. Wat geweldig dat je onverwacht bezoek kreeg en dat ze opwachten onderweg. Jij gaat het zeker redden!!! Zo fijn dat Janske weer beter gaat. En wat een doorzetster is het toch. Heeeel veeeel succes morgen. Ik ga zeker kijken of ik de super Janske wielen inclusief Janske's papa zie langs scheuren op tv. joehoeeeeeeee. Dikke suk6 knuffel Goofie

• 08 Juni 2011 - 22:14

Ome Tan:

Hé tut slaap je al ..............

it's the final countdown..............

we're gone win..........

geef, geef de moed niet op.................

vooruit die blauw / witte ...........vooruit FERRY BEKS

geef mij nu je angst ...............

ben zo benieuwd..............

zomaar wat songteksten die bij me komen opborrelen, hoop dat je deze op je headset hebt dan ga je zingend naar boven.

HOOG FERRY, FIETS OMHOOG FERRY, en bereik je goede doel

bon voyage (das frans, toch ?)

Ome Tan

• 08 Juni 2011 - 22:25

Gerda:

Hoi Ferry,

Uitgerust en uitgeslapen, nu gaat het echt beginnen.

De extra kaars voor jou heb ik zojuist aangestoken met een goede intentie dus dit gaat lukken!
    En met de aanmoediging van de verrassende supporters die vandaag zijn aangekomen komt dit helemaal goed.
    Ga ervoor en denk niet na maar laat alles los zodat je alle kracht kunt gebruiken.
    Ik wens je een super, super, super rit toe met een geweldig goed gevoel als je boven bent aangekomen.

Heel veel succes!

Lieve groeten,
    Gerda

• 08 Juni 2011 - 22:28

Joli Claes:

Bon Nuit, Ferry en fietsteam.

Jullie zullen nu wel slapen, als dat lukt teminste.
    Leuk he, die onverwachte suporters met spandoek .
    Ik zie dat alles al klaar ligt voor de grote uitdaging.
    Je mag morgen alles doen van mij; vloeken, schelden, tieren, huilen, maar vooral lachen en genieten.
    TUT zal je de hele rit superkrachten geven.
    Bocht 10 zal je omhoog schreeuwen.
    Iedereen thuis zal je de energie sturen die je nodig hebt.
    Maar die 4 dames thuis zullen je de oerkracht geven om die berg op te knallen en die top te halen.
    Ik zit voor de tv, en fiets in gedachten met je mee.
    Ik zal de ramen en deuren maar dicht houden, anders denkt de buurt dat ik gek geworden ben, want mezelf kennende zal ik jullie allemaal wel naar boven schreeuwen. haha.
    Ik wens jou [jullie] alle kracht, sterkte, liefde en energie en alles wat je nodig hebt om morgen jullie doel , de top, te bereiken.
    SUCCESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 08 Juni 2011 - 22:36

Bas & Sanne:

We zijn trots op je!!! We duimen.

• 09 Juni 2011 - 06:30

H & H & I:

JHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE SUPER FERRY (dit was onze vreugde kreet met flinke waterlanders toen we het telefoontje van Joke kregen dat jij de top hebt bereikt)
    Wat zit iedereen toch vol emoties vandaag maar het was echt heerlijk om te horen dat jij je prestaties van 1 keer de berg op al geleverd hebt.

HELE HELE HELE dikke knuffels en kusjes van Hans, Hariètte en Imke XXX

• 09 Juni 2011 - 07:30

Lambert En Tineke:

Hoi Ferry,

Wat een TOPPER ben je!! GEFELICITEERD !!!!!!!!!!
    Ik lees dat je al twee keer de top hebt gehaald. Wie weet wat er vandaag nog te gebeuren staat voor
    jou!
    Een heel bijzondere dag toegewenst!

groetjes, Lambert en Tineke

• 09 Juni 2011 - 09:20

Annick :

Waarschijnlijk ben je inmiddels al een heel eind.. of misschien zelfs al wel klaar? Maar ik ben natuurlijk druk aan het duimen geweest vanochtend. OP NAAR DE TOP! Met al die support moet het gewoon gaan lukken voor Super Janske en haar Super Papa!
    Groetjes van een supporter uit Utrecht.

• 09 Juni 2011 - 10:16

Ha Ferry en medefietsers

Geweldig, fantastisch, schitterend, te gek, keigoed, klasse, petje af, enz., enz., enz.
    Wij zijn zo verschrikkelijk trots op jou.
    Geen woorden voor.
    2x al omhoog geweest en de top bereikt.
    Wie weet waar de teller vanmiddag op staat.
    Succes voor de rest van de dag, maar jou doel is al bereikt, grote klasse.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 09 Juni 2011 - 18:02

Joli Claes:

Ha Ferry en medefietsers.

Ferry, jij hebt jouw teller op 4 gezet.
    1x was het doel, je hebt er 4x van gemaakt.
    Wat een Superprestatie.
    Met alle fietsers van vandaag en alle sponsoren hebben jullie meer dan 20 miljoen euro opgehaald.
    Absolute klasse.
    Petje af en een diepe buiging voor jullie allemaal.
    Proficiat met deze geweldige prestatie.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 09 Juni 2011 - 20:03

Fam Kessels Ospel:

He SUPER FERRY, niet 1 maar zelfs 4 x ben je de Alpe d'Huez opgeklommen, wat een prestatie!!!!! Maar met zo'n kanjers aan het thuisfront, de supporters in bocht 10, alle mensen die met jou meeleven en alle kaarsen die voor jou brandden vandaag, heb je natuurlijk superbenen gekregen. Je hebt natuurlijk flink afgezien en het zal emotioneel ook heel wat teweeg hebben gebracht, maar wat mag je trots zijn op jezelf!! Ferry, we zijn supertrots op jou en ga vanavond maar lekker los en pak er maar een lekker pilsje op! Proost! Dikke knuffels van Tanja, Paul, Manou en Jorn.