Het valt niet mee - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het valt niet mee - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het valt niet mee

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 Juni 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het valt niet mee vandaag. Het begint al direct in de ochtend als ik wakker wordt. Ik lig dan tussen papa en mama in en Lieke en Meike zijn inmiddels TV aan het kijken daar. Ik heb dan direct last van iedereen die me aanraakt en vervolgens wil ik meteen uit bed. Waarom, ik weet het niet want beneden kom ik niet verder dan de bank. Het eten gaat moeizaam en bij alles word ik verdrietig. Rond half 10 lijkt alles wat op te klaren. Ik speel met Lieke en Meike buiten en we gaan zelfs even bij Naomi spelen. Eenmaal daar gaat het weer mis. Op de trampo spelen daar is leuk maar niet met dexa erbij. Mama is er dan ook vlug bij om me op te halen. Ik mag een DVDtje uitkiezen en mama gaat verder met de plantjes in potten zetten. Na 5 minuten mis ik mama zo erg dat ik flink moet huilen. Ik mag mama daarna helpen met het zomergoed maar hier heb ik de puf eigenlijk helmaal niet voor. Daarom maar vlug eten en naar bed. Na het slapen voel ik me een stukje fitter. Ik speel en vermaak me best goed. Alleen is draak continue aan het zeuren om koekjes. Gelukkig hebben we kleine stroopwafels in huis waardoor draak zich redelijk voelt. Aan het einde van de middag hebben we nog bezoek gehad van oma Hanny en Frans. Ik weet me met hun redelijk goed te vermaken. De avondmaaltijd is lasagne. Iedereen in huis vindt dat lekker, behalve ik. Mijn avondmaaltijd bestaat uit 2 eieren en een stuk komkommer. Daarna ben ik gewoon te moe om mijn toetje nog te eten. Na de medicijnen ga ik alleen in bad want met mijn zusjes in bad gaan in deze week lukt niet omdat er dan altijd wel iets gebeurt waardoor ik ontroostbaar wordt. Als ik dan eenmaal ik mijn bed lig vind ik het geen goed idee dat mama mijn zusjes uit bad gaat halen. Ze moet me dan ook plechtig beloven dat ze weer bij mij komt kijken als Lieke en Meike in bed liggen. Natuurlijk ben ik zo moe dat ik al lig te slapen voordat mama terug komt.
Nog 3 dagen te gaan en er zit weer een dexa week op.

Groetjes Janske

• 02 Juni 2011 - 22:32

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Maar meisje toch, het zit je echt niet mee op dit moment.
    Ben je al zo moe, gaat ook die draak er zich weer mee bemoeien.
    Gelukkig heb je nog wel energie om een beetje mee te spelen met je zusjes.
    Doe maar rustig aan en rust maar veel tussen door.
    Hoe vervelend alles nu ook is, het aftellen is nu wel echt begonnen.
    Je hebt allebei je handjes [10 vingertjes] niet meer allemaal nodig.
    En de tijd gaat snel, al zal dat voor jullie absoluut niet zo voelen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 02 Juni 2011 - 22:34

Opa Ijsje:

Het is vandaag al ....3 juni.....

wat gaat het snel voor iedereen , behalve voor jou meidje . al dat gedoe met die draak...kan je die draak niet met de postbode meegeven ,is die 4 juni tenminste op zijn plaats waar hij thuishoort
    in zijn hok.

Vraag het morgen maar is als je de postbode ziet.

Slaap ze he.

• 02 Juni 2011 - 22:52

Opa Ijsje:

krijg ik ineens een idee ,,
    plak er maar een sticker op en stuur maar naar Opa ijsje.
    Ik weet er wel raad mee.

Ik heb er nog wel plaats voor

• 03 Juni 2011 - 05:58

Judith, Ron, Wout, ?:

Hummel, toch.
    Wat een worstel-dag heb je gehad.
    We denken aan jullie en duimen de blaren op de vingers dat die Dexa maar gauw mag vertrekken.

Zet 'm op!

Ps, weet je nog dat je bij ons was en mijn dikke buik hebt gezien? Daar zit de baby in...
    Zal ik jouw eens vertellen dat die buik nog wel een heel stukje groter is geworden...Wout vindt het een skippybal en test vaak hoe hard hij er op kan landen.
    Met de baby gaat alles hartstikke goed, we denken wel, als Wout zo enthousiast blijft, dat de baby straks bij de geboorte een helm op heeft om zichzelf alvast een beetje te beschermen, hihi!

• 03 Juni 2011 - 06:59

Goofie:

Haai lieve Janske, nou dat is toch echt niet leuk hoor!!! Weg met die draak. Heb je wel lekker geslapenvannacht?Ik hoop dat je je vandaag beter voelt. Hier in Zandvoort, zie ik het zonnetje al. Ik stuur hem nu jou kant op!!! Toy toy, zet hem op meis. Knuffel

• 03 Juni 2011 - 07:18

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    WAT EEN ROT KLIER DIE DEXA.
    DEZE KEER DOET HIJ WEL ERG ZIJN BEST OM HET JULLIE NOG MOEILIJKER TE MAKEN .
    DUS JIJ BENT WEER AAN DE STROOPWAFELS HUMMEL.
    JANSKE ALS PAPA EN MAMA EEN BANDJE INSPREKEN EN JIJ HEBT FOTO'S VAN HUN ZOU DAT KUNNEN HELPEN ?ALS JIJ JE ZO AKELIG ALLEEN VOELT?
    IK WEET HET OOK NIET MEISJE IK VOEL ALS BUITENSTAANDER ZELFS EEN GROTE ONMACHT,EN KRIJG ER EEN RAAR BUIKGEVOEL VAN.
    WAT MOET HET DAN WEL NIET ZIJN VOOR JOU OUDERS EN ZUSJES EN FAM. NONDE JU SORRY MOEST EVEN MEID
    JUDITH IK WEET EEN ANDERE MANIER HOE JIJ JOU BABY OP DE WERELD KUNT ZETTEN VEEL EENVOUDIGER.
    MIJN KLEINDOCHTERWAS MET DE OPVANG NAAR EEN SCHAAPSKOOI GEWEEST ,EN ZE HEEFT DE GEBOORTE VAN EEN LAM GEZIEN.
    ZE ZEI TEGEN MIJ OMA HET SCHAAP MOEST OVERGEVEN EN TOEN KWAM ER EEN BABY SCHAAP UIT ECHT WAAR HEB IK ZELF GEZIEN.
    DUS ZO KAN HET OOK JUDITH?FIJN DAT ALLES ZO GOED GAAT MET JOU EN DE BABY .
    JANSKE HEEL VEEL STERKTE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 03 Juni 2011 - 16:23

Tonny:

hop,hop,hop,Ferry naar de top.
    Heeeeeeeelveeeeeeeel succes.
    Ger en Tonny.

• 03 Juni 2011 - 19:49

Cor En Diny.:

Hallo super Janske.

Nou Janske nog even volhouden {nog 3 dagen schrijf je} als alles goed gaat is het stoute draakje dan niet meer bij jou.
    Het draakje wil jou ook niet met rust laten, ik denk dat het draakje er plezier in heeft om jou zo te plagen.{dat rot beest ook}.
    Wij hopen dat het vanaf volgende week beter met je zal gaan en je weer het vrolijke Janske bent dat fijn met je zusjes kan spelen.
    In ieder geval blijven wij voor jou duimen dat alles weer goed zal komen, het aller beste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Janske wil jij de groetjes van ons doen aan Papa, Mama en je zusjes Lieke en Meike.
    Houdoe he!!!!!!.

• 03 Juni 2011 - 20:00

Bertie En Berke:

Mer Janske toch!

Dat het vervelende draakje jou zo kan plagen en dat je er zoveel verdriet van hebt is helemaal niet leuk hoor. Als we konden stuurden we het naar de andere kant van de wereld.
    Janske misschioen helpt het als je gaat denken aan de verjaardag van Opa ijsje. Jij weet vast en zeker wel wanneer dat is. En als het een beetje beter gaat met jou, kun misschien wel iets moois voor hem maken, maar niet verklappen hoor, het moet een varrassing zijn.
    Oh ja heeft opa ijsje ook honingijsjes? Die lusten wij zo graag.
    Janske dat het draakje vlug mag verdwijnen en jij dan weer fijn kunt spelen en plezier maken.
    Heel veel groetjes uit Ospel van Bertie en Berke.