Hard gewerkt dit weekend - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Hard gewerkt dit weekend - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Hard gewerkt dit weekend

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 Mei 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het waren een paar dagen van hard werken voor iedereen. Voor mij was er natuurlijk het gevecht met de draak. De draak die niet echt wilde luisteren, maar het prima vond als hij werd bezig gehouden. Zo ging het op het feestje van Rens best goed. Het slapen is op zich een drama, maar dat is niets nieuws. Geborgenheid bij papa en mama zorgt er dan toch voor dat ik redelijk goed kan slapen. Het nadeel voor papa en mama is dat ik het nog regelmatig koud heb en daarom vind ik het fijn om er lekker warmpjes bij te liggen en dat is dan eigenlijk weer te warm voor papa en mama.
Mama kwam zaterdag ook pas laat naar bed, want mama heeft dit weekend twee avonddiensten gedraaid. Kei knap van haar dat ze dit nu alweer kan. Papa heeft van zaterdag op zondag ook niet veel geslapen, want hij zat vol met adrenaline. Zondagmorgen om zeven uur waren Jorg en Leon hier om samen de Grenslandklassieker te gaan rijden. De test voor papa om te kijken hoe hij er met fietsen voor staat. En ja, de druk is dan toch wel aanwezig, want veel tijd om nog harder te trainen heeft hij niet meer. Op 9 juni moet het echte werk gebeuren en dat is al over een paar weken. Gelukkig konden we zondagavond concluderen dat papa zijn conditie goed is. Hij heeft ruim 150 km gefietst en ruim 1500 hoogtemeters geklommen. Dit allemaal in niet echt het meest ideale weer. Veel wind, veel regen en toch ging het hem best goed af. Wij zijn dan ook reuze trots op hem, zeker toen hij ons zijn medaille liet zien. Ook Leon heeft laten zien dat hij klaar is voor de grote beklimming(en) en Jorg kan volgend jaar ook gerust mee doen met de Alpe d’Huzes, want hij heeft gefietst met het motto: “Opgeven is geen optie!” Als je papa nog wilt steunen in zijn strijd om te fietsen tegen kanker, dan kun je op de volgende link klikken: http://tyurl.org/HR38oh
Zondagmiddag ging mama dus weer werken en papa was fietsen, dus waren wij alleen thuis. Nee, natuurlijk niet. Oma Hanny en Frans kwamen oppassen en we hebben een hele gezellige middag gehad. Ook het draakje liet zich weer redelijk goed vermaken. Na het eten zijn we nog in bad geweest en daarna heerlijk naar bed, want vandaag was het weer de eerste schooldag na de vakantie. En voor mij niet alleen na de vakantie, want de week voor de vakantie heb ik in het ziekenhuis gelegen met een longontsteking en dus was het al drie weken geleden dat ik mijn klasgenootjes en mijn juffen had gezien.
Vanmorgen had ik heel veel moeite om wakker te worden. Heel raar is dat. In de vakantie ben ik meestal voor zeven uur wakker, maar nu ik naar school moest lag ik om half acht nog heerlijk warm tegen papa aan en had echt geen zin om op te staan. Ook op school lukte het mij nog niet om het draakje ineens aan de kant te zetten. Gelukkig was Lieke zo lief dat ze even bij mij in de klas is komen zitten en daarna lukte het wel weer. Zeker na de gymles ging het goed. Tijdens de gymlessen moesten we namelijk koprollen doen en toen ik aan de beurt was zei de juf tegen mij dat we het draakje op zijn kop gingen zetten. Daar moest ik zo om lachen dat ik het draakje maar meteen weg heb gestuurd. Alleen vanavond kwam hij nog heel even kijken en vervelen, maar ik heb gezegd dat hij over twee weken maar terug moet komen. Ik kan wel zeggen dat dit niet mag, maar hij komt toch. Dan maar beter om hem een beetje te vriend te houden.
Morgen moet ik me weer melden in het Eindhoven ziekenhuis. Morgen? Maar het is overmorgen toch pas woensdag? Dat klopt, maar woensdag heb ik iets anders te doen, als het goed is. Jullie moeten allemaal duimen dat het woensdag goed weer is, want dan moet het een hele speciale dag voor mij gaan worden. Ik weet zelf nog niet dat dit woensdag gaat plaatsvinden, want het kan nog afgelast worden. En om teleurstellingen te voorkomen hebben papa en mama dit nog niet tegen Meike, Lieke en mij verteld, maar in principe is woensdag mijn wensdag van Stichting Doe een Wens. We, ook papa en mama, hebben geen flauw idee wat er allemaal gaat gebeuren, dus spannend is het wel. Het enige wat verteld is, is dat het redelijk weer moet zijn, want anders wordt er een andere datum geprikt. Dus nogmaals allemaal duimen voor goed weer op woensdag, dan kan ik me laten verrassen.

Groetjes Janske

  • 16 Mei 2011 - 23:20

    Opa Ijsje:

    ik heb 2 duimen ingezet..

  • 17 Mei 2011 - 05:56

    Jolanda:

    nou dan maar duimen met z'n alle voor het mooie weer

  • 17 Mei 2011 - 07:04

    DORRY:

    HOI JANSKE EN FAM.
    NONDE KNOL WAT EEN DRUK WEEKEND.
    EN WAT ZAL JIJ GAAN ONDERNEMEN VAN DE STICHTING DOE EEN WENS??????????????????????????
    WAT EEN SLIMME JUF DIE ZEI DAT MET DE KOPROL DEXA OP ZIJN KOP MOEST.
    EN FERRIE JIJ HEBT GOUDEN BEENTJES GELOOF IK VERZEKER ZE MAAR EXTRA.
    NU EEN FIJNE DAG ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE STERKTE IN HET ZIEKENHUIS HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 17 Mei 2011 - 07:05

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Wat word er toch hard gewerkt in Heeze.
    Maar we doen ook vanuit hier duimen voor je dat het weer voor woensdag goed is.

    Eerst succes in Eindhoven

    Groetjes uit Leende

  • 17 Mei 2011 - 07:12

    Willeke:

    We gaan voor het mooi weer, en laten alle kaarsen branden!!

    Succes vandaag!!!
    Zet hem op.

    groetjes

  • 17 Mei 2011 - 09:32

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat zijn jullie druk geweest.
    Ook ik duim voor mooi weer op woensdag en ben heel benieuwd wat jij gaat ondernemen.
    Spannend!

    Voor vandaag veel succes in het ziekenhuis.

    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda


  • 17 Mei 2011 - 12:44

    Tante Door Ome Nol:

    hallo super janske en de rest

    zeker duimen we voor je net zo hard als we de kaarsjes laten branden voor je
    en veel sucses in ziekenhuis
    en voor woensdag een hele fijne dag toe gewenst met heel mooi weer
    .
    en wat jou mama betreft vind het ook heel knap van ze dat ze
    al avond dienst draait
    en jou papa die haalt de berg wel
    daar zullen we ook voor duimen en kaarsjes voor aan steken
    nou de groetjes aan allemaal en een dikke knuffel

  • 17 Mei 2011 - 13:18

    Bertie En Berke:

    Hoi,Hallo Janske.

    Natuurlijk duimen we voor jou dat het woensdag mooi weer zal zijn en daarbij wensen we jullie allemaal veel plezier.
    Ook hopen we dat het vandaag (dinsdag) in het ziekenhuis alles goed zal gaan.
    Een goed idee van de juf om het draakje op zijn kop te geven,oh nee te zetten.(het mag alletwee hoor!) Misschien ook iets voor de volgende keer als hij weer zo vervelend doet.
    Nou Janske en de rest van de familie allemaal de groetjes uit Ospel.
    Vele knussen van Bertie en Berke.

  • 17 Mei 2011 - 14:50

    Ineke En Peter:

    Héél knap, wat jullie allemaal, ieder op zijn eigen manier gepresteerd hebben. We hopen, dat in het ziekenhuis morgen alles naar wens is. En natuurlijk duimen we volop voor goed weer woensdag.
    De verwachtingen hier in Limburg zijn heel redelijk. Nu maar hopen dat dat ook zo is op de plaats waar jullie hopelijk een onvergetelijke dag gaan beleven.
    Veel liefs van ons.

  • 17 Mei 2011 - 18:37

    Janny:

    Hallo Super janske en Familie,

    De duimen draaien en de kaarsen branden voor goed weer, dus dat gaat zeker lukken.
    Wat goed van je dat je het draakje op zijn kop hebt gezet, kan hij ook een beetje misselijk worden ha ha.....
    Geef papa maar complimentjes voor zijn doorzettingsvermogen,het fietsen op de alpe d'Huzes gaat zeker lukken, daar hebben wij alle vertrouwen in.

    Veel plezier morgen, heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

  • 17 Mei 2011 - 19:43

    Nicole Van Gaal:

    Hey Janske

    Vandaag alles goed gegaan in Eindhoven? Ik hoop van wel... Vandaag weer lekker naar school geweest.
    Heeft de draak zijn koffer al gepakt? Ik hoop van wel want die rotzak kun je morgen natuurlijk niet gebruiken een heerlijk dagje uit met doe een wens!
    Ik zal duimen voor een goed weertje voor morgen. En geniet er maar lekker van.

    X Nicole

  • 17 Mei 2011 - 21:45

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Wat een drukte dit weekend.
    En wat knap gedaan van jullie allemaal.
    Ik duim me suf.
    Spannend.........

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 2266354

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: