Nog geen idee - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Nog geen idee - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Nog geen idee

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Mei 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Op dinsdag naar het ziekenhuis gaan is toch raar. Het zit zo in het systeem thuis dat vandaag gewoon ook echt aanvoelt als een woensdag. Waarom ik eigenlijk een dag eerder moet gaan weet ik niet. Ik ben er ook niet mee bezig, het zal wel zijn redenen hebben.
Eenmaal in het ziekenhuis bleken de bloedjes weer goed te zijn. Ik heb dus weer 100% van de chemo Kaspers gekregen en mag ook thuis gewoon 100% chemo krijgen deze week. Verder heb ik van de oncoloog groen licht gekregen. Ik zag daarbij aan papa dat hij blij was om dat te horen al heb ik nog steeds geen idee waar het over gaat. Verder heb ik de zusters in het ziekenhuis nog wat extra werk bezorgd. Ik heb namelijk een klein ongelukje gehad. Normaal als ik naar de WC moet om te poepen heb ik tijd genoeg. Vandaag was dit echter niet het geval. Ik was te laat en ik kan je vertellen dat dat veel viezigheid geeft. Alles zat vol. Ikzelf, mijn kleren, de WC en de vloer. Het was dus echt een vieze bedoeling. Dus terwijl papa mij weer helemaal opfriste heeft de zuster flink haar best moeten doen op de rest.
Weer thuis vroeg Leanne me wat ik in het ziekenhuis allemaal had gedaan. Mijn antwoord daarop was: in de ballenbak gespeeld en gekleurd. Ik zag dat Leanne hier raar van opkeek. Ze vroeg dan ook of er nog andere dingen gedaan waren in het ziekenhuis. Het antwoord daarop was kort. O ja, ik heb ook nog even een prikje in mijn buik gehad voor de chemo Kaspers. Zo zie je maar weer dat ik als kind heel anders naar de wereld kijk dan papa en mama. Ik leef van dag tot dag en denk niet na over morgen. Papa en mama zijn al bijna twee jaar bezig met knokken op volle zee. Ze zijn mijn houvast in de slechte dagen en mijn ontspanning in de goede. Ze hebben nauwelijks tijd voor zichzelf en dat begint zijn tol te eisen. Aan het begin was er nog energie genoeg maar inmiddels zitten ze al een hele poos diep in hun reserves. De oncoloog zei dan ook niet voor niets vandaag tegen papa dat de laatste loodjes de zwaarste zijn. Er is bijna geen energie meer om nieuwe stappen te zetten maar het moet toch gebeuren. Het kan dan ook niet snel genoeg 2 augustus zijn. Natuurlijk weten we allemaal dan ik niet klaar ben 3 augustus maar het doel is vanaf die dag wel anders. Nu zijn we mijn lijf nog aan het afbreken en vanaf die dag kan het herstel beginnen.

Dan nog even over morgen. Lieke, Meike en ik weten nog van niets maar papa en mama weten niet veel meer. Zij weten alleen maar dat de wensdag doorgaat en dat we om half 10 thuis worden opgehaald thuis. Verder moesten ze donderdag vrij houden om bij te komen van mijn wensdag. Dat is dan ook alles wat ik jullie over de dag van morgen kan vertellen. De grote vraag is dan ook of ik morgenavond nog genoeg energie heb om jullie iets te laten weten. Lukt het niet dan komt het echt zo vlug mogelijk. Voor nu slaap lekker.

Groetjes Janske

• 17 Mei 2011 - 20:34

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat heb jij toch een super papa en mama !
    Papa die zo geweldig fietst (Gefeliciteerd echt knap !!) en mama die al avonddiensten draaid.
    KANJERS XXX
    HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel plezier morgen maar wij weten zeker dat dat gaat lukken :)

Nu lekker slapen zodat je morgen goed fit bent.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 17 Mei 2011 - 20:59

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Wat heerlijk dat het morgen doorgaat, ook al weet (bijna) niemand wat er gaat gebeuren.
    En dan de bekende laatste loodjes.... Ja ja, helaas horen ze erbij.
    Dat jouw mama en papa kunnen knokken dat weten we. Petje af. Gelukkig is het eerste deel van de wedstrijd bijna afglopen.
    Wat en prachtige foto, papa met z'n 3 meiden op de fiets en zonder draak!
    Heel veel plezier morgen.
    Een dikke kus voor jullie alle vijf.

• 17 Mei 2011 - 21:30

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Nou wat spannend wordt het morgen , wij wensen jullie 5en veel plezier en een fijne dag
    Als het kan en jullie zijn op tijd thuis moet je maar effen bellen , dan komen wij graag even langs om te horen hoe het op jullie vergaan is op jou wensdag en toch ook wel beeje wensdag van Papa Mama Lieke en Meike , want ook zij hebben het net als jij DIK en DIK verdient.
    Veel plezier morgen.

En Papa goed gedaan jongen.

• 17 Mei 2011 - 21:53

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Het bezoek aan het ziekenhuis verliep weer op rolletjes.
    Op dat ene ding na dan, och een ongelukje kan gebeuren.
    Ik duim me nog steeds suf.
    Heeeeeeel veeeeeel plezier morgen met ................????????????????
    Ik ben zeer benieuwd.
    We horen [lezen] het wel.
    Geniet, geniet , geniet.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxx

• 17 Mei 2011 - 21:55

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Hierboven is al weer vanalles gezegd waar ik het helemaal mee eens ben.
    Janske je hebt Super ouders die op hun tandvlees lopen maar toch telkens weer ergens energie vandaan halen om door te gaan en klaar te staan.
    Morgen een dag om energie op te doen!

Geniet ervan allemaal!!!!

Heel veel plezier!!!!!

Dikke knuffels van tante Angela

• 17 Mei 2011 - 21:56

Angela:

Ferry gefeliciteerd met je 'eerste' prijs.

Groetjes Angela

• 18 Mei 2011 - 06:03

Jolanda:

heel veel plezier vandaag

• 18 Mei 2011 - 06:10

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag lief gezin,

Heel veel plezier vandaag, laat de batterij maar weer een stukkie op!
    We duimen!

Zet 'm op!

• 18 Mei 2011 - 08:39

Ellen:

Heel veel plezier vandaag kanjers! Geniet ervan samen!

• 18 Mei 2011 - 11:21

Corina Wanders:

Geniet ervan vandaag!!!!!
    Ik heb al berichten gehoord over een roze limo en een vliegtuig? Dan komt het wel goed vandaag geloof ik ;)

Groetjes Corina

• 18 Mei 2011 - 13:09

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    HEERLIJK DAT NIEUWS UIT HET ZIEKENHUIS.
    EN EEN KEER ALLES ONDER POEPEN MAG WEL ALS JE ER MAAR GEEN GEWOONTE VAN MAAKT HUMMEL.
    INDERDAAD 2AUGUSTES MOET JIJ KLAAR ZIJN MET KUREN.
    EN DAT JULLIE HELEMAAL OP ZIJN IS TOCH NORMAAL.
    WIE KAN ZO IETS ONMENSELIJKS BELEVEN ZONDER AAN DE PIN TE RAKEN?????????????????????????????
    MAAR WEDEROM JULLIE HEBBEN GEEN KEUS.
    EN DAT JULLIE IEDER VOOR ZICH 200 PROC INZET TONEN WETEN WIJ ALLEMAAL KANJERS.
    STERKTE STERKTE EN KIJK NIET MEER ACHTEROM ,IK HEB GOED LULLEN WEET IK WEL, MAAR JULLIE MOETEN NOG VERDER WIJ STEUNEN JULLIE EEN DIKKE VETTE DORRY