Hetzelfde liedje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Hetzelfde liedje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Hetzelfde liedje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

14 Mei 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ten eerste wil ik Joli natuurlijk van harte feliciteren met het behalen van haar Sarah-leeftijd. Ik begrijp dat ze vandaag nog een feestje tegoed heeft en ik wil haar dan ook heel veel plezier toewensen. Natuurlijk ook namens Lieke, Meike, papa en mama.
Bij deze wil ik ook Rens feliciteren, want die wordt vandaag alweer zeven jaar. Vanmiddag kom ik nog naar je toe om je ook in het echt te feliciteren. Natuurlijk ook dit namens de rest van ons gezin.
Dan even over hoe het met mij gaat. Eigenlijk kan ik daar heel kort en simpel in zijn. Het is weer hetzelfde liedje als we inmiddels kennen tijdens de Dexa weken. Moe, koud, verveeld, boos, wel honger, niet willen eten en ga zo nog maar een tijdje door. Wat er nu heel erg is bijgekomen is de angst om alleen te zijn. Een klein voorbeeld is dat Lieke nu een nachtje logeren is bij Imke. In eerste instantie vind ik dat heel leuk voor haar. Als ze dan eenmaal weg is, word ik toch wel heel verdrietig en zeg ik wel duizend keer dat ik Lieke heel erg ga missen. Ik ben dan ook bijna niet te troosten. Toen ik gisteren dan ook naar bed ging, miste ik Lieke nog heel erg. Ik heb gevraagd of ik een pyjama van Lieke in mijn bed mocht en zo ben ik in slaap gevallen. Met de pyjama van Lieke heel dicht bij me. Vannacht ben ik een paar keer wakker geworden en ondanks dat ik tussen papa en mama in lag, was telkens het eerste wat ik zie: “Waar is Lieke’s pyjama?” Als ik die dan weer dicht bij me had, viel ik weer lekker in slaap.
Eigenlijk kan ik wel weer zeggen dat het een kwestie is van de tijd doorkomen. Vanmiddag met het feestje van Rens zal dat wel lukken en dan zijn we alweer bijna door deze Dexa periode heen. De laatste loodjes zijn wel zwaar, maar het afstickeren van de dagen geeft toch ook een goed gevoel.

Groetjes Janske

• 14 Mei 2011 - 09:17

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wil die vervelende draak ook al niet op vakantie gaan?
    Schop hem maar buiten, en zeg dat hij voor straf niet mee naar het feestje van Rens mag.
    Je doet het goed hoor meis, ondanks die kl.....draak.
    Het zit er weer bijna op, en dan kun je weer een dexaperiode afstrepen.
    Je moet maar denken dat er niet zo veel meer komen en dan kun je die draak uit je leven bannen.
    Ik wens je een gezellig feestje vanmiddag en nog een rustige zondag.
    En maandag weer naar school, dat zal wel weer even wennen zijn.

Rens, van harte mat je 7 jaar.

Iedereen bedankt voor de felicitaties voor het bereiken van mijn Sarah-leeftijd.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxx

• 14 Mei 2011 - 11:21

HOI JANSKE EN FAM.
    DAT JIJ LIEKE MIST IS ALLEEN MAAR GOED ,DE REDEN IS OMDAT JULLIE ZOVEEL OM ELKAAR GEVEN HUMMEL.
    EN DEXA ZUL JIJ NOG ER BIJ MOETEN NEMEN, HET ZAL NIET ANDERS GAAN MEISJE ANDERS HADDEN DE DOKTOREN ER AL LANG IETS VOOR GEGEVEN SCHAT.
    JE EENZAAM VOELEN IS GEWOON EEN AKELIG ROT GEVOEL EN DAN JOU HUMEUR WAT JE NIET IN DE HAND HEBT ,EN OOK NOG EENS KOUD NONDE JU WAT VEEL JANSKE MAAR HET BEGINT TE KORTEN HUMMEL NU HEEL VEEL ZELFS KNOER VEEL STERKTE JANSKE EN FAM. EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 14 Mei 2011 - 11:34

DORRY:

RENS HARTELIJK GEFELICITEERD EEN HELE LEUKE DAG EN EEN KEI GOED NIEUW LEVENSJAAR KEREL WAS IK BIJNA VERGETEN, WAT EEN MUTS BEN IK DORRY

• 14 Mei 2011 - 16:24

Ellen:

Gefeliciteerd Rens en Joli!
    En lieve SUPER Janske, veel succes met dat draakje klein te houden, laat hem maar eens zien wie de baas is!
    Heel veel liefs!

• 14 Mei 2011 - 20:18

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat fijn dat jullie een fijne vakantie gehad hebben, en wat vervelend van de dexa draak dat hij je zo blijft vervelen, niet aardig, stuur hem maar vlug de deur uit.
    Ik hoop dat je het vanmiddag naar je zin hebt gehad bijRens (gefeliciteerd Rens), en lekker hebt kunnen spelen.
    wij hpen dat je het weer wat warmer krijgt en lekker kunt slapen want dat is wel belangrijk, geniet nog van de zondag, en dan hopen wij dat je volgende week weer lekker naar school toe kunt.
    Joli ook nog gefeliciteerd,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 15 Mei 2011 - 05:52

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag Janske,

Pfff, gelukkig is de draak weer bijna weg want dit kost toch wel veel energie voor allemaal!
    Jullie doen het geweldig, hoor!

Rens, een dikke proficiat voor je verjaardag!

Zet 'm op!

• 15 Mei 2011 - 08:37

HOI JANSKE EN FAM.
    WEER EEN DAG EN NACHT OM MET DIE KLIERKOP.DIE JOU BEHOORLIJK EEN POEPJE LAAT RIUKEN.
    JIJ ZAL NOG WEL UIT JOU EVENWICHT ZIJN ?MAAR HET IS WEER BIJNA OM MEID.
    HET IS NIET ZO'N FIJN WEER .MAAR WIJ KUNNEN OOK EEN JAS AANDOEN.
    IK HOOP DAT ER TOCH NOG EEN FIJNE ZONDAG IN HET VERSCHIET LIGT VOOR IEDEREEN.
    MORGEN WEER NAAR SCHOOL ALS HER GAAT HUMMEL.
    NU ALLEMAAL DE VETTE GROETEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 16 Mei 2011 - 07:48

HOI JANSKE EN FAM.
    BEN JIJ WEER NAAR SCHOOL HUMMEL?
    GAAT HET EEN BEETJE?
    IK DENK DAT JULLIE HET NOG ERG ZWAAR HEBBEN MET DEXA MAAR HIJ VERTREKT VANDAAG OF MORGEN ,EN DAN KUNNEN JULLIE WEER BIJKOMEN VOOR EEN PAAR WEEKJES.
    DE VETTE GROETEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 16 Mei 2011 - 09:09

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Ben jij vandaag, na de heerlijke vakantie, weer naar school?
    En is dat drakenbeestje nu weer verdwenen of heb jij er nog last van?

Op Rens z'n feestje zag ik jou heerlijk knabbelen aan de praprikachips, met en zonder sokjes over je handjes. En verse praprika in reepjes vond jij ook lekker zag ik.
    Limonade drinken gaat ook heel speciaal op de "Janske"manier! Heel leuk.
    Maar de bedoeling is dat jij het allemaal binnenkrijgt en dat lukte jou prima.

Ik hoop dat jij snel weer lekker in je velletje zit en weer kan genieten van de leuke dingen.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 16 Mei 2011 - 20:24

Monique Fiers:

Hallo Janske en Familie,

ik heb al een paar keer op je site gekeken en je verslagen gelezen je bent een echte Kanjer hoor
    Bij onze zoon Daan is op 7 febr 2007 ook Leukemie vastgesteld hij kreeg op 20 maart 2009 zijn laatse behandeling en is nu helemaal hersteld nog een klein jaar te gaan en dan zitten er voor ons de 5 jaar op het blijft altijd spannend om weer op controle te gaan maar net als jij is ook onze Daan een hele stoere Kanjer die zich niet klein laat krijgen.
    Ik blijf regelmatig op je site kijken en wens je heel veel succes met de laatste loodjes maar dat gaat je zeker lukken!!!
    Ik las ook dat jullie naar de Tarpania hoeve zijn geweest en dat jullie daar de Fam Rooijakkers hebben ontmoet wij zijn hun tegengekomen in het ZH in Tilburg en hebben ook nog steeeds contact met elkaar zo zie je maar weer hoe klein het wereldje eigenlijk is

Zet h´m op!!!

Groetjes van Fam Fiers
    monique"hamoniq.nl

• 16 Mei 2011 - 21:34

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Wat heb je het weer goed gedaan op het feestje van Rens, volgens mij had het draakje naar Joli geluisterd en was hij voor straf thuis gebleven. Je had wel minder energie maar met de energie die je had heb je toch nog mee kunnen spelen met je neefjes en nichtjes. En winnen van ome Hans met het muizenspel vond je helemaal geweldig. Kei goed van jou.

Hopelijk is het draakje daarna niet extra vervelend geweest en ben je vandaag naar school geweest. Ik had vanochtend nog snel gezwaaid naar Meike en Karin die op weg waren naar school om denk ik Lieke en jou op te halen.
    Als ik het goed heb moet je morgen weer naar het ziekenhuis; Heel veel succes!!!

Hele dikke knuffel van tante Angela