Vandaag ging Sietske mee - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Vandaag ging Sietske mee - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Vandaag ging Sietske mee

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 April 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Als jullie gisteren mijn klinische les goed hebben gelezen, dan weten jullie nu hoeveel procent Chemo Kaspers ik heb gekregen. Mijn leukocyten waren vandaag 2,8. Nu mogen jullie mij zeggen hoeveel procent Chemo Kaspers ik vandaag heb gehad, dan kan ik het nu weer over de dag van vandaag hebben.
Vanmorgen ben ik natuurlijk eerst een paar uurtjes naar school geweest. Rond half elf, kwart voor elf, komt papa mij altijd halen. Wij zijn dan meestal nog buiten aan het spelen, dus heb ik mijn jas al aan en hoef ik alleen mijn rugzak te pakken. Zo ook vandaag, alleen kwam papa niet alleen. Dat was een hele grote verrassing voor mij. Bij Sietske op school hadden de juffen en meesters vandaag een studiedag en dus was Sietske vandaag vrij. Papa kwam haar tegen bij opa IJsje en oma Tumtum en vroeg of ze zin had om mee te gaan. Dat had ze wel en dat vond ik dan weer kei gaaf.
Natuurlijk heb ik Sietske wegwijs gemaakt in het ziekenhuis. Ze was al een keer eerder mee geweest, maar dat was alweer een hele poos geleden. Het voordeel vandaag was ook nog eens dat er een WII op mijn kamer stond. We hebben hier verschillende spelletjes opgespeeld zoals tennissen, skiën en bobsleeën. Natuurlijk hebben we ook nog even Super Mario gespeeld, maar dat vond ik wel heel erg moeilijk.
De tekeningen voor de Cliniclowns die ik vorige week heb gegeven, om te zorgen dat ze snel beter zouden worden, hebben gewerkt. Ze waren er vandaag weer, alleen zijn ze niet op mijn kamer geweest. Dat kwam doordat de deur een beetje vreemd deed. Telkens ging de deur open en dicht op momenten dat het net andersom moest zijn. We hebben er met zijn alle hartelijk om gelachen. Ik moest ook nog even naar het toilet en toen dachten de Cliniclowns dat de wc-deur mij had opgegeten. Ze probeerden dit papa uit te leggen, maar papa kon er niet om lachen. Hij vond dat de Cliniclowns maar moesten zorgen dat ik weer terug kwam. Toen hebben de Cliniclowns een goed gesprek gehad met de wc-deur. Ze vroegen eerst of ik nog achter de deur zat en dat was zo. Daarna vroegen ze of ik deur de deur mocht en ze hadden nog meer van dat soort woord grappen. Toen ik klaar was op de wc, ging de deur gewoon weer open en was iedereen weer blij. Ook Sietske vond de Cliniclowns heel erg leuk.
We zijn ook nog naar de speelkamer geweest en samen met Sietske heb ik ook nog een paar rondjes gefietst over de afdeling. Het was echt wel leuk dat Sietske erbij was. Natuurlijk werden tussendoor de medische zaken ook nog gedaan, maar dat is inmiddels wekelijkse kost. Toen de Chemo Kaspers erin zaten zijn we met zijn drieën nog lekker gaan eten.
Thuis hebben Sietske en Rens nog een poosje bij ons gespeeld. Samen met Lieke ben ik al een paar dagen aan het oefenen om te fietsen zonder zijwieltjes. Meestal doen we dat bij opa en oma. Vandaag wilde ik dat ook thuis doen op Lieke’s fiets. Sietske heeft me daarbij geholpen en eigenlijk ging dat best goed. Lieke heeft vandaag samen met mama de traktaties voor school gemaakt. Morgen is Lieke al jarig op school en zaterdag wordt ze echt 6 jaar. De traktaties zijn heel mooi en lekker geworden en ik heb er al foto’s van, maar die krijgen jullie morgen pas te zien.

Groetjes Janske

• 14 April 2011 - 05:52

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Als ik goed heb gelezen heb jij 100 % gekregen. Goed gedaan meisje.
    En wat leuk dat Sietske mee is geweest.
    Nog even en jij kan alleen fietsen zonder zijwieltjes.
    Tegen het weekend wordt het weer mooi weer en dan kan jij lekker veel oefenen.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 14 April 2011 - 06:27

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN DE REST.
    WAT GAAF DAT SIETSKE MEE GING EN JOU FIETSEN ZONDER ZIJWIELTJES AAN HET LEREN IS.
    WEER BEST GOED IN HET ZIEKENHUIS HUMMEL.
    EN NU ZATERDAG LIEKE ECHT 6 JAAR HIEP HIEP HOERA .
    LIEKE EEN KEI LEUKE DAG MET VEEL LOL ZONNESCHIJN EN WAT OOK BELANGRIJK IS HEEL VEEL CADEAUTJES MEIS.EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 14 April 2011 - 20:02

Nikki En Jannie:

Haa janske,

Leuk dat Sietske met je mee ging naar het ziekenhuis.
    Knap hoor fietsen zonder zijwieltjes en een klein beetje hulp.
    Wens je Lieke van ons een hele fijne verjaardag

Groetjes Nikki en Jannie

• 14 April 2011 - 20:55

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat gezellig dat Sietske jou op school op kwam halen en gezellig mee naar het ziekenhuis ging, wat een rare clowns die clinicclowns, waren ze jou een beetje aan het plagen? Wel grappig hun woordspelingen. En heb je van Sietske kunnen winnen met de spelletjes?
    SuperrJanske dat je zo goed aan het oefenen bent om te leren fietsen zonder zijwieltjes, komt goed.
    Hmm... ben benieuwd hoe de traktaties eruit zullen zien, maar ik denk heel erg mooi dat is jullie wel toevertrouwd.
    Lieke veel plezier morgen op school, alvast een beetje jarig, gezellig,

Groetjes van de Fam.Vrienten