Even bij Lieke in de klas - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Even bij Lieke in de klas - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Even bij Lieke in de klas

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

14 April 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag begonnen de feestdagen voor Lieke echt. Vandaag vierde ze haar verjaardag op school en dus mocht ze trakteren. Ze zag er heel mooi uit. Dat kwam door haar mooie feestjurk, maar natuurlijk ook doordat tante Angela gisteren Lieke’s haar had ingevlochten. Ze had twee hele mooie vlechten.
Vanmorgen was het dan ook geen enkel probleem om op tijd klaar te zijn om naar school te gaan. We mochten allemaal mee, want als de kleuters hun verjaardag in de klas vieren, dan mag het hele gezin daarbij aanwezig zijn. Voor mij betekende dat ik niet in mijn eigen klas begon, maar in de klas van Lieke. Lieke voelde zicht echt jarig en mocht op de stoel van de juf zitten. Ook Meike voelde zich al echt thuis en ging dan ook direct keurig in de kring zitten en ook tijdens de muziekoptocht deed Meike vrolijk mee. Voor mij was het natuurlijk allemaal wel redelijk bekend, als is het toch even wennen als je in een andere klas zit.
Het feestje duurde een hele tijd en in die tijd hebben we veel leuke dingen gedaan. We hebben gezongen en gedanst. Lieke heeft het feestvarken gezocht en papa heeft Lieke moeten zoeken. Lieke heeft de kaarsjes uitgeblazen en natuurlijk werd Lieke door iedereen gefeliciteerd en Lieke heeft haar traktaties uitgedeeld. We hebben overigens heel hard gezongen, want de juf vertelde dat papa, mama, Meike en ik nu bij Lieke in de klas zaten, maar ze zag ook regelmatig Leanne, Karin en opa IJsje aan de schoolpoort staan. De klas moest zo hard zingen dat ook zij zouden horen dat er voor Lieke gezongen werd. Om het iets makkelijker te maken werd het raam opengezet en ik weet zeker dat heel Heeze het gehoord heeft. Wat kan die klas hard zingen.
Na alle feestelijkheden was het tijd voor mij om weer naar mijn klas te gaan. Lieke zou mij wel even brengen en ook papa, mama en Meike liepen mee. Lieke ging mee de klas in om mij netjes bij de juf “af te leveren”. Dat vond mijn juf wel leuk dat er een jarige job in de klas kwam en dus heeft mijn klas ook nog voor Lieke gezongen. Lieke mocht op de stoel gaan staan en ik mocht er langs ook op de stoel gaan staan. Ja, dan ben je wel heel erg trots op je grote zus.
Dan even over iets heel anders, want ik begin nu duidelijk verschil te merken op de dagen dat ik de Chemo Kaspers via het infuus krijg. Misschien komt het wel doordat ik me de rest van de week zo goed voel, maar op de dag dat ik de Chinese Chemo Kaspers krijg en de 24 uur erna, ben ik niet zo fit. Dat merk je aan bijna alles. Het eten, het slapen, mijn humeur en ga zo maar door. Gelukkig weten we waar dit door komt. Bij Meike is dat anders. Gisteren vertelde ze op Joepie al dat Meike niet helemaal fit was, wat met name bleek uit het feit dat Meike niet goed at. En als Meike niet goed eet, dan weet je het wel. Vanmiddag na haar middagdutje had ze dan ook koorts. Ruim 39 graden. Gelukkig had ze nergens pijn en vanavond heeft ze toch nog een beetje gegeten. Ze heeft goed gedronken en ze is heerlijk gaan slapen. Nu maar hopen dat ze op tijd weer fit is voor het feestweekend.

Groetjes Janske

• 14 April 2011 - 21:13

Janny:

Ha Super Janske en Familie,

Oh........... waren jullie dat die zo hard aan het zingen waren vandaag, ik dacht al waar komt dat geluid van die zingende kindertjes toch vandaan.
    Dat was wel feesten vandaag op school, gezellig zo met z'n allen.
    Nu maar hopen dat jij je weer wat fitter gaat voelen na de chemo, en ook voor Meike dat ze snel weer koorstvrij is zodat ze het weekend lekker mee kan feesten.
    Morgen nog een dagje naar school en weer genieten van het mooie weer,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 14 April 2011 - 22:23

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Wij hoorde jullie zingen , helemaal op de Somerenseweg
    Nou nou ,, als wij die lekkere taartjes zien en dat gezellig feestje , zijn wij benieuwd hoe het zondag dan wel moet zijn . als wij op het grote mensen feest van Lieke komen .
    En zaterdag hebben wij begrepen is het GROTE KINDERFEEST ,,tjonge jonge jonge wat een bofkontjes 3 dagen feest.
    En gelukkig kan jij lekker meedoen in de grote polonaise.

• 15 April 2011 - 06:00

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag feestvierders,

Wat een gezelligheid, mooie vlechten, mooie feestkleren en een pracht traktatie!
    Dat zal wel erg gezellig zijn geweest!
    Hoe is het met Meike?
    Wel fijn om te weten waar jouw humeurdipje vandaan komt; daar kan weer rekening mee gehouden worden.
    Fijne dag vandaag!

Zet 'm op!

• 15 April 2011 - 07:06

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN DE REST.
    WAT EEN FEEST ZEG EN DAN DAT FEESTVARKEN VLECHTEN EEN FEESTJURK EEN KEI MOOIE EN LEKKERE TRAKTATIE EN GA ZO MAAR DOOR.
    TOEN IK PACO UITLIET BEN IK GESTOPT EN LANGS DE KANT GAAN STAAN WANT IK HOORDE HEEL HARD ZINGEN EN DACHT DAAR KOMT EEN HELE SCHOOL LEERLINGEN AAN OP DE FIETS,MAAR ER KWAM NIETS NU WEET IK DUS DAT HET ZINGEN VOOR LIEKE WAS.
    HUMMEL DAT JIJ NIET HELEMAAL IN ORDE BENT NA DE CHEMO LIJKT MIJ NORMAAL JE KRIJGT ZOVEE LKASPERTJES IN JE LIJFJE EN DIE MOETEN DE BOOSDOENERS VERSLAAN BINNEN IN JOU DUS EEN HEEL GEVECHT MEISJE MAAR DE KASPER SOLDAATJES GAAN WINNEN .
    MEIKE WAT IS ER MET JOU ?JIJ KRIJGT TOCH GEEN GRIEP OF ZO IETS?
    WANT ER MOET GEFEEST WORDEN ZONDAG EN ZATERDAG.
    IK WENS JULLIE EENKEI FIJN WEKEND ZONDER AL TE VEEL ZORGEN .
    LIEKE LAAT JE MAAR VEEL VERWENNEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 15 April 2011 - 07:07

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een feest weer. Lieke is ook wel echt jarig zo. Wat een mooie jurk.
    En Meike weer vlug beter worden meid.........dit word een weekend dat je niet mag missen.

Nou veel plezier dit weekend met zijn alle ;-)

Groetjes uit Leende

• 15 April 2011 - 12:04

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat een gezellige boel daar op die school van jullie.
    En wat een feestelijke Lieke heb ik daar gezien. Die prachtige traktatie heeft ze zeker met mama gemaakt.
    Geen wonder dat iedereen dan hééééééél goed kan zingen als er zoiets te wachten staat.
    Want ja hoor............................., óók hier hebben wij het zingen gehoord. Ongelooflijk!
    Ja Janske, nog een paar maandjes en dan ben jij aan de beurt voor al die feestelijkheden.
    Maar eerst komen wij Lieke op zondag nog even feliciteren. Dat wordt natuurlijk vast weer heel gezellig.

Grote knuffel!

P.S. Wat een te gekke foto's weer.

• 15 April 2011 - 13:42

Familie Van De Vin:

Lieke alvast gefeliciteerd met je 6e verjaardag!!!!

Morgen is het dan echt helemaal waar. Maar gisteren is het grote feest al begonnen.

Geniet ervan met volle teugen. Wij hebben mee mogen genieten van de geweldige foto's. Ik heb je cakeje ook van heel dicht bij gezien. Maar jammer genoeg wilde Kim mij geen hapje geven. (grapje, hoor Kim).

Het weer werkt gelukkig heel erg mee. Fijn hoor.

Familie van de Vin

• 16 April 2011 - 07:45

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN DE REST.
    IK BEN MIJN EERSTE TEKST KWIJT DUS EEN NIEUWE POGING
    JANSKE ZIJN DE CHEMO KASPERTJES UIT GEVOCHTEN?
    IK WEET ZEKER DAT ZE WEER EEN PARTIJTJE BOOSDOENERS HEBBEN VERSLAGEN.
    GISTEREN TOEN IK IN HET BOS REED MET PACO KWAM ER EEN WIELRENNER AAN EN DIE RIEP HOI DORRY, IK WEET NIET WIE HET WAS MAAR ZOU DAT JOU VADER KUNNEN ZIJN ?
    WIJ WAREN GISTERENAVOND WEER IN DE POLDER BIJ ANK EN BEN, EN DAAR WAS JORG OOK EN DIE VROEG HOE LAAT ?WAT VOOR KLEUR FIETS? WELKE KLEUR HAD ZIJN KLEDING?
    IK ZEI ZWART PAK JORG WEER DAT HEEFT FERRIE EEN .,
    IK HEB ALLEEN MAAR EEN STRALENDE LACH GEZIEN MET EEN MOOIE RIJ TANDEN MEER NIET .
    MAAR ANK EN BEN ZIJN VANDAAG 48 JAAR GETROUWD EN JOU OUDERS ZIJN OOK UITGENODIGD DUS DAN VRAAG IK HET WEL.
    LIEKE JIJ HEBT JOU VERJAARDAG AL WEL 5 KEER GEVIERD EN MORGEN NOG EEN KEER EN VANDAAG VOOR DE KINDERENIK DENK DAT JIJ JOU 6DE VERJAARDAG NOOIT MEER VERGEET MEISJE.
    MEIKE IS DE KOORTS WEG?EN BEN JIJ NIET ZIEK GEWORDEN?
    NU EEN FIJNE VERJAARDAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 16 April 2011 - 07:49

EVEN IETS RECHT ZETTEN .
    IK TYPTE DAT ANK EN BEN 48 JAAR GETROUWD ZIJN MAAR DAT MOET 40 JAAR ZIJN DAT IS SAFIER VOLGENS ANK,LANG AL EN ZE HOUDEN HET HOPELIJK NOG EENS 25 JAAR VOL

• 16 April 2011 - 11:18

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wij zijn weer terug uit Zwitserland.
    Britta is dus weer veilig thuis [voor zolang als het duurt]
    Je hebt geen rare fratsen uitgehaald, zoals ik had gevraagd, goed gedaan.

Meike, hoe is het met je koorts.
    Je hebt geen tijd om ziek te zijn in dit feestweekend hoor.

Lieke, hieperdepiep hoera
    Proficiat met je 6de verjaardag.
    Maak er een mooi weekend van.
    De zon schijnt speciaal voor jou dit weekend.

Familie Beks en Blijham, proficiat met de verjaardag van deze mooie meid.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 16 April 2011 - 21:00

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Lang zal ze leven........................lang zal ze leven................in de gloria...............hiep ..........hiep...............hoera, Lieke hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, wat had je mooie kleren aan , helemaal jarig en een super traktatie gisteren op school wat zullen ze lekker gesmuld hebben, ik hoop dat jullie vandaag ook gezellig gefeest hebben en dat iedereen zich fit voelde. aan het weer heeft het niet gelegen.
    Janske hoe gaat het vandaag met je? Nog een fijn weekend en veel plezier,

Heel veel groetjes van de Fam.vrienten

• 16 April 2011 - 21:13

Gerda:

Lieve Lieke,

Van harte gefeliciteerd met je 6e verjaardag.
    Ik hoop dat je een gezellig feestje hebt gehad vandaag en dat het morgen helemaal een spetterende dag wordt. Heel veel plezier gewenst.

Als ik kon zingen zou ik dat doen maar helaas dat kan ik niet!

Fijn weekend allemaal en feest ze!

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 17 April 2011 - 07:10

Judith, Ron, Wout, ?:

Lieve Lieke,

GEFELICITEERD!!
    Nog een fijne feestdag vandaag!

• 17 April 2011 - 08:20

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN DE HELE KRING OM HAAR HEEN.
    IK WEET DAT HET JOU PAPA NIET WAS OP DE FIETS ,MAAR WIE HET GEWEEST IS WEET IK NIET MAAR WEL EEN VRIENDELIJKE MAN.
    MAAR IK VIND IEDEREEN WEL AARDIG EN VRIENDELIJK. ZE ZIJN TEGEN MIJ ALTIJD AARDIG.
    LIEKE NOG MAAR EENS HARTELIJK GEFELICITEERD MOOI MEISJE VANDAAG ECHT HET LAATSTE FEEST VOOR JOU 6DE VERJAARDAG.
    VANDAAG KOMT DE FAM.BIJ JULLIE GELOOF IK.
    WIJ HADDEN IN DE POLDER OOK EEN GAAF FEEST .MAAR HET IS DAAR GOEIE GROND HUMMEL DAT WETEN JULLIE.
    NU GENIET VANDAAG MET ZIJN ALLEN .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 17 April 2011 - 18:25

Inge :

Hoi hoi,

Nou hieperderpiep hoera lieve Lieke. Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Je ziet er prachtig uit.

Een dikke kus van mij.

veel liefs Inge.

• 17 April 2011 - 20:33

Tante Angela:

Hoi Janske,

Wat een leuke dag was het vandaag (Lieke's grote mensen kinderfeest).
    Het was helemaal te gek om te zien hoe goed jij je ook vermaakt hebt en goed gegeten en gedronken hebt.
    Het was weer een heel gezellig feestje.
    Hopelijk liggen jullie allemaal weer lekker te slapen om bij te komen van alle feestelijkheden want komend weekend is het weer feesten, dus goed uitrusten deze week!

groetjes en knuffels van ons allemaal!