Thuis schooltje "spelen" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Thuis schooltje "spelen" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Thuis schooltje "spelen"

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik laat nu even niet zoveel van mij horen, omdat ik op dit moment niet zo heel veel meemaak. Op zich voelde ik me de afgelopen dagen niet heel ziek, maar toch moest ik thuis blijven. Dit omdat de ontlasting dun bleef en eten niet echt lukte. Dan is het toch belangrijker om krachten te sparen en dus heb ik de afgelopen dagen thuis doorgebracht. Gelukkig kreeg ik maandagmorgen al huiswerk van mijn juf en ’s middags kwam daar nog meer bij. Hier was ik heel blij mee en wilde dan ook weer heel graag schooltje “spelen”.
Papa had maandag eerst nog een aantal andere dingen te doen, maar toen hij het tweede deel van de ochtend thuiskwam was het zover en kon hij de rol weer innemen van meester papa. Ik had maandag ook een klasgenootje en dat was Meike. Meike wil nu al zo graag naar school, maar ze moet toch echt nog een jaar wachten. Wel was deze week de opgeef week voor kinderen die volgend schooljaar vier worden en dus is mama naar school geweest om Meike in te schrijven. Dat is dus in ieder geval geregeld. Papa is iets minder streng wat betreft leeftijden. Meike was bij papa gewoon al gepromoveerd tot klassenassistente. Meike mocht de spulletjes klaarleggen die ik daarna moest gaan doen. Tijdens de zoektocht kwam ze ook de foto tegen met al mijn klasgenootjes erop. Nu ik mijn klasgenootjes zo goed ken, vind ik het helemaal gaaf om die foto te zien. Dan ga ik tegen Meike en papa zeggen hoe ze heten. Het grappige is dan dat Meike de naam nazegt en doet of ze de kindjes ook al jaren kent. We zaten al een poosje in de klas toen de leraar werd gestoord. Er stond een meneer aan de deur die de schoorsteen kwam vegen. Dat was natuurlijk ook wel interessant en dus was dat het einde van de les.
’s Middags wil ik vaak in papa en mama’s bed slapen. Dit ’s nachts overigens ook. Nu heb ik ’s middags iets anders gevonden. Op de speelkamer, mijn oude slaapkamer, ligt nu een matras. Daar ga ik dan ’s middags slapen en dat bevalt me heel goed. En zo kom je ook nog eens ergens, net als tut, olifantje en mijn ziekenhuisdeken. Elke 24 uur zie ik samen met hen 3 bedden, dus over afwisseling heb ik niet te klagen.
Als je het hebt over snel schakelen, dan heb ik daar vandaag weer een goed voorbeeld van. Juffrouw Marijke, mijn thuis juf, kwam vandaag mij al les geven. Ik had er heel veel zin in en gisterenmiddag had mama nog meer huiswerk meegekregen. Vanmorgen toen Lieke naar school werd gebracht door mama en Meike, begon ik al aan het huiswerk. Ik had nieuwe puzzels en moeilijkere vormen voor de kralenplank gekregen en daar ben ik mee aan de gang gegaan. Toen had ik al een halve boterham op. Tijdens het fruithapje heb ik een peer gegeten en daarna was juf Marijke er. Ik vind het heerlijk om les van haar te krijgen. We hebben heel veel gedaan, waaronder kikkers gevouwen. Drie kikkers van klein naar groot. Een Lieke kikker, een Janske kikker en een Meike kikker. Mijn zusjes waren er dan ook heel blij mee toen ze thuis kwamen.
Vanmiddag tijdens het eten heb ik een hele boterham gegeten en daarna ben ik weer op de speelkamer gaan slapen. Vanmiddag heb ik samen met Meike geknutseld en gekleid. Lieke was namelijk bij ons buurmeisje Naomi gaan spelen. Tijdens het avondeten heb ik ook nog een paar hapjes rijst gehad en vandaag had ik weer redelijk normale ontlasting. Morgen moet ik weer naar het Eindhoven ziekenhuis en als het morgenvroeg goed gaat mag ik eerst nog een paar uurtjes naar school. Daar kijk ik wel naar uit, want het is toch leuker om je klasgenootjes in het echt te zien.

Groetjes Janske

• 01 Maart 2011 - 21:54

Janske Beks:

Nou heb ik net mijn verslag geschreven en ben ik vergeten om jullie iets belangrijks te vertellen. Op dit moment zijn Cor en Dennis, de man en zoon van Dorry, begonnen aan de klim van de Kilimanjaro. Dorry houdt ons via deze site ook op de hoogte van de vorderingen. We hopen allemaal dat ze geen last krijgen van hoogteziekte en de top zullen gaan halen. Wij hebben er in ieder geval een kaarsje voor opgestoken.

• 01 Maart 2011 - 22:16

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Zo kleine pluizebol, fijn dat het iets beter gaat. Is het het norovirus dat nog iets opspeelt of "gewoon" een virusje? Gelukkig maar dat je een verstandige papa en mama hebt: slapen en rusten is daarvoor vaak het beste.
    Ik zit me af te vragen waar deze prachtige pasfoto is gemaakt? Voor jullie voorraam?
    Wil je trouwens tegen papa zeggen dat er iemand op zijn site voor de Alpe beklimming heeft gereageerd. Hij zal wel een beetje moeten lachen denken wij.
    Nou meiske, succes met je schoolwerkje of thuis of op school, en succes morgen in het ziekenhuis. We zijn benieuwd.
    Een dikke kus voor jullie alle 5.

• 01 Maart 2011 - 22:46

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat jammer dat je nog niet fit genoeg bent om naar school te gaan, ik hoop dat het morgen lukt.
    Maar je krijgt thuis les, dus je zal niet achter raken.
    Als je zo door gaat heb je dadelijk alle kamers van het huis gehad om in te slapen.
    En ik zie op je foto dat het carnaval is in huize Beks.
    Dat ziet er wel heel gezellig uit.
    Veel succes in Eindhoven morgen.
    En ook wij duimen dat Cor en Dennis de top gaan halen.
    Wel erg spannend hoor.
    Dorry, red je het thuis, je zal het ook wel erg spannend vinden.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 02 Maart 2011 - 06:38

Judith, Ron, Wout, ?:

Hallo allemaal,

Benieuwd naar die kikkers, zeg! Wat leuk.
    Fijn dat het steeds een beetje beter gaat, hopelijk snel weer naar school hoewel het met al die thuisjuffen en thuismeester natuurlijk ook helemaal goed is.
    We duimen vandaag voor het Eindhoven ziekenhuis!
    Wij gaan vandaag naar het ziekenhuis in Boxmeer om naar de baby te kijken, we vinden het spannend.

Zet ´m op!

• 02 Maart 2011 - 06:58

DORRY:

HOI JANSKE EN DE REST.
    Bedankt filmster zie pasfoto. voor het kaarsje opsteken ,jolie ik red het met gemak ik heb een hele warme kring mensen om mij heen.
    JANSKE PRIVE LES IS ERG GOED , AF EN TOE,EN OP DE SPEELKAMER SLAPEN IS EEN GOED IDEE ,ZO LIG JIJ NIET ALTIJD OP DE ZELFDE PLAATS, ZO KOM JIJ MET JOU DIEREN NOG EENS ERGENS.
    EEN FIJNE DAG HUMMEL EN ALLE LUITJES EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 02 Maart 2011 - 07:49

GekkE NEeF BArT:

• 02 Maart 2011 - 08:52

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Goed om te lezen dat het weer een beetje beter met je gaat.
    Af en toe wat eten en van binnen alles bijna weer op orde.
    En vandaag misschien weer naar school?

Voor straks veel succes in Eindhoven.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 02 Maart 2011 - 09:57

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Jammer dat je je niet helemaal fit voelt, maar het blijft toch ook wel weer heel bijzonder om een privé schooltje te hebben. Fijn dat dat zo geregeld kan worden zodat je lekker bij blijft. En voor Meike is het natuurlijk ook heel leuk, die leert altvast wat dingen die ze volgend jaar gaat doen.
    En dan ook meteen praktijklessen schoorsteenvegen.......
    En is die meester Ferry een beetje lief voor jullie ?

Hopelijk zit je nu op school en veel succes in het ziekenhuis vanmiddag.

Cor en Dennis heel veel succes met de beklimming. We hebben er veel bewondering voor.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 02 Maart 2011 - 12:38

DORRY:

HOI JANSKE EN WIE DIT WIL LEZEN ANDERS DOE JE OGEN MAAR DICHT.
    IK MAIL DE LETTERLIJKE TEKST VAN HET PROGRAMMA LEUKE TEKST VIND IK AFRIKAANS VOLGENS MIJ .
    DE BERBOKKEN GAAN VANDAAG VANMACHEME CAMP NAAR SHIRA CAMP
    VANDAAG SEGMENTVAN DE BEKLIMMINGZAL BLIJVEN HEEL MOOIE HEIDE EN ALPINE HEIDEVELDEN METPRACHTIGE UITZICHTEN VAN DE KILIMAJARO PEAK.
    WE BEGINNEN DE STEILE PAD DOOR EEN SAVANNE VAN HOGE GRASSEN EN BOMENVAN GIANTHEATEREN ERICA.
    SCRAMBLE ROND GROTE KEIEN ALS U DE HEIDEVELDENZONE,GEKENMERKT DOOR LOBELIA EN SENECIO PLANTEN EN VULKSNISCHE ROTSEN GEDRAPEERD METKORSTMOSBAARDEN ,ENG LAND VIND IK, DIE WILDE ALPENBLOEMENGROEIT HUN BASES TE BESCHERMEN.
    WE OVERNACHTEN IN HET SCHIRA CAMP NET PADVINDERS MIJN MANNEN 12600METER 5 TOT 6 UUR SLAAP LEKKER JONGENS HAAL DE TOP DIT WAS DAG 3 DORRY AL DE FOUTEN DIE ER INZITTEN KOMEN UIT AFRIKA HOU DOE

• 02 Maart 2011 - 13:08

Ilse:

heey super Janske!

ik hoop dat je weer beter bent want ik wil heel graag dat je bij sweet candy bent vanavond.
    ik heb vanmiddag diplomauitreiking van typles en dan gaan oma lieke en mama mee.
    hopelijk tot vanavond!

groetjes Ilse

• 03 Februari 2014 - 16:52

Timo:

hallo ik ben timo jij bent een dikke lip haha
    jij kan niets goed dikke lip doei doei dik lip