Er stonden al bloemen klaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Er stonden al bloemen klaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Er stonden al bloemen klaar

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag ben ik weer naar school geweest. Heerlijk om mijn klasgenootjes weer even te zien, want na een paar uurtjes kwam papa mij al halen om naar het ziekenhuis te gaan. Gelukkig heb ik in die uurtjes nog wel mee kunnen doen met de keuze les en vandaag hadden Lieke en ik gekozen voor muziek. We hadden allebei onze blokfluit meegenomen en we hebben mogen laten horen hoe goed we dat al kunnen. We krijgen er echt al geluid uit, maar daar houdt het dan ook wel weer mee op.
Daarna dus door naar het Eindhoven ziekenhuis. De Cliniclowns stonden me al op te wachten bij de secretaresse. Ze waren aan het vertellen dat ze aan het dromen waren en dat ze droomde dat ze Janske hadden gezien. Nou was dat geen droom, want ik stond echt voor ze. Dat vonden ze helemaal geweldig. Vorige keer heb ik ze een boekje gegeven van Super Janske en vandaag hadden ze een verrassing voor mij. Ze hadden het prentenboek van het jaar 2011 voor mij meegenomen. Het boek heet: ‘Fiet wil rennen’. Het is een heel mooi boek en er zat ook nog eens een DVD bij. Helemaal super van de Cliniclowns en vanmiddag heb ik de DVD dan ook met mijn zusjes bekeken.
Na afscheid genomen te hebben van de Cliniclowns gingen we over tot de orde van de dag. Het bloedprikken en geven van de Chemo Kaspers met alles wat daar bij hoort. Vorige week schreef ik het verhaal: ‘Just another day at the hospital’. Alles verliep vlekkeloos en het was zo gepiept. Vandaag was daar geen sprake van. Ik ga er niet al te veel over zeggen, omdat ik heel tevreden ben over de zorg die ik normaal krijg, maar vandaag ging het zeker niet van een leien dakje. Het leek wel of ze dit vooraf wisten, want er stond al een bosje bloemen voor ons klaar. Nu was dit bosje bloemen niet voor ons, maar voor mama. Mama was afgelopen maandag namelijk 12,5 jaar in dienst bij het Catharina ziekenhuis. Dit heeft ze maandag ook gevierd met haar collega’s en ook had ze nog wat gebak mee naar huis genomen. Ze was alleen de bloemen vergeten om mee naar huis te nemen, dus die hebben wij vandaag voor haar mee naar huis genomen.
Wat blijkt uit mijn bloedwaardes is dat ik het afgelopen week weer heel zwaar heb gehad. Zoals gezegd zouden we doorgaan met het verhogen van de Chemo Kaspers tot ik op het randje zou komen. Dat randje heb ik nu bereikt en dus krijg ik komende week weer minder Chemo Kaspers. Ook is het nu weer belangrijk om extra goed in de gaten te houden dat ik geen koorts krijg. Daarnaast zijn ze ook wel heel tevreden dat het me toch gelukt is om van de minder vaste ontlasting keurige keutels te maken. Er werd nogmaals benadrukt dat carnaval niet aan mij besteed is. Papa heeft met de dokter een aantal zaken besproken hierover, maar wat, dat weet ik ook niet, dus we wachten maar af.
Na een uurtje of drie ziekenhuis was het weer tijd om naar huis te gaan. Het was nog lekker weer, dus we zijn samen met Leanne naar het snoezelbos gegaan. Dat was natuurlijk ook wel lekker voor haar. Nog even ontspannen voordat de hectiek van de carnaval losbarst. Vanaf vandaag wordt er gewerkt aan Leanne’s eigen Bessumpaleis, zodat ze vanaf zaterdag daar als een echte prinses over kan heersen. Ook was vandaag de laatste dansavond voor dit jaar van de Sweet Candy. Ik heb ze allemaal heel veel succes gewenst en gezegd dat ze heel goed hun best moesten doen. Ik heb vandaag nog eens goed gekeken en ik weet zeker dat dat goed gaat komen. Zelf was ik heel erg moe toen ik thuis kwam, dus ben snel mijn bedje gaan opzoeken.

Groetjes Janske

• 02 Maart 2011 - 22:56

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Allereerst: Joke gefeliciteerd met je twaalf en een half jarig jubileum in het ziekenhuis.
    12,5 jaar is alweer een hele tijd om te werken bij dezelfde werkgever.

Wat jammer dat het vandaag niet op rolletjes verliep in het ziekenhuis.
    En dat je dus rustig aan moet doen en goed moet opletten dat je niet ziek word.
    Gelukkig gaat het wel weer beter met je buikje.
    Wat lief van de Cliniclowns dat ze nu een boekje en dvd voor jou meegebracht hadden.
    Ga je morgen wel weer naar school of krijg je voor de zekerheid thuis les.
    Wat je ook gaat doen morgen, veel plezier.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 02 Maart 2011 - 23:10

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Wat mooi dat snoezelbos ,wij moeten ook maar is een keer meegaan,,laat het ons weten wanneer het uitkomt en dan gaat ope en oma ook is snoezelen.
    en rustig aan he ..

• 03 Maart 2011 - 07:18

DORRY:

HOI JANSKE EN ALLE MENSEN.
    WAT EEN ANDER VERHAAL DAN VORIGE KEER ,MAAR AL MET AL JE HEBT JE POEPJE TOCH MAAR MOOI ONDER CONTROLE, EN WAT MINDER CHEMO IS NATUURLIJK MINDER OMDAT HET LANGER GAAT DUREN ,MAAR DAT MOOIE BOEK WAT JIJ KREEG VAN DE CLOWNS IS WEL WEER LEUK ZO OOK DIE MOOIE BOS BLOEMEN VOOR JOU JOKE HARTELIJK GEFELICITEERD MEID.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 03 Maart 2011 - 09:05

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een mooie foto's heeft Leanne gemaakt van jullie.
    Het ziet er heel gezellig uit daar in dat bos.

Joke proficiat met het behalen van de 12,5 jaar dienstverband.

Toch allemaal een fijne carnaval
    en we lezen wel wat er allemaal gebeurt in die dagen.
    En als je dan een keertje niet kunt schrijven omdat je ouders niet op tijd thuis zijn is dat niet zo erg ;-)

Groetjes uit Leende

• 03 Maart 2011 - 10:34

L & H Bergmans:

Hoi Hallo super Janske

Onder het genieten van Carnavalsmuziek op L1 (opa ijsje weet wel welke) sturen wij jou dit bericht.
    Janske heel goed dat je buikje weer in orde is,houen zo. en dat de carnavalsdagen voor jou normaal zullen verlopen, dat je toch kunt genieten van de optochten op T.V. en luisteren naar de radio naar al die mooie muziek.
    Leuk dat je van de Cliniclowns ook een Boekje met DVD hebt gekregen. Wat lig je fijn op bed met de bloemen zo dicht bij al zijn deze van mamma, Joke van harte gefeliciteerd met je 121/2 jarig jubileum.
    Vanoet dÓOSPEL wunse wej euch eine goeie vastelaovundj. Geniet en maak plezier zoveel het kan.
    tante Liny en ome Harrie.
    Auch van oos de hertelijke grooete; Bertie en Berke.

• 03 Maart 2011 - 14:32

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een mooie foto's van jullie in het snoezelbos, je kan wel zien dat jullie hier heerlijk van genieten.
    Ook de foto in het ziekenhuis met de mooie bloemen van mama (Joke nog gefeliciteerd), en zo'n heerlijk appeltje.
    Ondanks dat het een beetje tegen viel, ben je toch een kanjer je gaat er gewoon weer voor. Ben blij dat je je weer een beetje beter voelt , na zo'n rommelige buik.
    Wat fijn dat de Clinic Clowns je zo lekker verwend hebben, kan je mooi genieten van jhet boekje en de CD.

Heel veel groetjes van ons allemaal

• 03 Maart 2011 - 21:36

Tante Angela:

Hoi Janske,

Allereerst moet ik ook nog even jou mama feliciteren met haar 12 1/2 jarig dienstverband.
    Joke GEFELICITEERD!!!!!! Leuk dat je dat ook gevierd hebt!

Janske telkens als jij schrijft dat het op rolletjes loopt dan is dat vaak de volgende keer niet zo en helaas is dat nu ook weer zo, maar je blijft positief en dat is heel knap van jou en papa en mama!

Dat appeltje ziet er wel erg lekker uit en je ligt er ook zo lekker ontspannen bij, daar kan ik van genieten!

Die rare vogels in het snoezelbos hebben wel hele mooie kleuren en lopen netjes achter elkaar aan, maar kunnen ze ook vliegen?

Hele dikke knuffel van tante Angela en de rest van de Prinskes

• 04 Maart 2011 - 09:19

DORRY:

HOI MEISJE EN DE REST?
    WEER EEN BEETJE BETER?
    BERICHT GEHAD VAN MIJN BERG GEITEN ALLES GOED MOOIE MAAR ZWARE TOCHT.EN NU BEGINT DE ECHTE KLIM PAS
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY