Carnaval is begonnen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Carnaval is begonnen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Carnaval is begonnen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

04 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen mochten we onze carnavals kleren aan. Ik werd super Janske, Lieke een ware prinses en Meike een mooi lieveheersbeestje. Op school aangekomen zag iedereen er anders uit dan anders en zelfs de juf was een indiaan geworden. Op school was het een waar carnavals feest en met veel goede zin kwam ik dan ook onherkenbaar uit school. We hadden namelijk op school nog een masker gemaakt. Nadat de school uit was betekende dit ook dat de vakantie begonnen was. Een hele week lang rustig aan doen en niet op de klok hoeven kijken.
Onze boterhammen hebben we in het Bessum paleis opgegeten. Op die manier kon ik toch even zien waar de rest van de familie de komende dagen veel zal zijn. Ook was het nu mogelijk om toch even met prinses Leanne Swingbubbels de polonaise te lopen. Echt helemaal leuk en ook vermoeiend. Om twee uur ben ik dan ook zonder te mopperen gaan slapen. Na een uur slapen waren papa en mama er weer om me te wekken. Ik had namelijk om kwart over drie nog een speel afspraak. Ik zou bij Mara gaan spelen. Maar eenmaal wakker lukte het allemaal niet meer zo. Mama bracht me naar Mara samen met Lieke en Naomi (ons nieuwe buurmeisje) maar daar aangekomen wilde ik niet meer. Het uitresultaat was dat ik wel wilde spelen maar dan moest mama ook blijven. Mama heeft dus koffie gedronken terwijl ik samen met Mara, Lieke, Naomi, Luuk en Tijn heb gespeeld op het hele terrein. Moe maar voldaan zijn we daarna naar huis gegaan. Van al dat spelen had ik wel heel veel honger gekregen. De frietjes vlogen er dan ook in. Na het eten hebben we de kleren voor morgen alvast uitgezocht. Morgen word ik boef. Wat een dergelijk boevenpak op mijn gedrag zal doen moet morgen blijken maar met alleen het petje op heb ik vanavond al laten zien dat ik niet meer zo heel goed kan luisteren.
Dat wil ik via deze weg iedereen hele fijn carnavals dagen wensen en daar past meer een juiste afsluiting bij:

Hei of gin hei……….BESSUM
(of zoals Meike zegt: heibessum of gin heibessum…….HEIBESSUM)

Groetjes Janske

• 04 Maart 2011 - 22:10

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat zien jullie er prachtig uit................en jij in het super Janske pak.
    En dan nog zo'n prachtig masker gemaakt.
    Dan ook nog de polonaise gelopen, geblok danst en de laatste check uitgevoerd. Je hebt prima voorwerk verricht.
    Imke is na de schoolcarnaval vanmiddag ook helemaal in carnavalssferen.
    Ome Hans en tante Hariètte moeten er nog ff inkomen, maar dat gaat morgen vast lukken.

Iedereen heel veel carnavalsplezier.

• 04 Maart 2011 - 22:11

H & H & I:

Nou vergeten we helemaal de dikke knuffel en kusjes XXX

• 04 Maart 2011 - 22:39

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Wat zien jullie er toch allemaal mooi uit.
    Veel plezier de komende dagen.

Groetjes uit Leende

• 05 Maart 2011 - 00:00

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Ondanks dat je eigenlijk geen carnaval mag vieren, ben je het carnaval goed begonnen.
    Jullie zien er prachtig uit met die mooie kleren aan.
    Begonnen met carnaval vieren op school, naar het Bessum paleis, daarna nog gaan spelen.
    Natuurlijk ben je dan hartstikke moe.
    En dan toch nog zo goed eten, knap gedaan.
    Je zal nu wel heerlijk liggen slapen.
    Ik denk dat jij toch wel een klein boefje bent, met of zonder boevenpak.
    Heel veel plezier morgen. {vandaag}

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 05 Maart 2011 - 00:20

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat zien jullie er geweldig uit allemaal........
    Wie zit er eigenlijk achter dat gave masker vestopt?
    We hopen op een fantastische carnaval voor jullie allemaal en komen nog wel even naar het dansje van Lieke kijken.

En welke bessum was het ook alweer????????????????????
    O ja, heibessum geloof ik.

Nou wij vinden ALAAF ook wel leuk hoor.

En Janske,...........................bewaar je nog wat koekjes voor ons? Wij komen die dan samen nog even opeten..

Liefs en dikke knuffel

• 05 Maart 2011 - 04:11

DORRY:

HOI JANSKE LIEKE MEIKE EN DE REST.
    WAT EEN MOOIE MEIDEN ,IN LEUKE KLEREN.
    HET GAAT JOU WEER REDELIJK AF HUMMEL.
    NU NOG VOLHOUDEN, LIEKE DANS DE STERREN VAN OF UIT DE HEMEL MEIKE JOU OGEN ZIJN AL STERREN EN JANSKE IS VAN KOP TOT TEEN EEN SUPER STER.
    ALLEMAAL EEN HEEL FIJN CARNAVAL.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 05 Maart 2011 - 08:25

HOI ALLEMAAL.
    IK KREEG NET EEN TELEFOONTJE UIT AFRIKA.
    COR BELDE HIJ HEEFT HET NIET GEHAALD NONDE JU VOOR HEM ERG ROT.
    MAAR OP DE HELFT VAN HET LAATSTE STUK DUS DE TOP BINNEN HANDBEREIK KREEG HIJ PIJN OP ZIJN BORST ,EN TOEN WILDE HIJ ZELF AFDALEN HET WAS GELIJK OVER ,BLOEDDRUK HARTSLAG ALLES GOED ,MAAR IK DENK DOOR DE SPANNING.
    DENNIS HEEFT HET DUS WEL GEHAALD.
    NU DE AFDALING NOG EN DAN GENIETEN VAN EEN 8DAAGSE SAFARI.
    DORRY

• 05 Maart 2011 - 09:51

Judith, Ron, Wout, ?:

Hallo carnavalsvierders!

We wensen iedereen heel veel plezier de komende dagen, of het nou thuis of in de tent is; heb ma veul schik dees daag!!
    Wat zijn jullie mooi, dames!
    Dorry, wat jammer voor Cor en wat geweldig voor Dennis, ze zullen vast nog samen genieten de komende dagen. Lukt het bij jou ook alllemaal?
    Wij hebben de 20 weken echo gehad; genoten! Met de baby is alles goed!

Zet 'm op!

• 05 Maart 2011 - 09:55

Nicole Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat heb ik gister genoten van jullie 3tjes bij de Heibessums. En samen hadden we wel een erg leuks spelletje verzonnen.
    Ik had gewoon een beetje last van mijn armen. Maar ja ik zag dat jij er lol in had dus gingen we gewoon even door.

En speciaal voor Lieke wie weet heeft onze Prinses vandaag een echte jurk aan. Anders moeten jullie er maar vlug 1 voor haar maken ;-)

Ik zeg Hei of Gin Hei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dikke kus Nicole

• 05 Maart 2011 - 10:30

Willeke:

Hallo Super Janske en familie,
    Een te vette carnaval toegeweest!! Geniet er van! Fijne vakantie. Zeg tegen papa en mama als zegaan niet tezat!! Ha,ha want dan heb je er dags er na z'n last van!!
    Tot gauw groetjes en ALAAF!!!

• 05 Maart 2011 - 11:45

HOI JANSKE
    JUDITH WAT GEWELDIG MEID VAN JOU KINDJE DAT ALLES GOED IS.
    WIL JIJ WETEN OF HET EEN JONGEN OF EEN MEISJE IS? VOEL JE DE BABY AL?
    IK HOORDE WEER EEN BERICHT DAT COR EN DENNIS DE TREK IN 6 DAGEN HEBBEN MOETEN DOEN TERWIJL ZIJ OP ADVIES EEN DAG LANGER ER OVER ZOUDEN DOEN.
    ZE ZOUDEN EEN DAG MEER RUST NEMEN COR IS 62 MAAR DE BOEKINGSAGENT HAD DE DRAGERS GIDS EN KOK MAAR VOOR 7DAGEN INGEHUURD ,DUS DIE VLIEGER KRIJGT NOG EEN STAARTJE.
    DAG HUMMEL EN DE REST MET MIJ GAAT ALLES GOED HOOR JUDITH BEDANKT DAG ALLEMAALDORRY

• 05 Maart 2011 - 11:51

HOI JANSKE .
    HIER WEER DE MUTS IK TYPTE DAT DE DRAGERS EN GEDS EN KOK VOOR 7 DAGEN WAREN INGEHUURD DAT MOEST MAAR ZE WAREN VOOR 6DAGEN INGEHUURD DUS IDAG TE KORT ,EN ZONDER PERSONEEL KUN JE NIET.WAT EEN KNOER LEUKE FOTO'S FAM. BEKS

• 06 Maart 2011 - 11:12

Prinses Leanne:

Ha Janske en familie...
    Aangezien ik nu beter kan typen dan praten is dit ideaal!
    Wat leuk zeg dat jij in het heibessumpaleis bent geweest!
    Toch nog even een polonaise kunnen lopen, op het podium kunnen dansen en een drankje kunnen drinken bij de bar.
    Kei leuk!
    Tot snel hoop ik, en dan ga ik er vandaag weer tegenaan...
    Ofja behalve met mijn stem, die zal ik wat rust proberen te geven..
    Groetjes Leanne

• 06 Maart 2011 - 13:16

Asmara:

Lieve allemaal,

Jullie zijn er helemaal klaar voor. Jullie hebben op school al mogen proeven van de carnaval.
    Geniet van deze mooie dagen.

Veul leut en tot later.
    Liefs Asmara

• 07 Maart 2011 - 11:18

Inge :

Hey carnaval vierders!

Wij wensen jullie veul plezier en maak d'r wah van.

Alaaf

Inge en de mennekes.

• 07 Maart 2011 - 20:27

Opa Ijsje Oma Tumtum:

gezellig druk op de receptie van prinses Leane.
    opa als opa ijsje en oma als oma tumtum ,, was voor iedereen duidelijk
    en oh ja.. zowel leane als de 2 adjudanten hebben wij namens de SUPER JANSKE CLUB mogen benoemen tot "super" prinses en adjudanten.
    wij denken dat jij het daar helemaal mee eens bent

• 08 Maart 2011 - 07:43

Goofie:

Ha die Superrrrrrrrrrrrr Janske,

Wat een prachtige foto van jullie 3tjes zeg. Ik krijg meteen zin in carnaval. Alleen hier in Amsterdam vieren ze geen carnaval. Jammer hoor!!!! Wat een leuke, drukke dag heb je weer achter de rug zeg. De komende dagen heb je vast superrrrrrrrrrrrrr (janske) dagen. Heel veel plezier, pret en lol!!!! En dat je maar heel veeeeeeeeeel energie mag hebben.

Ik had al, sinds jou cd presentatie, vanaf mijn mobiel verschillende keren gereageerd op je reisverslagen, maar ik zie nu dat die nooit zijn opgeslagen. bleh!!!

Maar in ieder geval, vond ik je cd presentatie geweldig, draaien wij in Amsterdam regelmatig jou cd. Zelfs mijn puberdepuber dames (2 exemplaren) draaien hem regelmatig. Verder vind ik de dvd van de superrrrr opkikerrrrrrrrdag erg leuk geworden. Wat een een geweldige dag vond ik dat. Nou ken ik je nog maar zo kort, maar je hebt mij al 2 dagen bezorgd die ik NOOOOOOOOIT meer zal vergeten!!! Verder staan jullie prachtig in het superopkikkerdagboekje voor vrijwillgers. Jullie 3tjes in prachtige prinssesen jurken op de prinssesensofa. Nou supermeis Janske, heel veel lol met deze dagen.

Gaat het fietsen goed met papa?? Ik ben benieuwd wanneer hij langs fietst in Amsterdam. En mama en werken?? En je zussen???

Tot gauw weer,
    Have fun,