Alles een beetje beter - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Alles een beetje beter - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Alles een beetje beter

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zo het weekend zit er weer op. Mijn weekend stond vooral in het teken van uitrusten en WC bezoeken. Daar waar het kon heb ik gezellig met mijn zussen gespeeld maar ik heb ook heel veel geslapen. Papa zegt namelijk altijd dat je van slapen beter wordt en die wijze raad heb ik dan ook prima opgevolgd. S ’nachts bij papa en mama in bed en in de middag in mijn eigen bed. Een andere wijze raad is dat je goed moet blijven eten als je ziek bent. Deze tip is voor mij een stuk moeilijker om op te volgen. De ochtend boterham lukt nog wel maar daarna is het vooral veel kleine hapjes. Alles bij elkaar net voldoende. Deze beetjes zijn dan ook geen gewone maaltijden maar vooral lekkere dingen.
Mijn WC bezoeken zijn niet mee zo veel als vrijdag maar ze zijn er nog wel. Ook is de poep is niet meer zo dun maar nog niet zoals het hoort. Na ieder WC bezoek evalueer ik met papa of mama hoe de poep was en is standaard mijn vraag: “ben ik nog ziek?” Mijn eigen conclusie is, dat ik me in ieder geval nog niet fit genoeg voel om morgen naar school te gaan. Mama heeft dan ook een mailtje naar de thuis juf uit gedaan om te kijken of ze tijd heeft om morgen even langs te komen.
1 week voor de carnaval zijn er natuurlijk ook een aantal activiteiten die in dit teken staan. Zo zijn mama en papa zaterdag naar de artiestenavond geweest en hebben wij bezoek gehad van zuster Els. Het is altijd weer een feest als Els er is. Els doet spelletjes met ons, leest voor en heeft aandacht voor ons allemaal als het bedtijd is. Verder mag Els mij ook de medicijnen gegeven die normaal alleen papa of mama geven. Kortom met zuster Els hebben we een compleet pakket in huis.
Vandaag mocht Lieke weer dansen in de grote tent bij onze school. Ik heb begrepen dat ze het weer helemaal geweldig heeft gedaan. In de middag zijn oma Hans en tante Hariette op bezoek geweest. Het was voor mij dan ook een grote verrassing dat Imke me kwam wekken na mijn middagdutje. Na fijn gespeeld te hebben, hebben ome Hans en tante Hariette me naar opa Ijsje en oma Tumtum gebracht. Meike mocht samen met mama in de tent naar het dansen gaan kijken en daarna zijn we allemaal bij opa en oma aan tafel aangeschoven. Lieke en Meike waren beide geschminkt en dat wilde ik eigenlijk ook wel. Lieke had daarop een heel slim plannetje. We hebben onze wangen heel hard tegen elkaar aan gedrukt en het resultaat was een mooie afdruk op mijn gezicht. Zo zie je maar wij zijn thuis niet voor een gat te vangen.

Groetjes Janske

• 27 Februari 2011 - 23:32

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Papa heeft inderdaad gelijk, want van slapen word je een beetje beter.
    Rust doet wonderen als je ziek bent.
    Ik ben blij te lezen dat het weer een beetje beter gaat met jou, en dat je ondanks je ziek zijn toch een leuk weekend hebt gehad.
    Morgen nog niet naar school, maar dat gaat vast goed komen deze week.
    Goed idee van jullie om jullie gezichten tegen elkaar te houden, zodat jij ook een afdruk had op jou gezichtje van Lieke.
    Nu lekker slapen en snel beter worden.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 28 Februari 2011 - 04:37

DORRY:

HOI JANSKE LIEKE MEIKE OUDERS GROOTOUDERS FAM, EN DE REST.
    NOOIT MEER OM 5.30 0P IN DE VUT ,DAAROM WAS HET VANMORGEN OOK 4.30. WANT OM 6UUR MOET HIJ WEG ,TOCH RAAR ,MAAR HET IS NET EEN KLEINE JONGEN DIE OP SCHOOLREIS GAAT.
    HET ZAL HEM EN DENNIS GOED DOEN ,EN IK VIND HET TOCH UNIEK VADER EN ZOON DIE ZO,N UITDAGING AAN GAAN.
    IK HEB DAN OOK EEN OPDRACHT MEEGEGEVEN MAAR DAN MOETEN ZE HET WEL HALEN.
    NU IK GA OOK MIJN BEST DOEN HOOR , JE HOORT ER NOG MEER VAN HUMMEL.
    DUS POEPIE IS WEER POEP AAN HET WORDEN, EN TOCH EEN GAAF WEEKEND KLASSE HOOR .
    NU VANDAAG WEET JE NOG NIET OF JIJ NAAR SCHOOL KAN ?,

WEL EEN GAVE TIJD NU OP SCHOOL, MAAR JIJ ZIET MAAR SCHOONHEID EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 28 Februari 2011 - 07:42

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag allemaal,

Gelukkig weer een beetje beter! Dat lezen we natuurlijk graag!
    Slimme meid, die zus van jou. Jullie weten echt overal een oplossing voor.
    Als we het even niet meer weten dan weten we in ieder geval bij wie we moeten zijn!

Zet ´m op!

• 28 Februari 2011 - 21:12

Ellen:

Hallo Super Janske!

Dat is weer een beter berichtje dan het vorige. Gelukkig zijn jullie op alles voorbereid en heb jij even lekker uit kunnen zieken. Ik weet zeker dat je morgen weer een heel stuk fitter bent na papa's wijze raad en dat je dan alweer meteen je streken hebt!
    Wat een slim plan van Lieke om jou zo op die manier toch een beetje schminck te geven! Daar heeft ze heel goed over nagedacht! Heb je er ook een foto van? Ik ben wel heel erg benieuwd! Nou zet hem op kleine Meid, hou vol op deze manier en hopen dat je snel weer fit bent!

Voor nu slaap lekker! Veel liefs

• 01 Maart 2011 - 06:39

HOI JANSKE EN DE HELE BENDE
    HOE GAAT HET HUMMEL?
    ZIJN DE POEPJES WEER VAST?
    BEN JIJ NOG ZO MOE?
    IK HOOP DAT JIJ WEER HELEMAAL OP DE BEEN BENT.
    JANSKE GA JIJ WEER EEN PAAR UURTJES NAAR SCHOOL?
    IK WENS IEDEREEN EEN FIJNE DAG .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 01 Maart 2011 - 08:42

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Kon je wel weer naar school vandaag??
    We hopen dat je geen last meer hebt van je buikje!!

Een fijne dag vandaag!

groetjes, Tineke

• 01 Maart 2011 - 13:58

HOI JANSKE EN GIJ ALLEN.
    IK DACHT JANSKE ,IK KWAK ER NOG MAAR EEN MAIL TEGEN AAN .
    COR EN DENNIS ZIJN VANMORGEN OM 7.30 GESTART, EEN UUR TIJD VERSCHIL MET HEES IK HAD GISTEREN NOG EEN TELEFOONTJE GEHAD DAT ZE HEELHUIDS AAN GEKOMEN WAREN.
    DUS 7.30 EN HISSERSETIJD 8.30 ZIJN MIJN MANNEN GESTART VOOR EEN LOOPJE VAN 6 7 UUR DOOR HET REGENWOUD ZO MOETEN ZE BIJ DE BERG KOMEN WAAR VOLGENS DE FOLDER TWEE SOORTEN APEN WONEN EN IN DE LUIFEL VAN HET WOUD NOOIT GEWETEN DAT DAAR LUIFELS HINGEN WEL LEUK OM TE WETEN STIKT HET VAN DE EXOTISCHE VOGELS DE COLUMBUS AAP DIE WIT MET ZWART IS VOLGENS HET PROGRAMMA EN DE SYKES AAP DIE ZAL WEL KUNNEN SKYPEN PAPIER IS GEDULDIG.
    ALS HET GOED IS DAN KOMEN ZE NA DAT LOOPJE OP EEN HOOGTE VAN9850 METER DUS EEN VRIJ VLAK STUK LOPEN ZE MAAR ER LIGGEN WEL GEKNOOPTE BOOMWORTELS EN MODDER IN DAT WOUD LEES IK.
    OOK EEN HEEL WERK DAT KNOPEN.,ZE OVERNACHTEN NET BOVEN DE BOSZONE DUS NOG BIJNA 8 KILOMETER DE LUCHT IN, AAN CONDITIE LIGT HET NIET ,MAAR TEGEN HOOGTE ZIEKTE KUN JE NIKS DOEN MAAR IK FIK JANSKE FIK JIJ ER OOK EEN DAT ZE DE TOP BEREIKEN?DORRY