Een kleine tegenvaller - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een kleine tegenvaller - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een kleine tegenvaller

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

25 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Als allereerste wil ik even stilstaan dat Cor, de man van Dorry, na ruim 40 jaar trouwe dienst bij dezelfde werkgever, vandaag zijn werkplunje aan de wilgen mag hangen. Vanaf vandaag niet meer verplicht opstaan om 5.30 uur en vanaf vandaag genieten van de vrijheid. Cor, van harte gefeliciteerd met dit feit en ik ben er van overtuigd dat de volgende uitdaging alweer op je wacht. Misschien wel een hele grote uitdaging en ligt er toch nog een berg voor je om te beklimmen. Samen met je zoon een nieuwe uitdaging aangaan, ik ben er van overtuigd dat Dorry ons op de hoogt houdt van jullie reis. Zet ‘m op en vandaag nog even samen met je kinderen genieten van een heerlijk welverdiend etentje.
Gisteren was het voor mij een gewone dag. Ik ben lekker naar school geweest en het ging allemaal wel goed. Vannacht ook best goed geslapen. Ik had ’s avonds verteld dat ik een sticker zou gaan verdienen, maar helaas is dat niet gelukt. Vanmorgen werd ik niet fit wakker. Dat was ook direct aan mij te zien en ik had weinig puf om op te staan. Ik moest eigenlijk direct naar het toilet en op dat moment had ik nog normale poepjes, maar ook al een beetje dunne poep.
We hadden ons inmiddels aangekleed, maar wat ons wel opviel was dat papa en mama geen haast hadden. Normaal wordt er heel vaak tegen ons gezegd dat we door moeten werken, omdat we op tijd op school moeten zijn. Vandaag kregen we dat niet te horen.
Eenmaal beneden zagen we op het aanrecht allemaal pakjes drinken, koekjes, snoepjes en fruit klaarstaan. Wij vonden dat wel heel veel om mee te nemen naar school. Ondertussen zat ik ook aan tafel, maar ik was nog niet heel gelukkig. Op een gegeven moment kwam het hoge woord eruit. Met Sinterklaas hadden we kaartjes gekregen voor de winter Efteling en vandaag zouden we daar dus naar toe gaan. Lieke was helemaal happy de peppie en Meike deed gezellig mee. Ik vond het wel leuk om te horen, maar vroeg direct of de buggy ook mee kon, want het zou me vandaag zeker niet lukken om ver te lopen.
Ik heb mijn boterham opgegeten en in de tussentijd was ik al weer een keer naar de wc geweest. Ik had mijn boterham nog niet doorgeslikt of hij kwam er weer net zo snel uit. Dat was het moment dat er werd besloten dat we niet naar de winter Efteling zouden gaan. Ik was uitgerekend vandaag te ziek en te moe om te gaan. Natuurlijk werd Lieke hier heel verdrietig van, want ze heeft het er al heel lang over en vandaag zou het dan zo ver zijn. Binnen een half uur kreeg ze dus te horen dat we zouden gaan en toen weer dat we niet zouden gaan.
Gelukkig had mama nog een slim plannetje voor Lieke. Ze vroeg aan Lieke of ze het dan leuk vond als papa of mama met haar zou gaan zwemmen. Dat wilde Lieke wel en ze droogde vlug haar tranen. Mama heeft haar naar school gebracht. De juffen wisten ook dat we vandaag eigenlijk zouden gaan, dus die keken heel raar op toen ze mama en Lieke op school zagen. Ik schrijf het zo vaak, maar het blijft een feit. Iedereen in de omgeving van een leukemie patiënt moet heel flexibel zijn en het blijkt maar weer dat je niet verder dan een dag vooruit kan plannen. Inmiddels is de groep om ons heen zo betrouwbaar en goed voorbereid dat dit alles geen probleem oplevert en zo is er dus vandaag weer snel geschakeld.
Ik heb vanmorgen zo’n beetje de hele morgen op de bank gelegen. Er zat niet heel veel puf in. Oma Tumtum is nog op de koffie gekomen en toen heb ik er even bijgezeten. Toen Lieke uit school kwam hadden we de tafel al gedekt, zodat Lieke vlug kon eten en daarna met mama kon gaan zwemmen. Ze is gaan zwemmen bij de grote ballen in Eindhoven en ze heeft uiteindelijk toch een super middag gehad. Papa, Meike en ik hebben ook een super middag gehad, maar dan heel anders. Voor ons was het tijd om bij te tanken. Wij hebben van half twee tot bijna vijf uur geslapen. Blijkbaar was het nodig.
Door de dag heen heb ik nog een aantal keer gespuugd en ben ook nog regelmatig in het kleine kamertje te vinden geweest. Gelukkig heb ik geen koorts. Vanmorgen kon ik niets binnenhouden en ben ik weer begonnen met ORS. Gedurende de dag ben ik ook weer andere dingen gaan eten en drinken en dat ging eigenlijk best goed. Nu maar hopen dat het zich niet doorzet en ik geen koorts krijg.
Het is dus wel een kleine tegenvaller dat we niet naar de winter Efteling konden gaan. Het is ook raar, want je verwacht vandaag een heel ander verslag te kunnen schrijven. Zoiets als: We zijn vandaag heerlijk met zijn vijven er tussenuit geweest. Het was geweldig in de winter Efteling bla, blabla. Het was teveel om op te noemen, dus kijk de foto’s maar.
Nu geen foto’s, geen leuke verhalen, maar een verhaal over tranen, over het kleine kamertje en over spugen. Het voordeel is wel dat het verhaal van de Efteling nog steeds een keer komt, want de kaartjes zijn nog een maand geldig. Helaas is het vanaf volgende week geen winter Efteling meer, maar wij blijven het gewoon de winter Efteling noemen. Nu eerst maar weer eens zorgen dat ik goed opknap.

Groetjes Janske

  • 25 Februari 2011 - 23:19

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie.

    Wat vervelend dat je uitgerekend vandaag je niet goed voelt.
    Wat een hele leuke verassende dag had moeten worden, werd vooral voor jou een vervelende dag.
    En wat knap van Lieke dat ze zo goed kan omschakelen, van een verdrietig meisje dat niet naar de efteling kan, naar een vrolijk meisje dat eerst gewoon naar school gaat, en dan een geweldige middag heeft in het zwembad.
    Petje af voor jou Lieke, wat ben jij een fantastische grote zus.
    Janske, ik hoop inderdaad dat je ziek zijn niet doorzet, en je je morgen weer een stuk beter voelt.
    Ik zal voor je duimen.
    Je kunt nu wel al verheugen op een geweldige dag in de efteling, want die gaat zeker nog komen.
    Goed slapen en rustig aan, dan ben je snel weer beter.
    Fijn weekend.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxx

  • 26 Februari 2011 - 07:23

    Judith, Ron, Wout, ?:

    Dag Janske,

    Ben je al een beetje verder opgeknapt?
    Dat is nog eens pech hebben!
    Jullie en de mensen om jullie heen zijn gelukkig een geoliede machine dus dat schakelen gaat geweldig en dat is erg fijn.

    Zet ´m op!!

  • 26 Februari 2011 - 08:30

    Elles:

    Hai Janske,

    Wat jammer dat jullie tripje niet door kon gaan! Hopelijk voel jij je snel beter in je buikje, dan hebben jullie als nog een hele leuke dag in het vooruitzicht. Ik vind het wel heel erg knap van Lieke dat ze haar (begrijpelijke) tranen droogt en genoten heeft van het zwemuitje met mama. Hopelijk deed die lange middagdut je goed en is het vandaag alweer wat beter met je.
    Van de week zag ik Meike op Joepie en zij had zich verkleed als Ernie (van Bert), ze noemde zichzelf 'baby', het was nl een pak aan één stuk...

    Een heel fijn weekend!

    Liefs Elles

  • 26 Februari 2011 - 09:12

    DORRY:

    HOI PECHVOGEL SEN DE REST.
    DAAR WORD IK KEI PISSIG VAN NONDE JU.
    BEDANKT VOOR DE FELICITATIES ALLEMAAL.
    HUMMEL COR EN DENNIS GAAN VOOR JOU HET LAATSTE STUK KILIMANJARO GLAD MAKEN.
    JULLIE WETEN HET IS DE HOOGSTE BERG VAN AFRIKA HURIPEAK OP5950 METER U HET HOOGSTE PUNT VAN DE KIBO ZO NOEMEN ZE HEM OOK..
    DE VOORBEREIDINGEN DIE ZE TROFFEN ZIJN HEEL GOED .
    MAAR ALS ZE HOOGTE ZIEKTE KRIJGEN , DAAR IS NIKT TEGEN TE DOEN ,DAT KOMT DOOR DE IJLE LUCHT, DAN MOETEN ZE OOK RAP AFDALEN EN KUNNEN ZE NIET VERDER.
    DAT ZOU MIJN MANNEN HUN EGO EEN FLINKE OPTATER GEVEN, MAAR 40 PROCENT BEREIKT MAAR DE TOP.
    JANSKE IK DENK DAT JIJ NU OOK OP EEN STUKJE VAN DE BERG ZIT WAAR DE LUCHT ZO IJL EN SCHOON IS, DAAR KUNNEN WIJ NIET MEER TEGEN, EN DAAROM LOPEN POEPJES GEWOON ZONDER DRUK UIT JE LIJFFJE ,MAAR DE EFTELING KOMT NOG ALS HET GEEN WINTEREFTELING MEER IS NEEM JE TOCH GEWOON EEN ZAKLAMP MEE ALLEMAAL LIEKE JIJ BENT EEN JUWEELTJE VAN EEN ZUS . EN MEIKE IS OOK EEN KANJER, HUMMEL NOG 5MAANDEN EN DAN IS ALLES HOPELIJK VOORBIJ.MAANDAG OM 6 UUR VERTREKT COR MET ZIJN RUGZAK RICHTING SCHIPHOL,WEL HEERLIJK DAT ONZE ZOON MET HEM MEEGAAT
    HEIDI EN JAN ZORGEN DAT PACO DE LAATSTE RONDE KAN DOEN WANT ZE VINDEN HET DAN TE DONKER VOOR MIJN ROLSTOEL MET MIJ AAN HET STUUR.
    IK HEB ALLEMAAL UITNODIGINGEN OM TE KOMEN ETEN ,MAAR IK BLIJF GEWOON HET HONK BEWAKEN DAT KAN IK BEST.
    JANSKE IK GA OOK VOOR HUN FIKKEN DAN ZET IK DIE KAARS LANGS DIE VAN JOU SCHAT. NOU IK HOOP DAT JIJ WEER AFBENT VAN DIE DUNNE VLOEIBARE AFVALSTOFFEN EN NOG KUNT GENIETEN VAN EEN FIJNE ZONDAG DAG ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY


  • 26 Februari 2011 - 10:19

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat jammer dat jij niet lekker bent als er een verrassing op het prograamma staat.
    Maar wat in het vat zit verzuurt niet, dus als je weer beter bent kan het nog gewoon doorgaan.
    Oké, geen "winter"efteling maar nog steeds efteling en dat is altijd leuk.
    Petje af voor Lieke, dat is nog eens flexibel zijn. Geweldig goed van jou, Lieke!

    Dorry, ik hoop dat het etentje heel gezellig was en alsnog gefeliciteerd (ook Cor natuurlijk) met "jullie" pensioen. Geen wekker meer 'moeten' zetten is op zich al heel prettig heb ik ervaren.
    Een uurtje later maakt zoveel verschil en dan zonder tijdsdruk lekker koffie met de krant, boterhammetje eten en relaxed aan de dag beginnen.
    En nu het voorjaar nadert helemaal fijn, kan je lekker genieten van de natuur.
    Geniet ervan, jullie hebben het verdiend.

    Janske, ik hoop dat jij je vandaag weer beter voelt en geen koorts krijgt.
    Oh ja, en die wens van jou, daar ben ik 'zo benieuwd' naar.
    Geen idee wat dat gaat worden. Alweer een verrassing!

    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 26 Februari 2011 - 11:28

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Cor van Harte jongen en dat je er heel lang van mag genieten. Samen met Dorry.

    En Janske sterkte ermee. De rest is eigenlijk allemaal al geschreven.
    Lieke is Kei lief.

    Groetjes uit Leende

  • 26 Februari 2011 - 20:52

    Nikki En Jannie:

    Hee Janske,

    Dat is idd jammer dat jullie niet naar de efteling konden gaan.
    Hopelijk voel je je snel beter en dan kun je er van gaan genieten.

    dag dag groetjes ons

  • 26 Februari 2011 - 21:54

    H & H & I:

    Hoi SUPER Janske,

    Dat was even flink balen. Dan verheug je je helemaal op de winterefteling en dan net voel jij je vandaag niet lekker. Maar meis jou gezondheid staat voorop en de efteling hou je nog tegoed dus dat halen jullie weer gezellig met zijn allen in ! We zijn nu al nieuwsgierig naar dat verslag.

    Hopelijk ben je inmiddels weer een beetje opgeknapt en is het spugen over.
    Fijn dat Lieke toch nog iets leuks heeft kunnen doen en zwemmen is ook helemaal geweldig.

    Cor en Dorry van harte en nu samen lang genieten.

    Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX


  • 27 Februari 2011 - 07:56

    DORRY:

    HOI JANSKE EN IEDEREEN DIE DIT LEEST.
    VOEL JIJ JE AL WEER WAT BETER HUMMEL?
    NU WERKT HET WEER OOK NIET ECHT MEE ,MAAR JA, DAT HEBBEN WE NIET IN DE HAND.
    VERDER HOOP IK DAT JOU POEPJES WEER STEVIGER ZIJN .
    ALLEMAAL BEDANKT VOOR DE FIJNE WENSE4N ,DAAR WORD IK VAN BINNEN WARM VAN MENSEN.
    COR HEEFT ALLES AL IN ZIJN RUGZAK ZITTEN,TOCH HEEL WAT.MAAR COR EN DENNIS GAAN NIET MET EEN GROEP ,NEE MIJN MANNEN LOPEN ALLEEN ,MET DE NODIGE HULPKRACHTEN.
    IK WENS JULLIE NOG EEN KEI FIJNE DAG ,EN MORGEN WEER SCHOOL WERK EN ZOVEEL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 27 Februari 2011 - 10:40

    Inge :

    Hoi hoi,,

    Hè, wat balen. Hoe flexibel moeten jullie inmiddels zijn.
    Lieve meisjes... denk maar zo...: nu hebben jullie het nog tegoed.
    Als het lekker weer is, dan is de efteling zeker zo mooi hoor.

    Lieke, jij kan ook wel een trotsheids boekje maken, dat heb je zo vol.
    Iets waar je voor de rest van je leven op terug kunt kijken.
    Om je heen is iedereen al zo trots. Hopelijk ben je dat zelf ook.

    Nou Janske, maak je handjes warm en hou ze lekker op je buikje.

    Beterschap en veel liefs.
    Groeten Inge.

  • 27 Februari 2011 - 14:20

    Wijnand En Janneke:

    Inderdaad...zoals iedereen al schrijft...wat een pech met een grote P.
    Voor jullie allemaal natuurlijk, maar als je je ook nog zo beroerd voelt als Janske dan is dat echt niet super. Nu maar duimen dat na elk bezoek van het kleine kamertje je meer bacillen kwijt raakt zodat je snel weer opknapt. De (winter) efteling loopt niet weg, al is dat natuurlijk een schrale troost voor een kind!
    Nou, Linde heeft jullie kleertjes al eens aangehad en ze vond ze prachtig...net als alle knutselwerkjes en tekeningen!
    Tot snel! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: