Ome Renier's kinderfeestje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ome Renier's kinderfeestje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ome Renier's kinderfeestje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zoals jullie allemaal weten is ome Renier op 10 februari jarig geweest. Hij werd dertig jaar. Wij hadden dat nog niet gevierd en dus was het vandaag tijd om het kinderfeestje te gaan vieren. Het feestje werd bij ons thuis gevierd, dus dat was wel makkelijk. Dat dacht ome Renier ook, maar dat viel toch nog tegen, want we hebben hem flink bezig gehouden.
Toen Meike en ik vanmiddag lagen te slapen, hebben mama en Lieke een heerlijke taart gebakken. Het was een prinsessentaart en dat is natuurlijk altijd leuk als je als jongen zijnde dertig wordt. Ze hadden er ook kaarsjes op gedaan. In dit geval geen dertig kaarsjes, maar ze hadden de dertig geschreven. De koffie was ingeschonken, iedereen was wakker en thuis en dus konden we gaan zingen. Natuurlijk niet voordat de jarige job ook nog een feesthoedje kreeg opgezet. Lieke kwam zelf met de taart binnen en daarna werden de kaarsjes aangestoken. Ome Renier had er geen enkele moeite mee om alle kaarsjes in 1 keer uit te blazen. Ik vond dat ontzettend knap van hem. We hebben heerlijk van de taart gegeten, dat wil zeggen de rest van de familie. Ik heb het lekker bij stroopwafels gehouden.
We hadden ook nog cadeaus voor ome Renier. Voordat we die aan hem gaven hebben we hem eerst nog even aan de oren getrokken. Tja, dat hoort gewoon bij het liedje ‘Jarige Job gaat nooit verloren’. De taart op, de cadeaus uitgepakt, dan is het tijd voor vermaak. We zijn samen met ome Renier naar buiten gegaan en hebben daar van alles gespeeld. Politie en boefjes, schommelen, fietsen en voetballen. Het was heerlijk om even buiten te zijn.
Het vervolg van het programma was pannenkoeken bakken. Ook dit deden we met vieren. Ik mocht boter in de pan doen, Lieke mocht het beslag in de pan doen en Meike mocht de pannenkoek los “slaan” als de pannenkoek omgedraaid moest worden. Dit natuurlijk allemaal onder begeleiding van ome Renier en zo lukte het om een hele grote stapel pannenkoeken te bakken. Op het moment dat we begonnen met eten dachten papa en mama slim te zijn. Ze vertelde mij dat er in het woord pannenkoek meer koek zit dan in stroopwafel. Dit vond ik allemaal prima, ik wilde toch alleen maar stroopwafels. De rest heeft wel genoten van de pannenkoeken en vooral Meike heeft heerlijk gegeten. Er waren allemaal lekkere dingen voor op de pannenkoek, zoals chocoladesaus, slagroom, kersen en ananas. Van de ene kant maak je het dan heel moeilijk voor Meike, want dan moet ze kiezen. Toch is dat voor Meike niet zo moeilijk, want ze eet net zo lang door tot ze alles heeft gehad.
Als laatste mochten Lieke en ik nog Bubble spelen op de telefoons van ome Renier en papa. Toen we aan deze spelletjes begonnen waren we al heel moe, maar wij als nieuwe generatie moeten ons toch van de goede kant laten zien, dus als de moderne technologie er aan te pas komt, dan kunnen we nog wel even doorgaan. Na een poosje spelen zijn we toch naar boven gegaan en heeft ome Renier ons ook nog mee in bed gelegd, waarna we alle drie heel vlug sliepen.
Op zich weer een goede dag voor mij met de draak. Ik heb het wel af en toe koud, eet alleen wat ik wil eten en ben wat vlugger moe. Als je dat vergelijkt met hoe het draakje mij in het verleden heeft lastig gevallen, dan lijkt het erop dat hij steeds beter naar mij luistert.

Groetjes Janske

• 20 Februari 2011 - 08:26

Leanne:

Wat leuk zeg dat jullie voor ome Renier een eigen feestje hebben georganiseerd!
    Het ziet er ook wel erg gezellig uit.
    En wat een mooie taart, en niet te vergeten een mooie feestmuts!
    Renier, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

Een hele fijne zondag,
    hopelijk heeft het draakje vandaag ook een rustdag.

Groetjes,
    Leanne

• 20 Februari 2011 - 08:40

Oma Blijham:

Wat hebben jullie een gezellige verjaardag gevierd met oom Renier! Was hij blij met de kado's? En dan die pannekoeken, knap van jullie dat je dat al zo goed kan. Ik denk, dat ik ook maar eens bij jullie kom eten, het lijkt me allemaal wel lekker en ik hou heel veel van stroopwafels Janske. Jammer dat we zo ver weg wonen! Voor jullie allemaal een dikke kus van oma.

• 20 Februari 2011 - 08:42

DORRY:

HOI FEESTGANGERS.
    OME RENIER NOG VAN HARTE JIJ BENT NET EEN PLAATJE OP DE FOTO'S ,WAT EEN MOOIE TAART ,EN DAN AL DIE LEUKE DINGEN DOEN GAAF HOOR.
    WIJ BEGINNEN AAN DE LAATSTE WEEK VAN OM 5.30 OPSTAAN WAT HEERLIJK.
    NOU LUITJES NOG EEN HELE FIJNE ZONDAG ,EN DEX JIJ DOET HET OOK BEST GOEG HOOR
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY UIT DE MOOIE PAREL

• 20 Februari 2011 - 09:01

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag feestgangers,

Dat is toch wel een geweldig feestje geweest.
    Dat zit dan ook wel bij jullie in de fam., het organiseren (en aanwezig zijn) op goede feesten en partijen, hartstikke goed.
    We duimen dat Dexa in toom blijft!
    Fijne dag vandaag!

Bart, we hebben de sites even bekeken die je erop gezet had, Wout vond het heel leuk!

Zet ´m op!

• 20 Februari 2011 - 09:21

Imke:

hoi lieve janske
    en ome ferry en tante joke
    en lieke en meike
    xxx knuffel van imke en papa en mama

• 20 Februari 2011 - 09:29

Meggie:

hey janske,

wat leuk om te ziek dat jullie thuis ook aan het elastieken zijn gegaan. lieke heeft dat namelijk donderdag geleerd bij joepie en ze is wel erg goed moet ik zeggen!!!fijn dat het draakje je niet zo erg pest deze keer hopen dat dat ook zo blijft!fijne zondag dikke kus meggie

• 20 Februari 2011 - 12:02

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Dat was een gezellige dag met Ome Reinier.
    Hij heeft wel genoten van zijn feestje zo te zien op de foto's.
    En de taart en de pannenkoeken zien er erg lekker uit.
    Janske vraag eens aan Meike hoe ze dat doet, zoveel snoepen en lekkere dingen eten en toch zo slank blijven.
    Wat goed dat die dexa-draak eindelijk manieren krijgt en dat hij naar jou begint te luisteren.
    Beter laat dan nooit.
    Nog 1 dagje en er word weer een dexa-periode van de lijst gestreept.
    Een fijne, warme en rustige zondag allemaal.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxx

• 20 Februari 2011 - 12:06

Ome Renier:

Ja, dat was toch wel lang geleden dat ik een kinderfeestje heb gehad. Vond het super gezellig en een geslaagd feestje! Jullie hadden me goed bezig gehouden maarja ik laat me natuurlijk niet kennen. Gelukkig had je de draak redelijk onder controle en kon je overal aan mee doen!! Nog even en de draak is weer weg.

Liefs, Ome Renier

• 20 Februari 2011 - 14:17

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Nou, dát is nog eens een leuke oom, die ome Renier van jullie!! Hém kun je wel op zijn (!!) verjaardagsfeestje uitnodigen hoor. Jeugd zoekt jeugd hé. Zo heeft hij in ieder geval een héél fijn feestje gehad!!
    Wat fijn dat draakje deze keer wat minder brutaal is, ik hoop dat hij zich rustig houdt!!
    Een gezellige week maar weer op school! ( Wat een zorgzame grote zus is die Lieke toch!! )

groetjes van ons

• 20 Februari 2011 - 17:16

Linde En Familie:

Beste Ferry, Joke, Lieke, Janske en Meike,

Bedankt voor jullie bezoek en alle cadeautjes.
    Wij vonden het heel gezellig met jullie allemaal en Janske heeft de deza draak goed onder controle! Heel kanap van jou!

Volgende keer komen wij bij jullie spelen!

Groeten en Ome Reinier nog van harte gefeliciteerd, stadsgenoot!
    Jij bent echt een superoom!

• 21 Februari 2011 - 05:56

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN DE REST.
    GEEN BERICHT WIL NIET ZEGGEN DAT HET NIET GOED IS HE JANSKE.
    IS DEXA WEER NAAR NIJMEGEN?
    EERLIJK IS EERLIJK HIJ IS DE LAATSTE PAAR KEREN WEL RUSTIGER GELOOF IK.
    FERRIE MAG JIJ NU JE EIGEN WEER BREED MAKEN?
    WEER EEN FIJNE SCHOOLDAG VOOR JOU EN LIEKE MEIKE DENK IK NIET ??
    NOU MENSEN MAAK ER EEN LEUKE DAG VAN EN PROBEER EEN POSITIEF TEKEN VOORVAL OF ZOIETS TE ZIEN VANDAAG ,IS NIET MOEILIJK EEN BLOEM DIER GLIMLACH, EEN CADEAUTJE IS ALLEMAAL POSITIEF IN MIJN OGEN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 Februari 2011 - 11:16

Fam Van Gaal:

Hey Kanjer!!!

En heeft de draak zijn koffer al gepakt en weer vertrokken naar drakenland. Wij hebben net als Dorry het gevoel dat jij de Draak deze keer de baas bent in plaats van andersom.
    We hoorde gister dat je weer erg veel zin had om naar school te gaan.
    Je zult nu wel weer thuis zijn even een snee brood eten of ben je nog aan de stroopwafels?

Ga je nog een keer met papa en mama bob de bouwers kijken bij de Ikea? Het zag er wel gaaf uit hoor. Wie weet dat wij daar ook maar eens gaan kijken. Renske is ook helemaal fan van al die bob de bouwers.
    Voor vanmiddag een hele fijne middag en lekker in het zonnetje buitenspelen??

X Renske Bram Gijs en Nicole

• 21 Februari 2011 - 15:21

Anne :

Hoi Janske!

Wat gezellig dat Ome Renier bij jullie zijn kinderfeestje kwam vieren! En wat fijn dat de draak zich rustig houdt deze keer.... enneh... stroopwafels zijn toch gewoon ook lekker?? Ik ben benieuwd waar je de volgende keer van gaat genieten!

Groetjes, Anne