Luizencontrole - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Luizencontrole - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Luizencontrole

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

21 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zo, het draakje is weer buitengezet en ditmaal is het eigenlijk zonder noemenswaardige problemen verlopen. Vanmiddag bij het eten heb ik de laatste koeken naar binnen gewerkt en vanaf morgen moet ik dus weer normaal eten. Nu hoop ik dat dat gaat lukken, want ik heb ontzettend veel pijn aan mijn tanden. Wat dat kan zijn weet ik ook niet, dus dat ga ik morgen aan de dokter vragen. Voor de verandering moet ik deze week namelijk een keer op dinsdag naar het Eindhoven ziekenhuis, dus dan weten we ook echt hoe ik de Dexa-week ben doorgekomen.
Gisteren zijn we bij Linde op kraamvisite geweest. Nou is er wel een hele poos over heen gegaan en ik weet niet precies hoelang een kraamtijd eigenlijk duurt. Laten we zeggen dat we op bezoek zijn gegaan bij een babytje. Jeetje mineetje, wat is dat leuk zo’n kleine baby. Lieke, Meike en ik hebben Linde dan ook samen met Janneke naar mama mogen brengen. Dat is helemaal gaaf om Linde, die nog zo klein is, te dragen. Ook heeft Linde er voor gezorgd dat ik een keer iets anders heb gegeten dan koeken. Ik heb namelijk netjes mijn beschuit met muisjes opgegeten. Ik heb er wel mijn tijd over gedaan, maar ach, dan kun je er ook lekker lang van genieten.
Vandaag was het weer tijd voor een luizencontrole bij mij in de klas. Natuurlijk wilde ik dat ook wel een keer meemaken, dus toen ik de kans had ging ik vlug op de stoel zitten. In dit geval had de mevrouw die de controle doet op luizen het best makkelijk. Vaak treft ze meiden aan met lange en dikke haren. Hier moet ze dan flink borstelen en zoeken, om er zeker van te zijn dat er geen luizen zitten. Bij mij was ze zo klaar. Ze kon zo van voor naar achter en van links naar rechts kijken, zonder aan mijn haren te zitten. Natuurlijk snapte ze wel dat ik dat niet goed zou vinden, dus ze heeft ook bij mij keurig gezocht en niets gevonden. Dat is dan wel weer fijn om te weten.
Zoals gezegd moet ik morgenmiddag al naar het ziekenhuis, dus ik laat jullie morgenavond wel weten hoe het is gegaan.

Groetjes Janske

• 21 Februari 2011 - 22:33

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Fijn dat het draakje zich zo goed heeft gedragen deze keer.
    Weer een dexaweek van de lijst afgestreept.
    Wat vervelend dat je tandpijn hebt, als het maar niet van de stroopwafels komt.
    Geen luis op jou hoofdje te vinden, gelukkig maar, houden zo.
    Lief he, zo'n klein babytje, net een levende pop, en ze ruiken zo lekker.
    Veel plezier op school morgenvroeg.
    Veel succes in Eindhoven morgenmiddag.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 22 Februari 2011 - 04:48

DORRY:

HOI DE HELE CLUB.
    DAT VOND IK VROEGER OOK HEEL APART ALS DE LUIZEN ZUSTER KWAM MAAR IK WAS ALTIJD NERVEUS DAT IK ER HAD ,IK DACHT DAT HET MONSTERS WAREN..
    En dan kwamen ze ook nog kriusjes zetten,nee geen aswoensdag voor t.b.c. was dat.
    leuk op bezoek bij een kleine baby
    dus vandaag lekker dichtbij in EINDHOVEN.
    En dan die goeie Dex weer weg nu verder naar de top meisje.
    Het gaat weer redelijk dacht ik zo ,nou dat is fijn .
    succes in eindhoven een leuke dag ,denk aan een positief iets EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE Dorry Ik heb de caps lock weer zijn gang laten gaan, maar geen zin in het te verbeteren .
    DAG ALLEMAAL

• 22 Februari 2011 - 06:57

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat leuk he....naar babytjes kijken.
    Hebben we zondag ook gedaan. We zijn naar Kyan geweest van onze achterburen.
    Maar die was te vroeg geboren en woog nu AL 2,5 kilo.
    Die was zo klein.

Maar nu weer naar jou. Veel succes vandaag in Eindhoven.

Groetjes uit Leende

• 22 Februari 2011 - 07:27

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat fijn dat het dexadraakje zich rustig heeft gehouden en goed naar jou heeft geluisterd.
    Als de resterende dexadagen ook zo gaan zou dat geweldig zijn. Daar duimen we voor en laten we de kaars branden.
    Een kinderfeestje voor Ome Renier, op bezoek bij een babytje en nagekeken op luizen.
    Jullie kunnen deze week weer goed van start.

Dat elastieken deden wij vroeger ook thuis in de keuken tussen twee keukenstoelen. Leuk!
    Ziet er keigaaf uit.

Voor vandaag weer veel succes in Eindhoven.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 22 Februari 2011 - 08:50

Lambert En Tineke:

Hé die Janske!!

En nu hoor je er écht helemaal bij hé, op school!! Luizen pluizen!!! Iets waar ieder kind aan moet geloven. Gelukkig was je helemaal "schoon"!!

Fijn dat dexa weer geweest is, voorlopig in elk geval.

Veel succes in Eindhoven!!

Liefs van ons

• 22 Februari 2011 - 10:39

Judith, Ron, Wout, ?:

Hallo Janske,

Wat doe je het toch allemaal goed, zeg!
    We nemen ons petje voor je af, echt fijn om te lezen.
    Zo´n Dexaweek maakt dat jullie misschien even iets minder tegen de volgende op hoeven te kijken...we weten wel resultaat uit verleden biedt geen garantie voor de toekomst maar...
    een positieve toekomstverwachting is toch heeeeel veeeeel waard...

Zet ´m op!

• 22 Februari 2011 - 11:29

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Gelukkig heeft het draakje zich deze week keurig gedragen en je niet alteveel gepest.
    Je kunt er nu weer voor drie weken tegen en dan zien we wel weer verder.

En gelukkig geen luizen gevonden. Dat scheelt mama ook weer veel werk en voor jou veel kriebels.
    Misschien een ideetje om een paar hoofdluisjes op het volgende dexadraakje te gooien???
    Kan hij zich daar fijn op uitleven.

Liefs en veel plezier op school.

Knuffel!!!!

• 22 Februari 2011 - 11:59

H & H & I:

Hoi Super Janske,

Natuurlijk helemaal super dat de Dexa-week redelijk normaal is verlopen !! Dat geeft moed voor de komende dexa-weken. Weer 1 minder.

Veel succes in het ziekenhuis vandaag en goed eten straks.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX