Aanschuiven bij oma Tumtum - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Aanschuiven bij oma Tumtum - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Aanschuiven bij oma Tumtum

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren zijn papa en mama een avondje uit geweest. Wij weten dan dat zuster Els bij ons komt oppassen en dat vinden wij altijd bere gezellig. Natuurlijk vooral als we nog niet in bed liggen. Toen zuster Els kwam lagen we nog niet in bed, maar we hadden wel al onze slaapkleren aan. Zuster Els had een mooi plaatsje op de bank uitgezocht en daar hebben wij ons met zijn drieën bij genesteld. Daarna begon het voorlezen en konden papa en mama vertrekken. We zijn goed gaan slapen, maar ik heb natuurlijk wel opgelet of ik hoorde als papa en mama thuis zouden komen. Dat hoorde ik ook en dus ben ik toen bij hun in bed gaan liggen.
Vandaag was het een echte ouderwetse zondag met eigenlijk allemaal normale dingen. Vanmorgen lekker relaxen. ’s Morgens spelen op de speelkamer (mijn oude slaapkamer), beetje televisie kijken, in de pyjama naar beneden en ontbijten. Voor papa betekent het op zondag vaak dat hij moet voetballen. Zo ook vandaag. Hij moest thuis tegen Heeze en dus moest hij naar Sterksel fietsen om tegen Heeze te voetballen. Dat blijft natuurlijk altijd grappig met de voetbalvelden van Heeze in de achtertuin. Papa heeft niet deelgenomen aan de wedstrijd, want hij wilde zich graag sparen voor de sportmedische keuring van morgen. Volgens mij was het gewoon een smoesje, want als je tegen Heeze moet voetballen is er natuurlijk ook genoeg te ouwehoeren langs de zijlijn. Dat heeft hij dan ook volop gedaan. Overigens mocht ik de uitslag er niet opzetten.
We zitten weer in de weken voor de carnaval en dat betekent voor Lieke weer optreden met “mijn” Sweet Candy. Gelukkig is Lieke weer goed opgeknapt en kon ze vandaag mee naar de receptie van prins Leonardus Garvino d’n derde van de Kraaienvangers. Dat is natuurlijk altijd heel speciaal, want dan mogen ze optreden op podium in de tent die bij onze school staat. Ik heb gehoord dat ik heel trots mag zijn op mijn showgroep en ik kan dan ook niet wachten tot woensdag, want dan zal ik wel alle spannende verhalen te horen krijgen.
Mama ging mee naar de Kraaien en omdat papa nog bij het voetballen was, mochten Meike en ik naar opa IJsje en oma Tumtum. Meike heeft daar heerlijk geslapen en ik niet. Dat was achteraf niet zo slim, want ik was aan het einde van de dag wel heeeeeel erg moe. Vanmiddag vond ik het gewoon zo gezellig bij opa en oma dat ik slapen niet nodig vond. Inmiddels was opa IJsje met ome Tan naar Bart de Win. Ik hoef jullie natuurlijk niet uit te leggen wie Bart de Win is en voor wie het niet weet, kan ik alleen maar zeggen: “Koop het cd/boekje ‘Super Janske’ en luister naar de mooie liedjes." Je zult nooit meer vergeten wie Bart de Win is.” Vandaag was de cd presentatie van de nieuwe cd van Bart, genaamd: ‘Little world’. Ome Tan en opa IJsje vonden de cd geweldig en ook dat is dus een echte aanrader.
Papa was inmiddels terug van het voetballen en samen hebben wij geregeld voor het echte zondagmiddag gevoel. Aanschuiven bij oma. Dat hebben we lang, heel lang niet gedaan. Zo spontaan en zo lekker. Oma was al aan het koken en vroeg of wij bleven eten. Papa en ik keken elkaar aan en ja, dat zagen we wel zitten. Dan gaat oma gewoon wat improviseren. Wat meer aardappels schillen, diverse groente werden tevoorschijn gehaald en speciaal voor Lieke werd er ook nog eens Oostenrijkse soep klaargemaakt. Jullie zullen begrijpen dat we tijdens de maaltijd onze vingers bij afgelikt hebben, want er zat ook nog eens een heerlijk stukje vlees bij. Nu moeten jullie niet denken dat ik heel veel heb gegeten, maar het was wel weer voldoende en vooral aardappels die bij iemand anders op zijn bord lagen vond ik vandaag heerlijk. Meike vond het ook wel lekker volgens mij, want ze heeft twee borden leeg en Lieke had volgens mij een beetje veel gesnoept in de tent. Al was dat niet te zien bij de Oostenrijkse soep, want die had ze zo op.
Al met al een heerlijk weekend en de accu is weer opgeladen voor een paar dagen school en woensdag weer een dagje Nijmegen. Dan komt ook het draakje weer op bezoek, maar dat betekent alleen maar dat we weer verder kunnen gaan met aftellen.

Groetjes Janske

• 13 Februari 2011 - 22:08

Janny:

Ha Super Janske en Familie,

Hm............ Oostenrijkse soep, klinkt lekker (kan je het recept op de site zetten, zodat wij hem ook een kunnen maken? Wij zijn echte soepboerem ha ha........
    Janske wat gezellig dat je weer vol streken zit, maar niet te veel he?
    Wat fijn dat Lieke weer opgeknapt is weer heeft kunnen dansen, gezellig morgen weer naar school en nog even genieten zonder het draakje.

Heel veel groetjes van ons allemaal

• 13 Februari 2011 - 22:13

Joli Claes:

ha Janske en familie.

Wat heerlijk om te lezen dat alles zo gewoontjes gaat, met allemaal gewone dingen.
    Lekker luieren, wat spelen, bij opa en oma op bezoek en daar blijven eten natuurlijk.
    Lieke optreden, papa voetballen [wat was de uitslag nou?]
    Fijn gewoon gewoon.
    Veel plezier op school morgen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxx

• 13 Februari 2011 - 23:02

Opa Ijsje:

Hé Janske ben je niet wat vergeten te schrijven , dat je samen met Meike ........ ach laat ook maar.

Ja en Opa is met Ome Tan naar Eindhoven geweest naar Bart de Win en inderdaad het was echt super mooie muziek , wat gaat hij met zijn band en de achtergrond zangeressen OP in de werkelijke hele mooie muziek . geweldig om naar te luisteren.
    De rikkers Ome Cor Ome Antoon en Ome H(G)ijs , zal ik die cd wel is laten horen , weet zeker dat ze dan nog beter gaan rikken.
    Ik zei tegen ome Tan in de auto als ik mijn ogen dicht deed dan hoorde ik Frank Sinatra.

We hebben ook jou kado gegeven (schilderstuk met 2 handjes van jou)aan die meneer Jonathan Heywood die de CD opnames gedaan heeft van jou CD Superjanske ,
    Het eerste wat hij zei was : die komt in de studio te hangen. leuk he.

Nou dat was het voor de ouwerwetse zondag.

Slaap ze en morgen weer lekker naar school

• 14 Februari 2011 - 05:36

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM EN DE REST.
    WEER EEN MAIL WAARIN ALLES ALS EEN TREIN LIEP HEERLIJK GRIETJE ZO'N FIJN WEKEND ,HET ZIJN DE KLEINE DINGEN DIE HET HEM DOEN MEIS
    EN OOK FIJN DAT OPA IJSJE FRANK SINATRA KON HOREN ALS HIJ ZIJN OGEN DICHT DEED .
    OPA IJSJE WAS HET MET OPEN OOGJES BART DIE ZONG?????????
    JANSKE IK HEB EEN AANRIJDING GEHAD ,GEEN GEWONDEN HOOR.
    HET GING ZO,IK HAD WAT AFVAL DAT IK IN HET BOS WEG WOU GOOIEN IN ZO'N HANGBAK, DUS IK GEEF EEN RUKJE AAN MIJN POOKJE VAN MIJN S.U.V.,EN TOEN REED IK IN ZIJN ACHTERUIT KNOERHARD TEGEN DIE BAK, IK DEED MIJN OGEN DICHT MAAR GEEN FRANK SINATRA NEE HOOR NA 5 MINUTEN PAS DE ECHO VAN HET BOTSEN ZO HARD.
    IK ZAG DE HELE HONDENSTANG MMET RIEM OP DE GROND LIGGEN,DUS HEB IK DIE MAAR ONDER MIJN LEUNING GESTOPT EN ZO OP HUIS AAN.
    TOEN DACHT IK EEN SLIMME MEID IS OP DE TOEKOMST VOORBERD BELDE COR OM VAST MELDING TE MAKEN VAN DE HONDENSTANG DAN WIST HIJ HET AL ALS HIJ THUIS KWAM .
    HOE KAN DAT NOU ZEI HIJ.
    IK ZEI IK ZAL EERLIJK ZIJN IK REED ER ACHTERUIT TEGEN, NOU IK ZIE HET VANAVOND WEL HOUDOE.
    BIJ THUISKOMS ZAG HIJ DAT DE SCHROEVEN VAN DE STANG GEWOON WAREN AFGEBROKEN.
    HIJ ZEI DAT MOET TOCH WEL ERG HARD GEGAAN ZIJN ,IK DACHT VOOR JOU EEN VRAAG ,VOOR MIJ EEN WEET WANT IK HAD DE ECHO NOG IN MIJN OREN VAN DE BOTSING, MAAR TEGENWOORDIG MAKEN ZE DE SCHROEVEN ZELFS NIET MEER ZO STERK LIJKT WEL.
    NOU VERDER OOK EEN HEEL GEWOON FIJN WEEKEND GEHAD.
    JANSKE IK BEGIN AL OP TYD TE FIKKEN VOOR DEXA HET TELT NU VORSAF MEISJE LIEKE DANS DE STERREN VAN DE HEMEL EN MEIKE EN JANSKE DOE HET MAAR NA.
    FERRIE WAS HET NIET EEN FORSE NEDERLAAG ?
    EEN FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 14 Februari 2011 - 09:51

He Janske:

Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad! Het klinkt allemaal even gezellig. Fijn dat jullie de accu weer lekker hebben kunnen opladen. Veel plezier op school vandaag en morgen, en veel succes woensdag in Nijmwegen.

groetjes Marleen

• 14 Februari 2011 - 13:20

Willeke:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat je zegt zo lekker lambal zondag niks moet alles mag!! Dat is ook wel fijn, een keer.
    En dan komen langzaam de streken terug, dat is ook wel leuk. Dat wordt gezellig bij jullie.
    Nou geniet er van!! Veel plezier op school, en het aftellen gaat beginnen.

Succes!! Groetjes Willeke

• 14 Februari 2011 - 16:56

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat leuk dat jij weer streken hebt maar niet te gek maken hè kleine guit!
    Gezellig aanschuiven bij Oma Tumtum is altijd super gezellig lijkt me. En Oostenrijkse soep?
    Dat ken ik niet maar zoals ik lees smaakt het heerlijk.

En Lieke weer bijna beter, helemaal goed.
    Wat bedoelt Opa IJsje met "...en wat heb jij samen met Meike gedaan....."?
    Misschien moeten wij ook niet alles weten.

Morgen weer fijn naar school en 's middags een dutje en daarna weer fijn spelen!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda