Mijn streken komen terug - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Mijn streken komen terug - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Mijn streken komen terug

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

We zullen eerst maar eens beginnen met goed nieuws, want Lieke is aan de beterende hand. De koorts is weg en ze krijgt steeds meer zin om mee te spelen en ook het eten gaat weer beter. Al heb ik wel respect voor Lieke, want ondanks dat ze geen honger had, at ze toch telkens iets, want ze wist dat dat zou helpen om beter te worden. En ja hoor, het lijkt inderdaad te werken. Met betrekking tot mijn eigen eten kan ik ook zeggen dat ik steeds meer begin te lijken op mijn leeftijdgenootjes. Soms eet ik goed en soms eet ik minder goed, maar al met al zijn er steeds minder “gevechten” aan tafel. Wel heb ik nog steeds last van de afwijking dat ik de meest rare dingen lekker vind en ik vind het ook heel moeilijk om te eten op de tijden dat het de bedoeling is. Toch hebben we over het eten niets te klagen.
Nu Lieke weer beter aan het worden is, heb ik het plekje in papa en mama’s bed weer ingenomen. Ik kan gewoon niet anders zeggen dan dat het heerlijk daar slaapt. Slapen gaat me overigens sowieso wel goed af, want ’s middags slaap ik ook een gat in de dag. Bijvoorbeeld gisteren. Ik was ’s morgens keurig naar school geweest en was ook nog eens helper. Ik had dus een zware taak. Ondanks dat heb ik ook heerlijk met wat klasgenootjes gespeeld. Het was een spelletje waarbij je PANG, PANG moest zeggen en ik heb heel fanatiek meegedaan. Ook toen ik uit school kwam had ik nog veel praatjes en stond nog te springen. Wat dat betreft ben ik net een batterij. Of er zit nog energie in en dan kun je er alles mee doen, of de energie is eruit en dan moet ik weer aan de oplader. De oplader is voor mij dan slapen. Daarna kan ik er ook weer een paar uur tegenaan.
Gisteren waren er ook nog een papa en mama van mijn stapvriendjes bij papa en mama op bezoek. Helaas konden de andere papa en mama niet komen, vanwege ziekte. Beterschap! Wat ik gehoord heb van papa en mama, was dat het beregezellig is geweest. Dat was wel even spannend, want ik was toch even bang dat de stapvriendjes teleurgesteld waren. Dit door een zin in het liedje ‘Zo benieuwd’. Die zin gaat als volgt: “Ik denk dat ik wel zal trouwen. Met iemand die mij nu nog niet kent”. Gelukkig nemen de stapvriendjes het goed op en vinden ze dat ze nog genoeg tijd hebben om mij op andere gedachte te brengen en mocht dat niet zo zijn, gewoon goede vrienden zijn en samen op stap is heel leuk en wij weten als geen ander hoe belangrijk dat dat is.
Vanmorgen zijn we nog bij opa IJsje en oma Tumtum geweest. Door ziektes, maar ook het steeds drukker wordende “normale” programma valt het niet mee om nog regelmatig bij hun op de koffie te gaan. Daarom doen we het maar onregelmatig, maar het is er zeker niet minder gezellig om. Vanmiddag heb ik fijn gespeeld met mijn zusjes en zijn oma Hanny en Frans nog even op de koffie geweest. Altijd gezellig natuurlijk.
Als laatste wil ik nog zeggen dat er iets moois van mij aan het terugkomen is. Dat zijn mijn streken. Aan het begin van de behandeling heb ik ooit een foto geplaatst met de tekst: “een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken”. Nou dat klopt helemaal. Ik heb ze een tijdje verstopt gehad, maar inmiddels begin ik weer aardig de gangmaker thuis te worden. Het kan mij niet gek genoeg, maar daar kom ik later vast en zeker op terug.

Groetjes Janske

  • 12 Februari 2011 - 18:23

    Jose:

    Ha meisje, kijk, dat hoor ik nou graag.....dat je je streken houdt. Wat een hoop dingen maak je mee. Je oom renier die 30 is geworden ( proficiat, Renier, nu breken de jaren van de wijsheid aan...) en natuurlijk het boekje. Ik kreeg het opgestuurd, dank je wel daarvoor. Ik ben meteen aan het lezen geslagen en de boodschap is helemaal duidelijk: je hebt leukemie maar je bent geen leukemie. Je bent een lief meisje dat graag schommelt, dat een strijd levert samen met je ouders en je zusjes en dat geniet van het leven. Prima, zo is het ook maar net. Aan je pasfoto's kan ik zien dat je flink aan het beter worden bent. En in alle verhalen lees ik dat het helemaal niet makkelijk is voor iedereen. Maar tjonge, wat heb jij veel om gelukkig van te worden. Geef Lieke een dikke kus van me omdat ze zo'n lieve zus is en gelukkig weer lekker opknapt. Geef Meike een kus van me omdat ze zo'n gezellige en orgineel zusje is. Geef papa en mama een kus van me omdat ze zulke geweldige mensen zijn. Geef opa ijsje, oma tumtum, oma hanny en frans een kus van me omdat ze er altijd zo lief voor jullie zijn.

    En o ja, school kan ook heel vermoeiend zijn als je niet ziek bent............

    Liefs en dikke kus,

    José.

  • 12 Februari 2011 - 19:00

    DORRY:

    HOI WERVELWIND EN DE HELE CLUB.
    MEISJE WAT EEN GOED BERICHT .
    LIEKE AAN DE BETERE HAND.
    EN DE STREKEN VAN JOU KOMEN WEER OP GANG ,JIJ EET JIJ SPEELT JIJ SLAAPT GOED NONDE KNOL ,DAT IS ALLEMAAL GEWELDIG MEID.
    JOU BOEKJE EN C.D. ZIJN NOG GEEN WEEK OP DE MARKT ,EN HEEL HEEZE WEET WIE JIJ BENT EEN ECHTE DIVA MAAR EEN KEI LEUKE GAVE HOOR EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY.

  • 13 Februari 2011 - 08:05

    Lambert En Tineke:

    Hoi Janske,

    Dit is heerlijk om te lezen, dat je weer zo lekker mee kunt doen. Thuis én op school! Binnenkort gaat het ook wat beter weer worden zodat je ook nog eens lekker buiten kunt gaan spelen. Als je tijd hebt natuurlijk, want je hebt wel een druk leventje hé!! Gelukkig slaap je tegenwoordig lekker dus dan kun je de volgende dag er weer tegenaan, mét je streken! En zó hoort het, voor een 4-jarige kleuter!!!
    Hoe gaat het met Lieke? Is ze weer opgeknapt? Want met zijn drietjes spelen is toch het állerleukst hé? Gauw beter worden Lieke!

    groetjes uit het Gooi

  • 13 Februari 2011 - 08:31

    Judith, Ron, Wout, ?:

    Dag lief gezin,

    Dat is nog eens een bericht waar we blij van worden.
    Geniet van de streken, word maar lekker beter!

    Zet ´m op!!

  • 13 Februari 2011 - 10:46

    Tante Angela:

    Veel plezier met streken maken!

    Groetjes tante Angela

  • 13 Februari 2011 - 12:01

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Jippie, Lieke bijna beter.
    Nou, je hebt alles onder controle, lees ik Janske.
    Alleen nog in je eigen bedje slapen, bij je zusjes op de kamer kun je meer streken uithalen dan bij papa en mama in bed.
    Blij dat je eigen ikje weer terug komt, hoe meer streken hoe liever ik het heb, haha.
    Veel plezier vandaag.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxx

  • 13 Februari 2011 - 19:17

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Kijk dit zijn nog eens goede berichten. Gewoon verhaaltjes die we het liefste lezen.
    Het levert dan wel niet zoveel pageviewsers op....... omdat het niet zo spannend is.
    Maar wij hebben deze verhaaltjes toch het liefste.

    Kun je weer mooi met zijn alle nagenieten van alle aandacht van het afgelopen weekend en de accu weer zo vol mogenlijk lader want ...............je weet maar nooit.

    Nou nog een fijne zondag (wat daar dan nog van over is)

    Groetjes uit Leende

  • 13 Februari 2011 - 21:15

    Jos Swieber De Vos:

    Hoi Janske, Lieke en Meike,

    Wij hadden vandaag lekker gekke bekken naar elkaar getrokken door de zijraam.
    Haha lekker lachen. Dus met de hierboven genoemde streken zit het wel goed denk ik.

    Groetjes van de papa van Naomi.
    (de buurman)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: