Zorgen voor Lieke - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Zorgen voor Lieke - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Zorgen voor Lieke

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Over mijn avontuur van afgelopen ochtend hoef ik weinig meer te vertellen. Ik denk namelijk dat Wilma alles wel heel goed heeft beschreven. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het erg leuk vond. Helaas betekent dit ook dat Lieke nog heel ziek is. Haar temperatuur hangt de hele dag al tussen de 38.5 en 38.9 graden. Ze voelt zich dan ook erg ellendig en futloos. Omdat Lieke op dit moment echt het meeste ziek is thuis doe ik keurig een stapje terug. Zo heeft Lieke vannacht bij papa en mama in bed geslapen en ben ik gewoon in mijn eigen bed gebleven. Ik heb dus weer een sticker verdient maar deze vergeet ik steeds te plakken. Er wordt me namelijk wel gezegd dat ik er een mag plakken maar op de een of andere manier vind ik daar, door de dag heen, geen goed moment voor. Dus ook nu is er weer geen geplakt en dan telt hij niet.
Nadat school uit was, was het voor mij ook duidelijk tijd om uit te rusten van de afgelopen dagen. Zowel Lieke als ik hebben daarom een extra lange middag dut gedaan. Eenmaal wakker om kwart over vier was er dan ook weer energie genoeg om lekker door te stuiteren. Lekker spelen en me met alles in huis bemoeien.
Tijdens het avond eten zit ik normaal tussen papa en mama in maar deze plaats heb ik vanavond ook aan Lieke gegeven. Als ik me niet fit voel is ze namelijk ook altijd heel lief voor mij en nu kan ik eindelijk iets terug doen voor haar.
Rond half zes kwam oma Tumtum oppassen. Er was namelijk een inloopavond op school. Dit is een keer per jaar en op die avond kan iedereen alle klassen bekijken. Zo was er ook bij ons in de klas van alles te zien. Eigenlijk was het de bedoeling dat Lieke en ik papa en mama alles zouden laten zien. Helaas gingen papa en mama nu alleen omdat Lieke onmogelijk kon en er voor mij te veel kans is om ziek te worden met al die mensen op school die van klas naar klas lopen. Nadat papa en mama weer thuis waren kregen we wel allebei te horen dat ze heel trots zijn op ons. Er stonden namelijk ook hele mooie knutselwerken van ons in de klas. In mijn klas had Karin ook nog een tafeltje geregeld om de Super Janske boekjes te verkopen. Dit deed ze samen met Ilse en Sharon en samen hebben ze toch mooi weer een aantal boekjes verkocht. Dank je wel hiervoor. Ook zijn de stickers van de super Janske club door veel kinderen mee genomen. Mocht jij misschien thuis nog een sticker hebben liggen en weet je eigenlijk niet zo goed wat je er mee moet. Ik heb nog wel een tip. Het zijn namelijk hele goede auto stickers. De naaste familie leden zijn de laatste maanden aan het testen geweest en de stickers zitten nog steeds mooi op de auto.
Dan is er ook nog een jarige in de familie. Ome Renier is vandaag jarig en hij is 30 jaar geworden. Hij is nu even oud als Meike als je de cijfers om draait. Toch leuk twee generaties met dezelfde cijfers, waar hebben we dat al eerder gezien? Door het drukken programma van vandaag en de zieke Lieke was het voor ons onmogelijk om even bij hem langs te gaan. Daarom via deze weg heel hartelijk gefeliciteerd ome Renier en binnenkort komen wij je verjaardag gewoon nog een keer extra vieren.
Voor nu slaap lekker allemaal, op naar de laatste dag van de schoolweek.

Groetjes Janske

• 10 Februari 2011 - 22:50

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat ben je toch een lieve zus, om zo goed voor je zieke grote zus te zorgen.
    En je plekje afstaan aan tafel en in papa's en mama's bed.
    Niet vergeten je stickers te plakken, gewoon s'morgens meteen doen als je opstaat, dan kun je ze ook niet vergeten.
    Wat leuk dat ze op school je boekjes verkopen tijdens de inloopavond.
    Natuurlijk zijn papa en mama trots op zo'n kanjers van dochters, die het zo goed doen op school.
    Het feestje van ome Reinier halen jullie nog wel een keer in, zal hij vast niet erg vinden om zijn verjaardag 2x te vieren.

Lieke, wat vervelend dat je je zo ziek voelt, en dat je zo'n koorts hebt.
    Ik hoop dat je snel weer opknapt en je weer beter voelt.
    Rustig aan hoor lieve meid.

Laatste schooldag van de week, en dan weer een lekker vrij weekend.
    Have fun.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxx

• 11 Februari 2011 - 04:27

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN ALLE MENSEN.
    EERST LIEKE MAAR MEIS WAT EEN VETTE PECH BETERSCHAP HOOR.
    JANSKE JIJ HEBT MOOI JOU ZUS DE HOOFDROL LATEN SPELEN KEI GOED DAT IS MOOI
    VERDER DOEN JULLIE HET ALS STUDENTEN GOED OP SCHOOL.
    DUS GEEN ERGE MINPUNTJES OP DIT MOMENT SUPER .
    MADAM BLIJFT ZELFS IN HAAR EIGEN BED.
    KAN JIJ NOG EEN BEETJE ETEN HUMMEL?????????????
    NU IK WENS JOU EEN FIJNE SCHOOLDAG ,EN LIEKE SPEEL MAAR LEKKER THUIS MEISJE ,EN RUST OPTIJD DAN BEN JIJ ZO WEER DE OUDEN .
    ALLEMAAL EEN SUPER DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 11 Februari 2011 - 07:02

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat lief van jou om zo goed voor je zieke zusje te zorgen.
    Lieke, van harte beterschap. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

En op school is ook iedereen tevreden. Prima gedaan.
    Nog een ochtendje school en dan is het weer weekend.

Ome Renier, alsnog van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 11 Februari 2011 - 07:11

Judith, Ron, Wout, ?:

Hallo allemaal!

Lieke, wat vervelend dat je zo ziek bent, heel veel beterschap en laat je maar lekker door iedereen verwennen. Hopelijk knap je snel weer op!

Verder klinkt het verslagje van vandaag heerlijk gewoon en toch bijzonder, vooral de zusterliefde spat er van af.

Zet ´m op!

• 11 Februari 2011 - 07:14

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Geef je Lieke een dikke knuffel en wens haar maar beterschap van ons.
    En jij veel plezier op school.

Groetjes uit Leende

• 11 Februari 2011 - 09:06

Jacqueline Eykholt:

Hoi Janske en familie,

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van het geweldig mooie boekje en de CD van jou.
    Ik ben er erg blij mee. Héél bijzonder ook dat het knuffeltje wat ik samen met oma Hanny voor jou heb gezocht aan het begin van jou ziekte afgebeeld staat in het boekje.
    Ik vind het super fijn dat het nu zo goed met je gaat en hoop dat deze positieve lijn zich voortzet.
    Super Janske ik blijf je natuurlijk volgen heel veel lieve groetjes ook voor je super ouders en super zusjes.
    Jacqueline Eykholt

• 11 Februari 2011 - 10:24

Nicole Van Gaal:

Speciaal voor Lieke

Heel veel beterschap en zorg er maar voor dat je snel beter bent. Zodat jullie samen weer veel leuke dingen kunnen doen.
    Ik vind het wel heel stoer van je Janske dat je Lieke in papa en mama zijn bed hebt laten slapen.
    Heb je weer een leuke dag op school gehad?

X Nicole

• 11 Februari 2011 - 15:55

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Dat is nog eens "zusterliefde", wens Lieke maar heel veel beterschap van ons, ik hoop dat ze volgende week naar school toe kan, maar nu eerst genieten van het weekend.
    De sticker zit ook bij ons op de auto en inderdaad hij blijft goed plakken.
    Fijn dat de zusjes het goed den op school, kunnen papa en mama terecht trots zijn.

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 11 Februari 2011 - 21:54

Ellen:

Ha die Super Janske!

Wil je Lieke heel veel beterschap wensen van mij! Geef haar maar een extra dikke knuffel morgen! Wat lief van jou dat je er nu zo voor je grote zus bent, maar zoals je zelf al zegt, andersom is dat natuurlijk ook het geval dus dan mag je er best wat voor terug doen!

Oh en ome Renier, gefeliciteerd nog ;)!
    Slaap lekker voor nu en hopelijk is Lieke morgen al een heel stuk fitter!

Veel liefs

• 12 Februari 2011 - 07:01

Inge :

Lieve kindjes,

Een gezondheidsknuffel van mij.
    xxx's Inge.

• 12 Februari 2011 - 08:50

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN DE FANS.
    HET WAS WEER VRIJDAG DUS GINGEN COR EN IK OP BEZOEK IN DE POLDER BIJ ANK EN BEN.
    ANK ZEI JOKE HEEFT DE BOEKJES EN C.D. GEBRACHT OOK VOOR JOU ,BEDANKT JOKE ,HET BOEKJE HEB IK AL IUT KEI GAAF .EN WEET JE WAT KNOER FIJN IS ?
    DE TEKST STAAT IN JOU BOEKJE MEID DUS NU WEET IK PRECIES WAT ER KOMT EN KAN GEWOON DE TEKST MEE LEZEN. JANSKE DAT HET ZO'N GAAF PRODUCT ZOU WORDEN HAD NIEMAND VOLGENS MIJ VERWACHT.
    LIEKE BEN JIJ WEER EEN BEETJE BETER???????????????????
    NOGMAALS KEI MOOI JANSKE PANSKE KEVERTJE, JE KUNT OOK ZIEN DAT DE MAKERS ER HUN HART IN HEBBEN GELEGD NONDE KNOL NU ALLEMAAL EEN HEEL FIJN WEEKEND EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 12 Februari 2011 - 12:41

HOI JANSKE EN FAM.
    IK HEB NET DE C.D. KUNNEN HOREN ,OMDAT ER TEKST IN HET BOEKJE STOND.HET ZIJN TWEE ECHTE RAAKLIEDJES bART MEDE SPELERS JULLIE KRIJGEN VAN MIJ GOUD ,KEI MOOI .
    IK ZIT NU WEL MET EEN DIKKE KROP IN MIJN KEEL.
    IK LIJK WEL EEN LEVENSGROTE BARNEVELDER, NONDE KNOL DIT HAD IK NIET VERWACHT ZO GEWELDIG JANSKE, ALS JE ,JE OGEN SLUIT KOMEN ALLE BEELDEN VAN DE AFGELOPEN KANKERTIJD VOORBIJ, MAAR NU WEET IK HET HEEL ZEKER ,ER KWAM OOK EEN HELE MOOIE GRIET VOORBIJ ,EN DAT WAS JIJ JANSKE IK SCHAT OP 18 JARIGE LEEFTIJD EEN HEEL MOOI GRIETJE WAT AAN HET FIETSEN WAS ,MET EEN HEEL STEL VRIENDEN EN VRIENDINNEN, HELEMAAL OPGENOMEN IN DE KRING ,JIJ HAD LANGE HAREN EN HAD HET HOOGSTE WOORD MEIS.
    DUS EENS KOMT ALLES GOED HOUDOE DORRY